Dette blir en meget vrien kamp.
Stoke ligger på en imponerende 4. plass i Championship og kan godt bli ligakamerater med Newcastle i Premier League fra august av!!!
Står med 10 kamper på rad UTEN tap, noe Newcastle ikke har klart på gudene vet hvor mange år.
Vet at nivået i Premier League er strået hvassere enn i ligaen under, men den selvtillitten en slik rekke uten tap fører med seg betyr enormt mye!
Den negative trenden Newcastle er inne i må prege samtlige celler av klubben og de er under sterkt press.
Tap i denne kampen vil virkelig være spikeren i kista for en meget svak sesong. Dermed er bare seier godt nok, og når presterte laget under press sist???
Stoke er et bra hjemmelag, mens vi ikke akkurat kan juble over borteformen til Newcastle (ikke hjemmeformen heller for den sakens skyld!)
Det kommer garantert til å bli et stort press fra tribunen. For Stoke er dette et av de store øyeblikkene denne sesongen og de vil gi jernet for en flott prestasjon i denne kampen. Uavjort vil også være et glimrende resultat for dem, mens alt annet enn seier er KRISE for Newcastle.
Jeg tror faktisk Newcastle bukker under for presset og slås ut.
Enten i kveld eller etter omkamp.
Det kommer garantert ikke til å skje at vi vinner FA cupen og desto før vi slås ut, kan de bruke tid på å rette opp serieinntrykket, slik at vi kanskje havner på en litt mer respektabel plassering enn den vi ligger på i dag!?!
Gårsdagen ga exit for en rekke PL lag, blant annet Blackburn som ble ydmyket med 1-4.
Tror ikke det er så stor forskjell på de beste Championship lagene og de dårligste Premier League lagene (og dessverre ligger Newcastle for øyeblikket i sistnevnte kategori!!!!)
Mitt tips i dag er at Stoke vinner 1-0 eller 2-1.
Spiller uansett på et hjemmelag med over 3 i odds...
(Har tjent en pen sum penger på lagets tre siste tap, blant annet en pen sum på 0-2 tapet mot City hvor oddsen var på 3,30

Og satser på å tjene litt i dag også...
Gjør jeg ikke det vil jeg JUBLE over avansement til 4. runde, så det blir en fin søndagskveld uansett)!!!!
Og til slutt kan jeg nevne at jeg heller vil ha Berbatov til klubben enn Ashton. Berbatov kommer aldri til klubben da han vil til en klubb som vinner noe (og det kan det ikke sies Newcastle gjør.....)
Så vi må vel holde ut med de spillerne vi har noen måneder til