20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?  (Lest 49170 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?
« Svar #30 på: 10. Jan. 2008, 16:15 »
Vi kunne kommet i skade for å flørte med øverste del av nedrykksstriden hvis BSA hadde fått fortsette, men det hadde uansett bare vært for en veldig kort periode. Jeg håper dette managerskiftet utløser en positiv effekt i tiden som kommer. Viktig å plukke poeng der vi kan, både i januar og februar.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #31 på: 13. Jan. 2008, 15:11 »
Newcastle    22    7    5    10    27    -    39    26
Tottenham    22    6    6    10    42    -    40    24
Reading    22    6    4    12    30    -    47    22
Middlesbrough    22    5    6    11    19    -    36    21
Bolton    21    5    5    11    23    -    32    20
Birmingham    22    5    5    12    23    -    33    20
Wigan    22    5    5    12    22    -    37    20
Sunderland    21    4    5    12    20    -    40    17
Fulham    22    2    9    11    23    -    39    15
Derby    22    1    4    17    10    -    47    7

Dette er tabellsituasjonen for de dårligste lagene før dagens kamper.
Derby som har hentet 4 av sine 7 poeng mot Newcastle har allerede rykket ned.
De klarer ikke å hente inn 13 poeng på Wigan på de 16 siste seriekampene!!
Bolton og Sunderland kan komme innpå med seire i dagens kamper...

Tottenham begynner å få spillet til å sitte og vil garantert klatre på tabellen.
Boro, Reading og Bolton har også for gode staller til å havne under oss på tabellen,
dermed tror jeg de to siste nedrykksplassene står mellom oss, Birmingham, Wigan, Sunderland og Fulham.

Det vil si at jeg tror nedrykkstriden vil stå mellom 5 lag.

Vi har 6-9 poeng å gå på. Det vil si at vi kan godta 3 tap mer enn f.eks Fulham.
Jeg tror det hele avgjøres i løpet av de innbyrdes kampene disse lagene i mellom.

Birmingham: 3/3
Wigan: 3/6
Sunderland: 1/3
Fulham: 3/3

Det vil si at vi så langt har tatt 10 av 15 poeng mot disse lagene.
Vi skal møte Fulham og Sunderland hjemme og Birmingham borte.
Vi er avhengig av minst 7 poeng fra disse tre kampene!!

Gjenstående hjemmekamper:

Bolton: Dette ville normalt vært en enkel seier, men nå tror jeg max på ett poeng:  :)
Middlesbr:  Boro brukbare borte, men scorer lite mål. Kan tippe i vår favør  :) :) :)
Man U: Fra 0-6 til revansje?? Ikke selv om helvete fryser over!!! Stygt tap!!!
Blackburn: Blackburn er meget stabile borte. Eller Gamst som laget heter... Nytt tap!!
Fulham: Fulham grusomme borte, men mener de slo oss i fjor. (Deres eneste borteseier!!). Seier nå:  :) :) :)
Reading: Reading er et nytt elendig bortelag, men det må jo snu en gang?? Tap!
Sunderland: Lokaloppgjør hvor Sunderland gir alt og sikrer 1-1!!  :)
Chelsea: Kan ikke slå et lag som jakter et nytt seriemesterskap!! Garantert tap!!

Tror vi får med oss 8 poeng på våre 8 siste hjemmekamper!

Gjenstående bortekamper:

Arsenal: Birmingham tok poeng her så ikke umulig, men Arsenal kjemper fortsatt om gullet. Tap!!
Aston Villa: Sterkt hjemmelag! Carew i form og det vil straffe Newcastle! Nytt bortetap!!
Liverpool: Liverpool i en nedadgående kurve. Stund til denne kampen og da har det snudd! Tap igjen!!!
Birmingham: Veldig viktig kamp i nedrykkstriden. Må vinnes! Gjøres ikke! Max uavjort her!  :)
Tottenham: Ikke bare vi som har en forferdelig sesong. Dog ser ting lysere ut for Spurs! Tap nok en gang!!
Portsmouth: Pompey stinker på hjemmebane. Det bør vi utnytte og snike til oss ett poeng!  :)
West Ham: West Ham gjør en glimrende sesong! Slo Man U... Og er et bedre fotballag enn oss!! Stygt tap!!
Everton: Styres av mannen jeg ønsker blir vår neste manager! Umulige å slå. Enda et tap!!

Ekstremt vanskelige bortekamper igjen. Når vi ikke klarer å slå Derby skal vi heller ikke klare å slå noen av
disse lagene. Tror vi klarer å ta med oss 2 poeng fra disse kampene.

Legger vi da med de 8 vi får hjemme tar vi 10 poeng på våre 16 siste seriekamper.
Det vil si at vi ender på 36 poeng.
Dette er et tall som gir cirka fifty-fifty sjanse for at vi overlever!

Jeg tror vi overlever så vidt det er på en 17. plass, med Fulham og Sunderland på plassene bak.
Derby kan allerede nå vente seg Championship plass neste sesong!!!

