20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva er det som går til helvette?  (Lest 19566 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Hva er det som går til helvette?
« på: 03. Jan. 2008, 15:07 »
Hva er det som går til helvete med Newcastle om dagen?

Alle er vel enige om at det går til helvete med Newcastle om dagen, men hva er det som gjør det?

#Uflaks
Det er veldig vanlig å klage på uflaks, dommere, været, og andre ting når det står på som verst.

#Spillerne
Vi hører ofte om supportere som snakker om at vi har verdensklassespillere, og at vi er gode for top 7 plass. Men har vi er problemet egentlig at vi har for dårlige spillere?

#Skader
Akkurat som med uflaks, veldig vanlig å skylde på. Hadde vi vært mye bedre uten mye skader, og er det som gjør at vi ligger så langt nede?

#Sam Allardyce
Denne kan ikke sammenlignes med verken uflaks, eller skader, da den er MYE vanligere å skylde på. Er Big Sam problemet?

#Styre
Skulle Mort og Ashley gjort en bedre jobb? Er de problemet?

#Press
Er presset på spillerne for høyt?

#Annet
Er det noe annet som er problemet? Isåfall, skriv det i posten!

#En god blanding
Er det en god blanding, og ikke et bestemt punkt. Isåfall, skriv ingredensene i den blandingen!

Kjør diskusjon :D

PS: Kunne mod. adde en avstemning? :D

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hva er det som går til helvette?
« Svar #1 på: 03. Jan. 2008, 15:18 »
Det blir veldig hypotetisk, hvertfall å peke på en årsak.....problemet er nok sammensatt og flere av punktene dine er nok årsaker..Men skal jeg peke på den årsaken som har størst innvirkning på våre dårlige resultater, så må det bli manager Sam Allardyce..jeg trenger vel ikke å si grunnen, det står side opp og side ned i tråden; "BigSam out", hvor spesielt Frode har markert seg med en rekke innlegg som bør leses og lyttes til..
« Siste redigering: 03. Jan. 2008, 15:25 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03. Jan. 2008, 15:36 »
Dersom jeg hadde visst nøyaktig hva som er årsaken til problemene hadde jeg vært på tråden til Sam Allardyce umiddelbart.
Det eneste jeg kan gjøre er å spekulere i mulige årsaker. Og i mine øyne er det en blanding av mange ting.
Vi har en grei spillerstall, ikke noe å si på det, men vi blir aldri samspilte bakover, og det bekymrer meg stadig mer. Vi har ingen andre enn Beye som virkelig tar ansvar bakover, men han kan ikke bære et helt forsvar på sine skuldre. Vi slipper inn mål på klassiske tellefeil. To stykker går på en mann, mens mannen i returrommet glemmes og blir helt alene. Vi har en venstreback som av og til glemmer at han har defensive oppgaver, og som jeg synes litt for ofte er skyld i unødvendige baklengsmål. Zog er i en sånn posisjon at han skal ha full oversikt over Elanos bevegelser i forkant av 0-1. Ettersom han heller ikke har noen andre å passe på, så er det ene og alene hans oppgave å markere ut Elano, og gi han kamp om ballen. Det gjør han ikke, og Elano bommer ikke på slike gavepakker.

Vi kan ikke skylde på fru fortuna. Hun kommer og går og sørger bare for å gni det inn når vi trenger det som minst. Mot Chelsea og Man City var hun på plass for å ødelegge en skjør selvtillitt og bare for å minne oss på at vi har en stor og vanskelig jobb å gjøre. At Chelseas to mål skulle vært annulert, at Elano skulle vært utvist, at Duff ikke skulle blitt avblåst for offside, men istedet fått frispark og muligens rødt kort til City-forsvareren, og at Taylor skulle hatt straffe i slutminuttene er sånn som desverre skjer når vi sliter i motbakke.

For tiden har vi få skader, og vi kan ikke unnskylde Michael Owens bom i går med at han ikke er i toppform. Owen SKAL score på den sjansen han fikk, dessverre gjorde han ikke det. Duff er ikke helt i toppform han heller, men han er på vei. I gode, gamle dager, ville han kanskje turt å gå litt mer rett på mål for å score selv, istedet for å prøve å legge til rette for ineffektive lagkamerater. N'Zogbia skal selvsagt score når han får skyte uhindret fra 9 meter. For ikke å glemme Martins' to muligheter.

