20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Burde vi gå for Shearer?  (Lest 9855 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BallaJazz

• Gjest
Sv: Burde vi gå for Shearer?
« Svar #15 på: 12. Jan. 2008, 00:14 »
Kongen hadde jo vært morro da.Det er helt klart et intresangt alternativ og ingen tvil  om at fansen hadde gitt han mere tålmodighet også.Vi har langt ifra noen garanti for at han vill lykkes men hallo det er Kongen av Newcastle vi snakker om her ;D

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #16 på: 12. Jan. 2008, 00:20 »
Ja, vi burde.
Han er mannen ALLE ville stilt seg bak, å da mener jeg alle. Jeg tror han villet fått tiden han trengte av fansen. Men om han hadde fått den av Ashley er en annen ting..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 12. Jan. 2008, 10:36 »
Det er kanskje like greitt å ansette Shearer og bare "få det gjort". Heltestatusen hans er så enorm at fansen mest sannsynlig vil se etter alle verdens andre mulige grunner enn nettop Shearers managerpost dersom han IKKE skulle lykkes, og så lenge han ikke har vært inne i bildet på noen måte så vil aldri våre fremtidige managere få fullstendig arbeidsro uansett.

En annen ting er at fotballverden står overfor et aldri så lite generasjonsskifte hva managere gjelder. Folk som Don Fabio, Lippi, Hitzfeld og Van Gaal og flere til, vil snart  takke for seg og nye krefter er på vei inn. Klinsmann var et relativt ubeskrevet blad da han overtok den tyske lagmaskinen, mens det samme kan sies om Donadoni som leder selveste Azzuri, mens også Frank Rijkaard hadde relativt lite å vise til før han førte Barcelona til nye høyder. Nå ser det (dessverre) også ut til at en mann som Bernd Schuster er i ferd med å gjøre komet-karriere som manager. Kanskje Newcastle også bare skal ta sjansen og "hive seg ut i det" med klubbens største helt noensinne, og ansette Shearer. På en måte så kan det faktisk ikke gå galt.

Shearer VS Redknapp inkludert alt det han vil koste klubben nå, jeg begynner faktisk å lure på om jeg ikke hadde gått for Shearer...  :P

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 12. Jan. 2008, 10:57 »
Slik som det hele har utviklet seg ville Shearer som ny Newcastle manager vært en kjempe nyhet. Han er en av få som NEwcastle fansen ville gitt litt tid, selv om det ikke ble en topp-7 plassering første sesong. Det er liten tvil om at Redknapp er førstevalget til Ashley, men det er kanskje ikke 100% sikkert at han takker ja til jobben som sirkusmanager. Det er også bekymringsfullt at det er omtrent ingen som vil ha denne sirkusjobben, selv under nye eiere med mye penger. Det er vel noe The Toon Army kan takke seg selv for, da de har noen fantasier og krav som ikke selv Liverpool fansen har.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #19 på: 12. Jan. 2008, 11:09 »
Tenk så populære Ashley og Mort hadde blitt hvis de hadde ansatt Shearer ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 12. Jan. 2008, 13:31 »
Tenk så populære Ashley og Mort hadde blitt hvis de hadde ansatt Shearer ;D
Jeg er ikke så sikker på at de ville blitt fullt så populære i samtlige kretser.
Den kretsen som var veldig medvirkende til å kaste ut Sam Allardyce, vil selvfølgelig juble høylytt.
Men det finnes de, inkludert meg selv, som drømmer om Shearer som Newcastle-manager, men som mener han må ut og skaffe seg erfaring i mindre klubber først. For min del tar jeg til takke med et par år i Conference League, et par år i League 1 og ett år i CCC.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 12. Jan. 2008, 13:49 »
Men selv du og de som er som deg Joakim, vil støtte Shearer 190% fra dag èn, vil dere ikke? Det er det som er forskjellen på å ansette Shearer og en annen tulling, han VIL få støtte, av samtlige.

Men jeg skjønner skepsisen, jeg har den selv. Og som jeg skrev tidligere er det litt "skummelt" å kaste Shearer til ulvene når han ikke har noe erfaring. Men for å være helt ærlig tror jeg han vil klare seg bra!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 12. Jan. 2008, 13:54 »
190%? Er du gal? Nærmere 1900 % tror jeg vi sier.

Shearer vil selvsagt få mer støtte og mer tid enn noen annen manager vi kan finne på å ansette (ja selv Mourinho vil kunne frastøte seg visse kretser av Newcaslte-supportere. Mannen er jo ikke geordie. Det er jo grunn nok til å sparke ham). Og han er selvfølgelig enhver Newcastle-supporters drømmemanager. Er jeg alene om å ønske å se Sir Bobby sammen med Shearer? Eller skal vi lokke Keegan hit for tredje gang, for å spare den gamle mannens helse?