Nøkkelen for å unngå nedrykk ligger i at jeg bommer fatalt med poengsankingen hjemme.
Borte møter vi sinnsykt gode lag og jeg blir overrasket om det i det hele tatt blir mer enn våre
to borteseire denne sesongen...

Denne sesongen er ødelagt uansett, så jeg ser frem til den neste (dog med en viss følelse av da capo på denne sesongen  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:()

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 13. Jan. 2008, 15:14 »
Jeg tror vi overlever uansett. MYE skal gå galt for at vi skal gå ned, ikke bare skal vi tape unaturlig mye, selv med den formen vi har. Men de andre lagene må plutselig bli gode, vi har nok ikke så uflaks.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 13. Jan. 2008, 15:42 »
Bråkebøtta er evig optimist. 10 poeng på 18 kamper? Det blir 36 poeng det. Etter all sannsynlighet nedrykk. Hvorfor skal denne sesongen bli så jævlig mye verre enn den forrige? Vi ansetter snart en ny manager, og da kommer det etterhvert til å gå oppover. Jeg vil tro vi slår Stoke og Bolton hjemme, som er de to neste kampene, og det er i første omgang alt jeg bryr meg om. Resten får vi da som det kommer.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #35 på: 14. Jan. 2008, 19:31 »
Svar på topic: Nei.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #36 på: 15. Jan. 2008, 10:30 »
Jeg står for mitt tips om 10 poeng på de resterende kampene!
Alt over det tar jeg som ren bonus...

Ingen vits å sette lista høyere enn det spillerne selv tydeligvis setter den!!!

Og hvis vi slår Stoke blir det exit mot Arsenal runden etter allikevel,
så da er det like greit å spare seg for en kamp...,
bedre for spillerne å trene enn å spille kamper, så kanskje pasningskvaliteten øker ett hakk eller ti...

BallaJazz

• Gjest
« Svar #37 på: 15. Jan. 2008, 12:08 »
Sånn som vi har spillt i det siste så er det meget skummelt.Greier vi ikke å skjerpe spillet å plukke mere poeng enn det som er gjort så ligger vi plutselig der

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #38 på: 15. Jan. 2008, 12:55 »
Vi er sjukt dårlege fortida, og slik vi spelar i dag så er det ikkje så urealistisk. Vi må heve oss BETRAKTELEG for å få ein okey plassering.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 15. Jan. 2008, 15:56 »
Får vi inn en ny manager, som kan roe ned tilstandene en smule, så har vi store muligheter til å kapre poeng utover våren. Herre fred, det er ikke SÅ vanskelige kamper. Og etter all sannsynlighet vil spillerne være nær desperate etter å imponere sin nye sjef når den tid kommer. Det kan hjelpe oss på veien til å få poeng. Forhåpentligvis greier Pearson å få spillerne til å spille for æren mot Bolton til helgen, og mot Stoke i morgen. Gjør de det, så vinner vi begge kampene. I februar kommer Martins, Faye og Beye tilbake fra ANC. Det vil høyst trolig hjelpe oss en god del på vei. Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal male fanden på veggen så forbanna tidlig i januar. Vi skal spille 17 kamper i løpet av våren. Greier vi ikke ta mer enn 10 poeng på de 17 kampene er vi latterlig dårlige, og da bør den nye manageren få sparken allerede før han har kommet ordentlig i gang. Jeg forventer ikke lenger 25-30 poeng, men jeg forventer at vi tar minst like mange poeng som vi spiller kamper. Det skal vi kunne klare ganske greit.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #40 på: 16. Jan. 2008, 15:29 »
Det er faktisk vanskelige kamper som gjenstår.
For et lag som har avgitt 5 poeng til en storklubb som Derby er alle kamper vanskelige!!!

Hva i helvete er vitsen med et spillerne vil imponere den nye manageren...
Lurer på: Hva i huleste var det de drev med under Sams ledelse:

Han var ny i managerstolen (ergo burde de prøvd imponere han...??) og det gikk vel
mildt sagt veldig dårlig...
Med andre ord er det vel spillerne som har skylden for hans 'fall av stolen.'

Så lenge vi har den spillertroppen vi har kommer all verdens managere til å slite!
Totalt sett holder ikke troppen bedre standard enn en 12.-17. plass...

Derfor håper jeg på en storopprydning i klubben til sommeren...
Det er mye daukjøtt (les Championship eller lavere standard) i klubben!

Når det er gjort kan vi begynne å håpe på en 'gjenreisning' av klubben...

Står på at vårens poengsamling blir stusselige 10 poeng...
Alt over det tas som sagt imot som bonus!

