20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Gi Big Sam sparken?

Ja, spark han langt ut av SJP!
17 (26.6%)
Nei, gi mannen mer tid!
32 (50%)
Usikker
15 (23.4%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 09. Jan. 2008, 19:11

Skrevet av Emne: Big Sam out?  (Lest 29144 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Big Sam out?
« på: 26. Des. 2007, 19:10 »
Enkelt og greit: Vil du ha Sam ut, eller vil du gi han mer tid?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Big Sam out?
« Svar #1 på: 26. Des. 2007, 19:59 »
Vil gi han litt meir tid.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 26. Des. 2007, 20:02 »
Vil gi han mer tid til å bevise han er den rette. Han hentet inn mye bra spillere, men har ikke fått spillet til å sitte. Tror heller ikke vi kommer styrke ut hvis vi sparker han. Ser ikke helt de gode (realistiske) kandidatene til å ta over.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 26. Des. 2007, 20:11 »
Mer tid. Selv om jeg ikke hadde de enorme forventningene enkelte hadde, syns jeg ikke at resultatene har vært helt gode enda. MEN, en fin miks av at jeg ikke tror vi er tjent med å sparke han på dette tidspunktet, og at jeg veit at Big Sam er en enormt dyktig manager gjør at jeg per nå ihvertfall vil gi han ut sesongen. Andre managere som har bevist langt mindre har fått mye bedre tid i Newcastle enn han, skjønt det mørkere så ut.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #4 på: 26. Des. 2007, 20:12 »
Er litt usikker. Mange ting som skal klaffe for at det skal lønne seg med bytte av manager nå. Det er jo blitt en juletradisjon i Newcastle å snakke om bytte av manager i disse dagene av året. Delvis har managerne selv satt seg i den situasjonen, men ofte er det små deler av fansen som starter opprøret. Skal vi bytte manager må det bli Alan Shearer og/eller Mourinho som overtar. Martin Jol vil jeg IKKE ha!

Jeg synes vi skal la denne sesongen gå før evt bytte. En annen ting er det at det vil koste mange mange millioner £ å sparke Big Sam nå som han nettopp har skrevet under en 3 års kontrakt. Tipper det vil bli langt dyrere enn de £5Mill som Souness stakk av med...

Nå har vi endelig klart å bryte den negative trenden med sparking av managere midt i sesongen ved ansettelsen av Big Sam, la oss fortsette med det. Vent til 17.mai med å sparke han! Til da bør vi kunne se forbedringer i laget.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26. Des. 2007, 20:46 »
Jeg må bare kopiere inn et innlegg fra VGD. Vet ikke om denne debattanten er her også..

Magpies86 skriver:
Hadde Allardyce vært en god manager så hadde han ikke stilt med den samme formasjonen og mentaliteten i hver eneste kamp. Jeg vil ha en manager som vet forskjell på Liverpool hjemme og Wigan borte.

Vi har en bred nok stall til å spille forskjellig type fotball, avhengig av hvem vi møter, og da er det smått fantastisk at mannen kun velger å benytte seg av den defensive delen av laget. Hadde vi tørt å angripe mer så hadde mange av tapene vært unngått.

Skummelt å tenke på at Aston Villa henter Martin O'Neill, City henter Svennis mens Newcastle sliter med å hente en som faktisk har vært med på å vinne noe. Allardyce har kun en streng å spille på, og når den strengen ryker så er det ikke så mye annet man kan gjøre enn å kvitte seg med ham. For det er tydelig at hans fotballfilosofi ikke passer inn i et lag som Newcastle.

--> Jeg er så enig som det går ann å bli! Flott skrevet!

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26. Des. 2007, 20:54 »
På lang sikt er han neppe en mann som kan bringe Newcastle tilbake til toppen - og til toppen så mener jeg toppen, og ikke kjempe om syvendeplasser. Han har gjort noen gode kjøp, og da spesielt Beye, Faye og tildels Viduka.  Men der stopper det.

- Når det gjelder å motivere spillerne til "grå" kamper som mot Derby, Wigan, Birmingham osv. er han håpløs. Hvorfor er vi alltid så rævva mot dårlig motstand?
 - Spiller ofte med spillere i uvante posisjoner; les Martins på kant, Smith som høyrekantspiller. Zog på back.
 - Feig mentalitet. 4-5-1 mot Wigan. Uttalelser om at vi må først og fremst stoppe Wigans spill. Å spille på andre lags premisser er feigt, og spesielt om laget heter Wigan! Forsøke å "kjempe" oss til seier mot Derby fremfor å spille ut Derby - som er det desisert verste laget i den engelske toppserien på mange år!
 - En del spillere har klippekort på laget uansett hvor r*** de spiller. Spiller f.eks. Geremi, Smith f.eks. kan spille en rekke r**** kamper, og det får ikke konsekvenser. Spiller f.eks. Emre r*** en kamp, så er det rett ut fra startoppstillingen.

