20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FA-cup 6/1: Stoke - Newcastle [SportN 19.00]  (Lest 41079 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BallaJazz

• Gjest
Sv: FA-cup 6/1: Stoke - Newcastle [SportN 19.00]
« Svar #45 på: 05. Jan. 2008, 08:08 »
Det er imponerende nesten å se hvor lang tid Smith har gått uten å score mål :P.Men jeg ville heller se Viduka og Owen enn Smith - Owen.Ganske enkel grunn at Smith scorer ikke mål men viduka hender det at han faktisk scorer ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 05. Jan. 2008, 10:31 »
Nå har vel Smith stort sett blitt brukt som midtbanespiller, ving, indreløper og defensiv midtbanespiller, så å kritisere han for at han ikke scorer nok mål synes jeg blir litt for dumt! Han er jo "poteten" som blir brukt i alle mulige posisjoner og som alltid gir 100%!

De få gangene Smith har fått prøvet seg som spiss synes jeg han har imponert, spesielt mot Arsenal var han fremragende.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 05. Jan. 2008, 11:01 »
Er enig med Frode at vi ikke skal legge for mye i det at han ikke har scoret på lenge, men når Smith spiller spiss kommer han seg for sjeldent til store sjanser og det er en svakehet. Selv om Smith spiller spiss er det ikke han man tenker på skal skåre.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #48 på: 05. Jan. 2008, 12:59 »
Klager ikke dersom Smith og Owen utgjør spissparet. De to tror jeg kan bli knall!
MEN, Viduka gjorde seg på ingen måte veldig vekk mot ManC. Han var god til å holde på ballen, og flink til å sette opp andre medspillere. Ikke direkte hans feil at hans medspillere da gjorde idiotiske ting med ballen. Men Viduka er for meg vår klart mest teknisk effektive spiss om dagen.

Enig her. Er ikkje Viduka sin feil at dei andre spelerane enten klare å miste ballen, eller gå heilt feil løp etter han har avlevert ballen. Viduka er klasse, og eg håpar vi kan utnytte kvalitetane hans. Trur han har MYKJE å  tilføre Newcastle. Men då er vi avhengig av eit fungerande lag, noko som har vore mangelvare no i det siste.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #49 på: 05. Jan. 2008, 13:29 »
Hvordan kan du forsvare Viduka? Viduka har spilt fryktelig denne sesongen etter min mening. På papiret er han og Martins noe av det beste du kan finne i PL. Men jeg kan vanskelig tenke meg to latere spisser i ligaen. Gjør ingenting om Martins ryker ut dørene i januar, han har ikke vist noe som helst denne sesongen. Om vi kan bruke de pengene på Arshavin istedenfor hadde det vært kjempe
"The first 90 minutes are the most important"

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #50 på: 05. Jan. 2008, 13:51 »
Eg skjønnar ikkje kva dykk vil Viduka skal gjere? Han ER ingen Shearer type som er dominant i lufta. Tvert imot så har Viduka sine styrkar langsbakken, og han er blant europas beste med mann i rygg. Karen har stålteknikk, og MÅ vere blant ein av dei mest undervurderte spelerane vi har/ som er.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 05. Jan. 2008, 14:31 »
Tipper Viduka vil scora fleire mål enn fxs Owen denne sesongen...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Liqqa

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #52 på: 05. Jan. 2008, 16:31 »
Smith var vel en viktig grunn til at vi fikk 3 poeng mot Fulham, men det begynner vel å bli en stund siden

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #53 på: 05. Jan. 2008, 19:30 »
Er nervøs som bare det foran denne kampen. Så jo bare hvor mange sterke PL lag som røk ut i dag. Håper ikke vi blir et av de.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #54 på: 05. Jan. 2008, 19:33 »
Tipper Viduka vil scora fleire mål enn fxs Owen denne sesongen...
Endelig en mann med visdom som uttaler seg..
Jeg håper vi spiller 5-3-2, siden Allardyce ikke tør satse.., men det gjør jeg
                    Given
Beye-Taylor-Faye-Cacapa-Enrique
         Milner-Zoggy-Duff
              Owen-Viduka
Spennend å meget bra begge veier. Gode vingbackspillere, sterke i femmeren bak, veldig offensivt fremover..
Gleder meg, håper vi vinner 3-2 med denne formasjonen..
men ender vel med at vi taper 1-0 eller 2-1 >:(
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Rozen

• Gjest
« Svar #55 på: 05. Jan. 2008, 19:52 »
Et topplag i Championship med selvtillit er minst like gode som mange av Premier League laga vi har møtt i det siste.. Og siden det er Premier League lag vil Stoke ofre ALT! Meget redd denne kampen... men en gang må jo motgangen vår snu??!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 05. Jan. 2008, 19:59 »
Eg skjønnar ikkje kva dykk vil Viduka skal gjere? Han ER ingen Shearer type som er dominant i lufta. Tvert imot så har Viduka sine styrkar langsbakken, og han er blant europas beste med mann i rygg. Karen har stålteknikk, og MÅ vere blant ein av dei mest undervurderte spelerane vi har/ som er.
Fra nå av foreslår jeg at vi bruker samme begrep om Viduka som Nils Arne Eggen brukte om Gøran Sørloth på 80-tallet, VERDENS BESTE MØTENDE SPISS.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 05. Jan. 2008, 20:58 »
Endelig en mann med visdom som uttaler seg..
Jeg håper vi spiller 5-3-2, siden Allardyce ikke tør satse.., men det gjør jeg
                    Given
Beye-Taylor-Faye-Cacapa-Enrique
         Milner-Zoggy-Duff
              Owen-Viduka
Spennend å meget bra begge veier. Gode vingbackspillere, sterke i femmeren bak, veldig offensivt fremover..
Gleder meg, håper vi vinner 3-2 med denne formasjonen..
men ender vel med at vi taper 1-0 eller 2-1 >:(

Du tør å satse, men velger en 5-3-2 formasjon. Vil ikke akkurat si det er å satse knallhardt offensivt. Liker heller ikke at Duff og Milner skal spille sentralt i banen, men kunne vært spennende å se N'Zogbia der...

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 05. Jan. 2008, 21:28 »
Det er på ingen måte ein lett kamp og vi må ikkje undervurdere Stoke. Håper vi starter med denne formasjonen.

Given
Beye-Taylor-Cacapa-Jose Enrique
Milner-Faye-Emre-Zoggy
Owen-Viduka

Trur at Viduka kan spele bra sammen med Owen på topp. Er usikker på Smith, han skaper for lite sjanser i forhold til Viduka. Viduka gjør veldig bra ting med ballen i beina, og passar bra til Owen sin spelestil, men må sette spørsmålstegn ved kor bra han er trent. Håper at Allardyce tør å gå offansivt ut. Håper og trur at Emre får muligheten frå start.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #59 på: 06. Jan. 2008, 00:18 »

Enig her. Er ikkje Viduka sin feil at dei andre spelerane enten klare å miste ballen, eller gå heilt feil løp etter han har avlevert ballen. Viduka er klasse, og eg håpar vi kan utnytte kvalitetane hans. Trur han har MYKJE å  tilføre Newcastle. Men då er vi avhengig av eit fungerande lag, noko som har vore mangelvare no i det siste.

Jeg tolker dette som at Viduka rett og slett er for god for det Newcastlelaget vi har nå for tiden, siden de andre spillerne alltid gjør en eller annen feil etter at de har fått ballen fra Viduka. Så det er altså om å gjøre å prøve å utnytte Viduka sine kvaliteter her?
Men for at det skal hende, så må vi ha et fungerende lag, noe som du sier vi ikke har. Hvorfor bruke han da? Hva med Smith som ikke scorer mål selv, men som rett og slett gjør de i rundt seg bedre? Ingen vits å bruke en Viduka som slår altfor gode pasninger for resten av laget ...