20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Interjvu med Mike Ashley i NOTW  (Lest 7332 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

laddy

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #15 på: 13. Jan. 2008, 12:30 »
Så det som skjedde med Redknapp var vel en blunder fra en stor business-mann. Uansett hvem som blir ansatt i Newcastle vil han alltid bli sett på som andrevalget i pressen og få et ytterligere press på seg. Sparkingen av Big-Sam var altså et lite gjennomtenkt valg, skulle iallefall latt han sitte til vi hadde noen klar.

Og jeg trodde at idiotien i Newcastle forsvant ut dørene med Fat-Fred  :-\
"The first 90 minutes are the most important"

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #16 på: 13. Jan. 2008, 12:42 »
Støtter deg 100% uansett hva du gjør Ashley. Du er mannnen klubben Trenger.
Festfotballen kommer, bare vent folkens ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #17 på: 13. Jan. 2008, 12:56 »
Virker som en mann med hjertet på rett plass. Dessverre er sånne folk gode til å snakke for seg, til å få med seg folk og til å manipulere. Derfor han er i en livsituasjon som den han er i nå. Og måten han snakker for seg på er så overbevisende at jeg heller ikke klarer å si annet enn: Han skal støttes gjennom tykt og tynt, for jeg har akkurat de samme visjonene som han!

Men nå har Redknapp sagt nei til Newcastle, så da syntes jeg vi skulle glemme han en gang for alle. Og dette kommer fra den kanskje mest ihugga Redknapp-tilhengeren på dette forumet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 13. Jan. 2008, 13:06 »
Gir i allefall sparkinga av Sam mer mening, men det rettferdiggjør ikke at han ønsket å erstatte ham med Harry Redknapp...

Ønsker festfotball og har Redknapp som førstevalg gir null mening. Tar dette intervjuet med en stor klype salt. Nå vil jeg ha handling og ikke tullprek som vi har for vane å få servert  uke på uke. Skulle han f.eks ansette Houllier nå sier det ganske så mye om hvor mye fotball han har sett de siste årene. Liverpool fansen var rasende over den defensive stilen laget hadde under franskmannen.

Handling og støtte er det jeg krever fra Ashley nå.

Veldig enig Asbjørn. Jeg gidder ikke å spekulere i potensielle navn Ashley kan ansette som vil føre til at han driter seg ut, men poenget er at det vi har vært vitne til den siste uka nå er ikke noen fornuftig styring av en fotballklubb. Og Redknapp og festfotball er som Asbjørn påpeker en så underlig og umulig kobinasjon at dette intervjuet blir virkende som "bare prat" som har til hensikt å blidgjøre fansen.

Men hvis det stemmer som Ulf skriver at man nå har begynt å lete etter en ny manager også utenfor Englands landegrenser så er det jo håp i hengende snøre.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 13. Jan. 2008, 13:20 »
Gir i allefall sparkinga av Sam mer mening, men det rettferdiggjør ikke at han ønsket å erstatte ham med Harry Redknapp...

Ønsker festfotball og har Redknapp som førstevalg gir null mening. Tar dette intervjuet med en stor klype salt. Nå vil jeg ha handling og ikke tullprek som vi har for vane å få servert  uke på uke. Skulle han f.eks ansette Houllier nå sier det ganske så mye om hvor mye fotball han har sett de siste årene. Liverpool fansen var rasende over den defensive stilen laget hadde under franskmannen.

Handling og støtte er det jeg krever fra Ashley nå.

Jepp. Dette beviser bare at intervjuet er et forsøk på å kjøpe seg tillit og støtte. Sesongen er jo allerede ødelagt og han burde i det minste ventet til sesongen var over slik at det var større mulighet for å få tak i en god manager... Uansett er jeg fortsatt i mot sparkingen. Uansett hvilken dyktig manager vi skulle få inn nå viser denne sparkinga at Ashley er udugelig, siden han prøvde å gi jobben til Harry Redknapp, en manager som er dårligere enn den vi allerede hadde...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 13. Jan. 2008, 14:47 »
Om ikke udugelig, betyr disse ordene like mye for meg som Fat Freds fine ord gjorde i sin tid.
Syns Ashley fremstår lite profesjonell rundt dette. Dersom han ikke ville hatt Big Sam fra starten av, hadde han jo gjort bedre i å sparket han med en gang enn å fortsette å halvbacke han med små resurser.
Ashley er en mye bedre businessmann enn Fat Fred antakeligvis, men det betyr dermed ikke at han har noe mer peil på fotball.
For å ha det sagt, jeg er selvsagt glad Ashley tok over, men jeg stiller alikevel store spørsmålstegn rundt det som har skjedd her.
Det med utdanningen var selvfølgelig bare en tørr spøk som skulle føre frem til det at dersom jeg skulle bli stinn av penger i fremtiden, føler jeg meg også mer en kyndig nok til å kjøpe en fotballklubb kontra Ashley.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 13. Jan. 2008, 14:48 »
Om ikke udugelig, betyr disse ordene like mye for meg som Fat Freds fine ord gjorde i sin tid.
Syns Ashley fremstår lite profesjonell rundt dette. Dersom han ikke ville hatt Big Sam fra starten av, hadde han jo gjort bedre i å sparket han med en gang enn å fortsette å halvbacke han med små resurser.
Ashley er en mye bedre businessmann enn Fat Fred antakeligvis, men det betyr dermed ikke at han har noe mer peil på fotball.
For å ha det sagt, jeg er selvsagt glad Ashley tok over, men jeg stiller alikevel store spørsmålstegn rundt det som har skjedd her.
Det med utdanningen var selvfølgelig bare en tørr spøk som skulle føre frem til det at dersom jeg skulle bli stinn av penger i fremtiden, føler jeg meg også mer en kyndig nok til å kjøpe en fotballklubb kontra Ashley.

Åhhhh......  :o

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 13. Jan. 2008, 15:03 »
Wow. Slapp lit av da, André. Udugelig bare fordi han sparket Sam Allardyce og ønsket å gi Harry Redknapp jobben?
Det var ikke den verste ideen i verden, selv om de fleste av oss hadde sett for oss at han siktet høyere enn som så. Samtidig så er det ikke enkelt å finne veldig mye bedre kandidater enn Alan Shearer, Martin Jol og Harry Redknapp nå, i den situasjonen klubben er. Du ser jo bare på uttalelsene til Wenger og Ferguson ang. Newcastle.

Men ja, dette var bare skitprat. Han sier mye, uten å si noe som helst, egentlig. Festfotball kan være festfotball for meg. Jeg vil at Newcastle United skal VINNE fotballkamper, og om vi må spille Semb-fotball for å få til det, så er det sånn det må bli. Å spille festfotball OG vinne fotballkamper jevnlig er drømmen. Det vil jeg tro at samtlige New castle-supportere verden over drømmer om. Men jeg er redd for at det ikke er så enkelt. Og jeg er redd for at Mike Ashleys manglende fotballkompetanse kan vise seg å være hans største svakhet.

Jeg har fortsatt stor tro på at Mike Ashley er riktig mann for Newcastle. Han har slettet gjelda vår. Han er søkkrik, og er tydelig beredt til å gi sin mann MYE penger til å skape sitt Newcastle. Men jeg håper samtidig at Ashley ønsker å gjøre manageren til noe mer enn en hovedtrener. Jeg vil at manageren skal bestemme hvem vi skal kjøpe og gjerne også styre overgangene. Jeg vil at det skal være managerens oppgave alene å vurdere hvilke spillere som skal få ny kontrakt osv.

Jeg håper vi snart ansetter en manager som skal sitte her i flere år. Jeg forventer nærmest at den neste manageren blir sittende kontraktstiden ut, og at det er han selv som bestemmer når det er tid for å gå. Det er på tide å skape stabilitet og ro rundt Newcastle, og der har Mike Ashley en veldig viktig oppgave. Jeg vil gjerne se Ashley på tribunen iført Newcastle-drakt igjen, men nå er det viktig at han opptrer som klubbeier og forretningsmann, ikke som supporter.
Å styre en fotballklubb gjennom å tenke helt likt med en gjennomsnittlig supporter gir ikke gode resultater over tid. Det er Freddie Shepherd et levende bevis på. Så jeg forventer at Mike Ashley og Chris Mort distanserer seg veldig fra den tankegangen.

