20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Gi Big Sam sparken?

Ja, spark han langt ut av SJP!
17 (26.6%)
Nei, gi mannen mer tid!
32 (50%)
Usikker
15 (23.4%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 09. Jan. 2008, 19:11

Skrevet av Emne: Big Sam out?  (Lest 29168 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Big Sam out?
« Svar #15 på: 26. Des. 2007, 22:40 »
Til alle dere som vi ha Allardyce ut: kan dere komme med noen gode realistikse kandidater til å ta over jobben? Det er dessverre ikke så mange toppmanager som vil trene en klubb uten europacupspill og som har sparket tre trener på tre sesonger. Kan dessverre ikke se de helt gode kandidatene til å ta over jobben.

Tja, City kunne ikke tilby noe E-cup spill i år, men Svennis lot seg likevel friste. Har ingenting med E-Cup spill/ikke e-cup spill å gjøre i forhold til hvilke managere vi kan skaffe. Om f.eks. Wigan en sesong eller to skulle komme til UEFA og ikke Newcastle så gjør jo ikke det Wigan en mer attraktiv klubb å trene enn Newcastle!

Realistiske kandidater:

- Houllier. Har vel tidligere ytret ønske om å trene en klubb i England igjen.
 - Mourinho. Hvorfor ikke? For tiden sitter alle managere i de store klubbene i Europa trygt (med unntak av Riijkard i Barca), Mourinho kjenner engelsk fotball godt.

Altså, begge har trent klubber i England før. Begge er vinnertyper. Store navn. Urealistiske? Kanskje vil noen si, men jeg velger å tro at Ashley er svært ambisiøs og prøver å skaffe en topp topp manager. Vi MÅ se til utlandet nå. Alle klubber gjør det. Tottenham er siste klubb ute med Ramos. Viktig med impulser fra kontinentet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 26. Des. 2007, 22:42 »
Leste noe om at Mourinho ikke kunne trene en annen engelsk klubb på 2 år eller noe? Stemmer dette? Noen som vet noe?

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 26. Des. 2007, 22:43 »
Virker rart. Jol kunne jo ta over Fulham
lt;3 Newcastle <3

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #18 på: 26. Des. 2007, 22:46 »
Gi mannen mer tid. Vi er ikke for øyeblikket tjent med å sparke han på dette tidspunktet. Som mange påpeker vil vi ikke få noen bedre kandidat for øyeblikket. Hvem har lyst til å sitte i trenertstolen når forgjengern satt der i bare 6 måneder?

Mourhinho kan vi bare glemme. Han drømmer om spania og primera division. Angående mange av de andre som blir nevnt så tviler jeg på at vi klarer å tiltrekke dem for øyeblikket.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 26. Des. 2007, 22:47 »
Svennis var desperat etter å trene en klubb og i Man city fikk han svært høy lønn og mye penger å kjøpe spillere for. Å hevde at Mouriniho er aktuell blir bare tull. Han ville ikke ha Engalnd jobben hvorfor skal han ville trene oss da? Tror han også har sagt at han ikke vil trene en klubb på noen år

Houllier er en toppmanager og tviler sterkt på at han vil ta over oss hvis han ikke får svært mye i spillerkjøp og lønn. Han har trent Liverpool og Lyon de siste årene . Hvorfor skal han ville trene en klubb uten e-cup og som har sparket 3 manager på 3 sesonger?

Nei, kom med noe mer realistiskt. Newcastle er ikke verdens mest attraktive klubb å trene. Det vi så vi da vi måtte ansette Souness.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #20 på: 26. Des. 2007, 22:48 »
Noen ord fra en fra et engelsk forum. Var faktisk ikke klar over dette:

"Has he really been found out ? look at his final months at Bolton they took sixteen points from a possible forty-eight and were conceding two goals a game. In the same period Newcastle under Roeder also won four and gained one more point than the Trotters. In both cases, it was relegation form over an extended period.

It was enough to get Roeder the sack, and yet Allardyce got the Newcastle job.

Is it any surprise he's performing so badly ? "

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 26. Des. 2007, 23:23 »
Mourinho kan vi glemme med engang, verdensbeste manager? tar ikke over Newcastle, slutt å drømme.

Houllier er mer realisitisk enn Mourinho, men fortsatt svært usannsynlig. Ikke vet jeg, men jeg tror ikke det er så veldig mange gode alternativer på markedet nå! Jol er den eneste aktuelle jeg kan se for meg, han har jo tydeligvis lyst til å ta over Newcastle også.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 26. Des. 2007, 23:27 »
Til alle dere som vi ha Allardyce ut: kan dere komme med noen gode realistikse kandidater til å ta over jobben? Det er dessverre ikke så mange toppmanager som vil trene en klubb uten europacupspill og som har sparket tre trener på tre sesonger. Kan dessverre ikke se de helt gode kandidatene til å ta over jobben.

