20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Gi Big Sam sparken?

Ja, spark han langt ut av SJP!
17 (26.6%)
Nei, gi mannen mer tid!
32 (50%)
Usikker
15 (23.4%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 09. Jan. 2008, 19:11

Skrevet av Emne: Big Sam out?  (Lest 29371 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Big Sam out?
« Svar #105 på: 29. Des. 2007, 15:43 »
Hva i helvete er det egentlig du holder på med?
Når har jeg noensinne sagt at du skal hylle Big Sam, rose han opp i skyene og si at alt fungerer helt perfekt og alt er bare fryd og gammen. Har jeg noensinne antydet at Martins er en god høyrekant?

Når jeg snakket om utgangspunktet, så snakker jeg ikke om hvorvidt Martins er høyrekant eller om prestasjonene til nå har vært fantastiske.
Jeg snakker om hvordan stallen så ut da de overtok, hvilke grep de har foretatt som manager i den første perioden og hvor mye penger de har hatt til rådighet.
En kan ikke akkurat påstå at Allardyce har hatt veldig mye penger å rutte med i sommer. En kan ikke på noen måte påstå at Newcastle ikke trengte forandring i sommer.

Omstendighetene rundt klubben når de to overtok er ikke så veldig ulike. Jeg synes egentlig likhetene er flere enn forskjellene. Resultatene har ikke vært fantastiske, prestasjonene har tidivs vært horrible, men det var ikke akkurat sånn at vi satte en standard med 8-0 mot Sheff Wed i 1999 heller.

Det finnes en mellomting mellom helt fantastisk og helt for jævlig. Det er det jeg prøver å få frem, noe som du tydeligvis aldri har hørt om.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 29. Des. 2007, 15:48 »
Hva i helvete er det egentlig du holder på med?

Hahaha, og slike innlegg har du postet 100vis av ganger selv, og så tar du sånn på vei!  ;)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 29. Des. 2007, 15:53 »
Enig med Alex Ferguson her:

Sir Alex:

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article3105861.ece

Så er Sir Alex Ferguson nok en gang ute å forsvarer en godt likt kollega!

Sist var det Steve McClaren som fikk skryt og støtte av Ferguson til tross for at han misslykket totalt i å få England til EM sluttspillet.

Tror ikke det er noen som forventer at vi skal vinne hver kamp 5-0 som han sier! Men hva med kansje å skape noen sjanser mot de svakere lagene vi til nå har møtt?

Spillemessig har vi vært katastrofale omtrent hele sesongen (noen lyspunkt selvsagt, men veldig få) og spesielt på bortebane.
Det er helt greit å gi en manager tid på å bygge noe, også Allardyce, men dette må han skaffe selv og ikke hele tiden snakke om hvor mange år han trenger på seg til dette! Blir for defensivt!

Forventer ikke gull, forventer ikke CL, men progresjon!!  ;)

Ja huff tenk å støtte kollegaer. At han kunne støtte Bobby Robson den gangen han var ute i hardt vær som Newcastle manager er for meg en gåte.

La oss sparke Big Sam med det samme. Det står flust av langt bedre managere som venter på denne fantastiske jobben.

Voldsomt å du Asbjørn drar paraleller mellom Robson og Allardyce! Allardyce fortjener langt ifra samme ære på sine 6-7 mnd i managerstolen hos oss som det Robson gjorde på sine ca 5 år!

Angående Alex Ferguson hadde han vist at han kunne vinne titler før han tok over Manure! Han vant jo flust av titler med skotske Aberdeen.
Han vant serien 3 ganger med klubben og kom 2 ganger på 2. plass! Han vant den skostke cupen 4 ganger og Liga Cupen 1 gang! Han vant også den Europeiske Cup Vinner cupen og UEFAs Super cup! Alt med en bakgårds klubb fra Skottland som ikke hadde vunnet serien på over 25-30 år før Ferguson tok over, og de har heller ikke vunnet den siden!!

Så alle disse sammenligningene blir helt feil!

Og hvorfor skal vi plutselig snakke om kontinuitet nå og plutselig gi Allardyce 2-3 år? Hvorfor kunne ikke Roeder få det samme?
Jeg mener at managerne lever av resultatene. Gode resultater på kort sikt vil også gjøre det enklere på lang sikt!

Du sammenligner Roeder og Big Sam, men samtidig klager på at andre sammenligner starten til Robson og Allardyce. Herlig
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 29. Des. 2007, 15:59 »
Har aldri sammenliknet Roeder og Big Sam, men setter spørsmålstegn ved dere som ville ha ut Roeder før halvspilt sesong ifjor snakker om å gi kontinuitet til Big Sam!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 29. Des. 2007, 16:00 »
Synes bare det er en bitte liten smule merkelig at mange av de samme som på død og liv ville ha Roeder på huet og ræva ut av klubben på samme tidspunkt i fjor, bruker helt andre argumenter når det gjelder Sam. Og det til tross for at ialle fall jeg ikke har sett noen forbedringer.

Men så det er sagt, jeg er for å gi alle managere tid, inkludert Sam, men ikke 5 år uten resultater

Det har vel litt å gjøre med at Sam faktisk har bevist at han KAN bygge et fotballag, det eneste Roeder kunne vise til var nedrykk. I tillegg så har Sam også gjort flere grep som Roeder aldri gjorde store forsøk på å fikse, som feks å bygge et nytt forsvar, satse på talentutvikling, skadeforebygging osv.

Jeg for min del føler meg hvertfall mye tryggere med Sam som sjef kontra Roeder.

Enig Kesse, at enkelte ikke ser dette er ganske så utrolig. Hvor mange har vi f.eks på skadelisten nå kontra under Roeder og Souness? Enkelte folk er flinke til å kun fokusere på det dårlige, men klarer ikke å se det bra som vil betale seg etter 2-3 år. Ser man på alle klubbene som ligger foran Newcastle er det kun pengeklubbene Chelsea og Man City som har nye managere. Hva fikk egentlig Moyes til i starten? Hvilken plass fikk Villa med Martin O ifjor? Alle snakker om hvor bra de klubbene har gjort det så langt i år men hvor mange poeng ligger vi egentlig bak?

Til dere som vil  ha Sam sparket nå. Hvem i helvete tror dere kommer til å ta over denne klubben som er så mye bedre?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 29. Des. 2007, 16:08 »
Har aldri sammenliknet Roeder og Big Sam, men setter spørsmålstegn ved dere som ville ha ut Roeder før halvspilt sesong ifjor snakker om å gi kontinuitet til Big Sam!

Du ser tydeligvis ikke forbedringene. Da er det håpløst Frode.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #111 på: 29. Des. 2007, 18:22 »
De som vil ha bort Sam Allardyce allerede kan ikke være riktig kloke. Fantastisk kamp mot Chelsea, og mange bra taktiske bytter. Vi viser at vi ikke er feige mot lag som Chelsea. Tror vi kan ta noen poeng de kommende ukene mot de større lagene.

En annen ting som irriterer meg er at alle maser kamp etter kamp om å ta ut Butt og få inn Emre. Emre har ikke gjort en dritt i år, i hvert fall ikke i forhold til Butt. Enkelte svartmaler alt Butt gjør, men er blinde for Emre sine feil. Han klarer jo INGEN ting lenger.

Og det er skremmende at enkelte også vil lete etter ny førstekeeper bare fordi Given har vært inne i en dårlig periode. Han har vært en av de større heltene på Tyneside, men så fort han ikke presterer i to-tre kamper på rad, var visst ikke han god nok heller.

Så var det Barton da, den lille kødden. Få drittungen bort fra klubben. Skjønner at noen folk er jævlig naive, men noen vil bare ikke forandre seg. Greit nok at han er god på banen, men for de som elsker Newcastle er ikke det godt nok. Han skal også være en ambassadør for klubben, og den jobben har han faen meg gjort dårlig.

Og syntes også synd på Martins. Vår kanskje aller beste spiller i fjor... gjør det dårlig for tiden med tanke på uttelling, men er i hvert fall ti tusen ganger bedre enn ubrukelige Alan Smith, som utrolig nok har båret kapteinsbindet en del ganger i år. Svært synd at Martins ser ut til å ha blitt nok en syndebukk blant NUFC-fansen. Presset må være altfor stort...

