20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Halvårsvurdering -> PL  (Lest 2008 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Halvårsvurdering -> PL
« på: 21. Des. 2007, 02:29 »
Da er Premier League snart halvspilt, og det er et av julens triste budskaper.
Hva synes dere om de kampene vi har spilt, hvor fornøyd er vi totalt sett?
Hva er den store overraskelsen i PL i år? Hva har skuffet dere? Burde vi ha tatt fler poeng?
Deres synspunkter her :)
Ta gjerne med andre lag også. Altså PL generelt ;)
Enkel tabell:

Arsenal   17   40
Man Utd   17   39
Chelsea   17   34
Man City   17   33
Liverpool   16   30
Everton   17   30
Portsmouth   17   30
Aston Villa   17   28
Blackburn   17   26
Newcastle   17   25
West Ham Utd   16   22
Tottenham   17   18
Reading   17   18
Middlesbrough   17   17
Birmingham   17   15
Bolton   17   14
Sunderland   17   14
Fulham   17   13
Wigan Athletic   17   12
Derby County   17   6

Jeg må si jeg er litt overrasket over Bolton og Spurs. Bolton mistet tydeligvis alt i Allardyce, Ben Haim og Faye.
Spurs har vært en skygge av seg selv i ligaen i år (og bra er det:)).
Derby er en tapt sak, men jeg er litt sjokkert/skuffet over at de sparket Davies. Avskjeden til Mourinho er vel et av de største sjokkene i PL hittil.
Når det gjelder Newcastle, så føler jeg at vi har vært ok så langt. Jeg har sett altfor få kamper grunnet jobb, så spillmessig kan jeg ikke si noe. Men det jeg har hørt av dere, har det ikke vært så bra. Sesongen i år føler jeg har vært en berg- og dalbane. Kanskje litt mye nedoverbakker, men vi har klatret oss opp igjen, før man snublet litt igjen. Sportslig/spillmessig er det kanskje et lite steg bakover, men med tanke på alt som skjedde i sommer er jeg fornøyd. Mange nye spillere, bedre manager, og nytt styre :)

Ikke alle spillerne har imponert meg. Faye og Enrique har vel vært av de beste nye. Rett bak der, kommer Beye. Geremi og Rozehnal forventer jeg litt mer av, hvertfall kapteinen Geremi.
Jeg vil definitivt ikke slakte noen nå, men håper vi kan prestere litt bedre/jevnere i tiden fremover.
Resultatene er litt skuffende de også. Som alle sikkert regnet med, må jeg dra frem pool og pompey-kampene. 1-7 på de to er definitivt ikke bra. Derby borte var heller ingen drøm.

Uff, nå har jeg skrevet mye usaklig tull her ;)
Noen andre som fortsetter? :P
« Siste redigering: 22. Des. 2007, 01:51 av Anders28 »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Halvårsvurdering -> PL
« Svar #1 på: 21. Des. 2007, 08:36 »
I forhold til hva jeg tenkte igjennom sommeren, er jeg skuffet over vårt eget Newcastle. Men TTT(ting tar tid) Å jeg skal gi dem tid.
Jeg støtter Allardyce 100% å tror han er manen. Vi har sett tendenser, men vi må bli stabile.
Årets minst gode spiller i Newcastle er Geremi, å Rozen(skjerpet seg nå da) Butt fulger tett her. Skjerp dere, iallefall kapteinen vår SKJERP DEG
Årets Newcastle spiller så langt er vel Milner, Zoggy å Beye, spennende å se disse videre.

Tottenham er vel den største skuffelsen frem til min favoritt Ramos tok over. De spilte elendig å med den stallen burde de gjør det mye bedre.
Jeg tror Ramos kommer til å vise for verden hva han er god for i Tottenham, for de blir sterke fremover.

Man city med Svennis i spissen, det kan kalles årets bombe sålangt. De er defensivt solide, de spiller med trygghet i laget. Psyco la en del av det defensive grunnlaget, men Svennis har virkelig vist hva han kan som klubbmanager.. De blir topp 6 tror jeg.

Årets spillerkjøp så langt må bli julenissen i Blackburn, Santa Claus(cruz) han har tatt meg med storm på alle områder, et kupp av de skjeldne...
Årets flopp så langt, ikke sikker, men Malouda eller Bent i Tottenham. Det er flere som kan nevnes, men disse 2 har vært ræva..

Årets sjokk kom vel med Mourinho mener jeg, men Chelsea har nytt godt av dette faktisk. De spiller mere offensivt igjen, å det er morsomt.
Årets idioti var vel at Davies ble sparket ifra Derby ::) Herregud, det mener jeg er helt feil, iallefall iforhold til det de har tilgjengelig av spillere, penger osv..

Årets godbit å alt i et pakke av godhet må kalles Arsenals mannskap å fotballen de spiller, det er imponerende. All honør til den klubben. Her følger faktisk Pompey å spesielt Benjani etter.

Gleder meg til å se fortsettelsen på byggingen av grunnmuren, samhold, form til spillerene, taktikk å andre ting.
Lykke til med Kampene i julen folkens ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21. Des. 2007, 16:53 »
Hadde forventet at vi skulle ligge litt høyere på tabellen, men er ikke veldig skuffet. Starten vår var veldig bra og da hadde jeg god tro på europacup spill, men så kom nedturene og hjemmekampene mot Liverpool og Porsmouth var helt forferdelige å se på. Nå har vi begynnt å vinne igjen og hvis vi vinner mot Derby får vi vår tredje seier på rad. Vi har ikke overbevist spilt feinde flott fotball, men det forventet jeg heller ikke da vi ansatte Allardyce. Likevel liker jeg nå å se at mange blør for drakta og flere av spilleren jobber ekstremt hver kamp. Virker som det hvertfall ikke er noe galt med lagmoralen. Alt i alt hadde er jeg litt skuffet, men syntes Allardyce fortjener mer tid til å vise at er rett mann for oss. Vi har mange nye spillere som finne seg tilrette og han må få jobbe lengre med laget før vi kan kreve gode resultater.

Av spillere har Beye og Faye vist seg som meget solide. de var i tilegg billig og kan virke som røvekjøp av Allardyce. Barton hadde jeg store forventninger til, men han har hatt mange skader og det har ødelagt for hans sesong hittle. Uansett begynner vi å se at han blir bedre og bedre. Tror han kommer til å få en god andre halvdel av sesongen. Den som har skuffet meg mest er Geremi. Han har tidligere vist at han er en meget habil fotballspiler, men i mange av våre kamper melder han seg ut og når han får ballen velger han ofte de trygge løsningene. Han er i tilegg kaptein og jeg forventer mye mer av han. Rozehnal hadde jeg ikke sett mye av og i starten virket han som et meget bra kjøp. I de site kampene har han derimot vist tydelige svakheter, men håper han kan tilpasse seg den engelske spillestilen etterhvert.

Er enig med Lars Arlig i at tottenham har skuffet mest. De har en strålende stall som burde ligget mye høyere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 21. Des. 2007, 20:35 »
Sitat fra: Anders28
Da er Premier League snart ferdigspilt, og det er et av julens triste budskaper.
Ja, hvis PL-sesongen bare er 20 kamper lang, så er det virkelig et veldig trist budskap. Mulig jeg har levd i en hule i 24 år, men jeg trodde Premier League varte frem til starten av mai, jeg. :P

Neida. Stort sett synes jeg høstsesongen 2007 har vært helt okay. Ikke på noen måte storartet, men heller ikke under forventningene. Jeg hadde kanskje trodd vi skulle prestere litt bedre og ligge litt høyere på tabellen. Jeg hadde så aldeles ikke forventet å få 2-8 i fjeset i november måned, med kampene mot Pompey, Sunderland og Liverpool. Forsåvidt ingen stor katastrofe at vi tapte de to hjemmekampene, med tanke på motstanderen, problemet var resultatet, og måten vi tapte på.

Men disse kampene er ikke i nærheten av å være mine verste øyeblikk som newcastlesupporter denne sesongen. Tapet borte mot Derby overgår alt annet. Det svir noe fryktelig. Det var en skammelig opptreden av en gjeng overbetalte drittunger som ikke gadd å ta en ligakamp seriøst. Der og da var det ingen av våre spillere som gjorde jobben sin, og de slapp altfor billig unna. Likte heller ikke måten vi lot oss bli rundspilt av Sunderland. Tusen takk til Milner for ett poeng, men vi fortjente det overhodet ikke.

Tapet for Derby er vel også den store, store overraskelsen i PL så langt. Ingen hadde trodd det på forhånd, og for Derby handlet alt om å begrense tapet.
Ellers så har Tottenham skuffet stort, selv om jeg har gledet meg stort over det personlig. Bolton var også en stor overraskelse. Trodde faktisk Sammy Lee skulle klare seg bedre. At Derby sparket Billy Davies kom som lyn fra klar himmel, at Chelsea sparket Mourinho var ingen stor overraskelse. Vi visste jo alle at det kom til å skje en eller annen gang. Vi så jo i fjor at forholdet mellom Stalin og The Special One var iskaldt. Og da laget som kun mangler CL-tittelen spilte uavgjort hjemme mot "tegneserielaget" Rosenborg, så sa det seg selv at portugiseren ble halshugd. Overraskelsen der i gården, var at Grant ble ansatt på heltid.

Tilbake til Newcastle, så synes jeg Cacapa og Faye har vært de store lyspunktene. Kanskje litt snodig å velge to forsvarsspillere, men dette er to som virkelig har imponert, og overgått mine forventninger, selv om jeg kanskje ikke helt visste hva jeg skulle vente meg av de to. Geremi og Rozenhal har helt klart skuffet, i forhold til forventningene, men ingen grunn til å slakte dem ennå. Begge to har vist at de har noe å bidra med, det gjelder bare å vise det oftere, og opptre mer stabilt. Greier de å gjøre det utover vinteren og våren, så tror jeg de kan bli riktig så gode.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #4 på: 22. Des. 2007, 01:57 »
Joakim, Joakim, Joakim!!
Du vet da at jeg ikke er helt normal ;)
Sorry, endret det nå :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 22. Des. 2007, 13:22 »
Det er ingen av oss på dette forumet som er helt normal, Anders, så ta det med ro.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon