20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?  (Lest 49266 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?
« Svar #75 på: 30. Jan. 2008, 21:07 »
Men Bolton manglet vel ikke 3 av sine beste spillere + Geremi. En annen faktor er det at vi i løpet av kort tid har endret spillestilen vår radikalt. Det er ikke mange likhetstrekk mellom Allardyces stil og Keegans, det er klart dette påvirker laget. Vi må vente og se hvordan Keegan får satt sitt eget preg på laget og til vi har møtt andre lag enn Arsenal. Kampen mot Middelsbjørg vil gi en mye klarere indikasjon på hvor vi er sportslig enn to kamper borte mot et av Europas beste lag for øyeblikket.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 30. Jan. 2008, 21:08 »
Derby, Bolton, Fulham, Wigan, Sunderland, B'ham   osv...
Enig at vi nermer oss bunnen, men kor mange ser for seg at halvparten eller fleir av desse kommer før oss på tabellen?

BallaJazz

• Gjest
« Svar #77 på: 30. Jan. 2008, 21:17 »
Men Bolton manglet vel ikke 3 av sine beste spillere + Geremi. En annen faktor er det at vi i løpet av kort tid har endret spillestilen vår radikalt. Det er ikke mange likhetstrekk mellom Allardyces stil og Keegans, det er klart dette påvirker laget. Vi må vente og se hvordan Keegan får satt sitt eget preg på laget og til vi har møtt andre lag enn Arsenal. Kampen mot Middelsbjørg vil gi en mye klarere indikasjon på hvor vi er sportslig enn to kamper borte mot et av Europas beste lag for øyeblikket.
[/quot

Vell.Du så ikke pointet mitt. Akuratt det får vi se på.Vi må ta 3 poeng mot de anntatt dårligere laga enn oss.Greier vi ikke det så sliter vi men jeg er enig i at Boro kampen vill også vise oss åssen vi kan gjøre det mot anntatt dårligere lag nå under Keegan.Så det får tiden vise

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 30. Jan. 2008, 21:27 »
Jeg ser den, men kampen mot Bolton blir litt spesiell med tanke på at vi akkurat har lagt om formasjonen med en ny manager, vi mangler mange faste og Bolton tydelig bare er ute etter ett poeng. Det er du vel enig i?  ;) Når det er sagt er jeg helt enig med deg i at vi må slå de dårligere lagene enn oss, hvis ikke er vi plutselig i nedrykksstriden, heldigvis tror jeg vi gjør det og begynner med seier allerede mot Boro.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #79 på: 30. Jan. 2008, 22:44 »
Jeg er delvis enig ;).Bolton skulle vi ha slått såklart men jeg kan gå med på det som unnskyldning for det.Så får vi se åssen det vill gå mot Boro.Om vi greier å heve oss spille messig mot anntatt dårligere motstand eller om vi viser det elendige spillet vi har blitt så kjent for idet siste.Det vill bare tiden vise!.Men jeg håper såklart på det beste

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #80 på: 31. Jan. 2008, 00:03 »
Given sa noen veldig kloke ord til media i dag, om at vi må se for oss at vi kan bli innblanda i nedrykksstriden.

Vi er et dårlig fotballag for tida, med spillere som prestere dårlig fotball. Og til de som sier at "det er ikke mulig at vi rykker ned" så vil jeg trekke linjer til Start sin sesong i norsk tippeliga. Det var vel ingen som ville trodd at de kom til å rykke direkte ned? Likevel så skjedde det.

Jeg sier ikke at jeg tror Newcastle rykker ned, men hvis de blir innblanda i striden så kommer jeg ikke til å bli overrasket, fordi det er realistisk med tanke på hvor dårlig fotball de spiller for øyeblikket.

La oss bare håpe de snur trenden og at vi får se mer positiv fotball. Jeg prøver ihvertfall å fokusere på det positive fremfor det negative, selv om det er vanskelig.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 31. Jan. 2008, 00:05 »
Vi trenger ca 9 poeng på resten av kampene for å inne rykke ned, og det klarer vi selvsagt!!

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #82 på: 31. Jan. 2008, 07:39 »
Men vi må og huske på at viss trenden snur så er det ikkje så langt opp til topp 6-10 heller. Ka som er realistisk veit eg ikkje. Har en følelse av at vi kjem til å ende omtrent der vi er no.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 31. Jan. 2008, 15:59 »
Har fortsatt et ørlite håp om topp 10, men det blir mindre og mindre for hver dag.
Hvis trenden først snur, så er det vanskelig å si hvor mye vi kan ta igjen, men jeg tror nok det er en god del.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 31. Jan. 2008, 16:06 »
Begynner vi å vinne kamper er det ikke så langt opp til topp 10, men jeg må si meg enig i at jeg tror vi blir der vi er nå. Vi er fremdeles for ustabile og holder sjeldent godt nivå i en hel kamp. Samtidig har vi egentlig et godt høyeste nivå, noe vi glimtvis ser. I sann Newcastle United-ånd tror jeg som vanlig alt blir mye bedre til neste sesong  ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 03. Feb. 2008, 17:58 »
Jeg frykter det værste, men håper at Derby og Fulham allerede har sikret seg nedrykk og fortsetter sin dårlige form. Da er det bare èn plass til som gir nedrykk! Reading viser ikke storform for tiden, Birmingham sliter også litt. Så får vi håpe at flere lag fortsetter sin dårlige form!