Supporterne er utålmodige. Da er det veldig viktig at klubbens ledere er tålmodige.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 14. Jan. 2008, 04:37 »
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/columnists/martin_samuel/article3181956.ece

Martin Samuel fra The Times har endel gode poenger rundt Ashleys måte å styre klubben på sålangt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 14. Jan. 2008, 09:32 »
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/columnists/martin_samuel/article3181956.ece

Martin Samuel fra The Times har endel gode poenger rundt Ashleys måte å styre klubben på sålangt.

Begynte å lese dette her, men stoppet opp etter ca. halveis, fordi makan til mer dritt og negativitet skal man lete lenge etter! Også denne skribenten klarer å kritisere Ashley fordi han er mer folkelig, sitter sammen med fansen, osv! Er du rik så skal du være en snobb, gå med dyre designerklær (ikke fotballdrakt), være medlem i golfklubber, osv.
Nei synes dette ble litt for dumt (av det jeg gadd å lese), og det blir gøy når Ashley får inn sin egen mann, gir han nok av transfermidler, og vi igjen vil kjempe i toppen. Jeg tror det er rett rundt hjørnet før Ashley klarer dette.

PS! Mulig det kom frem noe positivt siste halvdel av "vissvasset", men jeg gadd ikke lete lenger!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 14. Jan. 2008, 14:47 »
Selvfølgelig gjør han det. Hele poenget med artikkelen er jo å få frem hvor lite profesjonell Ashley fremstår.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 14. Jan. 2008, 14:49 »
Hvis man ser bort i fra et ugunstig tidspunkt å sparke Sam på så er jeg veldig fornøyd med det Ashley har gjort i Newcastle.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 14. Jan. 2008, 14:57 »
Måten han har behandlet manager-sagan er idiotisk. Å støtte en manager halvveis såpass lenge er ingen tjent med.
MEN, det skal sies at det talentløse intervjuet fra News Of The World av Mike Ashley er bare vås, det er blitt benektet i ettertid. Takk for det.

kico

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #28 på: 14. Jan. 2008, 15:26 »
Ganske utrolig at Ashley må gå gjennom så mye negativ omtale som han til tider får.
Han har tatt over klubben fra en ufyselig gammel snobb, slettet gjelda og det later til at han ønsker denne klubben alt godt.
Hva skal til for å bli godtatt da? Slutte å være så folkelig?!
Han forsøker simpelthen å fremstå som en motsetning av det Shepherd var, og da blir han kritisert for å være populistisk.
Er pinlig å lese all den meningsløse kritikken av han, kanskje spesielt rundt sparkingen av Sam.
Faktum var at Allardyce ikke viste noen som helst fremgang med dette laget, og da er det på sin plass at den personen som faktisk styrer denne klubben gjør det han føler er rett. Han ønsker å utføre en plan på sin måte, og Allardyce var rett og slett ikke en del av den planen.
Etter min oppfatning, er det alt for få som viser optimisme og tro på at Ashley faktisk kan lykkes.
Walking in a Keegan wonderland!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 14. Jan. 2008, 15:30 »
Jeg har stor tro på Ashley, men jeg er uenig rundt selve sparkingen! Jeg mener at når han lot Sam få sitte så gjorde han et valg, det valget burde han ha stått ved i mer enn 24 kamper.

Sett i ettertid så er det liten tvil om at Ashley burde ha sparket Sam med engang han tok over, men som alltid er det lett å være etterpåklok.

Den største feilen Ashley har gjort etter min mening er å sparke Sam uten å ha en erstatter til å ta over klubben umiddelbart. I stedet sitter vi igjen med en hjelpeløs Pearson som skriker etter å slippe alt ansvaret :)

MEN, jeg har tro på Ashley og jeg er enig med deg i at han veldig mye unødvendig og usaklig kritikk.