20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]  (Lest 46796 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #60 på: 15. Des. 2007, 02:29 »
Men om han spiller godt i en uvant, defensiv posisjon er en annen sak ...  :)

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 15. Des. 2007, 03:18 »
Jeg gir opp hykleriet og begir meg inn i den evige undringen og fasineringen av hvordan det er mulig å ville spille med Butt, som atpåtil har spilt elendig i det siste.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 15. Des. 2007, 06:30 »
eg bare SPØR! Kan det skade så voldsomt og prøve EMRE-BARTON i ein kamp ? Pleier som regel og ligge under etter 10 min med Butt på bana så kan ein jo heller bytta inn Butt etter sikka eit quatte om det sko gå gale, noke ei tvile på.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 15. Des. 2007, 08:29 »
Uansett, er det VI som bestmmer hvem som skal spille???

Nei, det skader ikke, ingen dør av det. Men DERE tror den midtbanen kan funke, andre tror at den vil være bedre med Butt. Det er ikke noe verre enn det.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 15. Des. 2007, 11:01 »
At midtbanen blir for offensiv er vel et bra arrgument? Og hvordan vet du at Barton kan ta seg av de deffensive oppgavene? Har du noen gang sett han i den rollen, bortsett fra på FM?

Selv om de er våre beste midtbane spillere betyr ikke det at laget blir best når de to spiller sammen på midten. Akkurat som Englands midtbane ikke fungerer når Lampard og Gerrard spiller sammen sentralt. Emre og Barton er begge to for offensivt innstilt til at det kan gå veldig bra. For at midbanen skal fungere opptimalt må vi ha en mest utpreget deffensiv og en mer offensiv, som alle topplagene har. BArton er ikke en spiller som er som passer til å stabilsere midtbanen. Han er, som du skriver, en box-to-box spiller og slik spiller passer ikke som stabilisator. Da kan ikke Barton være en box-to-box spiller. Han må stabilsere og ligge tilbake og det er etter min mening ikke slik han er best.

Her argumenterer du med at han spiller PC spill. Du får jo Joey Barton til å høres ut som en dataperson selv jo.

Du er ikke i en rolle, uansett. Fordi om du som oftest har spilt med offensiv tankegang, kan han faktisk legge seg bakpå hvis han får beskjed om det.

Jeg argumenter ikke med at han spiller FM. Jeg spør hvordan han vet Barton passer så bra i den rollen. Jeg har aldri sett Barton spille deffensiv midtbane før, hverken i Man City eller Newcastle. Og når Fredrik overser spørsmålene mine i sitt innlegg ikke lenge etter på regner jeg med at han heller ikke har sett Barton som deffensiv midt. Men som Fredrik har skrevet tidligere passer han bra som deffensiv midt på FM, og det virker på meg som om Fredrik mener han må passe bra blandt annet derfor.

Selvfølgelig kan vi sette Barton i en mer deffensiv rolle for å balansere midtbanen, men som jeg har skrevet tidligere er det ikke her Barton passer. Han er best når han får løpe mye fram og tilbake og være innvolvert mye offensivt. Slik kan ikke en deffensiv midtbane holde på.

Men for all del det kunne vært spennende å se hvordan det hadde fungert i praksis. Jeg tror ikke det hadde fungert opptimalt. Det er en grunn for at det aller fleste manager fortrekker en mer deffensiv midt og en mer offensiv midt i 4-4-2, men hvis vi skal prøve det syntes jeg ikke vi skal teste det ut i en bortekamp i PL. Spillet har begynnt å fungere bedre nå og er det ikke da greit at mage av de som har spilt bra skal få fortsette?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 15. Des. 2007, 12:04 »
Jeg er bare ikke enig med deg fredd! Du fremstller Barton som en meget offensiv spiller uten noen særlige defensive egenskaper, som løper konstant fra "box til box", dette er tull i mine øyne!

Barton er ikke en veldig offensiv spillertype som stort sett befinner seg i motstanderens 16 meter, han holder som oftest litt igjen, venter på mulighetene til å stikke seg frem og er heller ikke redd for å fyre av fra 30-35 meter. Han har enormt god pasningsfot, spesielt utmerket langpasninger og er derfor veldig god litt lenger bak i banen under oppbyggingen av angrep, selv om han også med sin arbeidsmoral gjerne deltar videre i angrepet også.

Så lenge Barton og Emre ikke er like spillertyper er det vel ingenting i veien for at de ikke kan spille sammen på midten, så min mening er Barton - Emre sammen på midten mot Fulham!!

