20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?  (Lest 50037 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?
« Svar #120 på: 09. Feb. 2008, 18:34 »
Har sagt det før, vi er allerede innblandet i nedrykkstriden. Men vi rykker ikke ned, heldigvis for det..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 09. Feb. 2008, 19:52 »
Går alt galt i ettermiddag, er vi 4 poeng unna nedrykk med dårlig målforskjell.

Uansett: vi er nå i nedrykksstriden. Ingen kan være i tvil om det. Jeg sa før jul at Derby trolig var det svakeste laget som har vært i Premier League. Nå holder Newcastle samme svake nivå.

Vi slipper inn bøtter med mål, skaper ikke sjanser og i løpet av en kamp ser det aldri ut til at vi er i stand til å ta 3 poeng. Da hjelper det jævla lite at spillerne på papiret bør utgjøre et bra lag.

Newcastle er ikke for gode til å rykke ned.

Skulle virkelig ønske jeg kunne si imot dette og debatere i ett LANGT innlegg hvorfor dette er helt på trynet, men det er det dessverre ikke.

Det forblir som eit mysterium for meg. Som eg har sakt før, så er det å vere Newcastle supporter ein psykisk påkjennig.

Og akkurat nå er vi inne i en meget tung periode igjen dessverre.

og all denne depresjonen er kun shepherd sin skyld. da han ansatte souness måtte jo alle skjønne hvor dette skulle bære.

Tror faktisk Souness har rett i at det ligger mer i dette enn bare manageren, jeg...

Akkurat det er vel i ferd med å bli bare mer og mer innlysende, men nå er snart alt skiftet ut siden Souness & Roeder tiden. Riktignok med unntak av fansen og stadion. Hva er det da som er verkebyllen? Henger det en "forhekselse" over klubben eller tomta St.James Park er bygd på eller hva er det? Er det rett og slett fansen og de ekstremt krevende omgivelsene som gjør det umulig for Newcastle Untied Football Club å lykkes? Jeg må innrømme jeg begynner å lure...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 09. Feb. 2008, 20:00 »
Har sagt det før, vi er allerede innblandet i nedrykkstriden. Men vi rykker ikke ned, heldigvis for det..

Hvorfor er vi innblandet i nedrykksstriden? Jo fordi vi ikke er bedre. Kan vi derfor rykke ned? Ja, selvfølgelig kan vi det!

Slik som vi spiller om dagen bør vi absolutt ikke føle oss for trygge. I dag fikk Sunderland 3 nye poeng og er kun to poeng bak oss nå. Tottenham og Middlesbrough bare seiler i fra oss. Heldigvis ble det tap på Fulham, Wigan, Bolton og Reading i dag, mens Birmingham tok 1 poeng borte mot West Ham.

Det er kun 6 poeng ned til streken og med ManU i neste kamp kan dette bli enda mindre etter den serierunden.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 09. Feb. 2008, 20:54 »
Jeg har vansker for å tro at det er andre lag i Premier League som er så shaky i forsvaret som Newcastle. Såpass shaky at motstanderne utnytter det fullt ut hver kamp. De ser at de har med et uorganisert, rotete forsvar og gjør, og høster fruktene av det. Når man er livredd for å få mål i mot på hvert eneste angrep motstanderen skaper i løpet av 90 minutter, da har man ikke mye å stille opp med. En ting er at midtbaneleddet blir nedsablet og spilt ut av kampen, men når man ser på kamper mot Aston Villa, Arsenal og Man Utd i andre omgangene, så kan man dessverre ikke gjøre annet enn å innse det faktum at vi lekker som ei sil. Stephen Carr og resten av backene har åpne låvedører på hver sin side, og det er regelrett fritt frem for alle vinger. Det blir ikke bedre av at Taylor og Cacapa har hurtigheten til Tore Andre Flo.