Sam Allardyce har gjort noen meget gode taktiske valg, og noen særdeles merkelige. Det er de som ingen forstår noe av som trekkes frem for å bevise at mannen er "shit" og at det er han som holder oss tilbake. Jeg er sikker på at han har en tanke bak det han gjør, og jeg tenker som så at han vet mye mer enn meg, og vet sannsynligvis bedre enn meg. Selv om jeg reagerte mot Liverpool, og selv om jeg var skeptisk til å bruke samme ellever som mot Chelsea, i en hjemmekamp mot Man City. Men det var ikke det som ødela for oss i går. Butt og Faye gjorde en god jobb defensivt, de forhindret City fra å komme til de helt store, og åpenbare sjansene. Men de kunne ikke hindre at City fikk trille ball-i-hatt inne i vår 16-meter. Der var det forsvarsfireren som har skylda. Vi kan ikke rygge når de står på 16-meterstreken vår. Da må vi gå opp, og presse dem ut på 20-25-30 meter, for å stjele ballen, og kontre. Det tror jeg også vi øver på, på hver eneste treningsøkt. Hvorfor vi ikke får det til i kamp vet jeg ikke. Jeg tør ikke skylde på Sam Allardyce for det. Han er en mann som kan sitt fag, og han gjør ting nøye, og i sitt eget tempo. Og etter en glimrende sesongstart, med nesten dobbelt så mange poeng som kamper, så har vi fått en ekstrem downperiode i november og slutten av desember. Forhåpentligvis kan vi spille på oss selvtillitt på Britannia Stadium til helga, selv om vi ikke bør forvente mer enn "a job well done".

At presset er stort er selvfølgelig en faktor, men vi har greid å prestere under press tidligere. Big Sam og spillerne skal kunne klare å fokusere på sine arbeidsoppgaver, til tross for skriverier i fanziner, aviser og på nettsider. Jeg tror likevel at selv om vi ligger veldig dårlig an akkurat nå, så kan vi snu det. I januar må vi bare prøve å få tatt de poengene vi kan få, og det innebærer selvsagt tre poeng hjemme mot Bolton, og ellers bare prøve å gi ManU, Liverpool og Arsenal tøff kamp. Og vi må prøve å stjele med oss noen poeng der vi kan. Jeg tror vi kan få se et oppsving mot slutten av sesongen, hvis vi bare velger å tro på Big Sam. Vi åpnet sesongen glimrende, jeg tror det skal være fullt mulig å avslutte sesongen glimrende også. Selv om vi har noen vanskelige bortekamper igjen, har vi også noen finfine hjemmekamper igjen (Bolton, Fulham, Boro, Sunderland). Vårsesongen er lang den også. Vi må bare prøve å svømme oss i land, så får vi se hvor vi havner hen til slutt. Jeg har tro på at vi skal greie å komme oss til land ganske greit så lenge Sam Allardyce er manager. Det er helt klart et potensiale i dette laget. Vi må bare tro på oss selv, så kommer det før eller senere noe ut av det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03. Jan. 2008, 15:37 »
1. Spillere som underpresterer.
2. Arbeidsinnsatsen går veldig i kurver.
3. Selvtillitt.
4. Mangel på virkelige nøkkelspillere (Ingen virkelig kreativ midtbanespiller, Viduka er rett og slett ikke god nok som target mann mot duellsterke stoppere. Mye rot i forsvaret med Rozedahl og cacapa den siste tiden)
5. For mye rulering av spill/formasjoner fra Allardyce sin side.
6. Etter all sannsynelighet uro siden nytt styre og mange nye spillere har annkommet st. James Park.

Tror nok det vil snu etterhvert, men er ikke mye lyst for tiden. Glad Duff/N'Zogbia sammarbeidet fungerer. Vi spiller bra mot Chelsea, men taper pga elendige avgjørelser fra dommer panelet. Lagene som flyter med vinden vinner ofte dårlig spilte kamper.  Vi gjør en bra førsteomgang mot City, men makter ikke å skåre. Blottet for selvtillitt.  . :(
« Siste redigering: 03. Jan. 2008, 15:39 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #4 på: 03. Jan. 2008, 16:16 »
#Uflaks
Det er veldig vanlig å klage på uflaks, dommere, været, og andre ting når det står på som verst.

#Spillerne
Vi hører ofte om supportere som snakker om at vi har verdensklassespillere, og at vi er gode for top 7 plass. Men har vi er problemet egentlig at vi har for dårlige spillere?

#Skader
Akkurat som med uflaks, veldig vanlig å skylde på. Hadde vi vært mye bedre uten mye skader, og er det som gjør at vi ligger så langt nede?

#Sam Allardyce
Denne kan ikke sammenlignes med verken uflaks, eller skader, da den er MYE vanligere å skylde på. Er Big Sam problemet?

#Styre
Skulle Mort og Ashley gjort en bedre jobb? Er de problemet?

#Press
Er presset på spillerne for høyt?

#Annet
Er det noe annet som er problemet? Isåfall, skriv det i posten!

#En god blanding
Er det en god blanding, og ikke et bestemt punkt. Isåfall, skriv ingredensene i den blandingen!

Kjør diskusjon :D

PS: Kunne mod. adde en avstemning? :D

Uflaks har alle fotballklubber. Det har alltid vært en dårlig unnskyldning for NUFC-supportere dette med uflaks.

Vi har en del dårlige spillere, en del middelmådige spillere, noen gode spillere og noen få klassespillere. Uansett, laget på papiret skal være godt nok til å kapre sjetteplassen.

Skader var fjorårets problem. Dette skadeproblemet virker nå ganske så fraværende. Riktignok har vi en del skader nå og da, men ikke mer enn det en vanlig Premier League-klubb har. Vi har tre spillere ute: Smith, Carr og Ramage. Ingen av disse vil bli savnet noe betydelig akkurat.

Big Sam er en god og erfaren manager som gjør masse bra i kulissene. Også bra mann på overgangsmarkedet. Problemene med han er: feil spillestil, feil formasjon, feil bruk av spillerne.

Mort og Ashley har ikke sittet så lenge. Eneste jeg kan dømme dem ut fra er pengebruken i sommer. Den var dårlig i forhold til andre klubber, men nå i januar er målet å hente tre nye kvalitetspillere, og da må nok pengesummene Sam får til rådighet være bra.

Presset på spillerne er garantert for høyt. I andre klubber kan spillerne senke skuldrene adskillig mer enn det de kan i forhold i Newcastle. Å se Titus Bramble storspille for Wigan (og da mener jeg ikke bare pga målene han har scort), men ikke hos oss, er ikke tilfeldig. Spillerne underpresterer i forhold til hvor gode de skulle ha vært i Newcastle, og det er ingen tvil om at presset var den kravstore fansen er avgjørende.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 03. Jan. 2008, 18:43 »
Enig i det mange sier her, det er mye som ikke er bra på Tyneside for tiden. At en klubb som Newcastle skal ligge så nært nedrykksstreken hører ikke hjemme noen steder. Det er umulig å komme med noe fasitsvar på hvorfor tingenes tilstand er som de er, men jeg tror det er noe av dette som gjør at vi presterer så dårlig:

De siste tiårene har Newcastle United vært et lag som har vært synonymt med offensiv fotball.  Sir Bobby Robson la opp til at fansen fikk se underholdene kamper i form av mange mål og kreative detaljer. Tilsvarende antall mål kom i motsatt ende. Nå har vi en manager som ikke representerer en slik type fotball, og dette ser ut til å være hovedgrunnen til at Big Sam ikke er godt likt hos fansen. Under Roeder hadde vi forsvarstabber vi ikke ser på juniornivå engang. Bramble, Carr, Ramage og Babayaro gjorde at vi måtte score minst tre mål for å være trygge på seier. Roeder hadde hovedfokus på den offensive delen av spillet, og kjøpte inn Martins og Owen til nesten 30 millioner £ til sammen. Den eneste ?forsterkningen? i de bakre rekker kom i form av amerikaneren Oguchi Onyewu, som viste seg å holde omtrent samme nivå som sine kollegaer i midtforsvaret.

