20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]  (Lest 46690 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #45 på: 14. Des. 2007, 14:49 »
N`Zogbia har vært god i de to siste kampene. Han spiller definitivt. Trolig på venstreback dog, noe jeg ikke liker i det hele tatt.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 14. Des. 2007, 15:09 »
Er ikke enig! Vet ikke om du så kampen mot Birmingham nå sist, men der fikk vi se at Barton ligger veldig dypt i sin midtbanerolle og han går gjerne ned til forsvarerne for å hente ballen å prøve å bygge opp angrep. Dette behøver slett ikke å svekke hans gode vane for å komme på dype løp å skape rom eller målsjanse for seg selv eller medspillere. At han holder litt igjen vil også gi han mulighet til å vurdere situasjonene og "time" sine offensive løp bedre..........

Det at man må ha en defensiv midtbanespiller uten noen form for offensive kvaliteter og som ikke har lov å gå lenger enn til motstanderens banehalvdel er bare tull. Det er like viktig at en i en slik rolle kan bygge opp angrep, tørre å gå på dype løp og slik kan putte et avgjørende mål i ny og ne (slik f.eks. Keane og Vieira gjorde nok av ganger).

Jeg tror Barton vil vokse som spiller om han får den defensive midtbanerollen rollen i laget, styrer vi kampen er det heller ingenting i veien i at vi har 2 sentrale spillere som begge kan bidra offensivt heller. Blir vi presset bakover er det vel også bra og ha en god ballsikker person i denne rollen, som kan fordele baller, starte hurtige angrep, osv. Barton er jo kjent for å ha noen susende langskudd og gode pasninger, så jeg ville foretrekket han i denne rollen, gjerne som kaptein slik ståa er nå!

Håper på N`Zogbia - Barton - Emre - Milner på midten mot Fulham, skal vi ha 3 mann der vil jeg heller ha Geremi enn Butt inn som sistemann på midtbanen.....

Så kampen mot Birmingham og så da flere ganger at Barton henter balle og tok enkelte deffensive oppgaver, men Barton er en spiller som løper mye og da gjerne offensive løp. Hvis han skal være deffensiv må han holde igjen når vi går i angrep og balanser midtbanen. En slik spillestil gjør ikke Bartons god og svekker selvfølgelig hans offensive løp. Jeg har ingen tro på at Barton vil vokse i en deffensiv rolle for det er de offensive kvalitetene hans som er de beste og da blir det feil å la han ha ansvar for det deffensive på midten.

Jeg sier ikke at en deffensiv midtbane ikke skal ha noe med det offensive spillet å gjøre, men det deffensiv er hodeprioritet når ofte 4-4-2 har en litt mer offensiv midt og to offensive vinger. Hvis man da har 4 midtbane spillere som har en offensiv innstilling i hode sier det seg selv at det ikke vil fungere, og det vil vi ha med midtbanen Milner - Barton - Emre - Zog. Hva skjer hvis vi får brudd? hvem skal ligge igjen å adverge faren? Barton som garantert ville ligger høyt for å score mål? At vi skal ha en offensiv innstilling er greit, men dagens PL er det så høyt nivå over at vi ikke må tenke på det deffensiv også, uansett hvilken motstader vi spiller mot.

Og når du drar inn Arsenal og Man Utd ( som begge spiller en 4-4-2 formasjon) er det en grunn til at Wenger, som kan mye mer fotball enn alle oss her,  alltid har Gilberto eller Flameni (mest han i år) vedsiden av Fabregas og Ferguson alltid har Carrick eller Hargreaves ved siden av Scholes eller nå Anderson og det er en grunn for at Sam aldri vil la Emre spille sammen med Barton sentralt ( så at de spilte sammen på midtbanen mot Birmingham, men da ble Geremi flyttet inn sentralt).
« Siste redigering: 14. Des. 2007, 16:17 av fredd »

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #47 på: 14. Des. 2007, 17:28 »
Cacapa og Butt er de eneste fra skadelista som er tilbake i troppen, mens Faye, Carr, Owen, Duff fortsatt ikke er klar for start-elveren. Men Sam har uttalt at Cacapa ikke er klar til å spille fra start.
http://www.chroniclelive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2007/12/14/pressure-still-on-admits-big-sam-72703-20249772/
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #48 på: 14. Des. 2007, 18:02 »
Håper vi går ut i hundre i denne kampen. Å spiller 4-3-3.
Given
Beye-Taylor-Edgar\Cacapa-Enrique
        Barton-Geremi-Emre
                    Zoggy
              Smith-Martins
Dette hadde det blitt målkalas av.
Lykke til med de 3 viktige poengene vi MÅ HA i denne kampen.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 14. Des. 2007, 20:09 »
Du vil ha Edgar istedenfor Rozehnal???! Herregud. Du vet like godt som meg at det ikke kommer til å skje, og at det selvfølgelig ikke BURDE skje heller.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 14. Des. 2007, 20:24 »
Ingen har sagt at den defensive midtbanespilleren aldri får lov å gå høyere enn midtbanen. Nicky Butt har da scoret flere mål for oss han, selv om han har hatt defensive oppgaver. Av og til har også ankeret muligheten til å ta offensive løp. Men poenget er at vi skal ha en sentral midtbanespiller som har som sin hovedoppgave å bryte motstanderens angrep, og å ta seg av de defensive oppgavene til spillere som går fremover. Claude Makelele er enhver managers drøm som anker. Han er meget god til å skjøtte de defensive oppgavene, bryter motstanderens angrep tidlig, samtidig som han har fantastiske ballferdigheter, og kan ta med seg ballen offensivt på egenhånd eller spille presise baller til medspillere på løp. Dette var veldig mye avet s nøkkelen til Real Madrids suksess og til Chelseas umiddelbare suksess.

