20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - City 02.01.08 kl 2045 C+ Sport 1  (Lest 57655 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - City 02.01.08 kl 2045 C+ Sport 1
« Svar #315 på: 02. Jan. 2008, 23:39 »
Ser at det vart litt høgt ja, alle skal ned 1 hakk, men ikkje noko meir en det.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #316 på: 02. Jan. 2008, 23:40 »
Skuffende forestilling. Supporterne var stille, ja de orket ikke en gang å gi Hamann den obligatoriske pipekonserten. Nærmest en apatisk stemning fikk jeg inntrykk av. Ikke noe "You dont know what your doing" stemning, men heller ikke "hei å hå" og fullt liv.

Ellers, helt håpløst - bortsett fra perioder i første omgang, da primært før Elanos mål. City spiller meget disiplinert, og Svennis virker å ha et skikkelig sammensatt lag nå, av raske (Petrov), tekniske og kreative (Elano) og sterke duellspillere (Dunne) og fightere (Ireland).

Helt utrolig da vi i en periode i andre omgang lot City presse oss helt nede ved fem meteren, det så ut som om vi hadde tenkt å rydde inn i mål. Dette er ikke Newcastle United på hjemmebane.

Vi spiller ikke en gang fotball til tider, og ja jeg er fullt klar over at Sam ikke kan skyte for Owen og Martins, og at han ikke kan gå ut og sende bedre pasninger enn Milner.

MEN han er ansvarlig for å MOTIVERE spillerne. I en rekke kamper denne sesongen har spillerne vært utrolig slappe.
Han er ansvarlig for å LAGUTTAKET. I en rekke kamper denne sesongen har laguttaket vært en vits.
Han er anvarlig for TAKTISKE BYTTER. I en rekke kamper denne sesongen har vi vært vitne til underlinge bytter underveis i kampene.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 02. Jan. 2008, 23:42 »
Herregud, tenk at vi kunne hatt Elano fremfor Smith! :(

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 02. Jan. 2008, 23:45 »
Det er faen ikke Sams skyld at de apene på banen ikke klarer å slå en enkel pasning.

Er det ikke han som setter sammen laget da??

Når han foretrekker sentrale spillere uten særlig pasningskvaliteter og som ikke har særlig godt blikk for spillet kan vi ikke forvente noe annet!
Vi vet at Butt og Faye er gode "arbeidmaur", men at de mangler det lille ekstra i tilegg når vi har ball! En av dem skulle spilt sentralt, men man skulle også benyttet en med offensive kvaliteter der også, som f.eks. Emre eller N`Zogbia, mener ihvertfall jeg........

Idag hadde vi ingen sentrale spillere til å støtte angrepene sentralt eller støtte spissene lenger frem i bane, alt foregikk på kantene, men i lengden ble det for enkelt og jo lenger uti kampen vi kom jo enklere ble det for ManCity å stoppe oss!

Angrepene våre til nå i sesongen har vært utrolig ensformig!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 02. Jan. 2008, 23:46 »
Jeg sitter med følelsen av at det er så utrolig lite som skal til før vi er helt der oppe! Få byttet ut Butt med Arshavin, og få inn en bauta i midtforsvaret, så er mye gjort!

Tenk dere denne:

-------MARTINS----OWEN---------
--------------------------------------
DUFF---ARSHAVIN--FAYE--MILNER
ZOGGY--XXX---TAYLOR--BEYE---

Da tror jeg vi hadde fått den nødvendige dekningen både fremover og bakover på banen.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 02. Jan. 2008, 23:47 »
Det er faen ikke Sams skyld at de apene på banen ikke klarer å slå en enkel pasning.

Er det ikke han som setter sammen laget da??

Når han foretrekker sentrale spillere uten særlig pasningskvaliteter og som ikke har særlig godt blikk for spillet kan vi ikke forvente noe annet!
Vi vet at Butt og Faye er gode "arbeidmaur", men at de mangler det lille ekstra i tilegg når vi har ball! En av dem skulle spilt sentralt, men man skulle også benyttet en med offensive kvaliteter der også, som f.eks. Emre eller N`Zogbia, mener ihvertfall jeg........

Idag hadde vi ingen sentrale spillere til å støtte angrepene sentralt eller støtte spissene lenger frem i bane, alt foregikk på kantene, men i lengden ble det for enkelt og jo lenger uti kampen vi kom jo enklere ble det for ManCity å stoppe oss!