Det første Sam gjorde da han kom til Tyneside var å skifte ut hele midtforsvaret, og vi har denne sesongen en helt ny forsvarsfirer som fungerer mye bedre enn den gamle (selv om det fortsatt ikke er prikkfritt). Det at Sam har valgt å ha hovedfokus på det defensive i hans første måneder som Newcastle-manager, tror jeg er gull verdt for de kommende års prestasjoner. Alle gode lag må ha et defensivt fundament for å fungere offensivt, fordi det sprer trygghet i laget. Hovedgrunnen til at Roeder måtte gå av var nettopp dette. Når forsvarstabbene kommer i fleng, mister spillerne ofte troen på seier.

Så kommer spørsmålet mange vil stille seg når de leser dette; ?Men hvorfor gjør vi de samme forsvarstabbene i år også? Har det egentlig skjedd en bedring??

Vi har i år som i fjor vært vitne til flere forsvarstabber. Jeg nevner spesielt Rozehnal mot City og Cacapa mot Portsmouth. Det er flere elementer som til en viss grad kan forsvare disse tabbene. Vi er i en ny sesong med en helt ny forsvarsfirer, og det tar tid før disse blir samspilt. Nøkkelen i et godt forsvar er spillernes evne til å spille godt sammen. Majoriteten av forsvarstabbene vi har gjort i år skyldes kommunikasjonssvikt, f.eks når to mann går på en spiller, og det skapes rom for andre angrepsspillere på motstanderlaget. Disse tabbene har kostet oss ekstremt mange poeng denne sesongen, og for å luke disse tabbene bort må vi jobbe med kommunikasjonen i midtforsvaret. Vi trenger en mann som står fram som en autoritet i midtforsvaret. En mann som dirigerer forsvarsfireren. Jeg hadde håpet at Cacapa med sin rutine og spilleforståelse ville ta denne oppgaven på strak arm, men dette har ikke vært tilfellet. Grunnen til dette er kanskje at Cacapa er brasiliansk, Taylor engelsk, Rozehnal tsjekkisk, Enrique spansk og Beye senegalesisk. Spesielt har Rozehnal slitt med plaseringsevnen i forhold til sine medspillere i forsvaret. Vi er helt avhengige av at kommunikasjonen mellom disse fungerer, og jeg er overbevist at med tid vil dette skje. Vi må la forsvaret få mer enn en halv sesong på seg før vi trekker en konklusjon. Det hersker ingen tvil om at Cacapa, Beye, Faye og Enrique er bedre spillere enn Carr, Baba, Bramble og Onyewu, og derfor må vi håpe og tro at forsvaret vil bli bedre i årene som kommer enn i de årene som har vært.

Det at vi er inne i en downperiode gjør også sitt til at det blir gjort mange feil vi lett kunne unngått. Selvtillitt er svært viktig i et lags prestasjoner, og vi ser det år etter år at nedrykkskanditater kommer seg unna nedrykk fordi de har fått troen på at de faktisk kan vinne kamper. Vi så det i fjor med West Ham, som hadde en fot nede i CC før de begynte å tro på seg selv. Etter den begredelige forestillingen mot Derby, virket det som om spillernes selvtillitt gikk i bunn. De mistet troen på sine egne ferdigheter, spillestil, osv. Utfordringen til Sam er å få laget til å begynne å tro på seg selv, for vi vet at et Newcastle med selvtillitt kan hamle opp med nesten hvilket som helst lag.