« Siste redigering: 15. Des. 2007, 12:05 av Frode »

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 15. Des. 2007, 12:55 »
Jeg mener ikke at Barton bare er en offensiv spiller uten et fnug av deffensive egenskaper. Han gjør også en brukbar jobb defensivt og¨med så mye han har har løp i det siste kampene forstyrrer han modtstanderen enormt. Jeg prøver for all del ikke å fremstille Barton som en Kaka eller Diego.

Du skriver at Barton ofte ligger bak og er med i oppbygnigne av spillet. Det er vel og bra det, men det er ikke her hoveoppgavene til en deffensiv midt ligger. Han skal stoppe angrep og stabilisere midten. Og Baron stikker litt for mye frem i angrep til å ha disse oppgavene. Og det er nok derfor også Sam, som ser spillerene trene og kan mye mer fotball enn oss her, ikke bruker disse to sammen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 15. Des. 2007, 13:13 »
Enig med fredd. Dersom Barton og Emre skulle spilt sammen ville jeg nesten sett mer på Emre som den holdende midtbanespilleren enn Barton. Barton vil stort sett alltid storme inn i feltet dersom han får muligheten, mens Emre er gladere i å gå dypt å hente ballen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #68 på: 15. Des. 2007, 13:55 »
Men om han spiller godt i en uvant, defensiv posisjon er en annen sak ...  :)

Skaff deg ditt eget nick, jeg var her først! :P

King

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #69 på: 15. Des. 2007, 14:22 »
Emre burde spilt fast  >:(

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 15. Des. 2007, 15:02 »
Ka med en slags 4-3-3/4-5-1 formasjon?

-----------Given------------

Beye-Taylor-????-N'Zogbia

---Geremi-Barton-Emre---

Milner---------------Martins
------------Smith-----------

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 15. Des. 2007, 15:42 »
Hvorfor skal vi på død og liv ha én defensiv og én offensiv sentral midtbane. Jeg kunne vært enig i dette, hvis vi hadde hatt en god defensiv midtbane, men hvorfor ikke spille med to sentrale midtbanespillere? Se på Arsenal, se på Blackburn, se på Middlesbrough for den del. Disse har ingen utpregede defensive og offensive midtbanespillere? Cesc og Flamini(joda, det er tendenser til defensive fibre hos Flamini, men han opererer ikke slik).

Synes det er tull, helt bak mål å framstile Barton på en måte som sier at han er elendig defensivt. Uansett, dere får viljen deres, for Allardyce elsker Butt over alt på jord(noe jeg aldri  har forstått noen ting av, og aldri kommer til å forstå). Congrats!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 15. Des. 2007, 15:45 »
Hvorfor ikke bare godta at andre mener at en midtbane fungerer best med en defensiv og en offensiv midtbane spiller? Så kan vi andre godta at du mener omvendt :)

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #73 på: 15. Des. 2007, 16:04 »
London og bortekamp er to ord som oftest er synonymt med tap.
Alt annet enn dette er en god prestasjon skal jeg være dønn ærlig

Uavhengig av lag håper jeg vi hvertfall prøver å vinne matchen, ikke gå for et resultat kun basert på å bryte ned fulham.
Tipper dog han vil kjøre en relativt defensiv 4-3-3/4-5-1 som vanlig, sannsynligvis får vel Smith tillit på topp igjen. Lange baller, arbeide etter osv osv osv, får se om det funker denne gangen. Håper han har vett til å sette Geremi på benken, mannen har mildt sagt underprestert. At han av et eller annet mysterium er gjort til kaptein er ingen grunn alene til å sette han på banen.

Tipper 1-1, at vi unngår baklengs er ren utopi.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 15. Des. 2007, 16:13 »
Se på Arsenal, se på Blackburn, se på Middlesbrough for den del. Disse har ingen utpregede defensive og offensive midtbanespillere? Cesc og Flamini(joda, det er tendenser til defensive fibre hos Flamini, men han opererer ikke slik).

Der tar du grundig feil..Flamini er uten tvil en defensiv midtbanespiller, i...Han ligner litt på Doffen-Hæstad, men selvsagt på et helt annet nivå....Flamini kan gå fremover og han, men hans rolle i arsenal er uten tvil defensiv, han fungerer som en utpreget ryddegutt...Men det er sånn dagens moderne fotballspillere er blitt, nemlig komplette..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM