Jeg synes noe av problemet no når vi spiller mot såkalte "dårlige" lag som Derby og Wigan er at det blir veldig hausa opp at vi skal vinne og at vi har 3 poeng i lomma osv. Sam snakker mye i medie(kanskje litt for mye?) om at vi skal vinne disse kampene. Noen ganger høres det til og med ut som om dem er vunnet på forhånd, det ser i hvert fall sånn ut på spillerne. Hva om Sam kan dempe forventningene, ta en kamp av gangen, spille sitt eget spill, istedenfor å spille på at Wigan er sånn og sånn... Dempe presset på spillerne, for noen har jo så høye skuldre at dem rett og slett går i taket og dem ser skrekkslagen ut der dem springer som redde høns, klarer ikke å dempe ball og spille en 5m pasning engang

. For man ser at vi spiller klart dårligst mot de antatt dårlige lagene(hva er logisk med det

) og det må Sam få fiksa. Man kan si at det har no med forventningspress og at vi tar for lett på oppgaven, men det kaller jeg dårlig unnskyldning. Når man spiller i PL som jeg mener er den tøffeste ligaen i verden er ingen kamp såkalt "lett". Dette har vært problemet i alle årene etter at Bobby Robson slutta. Med det spillermaterielle vi har bør vi komme på topp 10 mener jeg. Laget trenger tid for all del tid og det synes jeg Sam skal få, men det ser for øyeblikket ut at Sam må rette opp det offensive spillet(være mere effektiv foran mål, få opp trua på noen av spillerne og få dem til å spille bedre over en lengre periode). For vi har jo faen meg nesten ikke skapt noen ting i de siste kampene(da tenker på "skudd på mål", og ikke at vi kommer oss til en mulighet som går 20 meter over mål).
Jeg synes også at Sam setter unødvendig press på forsvaret ved å gå ut ved flere anledninger og prate om clean sheet i nesten hvert intervju. Selvsagt er det viktig, men det må få tid til å stabilisere seg det også. Det har nok satt unormalt stort press på enkelte som har spillt veldig bra tidlig(Rozenahl for eks?).
Newcastle skal spille sitt eget spill, et attraktivt og underholdene spill, med defensiv trygghet selvsagt, som en trener skal få tid til å bygge opp. Ikke spille på andre premisser og svakheter! Vær så snill og fiks dette nå Sam!