20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?  (Lest 49165 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Premier League tabellen 4. januar 2007.

http://web.archive.org/web/20070101184016/premierleague.com/barclays-premiership-football-league-table.html

Premier League tabellen 3. januar 2008.

http://www.premierleague.com/page/LeagueTable

Som dere ser så ligger vi 3 plasser høyere med 1 poeng mer etter 21 kamper denne sesongen i forhold til forrige med likt antall kamper spilt. Men på samme tid forrige sesong hadde vi også møtt betydlig sterkere motstand, med blant annet alle de 4 store borte samt at vi også hadde møtt Manure hjemme. Vi hadde også på samme tid spilt 2 kamper mot Everton og også andre tøffe bortekamper som mot Blackburn og Villa.

Det jeg vil frem til er at vi forrige sesong endte kun 5 poeng over nedrykk! med ett betydlig lettere avsluttende kamp program enn tilfelle er denne sesongen. Så nå skal vi besøke alle de 4 store borte + Everton, Villa, Hammers, Tottenham og Pompey, den siste er mot Birmingham et lag vi ihvertfall bør ha en fair sjanse til å ta en seier i! Men om ikke spillet bedrer seg betraktlig og vi ikke slutter med å avgi poeng hjemme mot lag som ManCity (fikk sin 2. borteseier for sesongen i går, den første siden serieåpningen), ja da tror jeg vi faktisk skal slite med å holde oss i Premier League!?!

Nøklen blir hjemmekampene mot Bolton, Boro, Fulham, Reading og Mackems. Men slik vi spiller idag ser jeg det som særdeles usannsynlig at vi vinner alle disse, selv om det er svært ønsklig!

Så mine spørsmål, er det en mulighet for at vi kan ende opp i Championship neste sesong? Kan vi bli blandet inn i nedrykkstriden etter de neste 5 kampene(skal blant annet møte Villa, Arsenal og Manure borte)?
West Ham rykket ned med 42 poeng sesongen 2002/03! Sist sesong var det et nervepirrende nedrykksdrama der Sheffield Utd rykket ned på 1 mål dårligere målforskjell enn Wigan, begge på 38 poeng. Over der fulgte Fulham og Hammers med henholdsvis 39 og 41 poeng!

Bekymrer jeg meg for noe som ikke vil komme til å skje? Eller er det flere som frykter at vi blir innbalndet i nedrykksdramaet? Ta med at vi også mister 4 spillere til Afrika mesterskapet! 2 av dem er våre beste, og de forlater oss da vi trenger dem som mest!

PS! Dette er ikke en Allardyce tråd! Uansett med eller uten han har vi en fryktlig hardt kamp-program igjen!
« Siste redigering: 03. Jan. 2008, 21:40 av Frode »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?
« Svar #1 på: 03. Jan. 2008, 21:43 »
Svaret er selvfølgelig ja. I bortekampene kan vi ikke regne med en dritt, så hjemmekampene blir som du sier nøkkelen. Jeg tror heller ikke vi vinner alle disse, og jeg tror desverre vi vil ende på en meget svak plassering i år!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03. Jan. 2008, 21:45 »
Nei. Vi kommer ikke til å rykke ned. Vi kommer til å, som vi har gjort hittil, plukke poeng jevn og trutt - noe som vil holde til en 10 -15.plass.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03. Jan. 2008, 21:54 »
Har tenkt på mye av det samme som deg, at vi ikke har møtt noen av de antatt beste lagene på bortebane enda - unntagen Chelsea. Kan jo ta noen av arenaene vi skal på:

Old Trafford: Ikke vunnet siden 70-tallet, tok poeng der sist i 2004 - under Sir Bobby.
Anfield: Ikke vunnet siden 93, tok poeng der sist i 2004 - under Sir Bobby.
Emirates: Tok poeng der ifjor, men de er sterkere i år. Slo oss med junior/b-laget i ligacupen.
Villa Park: Tapte der i fjor, men opp gjennom årene så har vi faktisk en grei statistikk der - selv med ubrukelige managere.
White Hart Lane: Vant 3-2 sist der, men må innrømme at vi hadde en god porsjon flaks.
Goodison: Har tapt de tre siste der, tok poeng sist i 2003 da Sir Bobby var sjef.
Upton Park: Vant der sist sesong, men de er sterkere denne sesongen. Blir tøft.
Fratton Park: De har slitt hjemme, men vi har aldri slått dem der siden de gikk opp til P L i 2003. Tøft.

I tillegg skal vi altså være vertskap for sterke lag som ManU, Chelsea..

Nøkkelkampene blir nok, utvilsomt som du sier hjemme mot lag som Sunderland, Reading, Fulham, Bolton osv. Vinner vi ikke de kampene der, begynner jeg å bli meget redd dette kan gå fryktelig ille.

Men jeg tror ikke vi kommer til å rykke ned. Ikke fordi vi er altfor gode til å rykke ned, men fordi det er altfor mange andre lag i bunnsjiktet som er såpass mye dårligere enn oss, og da tenker jeg først og fremst på Derby, Wigan, Sunderland og Fulham i særdeleshet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 03. Jan. 2008, 22:11 »
selvfølgelig ikke. vi er inne i en dårlig periode nå, ting vil bli bedre og vi havner like utenfor europa plasseringene.

Amu - Luque

• Benkvarmer
  • **
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04. Jan. 2008, 01:34 »
Rolig Rolig, vi er ikke de eneste med en dårlig periode.. Derby, Sunderland osv sliter som et helvette.. men vi må passe oss!
¨
når jeg sitter her, så er det rart å tenke på at vi diskuterer et lag som kom på 3. for noen år siden, som vi nå diskuterer en eventuell nedryks kamp.. blir detta som leeds eller ?
Newcastle United We Stand

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 04. Jan. 2008, 01:46 »
NEI!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04. Jan. 2008, 07:20 »
NEI, vi blir ikke som Leeds, det er grunnet at Ashely tok over, vist ikke hadde vi faktisk ikke vært langt unna å bli nye Leeds.
JA, alt avhenger av hjemmekampene, det er det som er litt skummelt, med den formen vi er i, KAN vi (tror ikke) bli innblandet i nedrykkstriden..
Vi kommer til å ta poeng, å karre oss til en plass mellom 10-16 plass, vi kommer heller ikke til å komme inn i en stim utover denne sesongen?
Jeg håper jeg tar feil, å at vi finner storformen.
Men er faktisk redd vi taper borte mot hjemmesterke Stoke, da er det kroken på døra.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #8 på: 04. Jan. 2008, 08:44 »
Det er en skummel situasjon vi er i..jeg tror ikke vi vill komme til det punktet men fortsetter vi å tape kamper på denne måten som vi har gjort nå i det siste så kan jo det fort skje hvis det ikke skjer noe bedring

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04. Jan. 2008, 10:20 »
nedrykk!!??? :o..off da henger eg meg!!!!vi kan ikke rykke ned med det laget vi har!!    å de ressursene klubben har    det går bare ikke!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 04. Jan. 2008, 16:29 »
Lagene i nedrykkssumpa vil tape flere kamper sammenhengende enn oss, de vil tape flere kamper totalt enn oss, og de vil ikke få med seg poeng, der vi får med oss poeng. Sunderland har ikke et godt nok lag til å kunne hamle opp med Chelsea, Arsenal eller ManU, selv på en veldig god dag. Det har vi.
Selv om vi sannsynligvis kommer til å tape 4 seriekamper på rad, så kommer seieren igjen allerede mot Bolton. Jeg tror vi kommer til å holde avstanden til nedrykkssumpa hele veien. Om noe skjer, så vil den øke. Neppe minke. Ihvertfall ikke nevneverdig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04. Jan. 2008, 20:05 »
Skulle ikke den seieren ha kommet mot Derby hjemme eller Wigan borte?
Jeg er bekymret, ja VI SKAL slå Bplton, men sånn som det er akkurat nå i denne klubben ser jeg ikke bort ifra at vi taper.
Det er det som er så forbannet skummelt at vi sliter hjemme å..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 04. Jan. 2008, 20:20 »
Skulle ikke den seieren ha kommet mot Derby hjemme eller Wigan borte?
Jeg er bekymret, ja VI SKAL slå Bplton, men sånn som det er akkurat nå i denne klubben ser jeg ikke bort ifra at vi taper.
Det er det som er så forbannet skummelt at vi sliter hjemme å..
Optimalt sett skulle vi selvfølgelig ha vunnet mot Derby og Wigan også, men på en måte var det vel nesten bare å forvente at vi skulle bukke under for presset når vi kunne sørge for tre-fire seirer på rad. Det har jo tross alt ikke skjedd siden gudene vet når. Men at Sam Allardyce taper mot Bolton? Riktignok har de ansatt ny manager, men nei. Vi taper ikke mot Bolton. Vi kommer til å vinne den kampen. Med mindre vi vinner på Old Trafford da. Men sannsynligheten for det er jo veldig stor.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #13 på: 04. Jan. 2008, 20:37 »
Ja var det ikke det vi sa da vi møtte Derby å da, DENNE KAMPEN VINNER VI ::)
Men herregud neida, vi reddet heldigvis et poeng å gjorde oss ikke til totale idioter..
Men det skal jo bli spennende å se iallefall ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 04. Jan. 2008, 20:50 »
Forskjellen er at begge gangene vi møtte Derby var vi så store favoritter at det nesten kunne måle seg med ManU, Arsenal og Chelseas møter med samme lag. Alle skriverier både her og andre steder handlet om hvor gode vi var, og om hvor fantastisk dårlige Derby var. Det var liksom ikke måte på hvor dårlig lag vi møtte. Vi hadde gode resultater bak oss, og Derby skulle være ren plankekjøring. Vi er ikke gode når vi har et så stort forventningspress på oss. Ja, jeg trodde vi kom til å vinne mot Derby, og jeg er selvsagt forbanna over at vi ikke gjorde det, men sett i ettertid er det ikke veldig overraskende.

Bolton vil vi møte med sannsynligvis fire strake ligatap med oss i bagasjen. Vi er ikke like store favoritter som mot Derby, og stemningen blant fansen er mer dempet. Alle er vi ikke lenger like sikre på at vi vinner. Det er nettopp dette som gjør meg såpass sikker på at vi vinner. Jeg tror på et omtrent likt scenario som når Birmingham kom på besøk. Vi hadde fire helt vanvittig dårlige ligakamper bak oss, med tre tap og en lite gledelig uavgjort. "Vi kommer til å tape" sa kritikerne. Vi vant.

Nå håper jeg selvfølgelig at kampscenarioet mot Bolton blir mer likt forrige møte med dem, fremfor kampforløpet mot Birmingham. Men jeg er fortsatt like sikker på at vi vinner. Med mindre vi mot alle mulige odds greier å vinne på  Old Trafford.