20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea-Newcastle 29/12 Canal+ Sport 2 16,00  (Lest 37130 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

laddy

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea-Newcastle 29/12 Canal+ Sport 2 16,00
« på: 27. Des. 2007, 12:45 »
Får heller glemme Wigan-kampen fort som faen og se fremover.

Igjen er bortetribunen solgt ut, så spørs det hva toon-army får servert. Statistikken taler ikke til fordel for Newcastel når det gjelder bortekamp mot Chelsea. Undertegnede var ca. 3 måneder gammel da Newcastle vant på stamford bridge sist med dette laget; Thomas M; Anderson(Jackson D), Wharton; McCreery, Jackson P, Roeder; McDonald, Thomas A, Goddard, Beardsley, Stephenson. Bragden skjedde 22.11.1986 da vi hentet hjem 3 poeng med 3-1 seier over chelsea forran 14,544.

En vanskelig kamp med andre ord. Hvordan Sam setter opp laget blir morsomt å se. For det første har vi sett nok kamper til å forstå at Taylor og Faye er våre beste midstoppere. Cacapa og Rozenhal har vist Boumsoung/Bramble-klasse flere ganger denne sesongen, greie å ha på benken men med Taylor i form og Faye uten skade kan han ikke sette disse på benken. Hva skjer med Enrique? Han kostet mer enn Rozenhal men er ikke på banen. Med den prisen som Sam ga for Jose har han ca betalt 10 millioner NOK per start for Jose. Det holder ikke med tanke på de pengene som er i klubben.

Lurer også på hvilken formasjon som skal brukes, her sliter Sam skikkelig. Om de formasjonene vi brukte mot Derby og Wigan ikke funker, funker det heller ikke i de kommende kampene mot Chelsea, city og Man U. Spesielt mot Derby viste Martins lite vilje til å spille i den posisjonen som Sam satt han til. Nå spilte ikke Barton mot Wigan men jeg har enda ikke sett den typen spiller som han var i City. Mot Derby ble han nok satt i en posisjon som ikke passet fyren og da skjedde det samme som med Martins. Viljen var ikke der, eller evnen...

Hva som skal gjøres fremme er vanskelig å si, utenom at Smith og Viduka ikke passer sammen. Det må bli Smith eller Viduka med Owen eller Martins. Mot Derby ble den offensive kraften totalt avkledd med Milner som det eneste alternativet som skar inn fra Venstre. Smith har heller ikke satt ballen i mål siden i sommer. Det holder ikke, men han passer heller ikke på midtbanen. Ser for meg at en slik spiller passer bra sammen med en Martins eller Owen i form. Nå har vi ikke sett noen av delene så langt denne sesongen.

Siden Tottenham-kampen i oktober har Newcastle måtte jaget utligning i alle kampene, dette holder ikke når vi spiller mot lag som Derby eller Wigan. Mot Derby gikk det akkurat men mot Wigan var det rett og slett skandale.

Igjen vil toon-army selge ut hele borteseksjonen. Tror ikke at noen av de regner med en seier, men skikkelig innsats som mot Arsenal bør forventes. Det samme gjør jeg!

ps: noe av teksten er fritt oversatt fra true-faith!
"The first 90 minutes are the most important"

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chelsea-Newcastle 29/12 Canal+ Sport 2 16,00
« Svar #1 på: 27. Des. 2007, 12:58 »
Chelsea borte er en av årets vanskligste kamper, men i år virker det som vi har hatt veldig flaks. Hvis jeg har forstått det rikitg er Terry, Carvalho, Lampard, Cech, Ashely Cole, Drogba, Essien, Cudicini og Malouda alle ute. Altså er forsvaret veldig svekket. Syntes derfor vi må gå offensivt og prøve å skåre mål. Da tror jeg vi har sjanse på poeng siden Chelsea ser mye bedre fremover enn bakover på banen slik situasjonen er nå. Forveter hvertfall skikkelig innsats.

Håper på:

Given

Beye - Faye - Taylor - N'Zogbia

Milner - Butt - Emre - Duff

Martins - Viduka

Jani

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 27. Des. 2007, 13:07 »
cech spilte jo kampen mot villa men han har jo problemer med hofta så det bler nok cech i mål. men resten er ute ja, ja det spørs vel og hvor stor skade lampard har også da. dette blir en spennende kamp og big sam må begynne og visa det han kom til klubben for å gjøre og vinne kampeper og komme høyt i premier league.

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: 27. Des. 2007, 13:10 »
har jo ikke vunnet på brua på 21 år så statistikken er imot oss. riktignok har chelsea mange spillere ute, men de spiller ihvertfall god angrepsfotball og med sheva i form kan dette bli stygt. uansett om chelsea mister ballen i angrep trenger de ikke bekymre seg. våre kontringer er jo stort sett basert på støttepasninger. ser heller fram mot 2008 nå i stedet for denne kampen. hele 07 må bare legges bak seg

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 27. Des. 2007, 13:11 »
Det er rikitg. Er vel ikke helt sikkert at Lampard og Cech er ute. Likevel vi har hatt veldig flaks til denne kampen.

Jani

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 27. Des. 2007, 13:27 »
ja det er sant. jeg tror cech kommer til å spille siden han spilte kampen mot villa. lampard skulle sjekkes i dag vis jeg ikke tar helt feil. men med alle di spillerene ute så er chelsea veldi redusert i forsvar og tildels midtbanen, så dette ska bli en morsom kam og se. jeg tror vi må gå ut offansivt og kjøre på fra første stund

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 27. Des. 2007, 13:51 »
Det skal legges til at Chelsea ikke har tapt i ligasammenheng på Stamford Bridge på 46 måneder. Det tapet for 46 måneder siden kom mot Arsenal. Vi må nok be til ganske høye makter for å kunne håpe på mirakler her, selv med et klart svekket Chelsea-lag.

Sam har ikke overbevist meg i det hele tatt så langt. Ingenting taler for min del for at han bør få lov til å sitte lenger. Her må han hente fram noe ganske oppsiktsvekkende, hvis vi engang skal ha håp om poeng. Chelsea har PLs beste stall, så om de har 5, 6 nøkkelspillere ute, så sier ikke det alt for meget.

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: 27. Des. 2007, 14:17 »
0 poeng, tap. Ikke noe å tenke på.

Utrolige 1.40 på Chelski seier @ Bet365, her er det bare å ta opp samtlige SMS lån fra Ellos og Citibank. Skulle ikke forundre meg om man får innvilget lån i den lokale sparebanken om H spill er formålet heller.

Håper i det minste spillerene viser litt innsatsvilje og noe tegn av et eller annet slag til at bedring er på vei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 27. Des. 2007, 14:29 »
Forventer ingenting her, dette er en kamp det på forhånd står skrevet tap av lang vei.
Det eneste jeg forventer er innstilling og at vi går ut der og kjemper. Big Sam lever dessverre på lånt tid snart, og da må han få spillerne til å igjen bevise at de vil spille for han.
Det betyr videre at jeg vil ha de spillerne som har vist ei innstilling og evne til å blø for drakta utpå der.

Given
Beye-Faye-Taylor-Enrique
Barton-Butt-Emre
Milner-Smith-Duff
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 27. Des. 2007, 15:18 »
Meget vanskelig kamp, men skal det på noen måte gå an å vinne borte mot Chelsea så er det akkurat nå! For med spillere som Drogba, Lampard, Terry, Carvalho, A. Cole, Malouda ute og Cudicini og Cech halvskadet så bør det så absolutt være en mulighet! At Chelsea slapp inn 4 mål hjemme mot Villa sist viser at de ikke er helt uslålige om dagen!

Men så lenge Allardyce er feig innstilt og mer fokusert på motstanderen enn sitt eget lag tipper jeg ett braktap!!

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 27. Des. 2007, 15:37 »
Helt enig med Frode at noe er i veien med innstillingen. Når man går til kamper mot wigan med mål om uavgjort går det til helvete(sunderland). Jeg har vært Pro-Sam hele sesongen men begynner å helle mot foten. Han finner ikke en taktikk som kan brukes, spilleres talent kastes bort med bruk av forskjellige posisjoner og innstilling om uavgjort mot Derby og Wigan er faenmeg ikke godt nok. Selv om andre supportere vil si at Newcastle har en ræva stall er det ikke så gale. Du spiller ikke 4-5-1 mot Wigan med Viduka alene på topp. Vi har da gode nok spillere til å rævkjøre Wigan!

Jeg ber ikke om seier på broen, men rett innstilling og fightervilje er alt det jeg krever.
"The first 90 minutes are the most important"

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 27. Des. 2007, 15:43 »
asså er lampard ute , spiller ballack, er a cole ute spiller wayne bridge, vi blir knust av B laget dems :)
lt;3 Newcastle <3

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #12 på: 27. Des. 2007, 17:08 »
Ingenting ville vært så godt som en seier mot Chelsea! Selv om jeg ser på det som nesten umulig, men da de har så mange gode spillere som spiller fast ute, ser jeg små hull vi kan trenge oss igjennom. Chelsea er et vanvittig godt lag, og de taper aldri på hjemmebane, men det må vi motbevise!
Håper vi går offansivt ut og vil prøve å kjøre kampen. Få Chelsea ut av balanse, noe lignede som Villa greide. Da kan vi ta både 1 og 3 poeng. Men tviler på at det skjer, da vi kommer til å gå ut i en 4-5-1 formasjon igjen.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 27. Des. 2007, 17:33 »
Chelski er tungtgående offensivt for tiden. Slik som dei spilte mot Villa, så var det lite fremdrift, og veldig mye småspill sentralt. Vi vi greier å holde oss organisert og ungår personlige feil, så slepper vi IKKE inn 4 mål som Villa gjorde.
Håper også at vi spiller med to vinger, og at vi får kjørt backane til Chelsea som forhåpentligvis blir kledd av Ferreira og Bridge (Ferreira er deres klart svakeste kort)

Dette er en typisk kamp for oss til å ta poeng i, og det er jo egentlig litt irriterende. Tenk om vi da hadde greid å slå dei svakere laga, da hadde det stinka metall!

Given
Beye-Taylor-Faye-Zog
Milner-Emre-Smith-Duff
Viduka-Martins

Vil vel heller ha Butt in for Smith, men Smith spiller, og da velger eg å droppe Butten...

2-2

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #14 på: 27. Des. 2007, 18:31 »
Beklager kampen i går tek på meg all skuld. Hadde på meg feil drakt under kampen. Vi har enda ikkje vunne når eg har på med heimedrakta fra 2005.Beklager dette, det skal ikkje gjennta seg. Når det gjeld kampen i mårå er eg faktisk begynt å bli litt meir optimist, kjelski har nokre sentrale spillere ute og det kan være det som skal til for oss å ta poeng på brua. For vi skal være fornøyd viss vi klare det. Vinner vi er det kunn bonus. Skal iallefall ikkje gå i heimedrakta frå 2005 så det skal ikkje være det som er avgjerande viss vi tape.