I hjemmekampen mot City på onsdag kom dette svært godt frem. Vi viste svært gode takter de første 30 minuttene, men da vi havnet under, virket det som om spillernes tro forsvant helt. I stedet for å kjempe for en utligning, virket det som om spillerne var mer opptatt av å begrense tapet enn å snu kampen. For at vi skal bli et topp-5 lag, har vi ikke råd til å miste troen på oss selv når vi havner under. Vi ser gang på gang at Chelsea, Man Utd og Arsenal gir jernet helt til dommeren blåser i fløyta, og svært ofte blir innsatsen belønnet med 3 poeng. Her har vi et enormt potensiale. Dette er selvsagt ikke bare spillernes feil, men også Sams. Å kjøre defensive bytter når vi egentlig skal kjøre framover, er helt hodeløst. Noen ganger virker det som om Sam er mer opptatt av å spille på et 1-0 resultat i stedet for å jage den forløsende andrescoringen som vil punktere kampen (For eksempel i bortekampen mot City). I og med at forsvaret ikke er optimalt enda fungerer ikke denne taktikken, og det resulterer ofte i 0 poeng.

Hadde vi gått ut med vårt eget spill mot Wigan i stedet for å prøve og bryte ned deres spill, er jeg overbevist om at vi hadde reist hjem med 3 poeng i bagasjen. Det at Sam går ut og sier at hovedfokus er å bryte ned motstanderens spill i stedet for å stole på sitt eget, er noe av det som gjør at han er såpass upopulær blant fansen. Sam må skjønne at Newcastle ikke spiller på samme måte som Bolton gjør. Hadde vi tørt og gått mer offensivt ut og stolt på egne ferdigheter, er jeg sikker på at vi hadde ligget minst fem plasser høyere enn vi gjør i dag. Det å gå ut i 4-5-1 mot lag som er dårligere enn oss, ser jeg på som feigt fra Sams side. Vi har spillere som kan bryte ned et hvert forsvar i PL dersom de blir brukt riktig (Zog, Martins, Owen, Duff, Milner og Emre), men når de blir brukt i feil posisjoner i feil formasjon, legger det en demper på hvor mye de faktisk kan utrette.

Huff, dette ble rotete og mye på en gang. Håper noen gidder å lese det, og komme med sine meninger.

Howay the lads!

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03. Jan. 2008, 19:56 »
Mesteparten av skylden ligger hos disse kyniske gold-diggerne som allerede har slått igjennom hos andre klubber.

Tipper de tenker: "Hmm Newcastle? Mest mulig penger for minst mulig innsats? Ja det ekke dumt".

Klubben vi elsker har blitt et fristed for uambisiøse latinger som tror Newcastle for dem er det samme som pensjonering for eldre.

Dette er selvfølgelig også manageren sin feil, som velger å handle sånne spillere.

Når skal vi få en manager som kan handle uoppdagede spillere som ikke allerede er over-the-top?????

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 03. Jan. 2008, 20:12 »
Godt innlegg, braegg. Jeg er vel i grove trekk ganske enig med deg, i det du sier.
Selvtillitt er veldig viktig, ikke bare i fotball, men i alle andre idretter også. Det er likevel ikke grunn til å grave seg ned og si at det er umulig å snu dette. Etter tapet for Liverpool gikk alle sammen i seg selv og lovte bot og bedring. Vi greide ikke å slå Blackburn, til tross for å ha tatt ledelsen i en kamp som utviklet seg nøyaktig slik vi ønsket det. Og da vi først hadde tatt ledelsen stormet vi fremover med alt vi hadde i jakt på 2-0-scoringen. Den kom ikke, istedet fikk Blackburn et heldig frispark, og vips så var det 1-1. Da falt vi sammen som et korthus, og Blackburn vant veldig ufortjent 3-1. Der kan vi umulig skylde på Big Sams "defensive taktikk", som handler om å bryte ned motstanderens spill og ri på en 1-0-ledelse. Men selvtillitten ble ikke knust, selv om vi tapte mot Blackburn, og selv om vi havnet under tidlig hjemme mot Birmingham greide vi å ta oss sammen og kjempe oss tilbake i kampen, og takket være et noe heldig mål på overtid greide vi å vinne kampen.

