Newcastle 22 7 5 10 27 - 39 26
Tottenham 22 6 6 10 42 - 40 24
Reading 22 6 4 12 30 - 47 22
Middlesbrough 22 5 6 11 19 - 36 21
Bolton 21 5 5 11 23 - 32 20
Birmingham 22 5 5 12 23 - 33 20
Wigan 22 5 5 12 22 - 37 20
Sunderland 21 4 5 12 20 - 40 17
Fulham 22 2 9 11 23 - 39 15
Derby 22 1 4 17 10 - 47 7
Dette er tabellsituasjonen for de dårligste lagene før dagens kamper.
Derby som har hentet 4 av sine 7 poeng mot Newcastle har allerede rykket ned.
De klarer ikke å hente inn 13 poeng på Wigan på de 16 siste seriekampene!!
Bolton og Sunderland kan komme innpå med seire i dagens kamper...
Tottenham begynner å få spillet til å sitte og vil garantert klatre på tabellen.
Boro, Reading og Bolton har også for gode staller til å havne under oss på tabellen,
dermed tror jeg de to siste nedrykksplassene står mellom oss, Birmingham, Wigan, Sunderland og Fulham.
Det vil si at jeg tror nedrykkstriden vil stå mellom 5 lag.
Vi har 6-9 poeng å gå på. Det vil si at vi kan godta 3 tap mer enn f.eks Fulham.
Jeg tror det hele avgjøres i løpet av de innbyrdes kampene disse lagene i mellom.
Birmingham: 3/3
Wigan: 3/6
Sunderland: 1/3
Fulham: 3/3
Det vil si at vi så langt har tatt 10 av 15 poeng mot disse lagene.
Vi skal møte Fulham og Sunderland hjemme og Birmingham borte.
Vi er avhengig av minst 7 poeng fra disse tre kampene!!
Gjenstående hjemmekamper:
Bolton: Dette ville normalt vært en enkel seier, men nå tror jeg max på ett poeng:

Middlesbr: Boro brukbare borte, men scorer lite mål. Kan tippe i vår favør

Man U: Fra 0-6 til revansje?? Ikke selv om helvete fryser over!!! Stygt tap!!!
Blackburn: Blackburn er meget stabile borte. Eller Gamst som laget heter... Nytt tap!!
Fulham: Fulham grusomme borte, men mener de slo oss i fjor. (Deres eneste borteseier!!). Seier nå:

Reading: Reading er et nytt elendig bortelag, men det må jo snu en gang?? Tap!
Sunderland: Lokaloppgjør hvor Sunderland gir alt og sikrer 1-1!!

Chelsea: Kan ikke slå et lag som jakter et nytt seriemesterskap!! Garantert tap!!
Tror vi får med oss 8 poeng på våre 8 siste hjemmekamper!
Gjenstående bortekamper:
Arsenal: Birmingham tok poeng her så ikke umulig, men Arsenal kjemper fortsatt om gullet. Tap!!
Aston Villa: Sterkt hjemmelag! Carew i form og det vil straffe Newcastle! Nytt bortetap!!
Liverpool: Liverpool i en nedadgående kurve. Stund til denne kampen og da har det snudd! Tap igjen!!!
Birmingham: Veldig viktig kamp i nedrykkstriden. Må vinnes! Gjøres ikke! Max uavjort her!

Tottenham: Ikke bare vi som har en forferdelig sesong. Dog ser ting lysere ut for Spurs! Tap nok en gang!!
Portsmouth: Pompey stinker på hjemmebane. Det bør vi utnytte og snike til oss ett poeng!

West Ham: West Ham gjør en glimrende sesong! Slo Man U... Og er et bedre fotballag enn oss!! Stygt tap!!
Everton: Styres av mannen jeg ønsker blir vår neste manager! Umulige å slå. Enda et tap!!
Ekstremt vanskelige bortekamper igjen. Når vi ikke klarer å slå Derby skal vi heller ikke klare å slå noen av
disse lagene. Tror vi klarer å ta med oss 2 poeng fra disse kampene.
Legger vi da med de 8 vi får hjemme tar vi 10 poeng på våre 16 siste seriekamper.
Det vil si at vi ender på 36 poeng.
Dette er et tall som gir cirka fifty-fifty sjanse for at vi overlever!
Jeg tror vi overlever så vidt det er på en 17. plass, med Fulham og Sunderland på plassene bak.
Derby kan allerede nå vente seg Championship plass neste sesong!!!
Nøkkelen for å unngå nedrykk ligger i at jeg bommer fatalt med poengsankingen hjemme.
Borte møter vi sinnsykt gode lag og jeg blir overrasket om det i det hele tatt blir mer enn våre
to borteseire denne sesongen...
Denne sesongen er ødelagt uansett, så jeg ser frem til den neste (dog med en viss følelse av da capo på denne sesongen

)