Tja, det er plenty av gode managere der ute som helt sikkert vil synes det er en stor utfordring å ta over NUFC, en av Englands største klubber, som spiler i verdens mest populære liga!

Jeg tror tiden er inne for å prøve noe annet en britiske/engelske managere, er kun ett fåtall jeg kommer på nå som jeg ønsker meg da, og det er Gordon Strachan og ..........

Men utenlands bør det være plenty av valg! Tottenham fikk Ramos, ManCity fikk Eriksson, Arsenal fikk Wenger(de var heller ikke på topp da han ankom), alle ikke engelske!

Mange managere som er under kontrakt som det nok vil koste å få frigitt, men som allikevel vil være verdt pengene!

Hva med Felix Magath, eks Bayern Munchen nå Wolfsburg tror jeg!? Hvor ble det av Javier Irureta, mannen som trente Deportive til sitt første og foreløpig eneste spanske ligagull og semifinale i CL? Didier Deschamps, erfaring fra PL som spiller, førte Monaco til CL finale og rykket opp med Juventus.

Vi har også noen av de som igjennom media har ytret ønske om å få trene ett engelsk lag, som f.eks. Houlliere.

Tipper at alternativene er mange og at mange ønsker å få trene denne klubben, og nå er ikke Shepherd med lenger så kansje vi slipper middelmådige engelske løsninger og kan gå for en utenlandsk trener, men ikke Ruud Gulitt!
« Siste redigering: 26. Des. 2007, 23:28 av Frode »

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 26. Des. 2007, 23:30 »
Hva med Thomas Schaaf i Werder Bremen? Han kunne jeg tenke meg!
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 26. Des. 2007, 23:34 »
Schaaf er absolutt spennende! En offensiv og moderne manager!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 26. Des. 2007, 23:40 »
Enig! En tysker som kan bringe med seg disiplin og den tykse mentaliteten hadde ikke vært å forakte! Schaaf er så absolutt en jeg vil godkjenne!

Ellers er vel van Gaal kansje en mulighet, litt gammel men!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 26. Des. 2007, 23:42 »
Werder Bremen har vel spilt CL og er med å kjempe i toppen av Bundesliga skjønner ikke hvorfor han skal skifte til Newcastle da. Har vel også bare spilt (og trent) for Werder og tror det skal svært mye til for at han drar.

Av de som er nevnt tror jeg Deschamps er mest realistisk. Han er jo uten jobb og kan kanskje være interssert. Ville jo vært en bra løsning det hvis Allardyce skulle bli sparket, men det er langt fra sikkert at han er interssert i oss.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 26. Des. 2007, 23:48 »
Slik du fremstiller det fredd, virker det meget dystert med tanke på det å få en manager til NUFC i det hele tatt om vi skulle kvittet oss med Allardyce!!  ;D

Tipper at Ashley og Mort skulle klart den jobben med å finne en god manager til å lede klubben bedre enn Shepherd! Og ihvertfall bedre enn det du legger frem fredd!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 26. Des. 2007, 23:57 »
Jeg er enig med Fredd jeg. Per i dag så er ikke vi stort mer attraktive enn lag som Boro og West Ham feks. Ikke bare er vi dårlig som nøkken, men vi spiser managere til frokost.

Vi har et styre som ga vår manager lite middler i sommerenovergangsvindu, supporterne buer laget av banen så fort de får mulighet og Alan Shearer som alltid vil være i skyggen.

Det er flere ting som gjør Newcastle til en mindre attraktiv klubb. Hvis vi skal klare å få en toppmanager så må Ashley bruke seriøse penger, men jeg er usikker på om han faktisk er villig til det. Vi har ikke sett noen store tendenser til det enda, men han jo fortsatt fersk i sjefsstolen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 27. Des. 2007, 00:00 »
Det mange manager som vil til Newcastle, men tviler bare på at de som vil er så fryktelig mye bedre resultater enn det Allardyce hadde da han ble ansatt. Hvis du f.eks. kjenner noe til historien til Schaaf forstår du at han ikke er en særlig realistisk løsning. Han har vært i Werder hele livet og da tror jeg det skal en del til for at han forlater dem.

Ashely og Mort er sikkert gode forretningsmenn og har gjort et bra inntrykk på meg. Men ingen av dem har erfaring innen fotballen og da heller ikke mange kontakter. Newcastle er en fanatstisk klubb med et stort potensial som kanskje kan lokke en bra manager, men hva mer kan de lokke med enn det Sheperd gjorde da Souness ble ansatt? Han tilbyde vel mye penger i transfer og høy lønn. Likevel var det Souness vi endte opp med da mange sa nei. Tror ikke de kan friste med så veldig mye mer enn det.