Men spillernes selvtillitt er skjør, og det skal ikke mye til før vi klapper sammen. Det er klart det er et sjokk å havne under mot et lag som Derby. Spesielt på hjemmebane. Og lufta gikk ut av nesten alle spillerne våre da det skjedde. Heldigvis hadde vi én utskjelt mann, som sikret oss en heldig uavgjort, tilnærmet på egenhånd. Også mot Derby ble vi straffet defensivt, etter ikke å ha greid å omsette press til sjanser og sjanser til mål. Men jeg lurer på hvordan i all verden spillernes selvtillitt kunne være så skjør etter to strake seire at vi klappet sammen som et korthus straks Derby tok en høyst ufortjent ledelse?

Jeg tror Sam Allardyce med tiden vil vise seg å være riktig mann for oss. Han har byttet ut hele forsvaret vårt med nye spillere. Alt vi mangler er at en tar kommandoen og blir en sjef bak der. Alle hadde vel trodd Cacapa skulle bli den mannen, men han har ikke helt innfridd de forventingene ennå. Men det er ikke dermed sagt at han overhodet ikke kan ta kommandoen. Vi får neppe inn noen Woodgate-type i januar, så vi må bare håpe at Cacapa kan begynne å vise den rutinen og erfaringen han har gjennom stabile, solide prestasjoner på banen, og ved å begynne å ta kommandoen i forsvaret.
Tør han det, så er det muligheter. Mannen snakker fransk og portugisisk, og sikkert gebrokkent engelsk, så han bør i teorien kunne klare å kommunisere greit med de rundt seg, enten han spiller med Carr, Rozenhal og Enrique eller Beye, Taylor og N'Zogbia.

I noen kamper har kanskje taktikken vært noe defensiv og feilslått, og han må selvsagt lære seg at Newcastle ikke er Bolton, og at vi aldri kan bli det. Men i andre kamper har det ikke vært taktikken det var noe galt med.

Mange snakker om defensive bytter og spillere i feil posisjoner. Av spillere som brukes "feil" er det vel egentlig bare Zog som back, Smith som midtbane og Martins som ving som er noe å snakke om. Og da synes jeg det er verdt å¨nevne at Big Sam selvfølgelig vet hva han går til når han plasserer Zog som back, men i mangelen på en Dragutinovic eller en annen rutinert venstreback, så har Zog vært det beste og nærmest eneste valget som avlastning for Enrique. For jeg tror egentlig det er det han er. Jeg tror Enrique blir å betrakte som fast inventar på venstrebacken neste sesong. Men at han vil matche unggutten forsiktig denne sesongen, ettersom han prøver å tilvenne seg tempoet og nivået i Premier League.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 06. Jan. 2008, 12:15 »

Alle er vel enige om at det går til helvete med Newcastle om dagen, men hva er det som gjør det?

#Uflaks

Jeg holder en knapp på været jeg ;)

Nei fra spøk til alvor, jeg tenker at det er litt for tidlig å si at det går til helvete. Hvorfor?

Fordi:

1
Vi har hatt altfor mye forandringer de siste årene, nærmest gjennomtrekk både på manager-fronten og i spillergruppen.

2
Mye er nytt, nytt styre, ny manager, mange nye spillere. Her må vi være tålmodige, så mange nye spillere blir ikke samspilte over natten. For første gang, siden Bobby Robson(?), har vi nå "en ledergruppe" (alle mellom Ashley og Allardyce) som ikke har planer om å kjøre en "quick fix". Roma ble ikke bygget på en dag, det ble heller ikke Sir Alex sitt MænJu ellers Wengers imponerende Arsenal, ergo: heller ikke Newcastle klarer å oppnå suksess "over natten".

3
Vi er inne i en prøvefase. Alle sier at kontinuitet er nøkkelen til suksess, og ingen er vel uenig. I Newcastles tilfelle har man bare ikke funnet helt ut hvordan man skal gjøre tingene ennå, dette henger nok sammen med at "mye er nytt" som omtalt under punkt 2. 4-3-3 eller 4-4-2, eller? Vi må prøve og feile litt før vi finner ut hva som er rett for oss.

4
Spillergruppa? Troppen er utvilsomt mye bedre balansert enn ifjor, men vi har fortsatt enkelte mangler. I noen posisjoner har vi ikke god nok dekning, les høyrebacken nå når Beye drar til Afrika mesterskapet. Videre mangler vi sårt en kreativ hjerne på midtbanen som kan være den skapende kraften, det er mulig vi har denne spilleren i Emre, men ting tyder på at Emre ikke passer inn i Big Sams stil. I tillegg har vi potensielle klassespisser i navn som Owen og Martins, men jeg skriver potensielle fordi vi ikke klarer å få det beste ut av dem og fordi jeg mistenker at de ikke passer veldig godt inn i Big Sam sin spillestil. Da tror jeg også at konflikten mellom det spillermaterialet vi har og Big Sams taktikk er noe av grunnen til at det har blitt prøvd mye forskjellig denne sesongen.

5
Fansen, er the Toon Army rett og slett altfor utålmodige idet de fortsatt sikler på sist første trofe siden Gut vet når, iallfall lenge før undertegnede ble født.

6
Påvirkningn fra de ytre omgivelser, dvs alt som er utenfor St.James Park, ledergruppa og spillergruppa. Press fra media og fans, dårlige resultater som trekker enda lenger ned en allerede tynnslitt selvtillit.

7
Usikkerheten rundt Big Sams posisjon. Slik som deler av fansen allerede skriker etter Big Sams hode på et fat er det liten tvil om at Ashley og Mort må ha tenkt tanken, selv om de sier at de støtter Allardyce uansett. Jeg er ikke sikker på at Big Sam er mannen som kan føre Newcastle tilbake til der oppe hvor klubben vil være, men jeg er helt sikker på at det har null og niks for seg å sparke Allardyce nå. Han bør uansett få ut sesongen, tidligst etter sesongen bør Big Sams jobb være et aktuelt tema.

Noen tanker, hva nå enn det er verdt....

Syns forøverig at både Joakim og braegg kommer meg gode og interessante innlegg som er verdt å lese!
« Siste redigering: 06. Jan. 2008, 12:27 av chickenman »

Amu - Luque

• Benkvarmer
  • **
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
« Svar #9 på: 14. Jan. 2008, 23:52 »
redd vi må innse det, mye av klubben er ødelagt, og tror det vil ta tid å få oss opp til Europa igjen.
men er det en man som kunne redde oss så er det mr. Keegan.

kom til oss Kevin!
Newcastle United We Stand

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: 28. Jan. 2008, 14:10 »
Hovedproblemet ligger uansett i at vi bytter Manager ALTFOR ofte! og vi får ingen samkjørt tropp når den ene manageren etter den andre begynner å handle inn sine spillere.. Store utskiftninger hele tiden og vi er eksprter i å handle vrak gods( Butt,Geremi,Smith,Carr) og skadeskudde spillere(Owen,Duff,Carr(igjen) listen er laang..! Big Sam synes jeg var rett mann, han begynte på Square 1. Treningsanliggende, mat og skade forebygging, det hjelper ikke en klubb som er langt nede i kvikksanden å desperat handle! Han burde fått noen sesonger til, uansett har NUFC ikke vunnet noe på evigheter, så han burde fått tid til å bygge opp noe over flere år SE: Mons Ivar, Sir Alex, Nils Arne, David Moyes mfl.. Tillitt er nøkkelordet hvis det skal bli noe bedre enn 10. plass..

Nr.2 Stallrensking selg unna 50% av stallen over 2 år ,og handle inn kun spillere på max 25 år.. bygge fra forsvar slik som sam hadde begynt på..

Nr.3 Fuck the yankees, kan umulig være bra for klubben å være under amerikansk administrasjon..

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 28. Jan. 2008, 14:12 »
Nr.3 Fuck the yankees, kan umulig være bra for klubben å være under amerikansk administrasjon..

Jaha? Noen gode argumenter, eller?

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #12 på: 28. Jan. 2008, 14:15 »
Er ikke helt inne på administrasjonen. Amerikansk?  :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 28. Jan. 2008, 17:55 »
Vi er vel neppe under amerikansk administrasjon. Sist jeg sjekket var Mike Ashley engelskmann.

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28. Jan. 2008, 19:36 »
Var det jeg mente også, men antok at det var et par folk som det generelt ikke var så mye snakk om som kanskje styrte noe.  :P