Og bare for å ta tabellsituasjonen, som selvsagt ikke lyver, men tvert i mot er litt snill med Newcastle:

-------------------------------------------------------------------------------

Middlesbrough------------26   7   8   11   23-38   29
Newcastle United---------26   7   7   12   29-47   28
Sunderland----------------26   7   5   14   26-45   26
Bolton Wanderers--------26   6   7   13   26-35   25
Wigan Athletic------------26   6   5   15   24-42   23
Birmingham City---------26   5   7   14   25-38   22
Reading   -----------------26   6   4   16   30-53   22
Fulham--------------------26   3   10   13   25-44   19
Derby County------------26   1   6   19   13-55   9

--------------------------------------------------------------------------------

Disse lagene vil gjøre seg opp om nedrykket, og siden Derby etter alt å dømme allerede er nede, så er det 8 lag som sloss om å unngå 18 og 19 plassen. Fulham vil ta en del poeng på hjemmebane, men ikke mange borte. Fulham har kvaliteter til å holde seg. Reading er min favoritt til å ta 19 plassen, tar omtrent ingen poeng borte, men er faktisk et habilt hjemmelag. Sanker dog veldig få poeng, akkurat som Newcastle.

Birmingham er også et lag som kan rykke ned. Scorer veldig få mål, men kan slå nesten alle lagene i PL på en god dag. Vil tro Birmingham kjemper til siste slutt om å unngå 18 plassen. Wigan tror jeg klarer seg med et nødsskrik. Scorer mål i ny og ne og vil ta de nødvendige 10-12 poengene til som sikrer en ny sesong. Det samme gjelder for Bolton.

Til slutt er det Sunderland, Newcastle og Middlesbrough. De 3 lagene i nord-øst. Det er HELT åpent om hvem som ender øverst av disse 3 lagene. Newcastle har en ekstremt dårlig form. Sunderland har en form som man kan forvente av det laget, mens Boro har en forholdsvis bra form. Disse lagene er helt jevne pr. dags dato, og jeg ville ikke satt penger på hvem som ender høyest. Sunderland rykker ikke ned, det er jeg ganske sikker på, de vil fortsette å ta noen 3 poengere på Stadium of Light. Boro og Newcastle er jeg usikre på. Jeg vil tro Newcastle klarer seg, men ingenting er sikkert i denne klubben om dagen. Vi sanker ufattelig lite poeng og fortsetter vi i samme sporet, kan faktisk dette ende med nedrykk. Vi tar jo ikke flere poeng enn Reading, Birmingham og Derby, så hvorfor i helvete skulle vi ha noe bedre sjanse til å holde oss? Nei, det blir for naivt, her skal det kjempes til siste slutt, og med tanke på at vi har en del vanskelige kamper igjen, kan dette bli en marerittavslutning på sesongen for Toon-fansen. Boro vil klare seg å havne på den tradisjonelle 13-14-15 plassen.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 10. Feb. 2008, 00:30 »
Personlig blir jeg mer og mer redd for nedrykk for hver kamp som går. Vi opptrer som et nedrykkslag og hvis vi taper begge de to neste hjemmekampene ser det stygt ut. En annen sak er at lagene som ligger i bunnen pelier å ta mye poeng i slutten av en sesong så vi bør skjerpe oss for snart ligger vi nede i sumpa vi og.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #125 på: 10. Feb. 2008, 00:38 »
Souness ødela laget til Sir Bobby, Roeder gav nytt håp, men skadet laget over tid. Da Souness forsvant var laget helt annerledes allerede.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 10. Feb. 2008, 00:41 »
Vi har kamper som Birmingham borte, det bør være tre poeng. Vi møter Reading og Fulham hjemme. Det skal være tre poeng i begge de kampene. Vi skal ha tre poeng mot Sunderland, of course, og jeg er sikker på at vi får med oss et par uavgjorter her og der også. Og vi kan, mot formodning, plutselig ha flaks mot ManU også.

