20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva er det som går til helvette?  (Lest 19528 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Hva er det som går til helvette?
« Svar #45 på: 24. Feb. 2008, 20:59 »
Jeg tror ikke Owen er spesielt rasistisk. Han har jo spilt med flere svarte før (han og Heskey var jo veldige gode sammen), og dersom Owen er veldig rasistisk tror jeg ikke det hadde gått så bra som det har gjort.

I Chelsea (og forsåvidt flere andre steder utenom fotball) tidligere har jeg lagt merke til at det virker som om de afrikanske/fransk-afrikanske spillerene henger veldig tett sammen, og har hatt sin egen lille gjeng. Kan det kanskje være noe sånn? Bare i mye større grad.

Men dersom det er slik at enkelte i klubben er rasistiske, tenker jeg at Barton er en av dem  ;D
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #46 på: 24. Feb. 2008, 21:09 »
Mennesker kan endre seg til både det bedre og verre. Det eneste jeg sier at jeg fikk servert at han ikke hilser på eller snakker mer enn nødvendig de mørkhudete og ikke setter seg å spiser lunch med de. Det kan være mulig at han har vært litt ovenpå tidligere også men at det har vært typisk "Owen" og at det kun er nå noen kommenterer det. jeg gidder ikke spekulere om han utøver denne "rasismen" eller ikke. Det får være opp til andre å tro hva de vil. jeg har bare uttrykt en enkelt spillers mening blant en haug med andre spillere som sikkert har ulike meninger. Selv må jeg si at etter det jeg bl.a hører om hvor arrogant Owen er i hverdagen, for de som har møtt han, så har jeg tro at han kan overse enkelte. At det er rasisme tror jeg ikke men det er derfor jeg skriver "rasisme" fordi det er lagt merke til at det re mørkhudete spillere han overser.

Jeg har likt Owen som spiller siden han slo gjennom og var glad over å høre at han reiste til Newcastle når han endelig vendte nesa hjemover. Men jeg har også alltid synes han virker arrogant.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 24. Feb. 2008, 21:41 »
Jeg tror på historien ang owen. Ikke at han nødvendigvis er rasistisk, men at han er arogant tror jeg veldig mye.

Denne ukulturen har jo eksistert i flere år. Håper for guds skyld at keegan får sånn noenlunde orden på sakene før sesonginnspurten. Vi bør selge alle som bidrar til denne ukulturen. Og personlig hviss han selger owen, N`zogbia, Barton og Emre og sier til media at det var fordi han ikke ysntes de hadde rette holdninger, så tviler jeg på at noen hadde laget oppstyr.

Ferguson var rask med å kvitte seg med van nistelrooy når han begynte å klage. Det samme bør Keegan gjøre.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kråka

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #48 på: 25. Feb. 2008, 12:31 »
Owen er kanskje litt arrogant ja. men husk at han fikk prisen, årets personlighet i 98 :D som 18 åring ;D
prisen fikk han av BBC

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #49 på: 25. Feb. 2008, 12:44 »
...og jeg har heller ikke forandret personlighet, meninger, holdninger osv.osv. de siste 10 aarene  ;D ;D

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 25. Feb. 2008, 13:23 »
Såklart han hadde en flott personlighet når han var 18 år, men stjernestatusen går i hodet på helt ufattelig mange. Apropop, en liten parallel, Britney Spears var også elsket av halve jordkloden når hun var 18, men man ser hva litt berømmelse har gjort med hun. Vet ikke om man kan spekulere i det samme siden hun er unntaket som til de grader er satt på spissen, men at Owen har blitt mer arogant og selvgod siden han var 18 er jeg fult og helt overbevist om...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 25. Feb. 2008, 14:17 »
Hehe det er ingen her inne som har noken bevis for at Owen er rasistisk eller overlegen. Eller har noken ein tape der Owen seier noke rasistisk eller oppfører seg overlegent!?!?!
Totalt latterle å komma me slike påstandar! Og dei hadde garantert ikkje komme hadde vi låge på topp 6 eller teke ligacupen i går foreksempel. Dette er berre tull, vertfall til motsatte er bevist.

At Owen kan ha ein personlegheit som kan oppfattast som overlegen er ein heilt anna ting, og som sikkert er noko dei som kjenner han veit om. Dette kan då oppfattast feil av andre som ikkje kjenne han og er misfornøyd me ting og tang.

Kva er beviset for at vi har rasistiske spelarar i Newcastle United?  *oppgitt*
« Siste redigering: 25. Feb. 2008, 14:20 av lgrinde »

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #52 på: 25. Feb. 2008, 14:28 »
For de som ikke leser innlegg foer de hiver seg over tastaturet saa skal jeg skrive dette kort paa den neste linjen:

Det jeg skrev kom fra en av de andre spillerne (Hvit, snakker engelsk og spiller paa foerstelaget) og var ingen paastand

Er det heller ingen som ser " " rundt rasistisk? Noe som betyr at det ikke trenger aa vaere rasistiske holdninger men det er blitt reagert mot at han forholder seg slik til fargede personer, ikke bare av han jeg hoerte det fra. Det handler heller ikke bare om Owen men de fleste har hengt seg opp i han fordi han er den eneste jeg har orket aa navngi.

Igjen : Hva den enkelte tror faar vaere opp til de. Jeg har skrevet noe av det jeg fikk servert (Fikk hoere litt mer paa soendagen) og som jeg tror kan vaere en medvirkende aarsak til at klubben ikke klarer aa prestere bedre enn det de gjoer.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 25. Feb. 2008, 15:04 »
Ser på dette som enda ein bekreftelse på at samholdet i klubben er ræva. På tide klubben får faste måltider og sånn sammen ?? Det er jo heilt normal nå til dags.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 25. Feb. 2008, 15:38 »
KK holder paa aa gjeninnfoere ting for aa faa mer samhold. Vet ikke helt hva.