Nå har vi ingen slik spiller i våre rekker i dag. Men selv om Emre og Barton er gode med ball, gjør gode defensive og offensive løp, og henter ballen nesten nede hos forsvarsspillerne, så betyr ikke det at de kan gjøre jobben til et anker. Vi må bruke spillere som Geremi eller Butt til dette, fordi det viktigste av alt for et anker, er å stabilisere midtbanen, å holde igjen når resten av laget stormer fremover, og helst ta plassen til N'Zogbia når han stikker av, som Makelele tok plassen til Carlos når Real Madrid angrep.

Selv om vi gjerne vil at midtbanespillerne skal score flere mål, så hjelper det ikke å pøse på med flest mulig offensive spillere for å få flest mulig spillere i scoringsposisjon. I Keegans dager hadde vi Gillespie - Lee - Clark - Ginola på midtbanen. Vi hadde offensive backer som Barton og Elliott/Bez. Vi hadde tidenes mest scoringskåte midtstopper Phillipe Albert, i tillegg til en overflod av spisser, den ene mer imponerende enn den andre. Hvem lå igjen bak? Var vi heldige, så kanskje venstrebacken og den andre midtstopperen lå igjen for å forsvare målet vårt, når motstanderen kontret.
Var det rart vi slapp inn like mange mål som vi scoret?

Tanken om å vinne hver eneste kamp 1-0 trenger ikke være den verste ideen på jord, selv om det kan bli fryktelig kjedelig å se på. Men vi må begynne å tenke mer som de aller beste, fremfor å tenke som i Keegans dager.

----- Given ----
Beye-Taylor-Cacapa-Zog
Geremi-Butt-Barton-Milner
Martins - Smith
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #51 på: 14. Des. 2007, 20:51 »
Selv om vi gjerne vil at midtbanespillerne skal score flere mål, så hjelper det ikke å pøse på med flest mulig offensive spillere for å få flest mulig spillere i scoringsposisjon. I Keegans dager hadde vi Gillespie - Lee - Clark - Ginola på midtbanen. Vi hadde offensive backer som Barton og Elliott/Bez. Vi hadde tidenes mest scoringskåte midtstopper Phillipe Albert, i tillegg til en overflod av spisser, den ene mer imponerende enn den andre. Hvem lå igjen bak? Var vi heldige, så kanskje venstrebacken og den andre midtstopperen lå igjen for å forsvare målet vårt, når motstanderen kontret.
Var det rart vi slapp inn like mange mål som vi scoret?

Ehm, slapp inn like mange som vi scoret under Keegan? Ganske utrolig hvordan denne myten om at vi slapp inn mange mål under Keegan dukker opp gang på gang. Best å sjekke fakta før du uttaler deg. Viktige tall for Newcastle under Keegan i den øverste divisjon:

93/94: Vi scoret  82 og slapp inn kun 41 mål. Kun seriemester ManU, Blackburn, Leeds og betongforsvaret til Arsenal slapp inn færre mål.

94/95: Vi scoret 67 og slapp in 47.

95/96: Vi scoret 66 og slapp inn 37.

96/97: Vi scoret 73, slapp inn 40 mål, fire færre enn mester ManU. Keegan trakk seg i januar, Dalglish ble ansatt i februar.

Uansett, det er bare tull at vi slapp inn spesielt mange mål under Keegan i forhold til andre perioder. For å ta sesongene fra Robsons første sesong:

00/01: Scoret 44, slapp inn 50.

01/02: Scoret 74, slapp inn 52.

02/03: Scoret 73, slapp inn 48.

03/04: Scoret 52, slapp inn 40.