Angrepene våre til nå i sesongen har vært utrolig ensformig!

Vi skaper jo mer enn nok av sjanser til å lede 2, 3-0 før City skårer! Greit nok, jeg skulle gjerne sett Faye og Emre på midten, men ellers er jeg HELT enig i laguttaket hans! Er ikke du??

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #321 på: 02. Jan. 2008, 23:50 »
Big Sam etter kampen:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=192539

"Vi spilte veldig bra i dag, men vi er nødt til å sette sjansene våre. Vi hadde verken tilfeldighetene eller viktige dommeravgjørelser med oss, mener Allardyce."

Komiske ALI anyone? Dette er pinlig, og minner om Høgmo i sin siste tid som RBK-manager da han kom med en rekke virkelighetsfjerne uttalelser.

"veldig bra", nei, vi spilte i periodevis bra, hverken mer eller mindre.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 02. Jan. 2008, 23:52 »
Vi må ha en spiss som kan score mål i hver kamp, en verdensklassemidtstopper som kan lime sammen forsvaret og en kreativ midtbanespiller av høy, høy rang.
Deretter kan flere kandidater hentes.

Forsvaret til Newcastle er fortsatt latterlig. Ute på bærtur minst 5, 6 ganger pr. kamp.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 02. Jan. 2008, 23:52 »
Syntes vi virker handlingslammet når vi kommer foran mål. I første omgang skulle vi ledet, men på grunn av elendige avslutninger og for få gode "sistepassninger" skjer ikke det. Nå venter et tøft program i de neste kampene.

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #324 på: 02. Jan. 2008, 23:52 »
Big sam må bare pent nødt ta på seg skylden for alle de herlige støttepasningene gjennom kampen. taktikk er ikke hans greie skjønner man.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 02. Jan. 2008, 23:53 »
"Manchester City var det beste laget i 1. omgang, men begge lag skapte småfarligheter. Seks minutter før hvilen tok gjestene ledelsen da Elano plasserte ballen helt borte ved nettveggen til høyre for Shay Given i Newcastle-målet."

Så de kampen?? Enten har jeg på meg altfor tjukke newcastlebriller, eller så var ledelsen til pause av det ufortjente slaget...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 02. Jan. 2008, 23:55 »
Vi må ha en spiss som kan score mål i hver kamp, en verdensklassemidtstopper som kan lime sammen forsvaret og en kreativ midtbanespiller av høy, høy rang.
Deretter kan flere kandidater hentes.

Forsvaret til Newcastle er fortsatt latterlig. Ute på bærtur minst 5, 6 ganger pr. kamp.

Helt sant. Beye er den eneste som duger i forsvaret - Duff, Milner og Faye kan gjøre en god jobb på midten - og vi eier ikke målskårere om dagen...

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #327 på: 02. Jan. 2008, 23:55 »
Jepp den var ufortjent. Sikkert  hørt på johnnesen som e den mest patetiske kommentatoren i canal plus si historie!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 03. Jan. 2008, 00:01 »
Jeg sitter med følelsen av at det er så utrolig lite som skal til før vi er helt der oppe! Få byttet ut Butt med Arshavin, og få inn en bauta i midtforsvaret, så er mye gjort!

Tenk dere denne:

-------MARTINS----OWEN---------
DUFF---ARSHAVIN--FAYE--MILNER
ZOGGY--XXX---TAYLOR--BEYE---

Da tror jeg vi hadde fått den nødvendige dekningen både fremover og bakover på banen.

Vi vet at Big Sam sin "long ball style" ikke tillater Owen - Martins som spisspartnere!!

Men laget ser selvfølgelig pent ut det, ihvertfall i mine øyne!!  ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 03. Jan. 2008, 00:05 »
"Manchester City var det beste laget i 1. omgang, men begge lag skapte småfarligheter. Seks minutter før hvilen tok gjestene ledelsen da Elano plasserte ballen helt borte ved nettveggen til høyre for Shay Given i Newcastle-målet."

Så de kampen?? Enten har jeg på meg altfor tjukke newcastlebriller, eller så var ledelsen til pause av det ufortjente slaget...

ManCoty var meget farlige frempå ved flere anledninger i første omgang, men at de ledet fortjent er jeg ikke enig i. 50-50 kunne like godt vært dem som oss og uavgjort for den saks sklyld! Synes kampen sto å vippet litt til tider i første omgang..........