Men jeg vil vel egentlig heller se en type Mark Hughes per tidspunkt. Jeg tror den mannen en dag får den jobben han har blitt linket til i alle sine år som manager.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 12. Jan. 2008, 14:00 »
Hadde vi fått Sir Bobby og Shearer så hadde jeg vært i ekstase! :)

Egentlig, så kunne jeg godt tenkt å se hvilken som helst manager i lag med Shearer. Keegan-Shearer,  Bobby-Shearer, Hughes-Shearer, osv osv. Det ville også gitt godeste Alan den erfaringen han trenger for en dag å stå helt alene på sidelinjen..

Jeg er veldig usikker, mest pga de få alternativene vi har. Vi har gjort en kjempebrøler i å sparke Sam, og nå står vi med et bein utenfor et stup og det er svært viktig at vi får inn noen som kan få optimismen tilbake i Newcastle, for hvis vi skal være ærlige, så er det ikke å true de fire beste som er det vi bør bekymre oss for nå. Vi bør konsentrere oss om å få satt sammen et lag og få inn et treneraperat som kan true en plass blandt de 8 beste. Optimisme og spillerglede er viktigere i Newcastle enn de aller beste resultatene de neste par årene, og de eneste som kan bringe en slik optimisme er ikoner som Bobby, Kev og Shearer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 12. Jan. 2008, 14:20 »
Ser på Shearer som en like sterk personlighet som det Franz Beckenbauer er, og har minst like mye fotball i seg! Sistenevnte viste vel hva en uerfaren trener kan gjøre da han er en av de mest suksessfulle managerne både nasjonalt og internasjonalt igjennom alle tider!

Jeg skjønner skepsissen til en del, men jeg tror at en type som Shearer er en av veldig få personer som i tillegg har den riktige personligheten og innstillingen man trenger for å lede denne klubben! Vi (som har vært supportere en stund) husker jo sist NUFC ansatte en manager uten erfaring, det er Kevin Keegan jeg hinter om, ingen skal si at han ikke var en suksess!
Jeg drømmer om at Shearer kommer hit nå, viser seg som det riktige valget, og at han blir vår manager til han er minst like gammel som Alex Ferguson er nå! Da har klubben skaffet seg sin egen historie og Ashley gjort ett kupp!!  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 12. Jan. 2008, 14:36 »
Keegan var ute av gamet i åtte år. Han levde i spania, spilte golf og nøt livets glade dager. Shearer ga seg som fotballspiller for ett og et halvt år siden. Han har siden da vært fotballekspert på BBC. Jeg sier ikke at Shearer må gjøre det samme som Keegan, men jeg kunne tenkt meg at Shearer hadde hatt en viss ballast før han tar over denne jobben. I 1992 var vi i en annen posisjon. Fansen drømte ikke engang om trofeer. Det var en utopi. Aldri i verden om Newcastle kunne være millimeter unna å stjele ligatittelen fra Man Utd bare to år senere. Vi var fortapt uansett. Det kunne umulig bli verre. Det verste som kunne skje var at vi rykket ned til tredjedivisjon, og det var vi jo allerede på god vei til.

Nå er vi i en annen posisjon. Klubben spiser sine managere. Fansen KREVER suksess, de krever offensiv, underholdende fotball. Vi skal ikke bare vinne, vi skal vinne med 20 i stil. Hvis Shearer mot formodning skulle feile, så vil konsekvensene være langt større nå, i mine øyne, enn de var tilbake i 1992.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 12. Jan. 2008, 14:42 »
Det har du selvsagt helt rett i Joakim. Men problemet slik jeg ser det er at vi vil fortsette å feile helt til Shearer endelig får sjansen (med unntakk av en verdensklassemanager).

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 12. Jan. 2008, 15:10 »
Synes dette med har ikkje er erfaring er så vanvittig overvurdert. Erfaring erfaring Souness har vel masse erfaring han burde vel da vert ein klassemanager ?
for og ta eit eksempel. Halve Tippeligaen består av tidligere fotballspillere og det aller fleste har gjort det bra. Berg Solbakken Røsler Mjelde...
Som tidligere fotballspiller har du ganske godt grunnlag til og forstå kva som fungerer og ikkje.
I tillegg så var Shearer assistenten til Roeder og det var vel under glandsperioden til Roeder.
  Det finnes ikkje eit bedre tidspunkt og ansette Shearer enn nå spør du meg.

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 12. Jan. 2008, 15:48 »
Redknapp ville vært ok, men jeg vil absolutt ikke ha Mclaren, Hughes e.l....Så med andre ord, hvis vi ikke har sjangs på en god utenlandsk manager, så håper jeg vi går ALL-IN for Alan Shearer! Jeg har troen på han, bare han er klar selv.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

klemet

• Gjest
« Svar #29 på: 12. Jan. 2008, 16:02 »
.
« Siste redigering: 30. Nov. 2010, 21:06 av klemet »