Med andre ord; vi slapp inn langt flere mål i snitt under Robson enn vi gjorde under Keegan. Likevel blir dette underkommunisert fordi folk elsker å tro på myter, og den største myten her er at vi slapp inn spesielt mange mål under Keegan. Ikke det at jeg ønsker å diskreditere Robson på noen som helst måte - mannen er en hedersmann og jeg har selv møt ham.. Men det er da ingen tvil om at Keegan tok forsvaret mer på alvor enn hva Robson gjorde. Det bekrefter bare f.eks. kjøpet av Albert (ettertraktet i hele Europa da vi hentet ham), kjøpet av Peacock (som var meget bra på den tiden), kjøpet av Barton som var tidenes dyreste back.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 14. Des. 2007, 21:54 »
Fortsatt ingen gode argumenter mot Emre-Barton å oppdrive. Jeg synes det er direkte latterlig at vi ikke skal kunne bruke våre to beste sentrale midtbanespillere. Barton fungerer  vel så godt defensivt som han gjør offensivt, og Emre er langt i fra fremmed for å ta i et tak defensivt han også. Begge to er gode ballvinnere. Jeg synes de er lang i fra like i spillestilen. Emre er en typisk playmaker og Barton er som nevnt her en  box-to-box spiller.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #53 på: 14. Des. 2007, 22:35 »
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1191027,00.html
Blir det vanskelig for Enrique å få tilbake plassen tro?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 14. Des. 2007, 23:13 »
Konkurranse er sunt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 14. Des. 2007, 23:15 »
Uten tvil ja, håper bare Enrique er en profesjonell og tålmodig person som tåler litt benksitting. Er ikke i tvil om at Big Sam har store planer for Enrique i det lange løp og ønsker å matche han forsiktig til PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 14. Des. 2007, 23:34 »
Fortsatt ingen gode argumenter mot Emre-Barton å oppdrive. Jeg synes det er direkte latterlig at vi ikke skal kunne bruke våre to beste sentrale midtbanespillere. Barton fungerer  vel så godt defensivt som han gjør offensivt, og Emre er langt i fra fremmed for å ta i et tak defensivt han også. Begge to er gode ballvinnere. Jeg synes de er lang i fra like i spillestilen. Emre er en typisk playmaker og Barton er som nevnt her en  box-to-box spiller.

At midtbanen blir for offensiv er vel et bra arrgument? Og hvordan vet du at Barton kan ta seg av de deffensive oppgavene? Har du noen gang sett han i den rollen, bortsett fra på FM?

Selv om de er våre beste midtbane spillere betyr ikke det at laget blir best når de to spiller sammen på midten. Akkurat som Englands midtbane ikke fungerer når Lampard og Gerrard spiller sammen sentralt. Emre og Barton er begge to for offensivt innstilt til at det kan gå veldig bra. For at midbanen skal fungere opptimalt må vi ha en mest utpreget deffensiv og en mer offensiv, som alle topplagene har. BArton er ikke en spiller som er som passer til å stabilsere midtbanen. Han er, som du skriver, en box-to-box spiller og slik spiller passer ikke som stabilisator. Da kan ikke Barton være en box-to-box spiller. Han må stabilsere og ligge tilbake og det er etter min mening ikke slik han er best.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 14. Des. 2007, 23:35 »
Må jo nesten bli Emre som må ligg dypt dersom de to skulle spille.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 14. Des. 2007, 23:53 »
Vi ser i alle fall klare antydninger til kontuinitet nå. Det kjøres samme første ellever. Jeg synes dog at Geremi og Butt ikke holder mål i det hele tatt, men la gå, dette fikses etter alt å dømme i januar. Og selvsagt er venstresiden med Zogbia og Milner bra, men Zog er ikke riktig god nok defensivt. Det kan han dog helt sikkert bli, men jeg ville helt klart brukt Enrique på venstreback, Zogbia på venstremidt og Milner på høyremidt. På denne måten blir vi kvitt treige Geremi, og for å sette stjerne på verket så kastes Butt på dør, og Emre kommer inn og utfyller duoen med Barton. Voilla!(eller noe).

Noreng

• Gjest
« Svar #59 på: 15. Des. 2007, 00:40 »

At midtbanen blir for offensiv er vel et bra arrgument? Og hvordan vet du at Barton kan ta seg av de deffensive oppgavene? Har du noen gang sett han i den rollen, bortsett fra på FM?

Selv om de er våre beste midtbane spillere betyr ikke det at laget blir best når de to spiller sammen på midten. Akkurat som Englands midtbane ikke fungerer når Lampard og Gerrard spiller sammen sentralt. Emre og Barton er begge to for offensivt innstilt til at det kan gå veldig bra. For at midbanen skal fungere opptimalt må vi ha en mest utpreget deffensiv og en mer offensiv, som alle topplagene har. BArton er ikke en spiller som er som passer til å stabilsere midtbanen. Han er, som du skriver, en box-to-box spiller og slik spiller passer ikke som stabilisator. Da kan ikke Barton være en box-to-box spiller. Han må stabilsere og ligge tilbake og det er etter min mening ikke slik han er best.

Her argumenterer du med at han spiller PC spill. Du får jo Joey Barton til å høres ut som en dataperson selv jo.

Du er ikke i en rolle, uansett. Fordi om du som oftest har spilt med offensiv tankegang, kan han faktisk legge seg bakpå hvis han får beskjed om det.