Og for å være helt ærlig så tror jeg nok vår ambisiøse eier Mike Ashley også har begynt å gjøre noen refeksjoner ang. ny manager.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26. Des. 2007, 21:20 »
Tenk om vi kunne fått mourinho eller hiddink som manager, da kunne vi aldri klaget over at vi ikke har en bra manager. Det hadde vært deilig :)

Allardyce for meg helt på trynet. Husk han har aldri trent en toppklubb som newcastle i utgangspunktet er. Virker som han ikke vet hva han driver med og desperat slenger spillere rundt her og der for og prøve noe, og mislykkes stort sett hver gang. Han har uforstålige laguttak og bytter innimellom, og gode spillere som vi har sitter på benken til fordel for spillere som han er glad i og aldri sitter på benken. Smith feks , hva i hælvete har han egentlig bidratt med? Er elendig på midten, og vi trenger ikke en skli takler på topp? 80 mill? snakk om bomkjøp, her for city elano for 15 millioner mer til sammenligning. Smith har ennå ikke scoret et mål, men allikevel setter han martins på benken og han på laget, og ja jeg digger Martins , og JA jeg er enig i at han ikke har vært god de siste kampene, men høyre midtbane er ikke hans posisjon. At Emre har sittet på benken så lenge er en katastrofe.

Langball taktikken han sin kan han stappe i ræva , sagt kort og greit.

Det at han stiller feigt i en 4-5-1 formasjon mot Wigan som ligger under streken sier det meste.

Jeg kan ikke huske og ha sett newcastle så dårlige som i år fotball messig, og jeg har sett mange mange mange kamper over 13 år. Vi har fått noen resultater , men det er fordi vi har vært heldige og har spillere som kan avgjøre kamper, (som Owen, MArtins og Viduka). Når vi har tapt denne sesongen har jeg aldri følt at vi ble ranet, borte mot Derby var det helt fortjent at vi tapte. Utifra fotballen som er prestert fra vår side er det bare et mirakel at vi ikke ligger langt nede på tabellen.

Noe drastisk må gjøres om dette ikke skal gå riktig ille. Og jeg kan ikke se for meg at kyllinghue til Sam skal snu dette.

Sånn kesse og eilertsen, nå har jeg hvertfall sagt noe mer en jævla pikk om allardyce :)
lt;3 Newcastle <3

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26. Des. 2007, 21:20 »
Gi mannen mere tid er min mening.. Men vist det fortsetter i denne trenden, mener jeg han ikke holder til sommeren 08..
Jeg mener det blir feil å få han fjernet han nå, mannen holder på med en TOTALRENOVERING?? Slikt tar tid..
Men jeg er ikke villig til å gi han mere tid enn frem til sommeren, å det tror jeg ikke Ashley heller er?? det kan vel bli lett synlig i transfervinduet i januar???
Men mye penger å bruke i januar, er de villig til å satse på han, å lite penger betyr vel heller det motsatte...

Det som trengs er en manager som utnytter spillerenes sterke sider å spiller på de tingene de er gode på. Greit at han har sin egen taktikk, spillerforståelse om hvordan fotball skal spilles?? Men det vises ikke....
Vi har et flertall av offensive fotballspillere, la oss da spille på deres sterke sider.
Men jeg er å skuffet over spillerenes innsats?? De burde vise mere vist de skal ha en fremtid i Newcastle..

Skal han sparkes ser jeg for meg dette..
Han sparkes i April\mai, slik at den ny manageren for litt tid til å se spillerene å til å planlegge spillerkjøp før sesongen 08-09.
Å skal det en ny manager inn, burde det IKKE være en Engelskmann..
DET BURDE VÆRE EN OFFENSIV TENKENDE MANAGER, eller en Mourinho(men han velger spania tror jeg)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26. Des. 2007, 21:47 »
FOTEN!!

Er lei av den håpløse defensive mentaliteten uansett hvem vi møter og jeg bryr meg katta om hva han gjør "behind the scene" så lenge det ikke gir resultater på banen.
Jeg kjøper heller ikke denne langsiktige planen med at alt skal ta så jekla lang tid uten å se noe positivt verken spillemessig eller resultatmessig!

Må til slutt si at Sam Allardyce har skuffet meg noe enormt! Jeg forventet ikke en topp plassering, men heller ikke så destruktiv og kjedlig fotball!  >:(

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 26. Des. 2007, 21:50 »

Sånn kesse og eilertsen, nå har jeg hvertfall sagt noe mer en jævla pikk om allardyce :)

Fantastisk! :)
Flott innlegg, selvom jeg er uenig ;)

BallaJazz

• Gjest
« Svar #11 på: 26. Des. 2007, 22:00 »
Jeg vill ha Allardayce ut.Jeg er ikke imponert over hans taktiske avgjørelser å virker ikke å være en manager dyktig nok til å kunne gjøre de riktige taktiske avgjørelsene under kamper hvor vi sliter + at det blir altfor mye defansivt spill her synes jeg.Jeg tror ikke Big Sam vill greie å heve detta laget noe bedre.Jeg er sterkt i tvil på det og jeg tror spillet som vi har spillt i det siste vill bare fortsette sånn i samma suppa.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26. Des. 2007, 22:13 »
Hvis vi kvitter oss med Sam er jeg sikker på at det Jol som kommer til å ta over. Vet ikke om det er noen god løsning, selvom Jol er noe av det bedre vi kan få med det ryktet vi får på oss hvis vi fortsetter å spise managere.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26. Des. 2007, 22:27 »
Hvorfor i all verden er enkelte så sikre på at Jol skulle være en kandidat til å ta over? Jeg er da ganske sikker på at Ashley, som har store ambisjoner med denne klubben, ser andre steder og prøver alt han kan for å sikre klubben en manager av høy klasse - en vinnertype.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 26. Des. 2007, 22:31 »
Til alle dere som vi ha Allardyce ut: kan dere komme med noen gode realistikse kandidater til å ta over jobben? Det er dessverre ikke så mange toppmanager som vil trene en klubb uten europacupspill og som har sparket tre trener på tre sesonger. Kan dessverre ikke se de helt gode kandidatene til å ta over jobben.