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #55 på: 25. Feb. 2008, 16:06 »
Siden det virker som om du kjenner noen som har litt peiling Radar, vet du noe om hva som skjer med José Enrique?
Norwegian blood, Geordie heart

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 25. Feb. 2008, 17:04 »
Jeg må antakelig være den eneste som ikke bruker mye tid på å spekulere i hvem denne spilleren kan være. Uansett er det ikke overraskende. At samholdet er dårlig er ingen nyhet. Det er jo mye av grunnen til at så gode spillere faller sammen som korthus med en gang vi får litt motgang.

At Michael Owen er preget av at han var SÅ god i så ung alder, er det ingen som helst tvil om. Det ser vi også på at han nå, i en alder hvor han egentlig burde vært på sitt beste karrieremessig, så er han i en fallende kurve. Owen har ikke hatt den utviklingen som er naturlig for de fleste spillere. Han nådde toppen veldig fort og veldig brått, og var på hell allerede som 25-åring. Det har selvsagt hatt sin innvirkning også mentalt.

For å si det sånn, helheten i historien, finnes det ikke fnugg av tvil om. Det er en ukultur som preger klubben, det finnes ikke samhold, og det er noe som må forandres på snarest. Det vet vi heldigvis at Keegan jobber med, og da må vi ikke finne på å tenke kortsiktig, og begynne å tenke tanken på å avskjedige KK. Hvorvidt smådetaljene er like korrekte, er jeg mer usikker på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #57 på: 25. Feb. 2008, 17:39 »
Siden det virker som om du kjenner noen som har litt peiling Radar, vet du noe om hva som skjer med José Enrique?

Ingen aning. Kan høre og evt legge ut om jeg hører noe.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #58 på: 26. Feb. 2008, 04:09 »
Med all respekt for Radar og hans venner og kilder å melde, så må jeg si at jeg ikke fester mye lit til at dette er reelle fakta. Det virker for meg utrolig at en spiller som Owen som har spilt i både Liverpool og Real Madrid i medgang og i motgang så lenge at det aldri har lekket ut en historie om denne angivelige arrogansen, "rasismen" eller hva du nå vil kalle det. Etter alle skussmål jeg har lest om han fra managere og medspillere har han blitt beskrevet som en proff kjernekar.

At man som en superstjerne av Owens kaliber tilegner seg noen nykker og en slags ovenpåhet ser jeg på som høyst sannsynlig, men veien er likevel lang fra dette og til en slik beskrivelse som her blir gitt. "Kjernekarer" som Shearer f. eks. har jo blitt kalt både det ene og det andre av kolleger og motstandere. Dette er helt naturlig produkt av å bli dyrket som best.

At ting ikke er som det skal i klubben er det jo lett for alle å se. Ser likevel ikke på det som problematisk at enkelte henger mer og mindre sammen. Klikker finnes det i alle klubber, er jo 100% naturlig at 20 mann ikke henger sammen hele tiden utenfor banen. Problemene oppstår når disse grupperingene ikke kan samhandle. Og jeg tror kanskje det er her problemet ligger? Er nok en hel del i det du nevner Radar, men er ikke tilbøyelig til å legge alt dette på Owen og den hvite gjengen hans (litt flåsete sagt ;) ).

Et poeng som er nevnt over her er at mennesker fra samme land/område henger mye sammen. Da de fleste mørke i Newcastle er fransktalende fra afrika/frankrike eller fra afrika generelt så er det kanskje naturlig at disse finner hverandre, og at de som har vokst opp i England finner hverandre? Er vel stort sett ganske hvite engelskmenn i klubben for tida, lite Richardser/Defoer/Younger/Lennoner osv. Så at disse gjengene er hvite/svarte kan ha med noe annet enn rasisme-light å gjøre tror nå jeg.

Jeg kjenner spillere i tippeligaen og nordmenn som har vært i utlandet i flere av de større ligaene i Europa og utfra det disse har fortalt meg så virker slike ting slett ikke så uvanlige. Noen føler seg ovenpå, andre er bitre, kanskje sjalu på statusen osv. De slenger mye dritt og negativt om enkelte medspillere til kompisene sine siden det er lett å tømme frustrasjonen sin til folk som ikke har noe med klubben å gjøre. Og dette er helt sikkert enda verre når alt i klubben går i stå som i til eksempel Newcastle... Noe er reellt, noe er overdrivelser, noe er frustrasjon og noe er underdrivelser.

Må jo til slutt nevne at jeg synes det er pussig at ikke Allardyce har snakket noe om disse problemene etter sin avgang. Spesielt med tanke på at han har likt å spytte edder og galle om alt som var imot ham og utenfor hans kontroll...

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #59 på: 26. Feb. 2008, 04:13 »
Ser på dette som enda ein bekreftelse på at samholdet i klubben er ræva. På tide klubben får faste måltider og sånn sammen ?? Det er jo heilt normal nå til dags.

Ja dette synes jeg spesielt er merkelig da Allardyce i sommer gikk så hardt ut og sa at de skulle kontrollere alle aspekt ved spillerne. Var jo omtrent alt fra hva de spiste til dovaner han skulle gå etter i sømmene. At han ikke engang har innført felles måltider da må jeg jo si er en enorm falitterklæring for Allardyce sin periode i klubben.