Nei, er det noen som skal forlate NUFC må det være spillere som Barton og Smith. Capaca og Rozenhal har heller ikke imponert, men de kan vi godt beholde lenger. De har vist gode takter til tider.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 29. Des. 2007, 18:25 »
Var Smith ubrukelig i dag!? Har Cacapa vært så forferdelig dårlig bortsett fra 16 minutter mot Pompey!?
Spillerne beviser i dag nok en gang at de kan om de vil, og at de faktisk vil spille for Big Sam. Nå må de bare forstå at det ikke nytter kun med full innsats mot topp 4. Hadde vi hatt lignende innsats mot lagene vi kan slå hadde vi faktisk vært mye høyere opp!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 29. Des. 2007, 18:28 »
Enig i det meste du skriver Olav, selvom jeg synes at Smith, Cacapa og Rozenhal bør få bli! Jeg mener de har bidratt med mye i Newcastle, og håper de kan fortsette slik at de blir bedre og bedre. Rozenhal har gjort en del blundere, men ikke soleklare slik vi er vant med fra Bramble! Jeg tror han kommer seg etterhvert...

I dag var vi gode! Big Sam største oppgave er å få Newcastle til å spille som i dag hver eneste kamp! Men jeg tror Duff kan være nøkkelen til det, vi var virkelig gode med Zoggy, Duff og Milner fremover i dag, ingen kan lenger klage over at vi ikke har kreative og offensive spillere på banen!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #114 på: 29. Des. 2007, 18:30 »
Big Sam beviste i dag at han er rett mann for oss denne sesongen, mener jeg. En helt enorm 2.omgang bortsett fra de første 5 og de siste 5.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 29. Des. 2007, 18:38 »

En annen ting som irriterer meg er at alle maser kamp etter kamp om å ta ut Butt og få inn Emre. Emre har ikke gjort en dritt i år, i hvert fall ikke i forhold til Butt. Enkelte svartmaler alt Butt gjør, men er blinde for Emre sine feil. Han klarer jo INGEN ting lenger.

Litt vanskeligt når Emre sitter på benken mens Butt spiller ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 29. Des. 2007, 18:43 »
Greia er ikke Butt vs Emre, greia er Emre vs Geremi/midtbanespilleren Smith. Det syns jeg er på tide å få klart! :D
Men, Emre har samtidig faktisk vært bedre når han har kommet inn i kamper enn når han har startet dem.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 29. Des. 2007, 18:47 »

Du ser tydeligvis ikke forbedringene. Da er det håpløst Frode.

Hvilke forbedringer? Spillemessig?

Er fult klar over at Allardyce gjør mye bra "behind the scene" som de kaller det. Skadeforebygging, speidernettverk, osv. Men så lenge dette ikke vises på banen hjelper det lite...........

Ingenting hadde gledet meg mer enn om det viste seg at Big Sam faktisk er den rette manageren og begynner å gi oss resultater! Jeg er jo som alle andre NUFC supportere over hele verden, drittlei av alle managerbyttene!
Men frem til nå må jeg si at Allardyce har skuffet meg noe voldsomt spillemessig og taktisk, kansje det svakeste jeg har sett siden jeg ble NUFC supporter på begynnelsen av 90 tallet! På meg virker det mer som om Allardyce er mer redd for å tape enn han tørr å vinne!!

Skal han få fortsette er det veldig viktig at han får full støtte i januar vinduet og får gjort sine bytter i spillertroppen, føler han har for mange spillere som ikke passer inn i stilen han vil spille! Om styret kun støtter han halveis vil dette bli vansklig! Back or sack sier jeg............

PS! Dette er ikke noen kritikk av vår siste kamp mot Chelsea der jeg synes vi spilte bra. Moralen og fighterviljen var tilbake, vi var farlige på kontringer og tapte kampen på dårlige dommeravgjørelser (mener begge målene skullevært avblåst for hands og det siste også for offside)! Selv om Chelsea hadde store skadeproblemer, verken Drogba, Terry, Lampard, A. Cole, Sheva, Cech, Cudicini, Carvalho, Malouda, osv var med, så var dette kansje sesongens vanskligste kamp for det om, de har sterke reserver! Vi kom fra det med æren i behold ihvertfall!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 29. Des. 2007, 18:48 »
Greia er og ha litt kreativitet/offansiv kraft på mitbanen og ikkje bare defansive spillere blir lite mål og elendig og sjå på da.
Butt Emre er ein fin mitbane det. Men Geremi/Butt Faye/Butt Smith/Geremi Smith/Butt blir gørr.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 29. Des. 2007, 19:00 »
Greia er og ha litt kreativitet/offansiv kraft på mitbanen og ikkje bare defansive spillere blir lite mål og elendig og sjå på da.
Butt Emre er ein fin mitbane det. Men Geremi/Butt Faye/Butt Smith/Geremi Smith/Butt blir gørr.

Synes ikke dagens midtbane med Butt - Faye - Smith var spesielt gørr jeg...  ;)