Nå er det vel cupkamper neste helg(?), så vi får vel kanskje to uker med trening, trening, trening nå. Det kan faktisk gjøre oss godt. Det kan få Viduka på gli igjen, det kan gi Enrique muligheten til å overbevise sin nye sjef, og Faye får muligheten til å spille seg inn på laget igjen. Given får tid til å pleie lyskestrekken sin, og Martins får muligheten til å trene seg tilbake i form.

Ting er på ingen måte helsvart, selv om Boro har gått forbi oss og Sunderland er veldig faretruende nær. De dårligste lagene kommer til å tape flere kamper enn oss i innspurten. De vil tape mot lag vi spiller jevngodt og vinner mot. Bolton, Wigan, Birmingham, Reading og Fulham vil gjøre opp seg imellom om å unngå 18. plassen, og bli nr. 17.-15. plass.

I dag var vi særdeles uheldige i starten av andreomgang, og det ødela alt vi hadde bygd opp i første. Det sier seg selv, sånn som situasjonen har vært i det siste, at straks vi kommer under, vil vi henge med hodene og tenke at dette er tapt. Det er ikke akkurat enkelt for Keegan å endre på det, det er veldig vanskelig å endre på akkurat det. Den enkleste måten å gjøre det på, er ved å vinne fotballkamper, men det er jammen ikke helt enkelt det heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 10. Feb. 2008, 00:48 »
Vi har kamper som Birmingham borte, det bør være tre poeng. Vi møter Reading og Fulham hjemme. Det skal være tre poeng i begge de kampene. Vi skal ha tre poeng mot Sunderland, of course, og jeg er sikker på at vi får med oss et par uavgjorter her og der også. Og vi kan, mot formodning, plutselig ha flaks mot ManU også.
Du har så utrolig lett for å sitte og ta 3-poengerne på forhånd, Joakim. Er ikke lenge siden du liret av deg at spesielt hjemmekampen mot Bolton var 3 greie poeng. Med vår fantastiske bortestatistikk sier det seg selv at vi ikke kan forvente noe stort mot Birmingham heller. Hva tilsier egentlig at dette skal bli 3 poeng? Vi har Liverpool borte før kampen mot Birmingham, og med et tap mot Liverpool vil det garantert bli tøft å ta poeng på St. Andrews.

På de 3 siste bortekampene våre i serien  har vi 0 poeng og 1-13 i målforskjell.

Så til hjemmekampene. Etter to uavgjorte på rad nå, og kamper med dårlige resultater på hjemmebane tidligere i sesongen er det heller ikke noe sikkert her. Reading og Fulham er selvfølgelig lag vi skal slå, men dette er desverre ikke realiteten denne sesongen. Tipper vi får maks 4 poeng ut av disse kampene. Og kampen mot Sunderland lever sitt eget liv. Der gjelder tabellposisjon og form veldig lite.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 10. Feb. 2008, 01:06 »
Joda, jeg vet at vi ikke skal ta ting på forskudd, og jeg vet jeg tok skammelig feil hva antok Bolton-kampen. Likevel, jeg må få lov å være optimistisk, og ha tro på at dette klarer vi greit. Jeg må få lov å mene at Birmingham på bortebane skal være tre poeng. Ikke grei skuring, vi må nok forberede oss på kamp, men det skal være tre poeng. Hvis det ikke blir det, så får vi ta det da. Men i utgangspunktet skal Birmingham borte, i likhet med Bolton hjemme, være tre poeng.

Du kan ikke begynne å kritisere folk for å ha den troen du ikke har. Greit nok at du ikke har den helt store troen, og finner vanskelig for å tro på noe som helst bra i disse forferdelige tider. Men du trenger ikke mikroskop, lupe eller kikkert for å se at det er positive tegn. I førsteomgang i denne kampen passer vi ballen greit rundt. Vi står opp mot Villa, og bortsett fra headingen til Carew, og de straffesparkene som heldigvis ikke ble noe av, så skapte ikke Villa mange farlighetene. Vi skaper ikke veldig mange sjanser, men vi holder greit på ballen, og vi får den fremover. Vi scorer også på vår første sjanse i kampen.

Bortestatistikken vår er dårlig, men det betyr ikke at det er umulig for oss å vinne mot Birmingham, eller mot Tottenham, for den del. Kampene skal spilles først. Alt er avhengig av hvem som scorer først, hvordan kampene utvikler seg og hvordan vi greier å takle eventuell motgang underveis i kampen. Situasjonen kan faktisk være annerledes om tre uker, enn den er nå. Vi kan faktisk ha greid å "trent på oss" litt selvtillit.

Vi er ikke fortapt. Kampene skal spilles først. Og det er en kjennsgjerning at vi er bedre enn Birmingham, og vi skal, bør og må vinne en slik kamp, sånn som situasjonen er nå.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #129 på: 10. Feb. 2008, 02:43 »
Skulle vi ikke tatt 3 poeng mot Derby å kansje? Eller jeg mener vi skulle tatt 6 poeng fra de >:(
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #130 på: 10. Feb. 2008, 06:42 »
Sånn som vi spiller å presterer for tiden nå så blir ingen kamper soleklare 3 poeng.Såklart er det  "lettere" å møte Derby enn Chelsea eller Man Utd men alle kampene nå vill bli beinharde så på den måten er ingen kamper soleklare 3 poeng.

Vi har bevist gang på gang at vi faktisk ikke er bedre enn de laga som skulle være dårligere enn oss.Håper Keegan greier å få fixa på rusket i maskineriet etterhvert

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 10. Feb. 2008, 09:55 »

Du er iallfall optimistisk Joakim. Det er nettop i kamper som hjemme mot Newcastle at Birmingham kommer til å kjempe som gale i 90 minutter og litt til for å oppnå både ett og tre poeng fordi de ligger faretruende nær nedrykksspøkelset. Og i samme situasjon er ikke verken Reading eller Fullham enkle motstandere på St.James Park heller. Spesielt ikke med den selvtilliten Newcastle har, eller IKKE har nå om dagen. Nå vil jeg nødig gjøre dette til en tråd hvor vi tipper resultater i de resterende kampene, men Birminham borte, og Reading og Fullham hjemme er jeg ikke sikker på blir mer enn 4 poeng faktisk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 10. Feb. 2008, 13:43 »
Jeg vet vi sliter, jeg vet at det ikke blir enkelt. Jeg har heller aldri sagt det. Det jeg sier er at det SKAL være tre poeng. Det er i disse kampene vi må gjøre det. Det er alle sammen klar over. Vi kan ikke vente å få noe som helst mot ManU eller Liverpool. Tottenham borte blir også særdeles vanskelig. Chelsea, West Ham og Everton er også særs vanskelige kamper. Derfor er vi nødt til å gjøre det mot lag som Birmingham, Reading og Fulham. Jeg sier ikke at det blir enkelt, det kan bli veldig vanskelig. Og jeg er langt ifra sikker på at vi vinner kampene.

Det jeg sier er at det SKAL, BØR og MÅ være tre poeng i de kampene, hvis vi ikke skal havne for langt ned i nedrykksstriden. Det er vel ingen som er uenige i det?

Vi kan selvsagt diskutere hvorvidt vi greier det. Selv har jeg troa, inntil det motsatte er bevist. Men uansett, la oss i det minste enes om at disse kampene er selve nøkkelen til å holde hodet over vannet i sesonginnspurten.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #133 på: 10. Feb. 2008, 15:51 »
Dette går mot nedrykk!!!!
Det kommer garantert ikke til å bli poeng på de tre neste kampene og med kamper mot Fulham og Birmingham etter det, tror jeg at vi ligger under streken om en måneds tid!

Fantastisk at Owen har scoret like mange mål på hele sesongen som Carew gjorde på en omgang mot oss.
Rart vi ligger i bunnen av tabellen???

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #134 på: 10. Feb. 2008, 16:47 »
Ja dette går mot Wankership og sånn som Newcastle fremstår for tiden så er det vel både rettferdig og fortjent.