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 16. Jan. 2008, 15:42 »
Kan ikke se for meg Newcastle rykke ned, men man skal jo aldri si aldri. . Tror vi holder oss oppe, men  veldig imponerende arbeid av Mort og Ashley hvis vi skulle rykke ned. De synes jeg må ta hovedskylden. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #42 på: 19. Jan. 2008, 22:38 »
Newcastle    22    7    5    10    27    -    39    26
Tottenham    22    6    6    10    42    -    40    24
Reading    22    6    4    12    30    -    47    22
Middlesbrough    22    5    6    11    19    -    36    21
Bolton    21    5    5    11    23    -    32    20
Birmingham    22    5    5    12    23    -    33    20
Wigan    22    5    5    12    22    -    37    20
Sunderland    21    4    5    12    20    -    40    17
Fulham    22    2    9    11    23    -    39    15
Derby    22    1    4    17    10    -    47    7

Dette er tabellsituasjonen for de dårligste lagene før dagens kamper.
Derby som har hentet 4 av sine 7 poeng mot Newcastle har allerede rykket ned.
De klarer ikke å hente inn 13 poeng på Wigan på de 16 siste seriekampene!!
Bolton og Sunderland kan komme innpå med seire i dagens kamper...

Tottenham begynner å få spillet til å sitte og vil garantert klatre på tabellen.
Boro, Reading og Bolton har også for gode staller til å havne under oss på tabellen,
dermed tror jeg de to siste nedrykksplassene står mellom oss, Birmingham, Wigan, Sunderland og Fulham.

Det vil si at jeg tror nedrykkstriden vil stå mellom 5 lag.

Vi har 6-9 poeng å gå på. Det vil si at vi kan godta 3 tap mer enn f.eks Fulham.
Jeg tror det hele avgjøres i løpet av de innbyrdes kampene disse lagene i mellom.

Birmingham: 3/3
Wigan: 3/6
Sunderland: 1/3
Fulham: 3/3

Det vil si at vi så langt har tatt 10 av 15 poeng mot disse lagene.
Vi skal møte Fulham og Sunderland hjemme og Birmingham borte.
Vi er avhengig av minst 7 poeng fra disse tre kampene!!

Gjenstående hjemmekamper:

Bolton: Dette ville normalt vært en enkel seier, men nå tror jeg max på ett poeng:  :)
Middlesbr:  Boro brukbare borte, men scorer lite mål. Kan tippe i vår favør  :) :) :)
Man U: Fra 0-6 til revansje?? Ikke selv om helvete fryser over!!! Stygt tap!!!
Blackburn: Blackburn er meget stabile borte. Eller Gamst som laget heter... Nytt tap!!
Fulham: Fulham grusomme borte, men mener de slo oss i fjor. (Deres eneste borteseier!!). Seier nå:  :) :) :)
Reading: Reading er et nytt elendig bortelag, men det må jo snu en gang?? Tap!
Sunderland: Lokaloppgjør hvor Sunderland gir alt og sikrer 1-1!!  :)
Chelsea: Kan ikke slå et lag som jakter et nytt seriemesterskap!! Garantert tap!!

Tror vi får med oss 8 poeng på våre 8 siste hjemmekamper!

Gjenstående bortekamper:

Arsenal: Birmingham tok poeng her så ikke umulig, men Arsenal kjemper fortsatt om gullet. Tap!!
Aston Villa: Sterkt hjemmelag! Carew i form og det vil straffe Newcastle! Nytt bortetap!!
Liverpool: Liverpool i en nedadgående kurve. Stund til denne kampen og da har det snudd! Tap igjen!!!
Birmingham: Veldig viktig kamp i nedrykkstriden. Må vinnes! Gjøres ikke! Max uavjort her!  :)
Tottenham: Ikke bare vi som har en forferdelig sesong. Dog ser ting lysere ut for Spurs! Tap nok en gang!!
Portsmouth: Pompey stinker på hjemmebane. Det bør vi utnytte og snike til oss ett poeng!  :)
West Ham: West Ham gjør en glimrende sesong! Slo Man U... Og er et bedre fotballag enn oss!! Stygt tap!!
Everton: Styres av mannen jeg ønsker blir vår neste manager! Umulige å slå. Enda et tap!!

Ekstremt vanskelige bortekamper igjen. Når vi ikke klarer å slå Derby skal vi heller ikke klare å slå noen av
disse lagene. Tror vi klarer å ta med oss 2 poeng fra disse kampene.

Legger vi da med de 8 vi får hjemme tar vi 10 poeng på våre 16 siste seriekamper.
Det vil si at vi ender på 36 poeng.
Dette er et tall som gir cirka fifty-fifty sjanse for at vi overlever!

Jeg tror vi overlever så vidt det er på en 17. plass, med Fulham og Sunderland på plassene bak.
Derby kan allerede nå vente seg Championship plass neste sesong!!!

Nøkkelen for å unngå nedrykk ligger i at jeg bommer fatalt med poengsankingen hjemme.
Borte møter vi sinnsykt gode lag og jeg blir overrasket om det i det hele tatt blir mer enn våre
to borteseire denne sesongen...

Denne sesongen er ødelagt uansett, så jeg ser frem til den neste (dog med en viss følelse av da capo på denne sesongen  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:()

Registrer at jeg fikk rett på kamp nummer 1....

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 19. Jan. 2008, 22:45 »
Keegan out!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 19. Jan. 2008, 22:59 »
Keegan out!
Tror nok det er løsningen nå ja. Når vi ikke greier å slå usle Bolton, så er det jo manageren som er problemet. La oss prøve med nestemann. Førstemann som vinner får fortsette helt til han taper. Da er det en ny managers tur. Dalglish neste?