Men vi trenger uansett flere poeng enn de 28 vi har nå, og jeg savner en 3 poenger, det er lenge siden. Håper vi kan ta den mot et litt ujevnt Villa lag neste helg. Da får vi også Martins, Faye, Beye og Geremi tilbake. Det gir laget litt mer kvalitet og er kansje det som skal til for å ta en etterlengtet seier borte mot Villa!?!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #86 på: 03. Feb. 2008, 18:04 »
Synst det er farleg skummelt å tenkje på at laga under oss har begynt å ta poeng!  :( Tillegg til det utrulige harde kamp programmet vi har igjen.
Har desverre ein følelse på at Sunderland kjem til å komme høgare på tabellen enn oss.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 03. Feb. 2008, 18:24 »
Vi ligger på 12.plass og har 28 poeng. Selvsagt er det mulig at vi kan rykke ned, det samme gjelder Spurs som har et poeng mer enn oss. Men både Newcastle og Spurs er for gode lag til å rykke ned. Jeg tror vi vil ta en god del poeng frem over, og plutselig kan vi begynne å¨overaske med tre poengere i vanskelige bortekamper! Jeg har ihvertfall troen.

Gjenstående kamper:

Villa B

Man.utd H

Blackburn H

Liverpool B

Birmingham B

Fulham H

Tottenham B

Reading H

Portsmouth B

Sunderland H

West Ham B

Chelsea H

Everton B

For å være helt sikker på PL spill neste sesong mener jeg vi trenger 4 seiere, men siden det er så tett nedi der så tror jeg det holder med 3 seiere og ni poeng, Altså 37 poeng. Dette bør være avgjort før de tre siste kampene, fordi de ser veldig vanskelige ut.

Så med andre ord hjemmeseiere mot Reading, Sunderland, Fulham, Blackburn så er vi HELT sikre.....Tre av fire seire i disse fire kampene vil sannsynligvis holde......Dessuten har vi masse bortekamper også, tror virkelig folk at vi taper alle de resterende 7 bortekampene vi har igjen?? Jeg tipper vi klarer et par tre borteseire også jeg. Borte mot Birmingham tror jeg vi har en veldig god sjans, og at vi kan vinne på upton park og WHL beviste vi forrige sesong!

Dette skal gå!! Jeg sa jeg var 99% sikker på at vi holder plassen før helgen, jeg er fortsatt 95% sikker på at vi holder oss. Det er selvsagt mulig å rykke ned, men kvalitetene i laget vårt tilsier at vi skal kjempe på øvre halvdel, og det skulle være mulig å karre til seg nok poeng mot slutten av denne sesongen.

Med Beye, Faye og Martins tilbake neste helg så kan vi få et "boost" og laget vårt er bra på kontra, så hvorfor ikke tro at vi kan få med oss poeng fra villa park...?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #88 på: 03. Feb. 2008, 20:08 »
Der vant Fulham mot Aston Villa.  ???
Er ingen sjølvfølge at dei rykker ned!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 03. Feb. 2008, 22:48 »
Blackburn hjemme skal være 3 poeng.
Birmingham borte skal være 3 poeng
Fulham hjemme skal være 3 poeng
Reading hjemme skal være 3 poeng
Sunderland hjemme skal være 3 poeng
Også håper jeg på at vi greier å få ihvertfall to poeng på de tre siste kampene.

Håper forøvrig på 1 poeng mot Villa, 1 poeng mot Spurs og 1 poeng mot Pompey.

Klarer vi det, som jeg mener skal være realistisk, men samtidig veldig optimistisk, så skal vi være VELDIG godt fornøyd med avslutningen av sesongen. Og det hadde jo unektelig vært morsomt å satt på plass Chelsea i sesongens siste hjemmekamp. En kamp vi har for vane å gjøre det bra i. Denne sesongen bør ikke være noe unntak.

Ingen kan vel nekte for at de lagene jeg har satt opp seier mot, er lag som vi normalt sett SKAL vinne mot? De vanskeligste kampene av de fem, blir de to første. Men likevel, det er vel bare hjemme mot B'burn vi kan ha en slags unnskyldning?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon