20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness vil ha Benayoun  (Lest 4114 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Souness vil ha Benayoun
« på: 02. Juni 2005, 20:40 »
Souness vil ha Benayoun
Skrevet av Nordin, 2 Juni 05

I følge FansFC.com skal 23-åringen Yossi Benayoun stå høyt på Souness sin ønskeliste. Den isrealske landslagsspilleren tjener for tiden sine penger i Racind Santander, som endte på en skuffende 15.plass i Primera Division denne sesongen. Overgangssummen vil ligge på rundt £3 millioner.

Benayoun er en midtbanespiller med offensive kvaliteter. Han kan også spille spiss.

24-åringen har selv uttalt at han meget gjerne vil til Tyneside, og mye tyder på at han kan bli Souness sitt første kjøp i sommer. Vi skal dog ta alle disse ryktene med en stor klype salt. På de siste 5 dagene har minst 20 navn blitt linket til klubben, og over halvparten av disse ryktene har trolig aldri vært reelle.

Souness skal til Dublin for å se Benayoun i aksjon neste lørdag når Israel gjester Irland, i en kamp hvor O?Brien og Given sannsynligvis kommer til å spille for hjemmelaget.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Souness vil ha Benayoun
« Svar #1 på: 02. Juni 2005, 20:41 »
The agent of Racing Santander star Yossi Benayoun has revealed that at least five English clubs are on the trail of the Israeli international.

Ronen Katsav confirmed that Newcastle were one of the clubs monitoring the gifted midfielder, and added that he expected the Benayoun to seal a move away from Racing soon after Israel's game against Republic of Ireland on Saturday.

Newcastle plan to send a delegation to meet the player after the game at Lansdowne Road, but Katsav insists they will face severe competition for Benayoun's signature from a host of clubs both in England and Spain.

"Newcastle's assistant coach Dean Saunders saw him when they were at Blackburn," he told skysports.com.

"They know him very well and saw him play well on several occasions. I think (Graeme) Souness also knows him very well.

"But we are not just talking about one club because we have such an agreement with Santander that he will leave this season.

"A lot of clubs in England are waiting to open negotiations for him, they will move quickly after the game on Saturday - I believe that after that everything will move quickly.

"I can tell you that a lot of clubs in England want him, I don't want to do the list because that is not professional but there are a minimum of five clubs.

"However, until now none of them has made an official offer, we have only received interest from those clubs."

Katsav went on to reveal that he believed it would take an offer in the £2.5 million to prise Benayoun from Santander, with the Primera outfit having already rejected a bid of £1.5 million from an unnamed Russian club.

As well as Newcastle, Tottenham, Portsmouth and Liverpool have all been credited with an interest in the 25-year-old, while Deportivo La Coruna and Real Sociedad are thought to be hunting him in Spain.

He insisted the midfielder - who finished as Racing's top scorer with nine goals last term - had not ruled out staying in Spain, but made it clear he would definitely be moving on this summer.

"No we don't have an agreed price. I have already brought them (Santander) an offer of ?2.5 million and they did not accept that," he continued.

"I don't know how much money the transfer will be, but it will not be less than £2.5 million.

"He just wants to get a good club. He doesn't care whether he plays in England or Spain, we also had an offer from Russia but we said no because this kind of player needs to play in the top clubs, not in a country that is not amongst the top football countries.

"We are sure we will find a good club for him, and the game on Saturday (against Republic of Ireland) doesn't really matter in that sense because the clubs that want him already know how good he is."

Kilde
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness vil ha Benayoun
« Svar #2 på: 02. Juni 2005, 20:44 »
Noen som kan si noe om spilleren? Er han verdt å kjøpe?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Souness vil ha Benayoun
« Svar #3 på: 02. Juni 2005, 20:49 »
Benayoun har spilt 34 av 38 seriekamper denne sesongen, alle fra start. Han kom til Santander i 2002 etter å ha spilt 4 sesonger i Maccabi Haifa (eller var det Tel-Aviv?). Er ikke noe særlig høy og kan umulig veie mange kiloene. Jeg har bare sett ham i høydepunktene på Eurosport for en tid tilbake, så jeg kan umulig si noe om ferdighetene hans. Han har iallefall scoret 3 mål på 6 kamper for Israel i en meget tøff gruppe bestående av blant annet Sveits, Irland og Frankrike.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Souness vil ha Benayoun
« Svar #4 på: 02. Juni 2005, 20:50 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Noen som kan si noe om spilleren? Er han verdt å kjøpe?

Jeg kan ikke si noe, men flere fra diskusjonsforumet på VG som skryter av spilleren. Han scoret vel 9 mål for Racing Santander denne sesongen fra midtbaneposisjon. Gerrard Houllier fulgte denne spilleren veldig godt og prøvde å få han til LFC uten  hell.

Brimi

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Souness vil ha Benayoun
« Svar #5 på: 03. Juni 2005, 00:18 »
Jeg synes det er synd at flesteparten av de spillerene som linkes til Newcastle, også linkes til klubber som Portsmouth og WBA. Dette er klubber som jeg sjøl mener, om ikke helt objektivt er flere nivå under Newcastle. Jeg skjønner vi ikke kan stille opp mot Chelsea, ManUre og Arsenal. Men hvis Chelsea henter Kahladze (eller noe), kanskje vi kunne sendt ut noen følere om Del Horno? Bare en tanke ute i de lange nattetimene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness vil ha Benayoun
« Svar #6 på: 03. Juni 2005, 00:21 »
Joa, men denne israelitten er jo også linka til Depor og LFC blant annet da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Souness vil ha Benayoun
« Svar #7 på: 03. Juni 2005, 09:43 »
Sitat fra: "Brimi"
Jeg synes det er synd at flesteparten av de spillerene som linkes til Newcastle, også linkes til klubber som Portsmouth og WBA. Dette er klubber som jeg sjøl mener, om ikke helt objektivt er flere nivå under Newcastle.

Nja, er spillere som Wiltord, Owen, Van Buyten, Keane, Parker, Emre, Distin, SWP, Ricardo, Smith, Saha, Boa Morte og Gallas linket til disse klubber på dette nivået du snakker om?

Ellers så står det jo dette om Benayoun.

But United will not be the only club monitoring Benayoun's performance - with Tottenham, Portsmouth, Liverpool, Real Sociedad and Deportivo La Coruna all understood to be keen on the talented left-footer. And a Russian club has already had a deal rejected.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness vil ha Benayoun
« Svar #8 på: 03. Juni 2005, 12:37 »
Leser fra The Journal at der er 8 klubber som jager ham, mens kun vi er nevnt konkret. Han er også da tiltenkt rollen til Laurent Robert.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Souness vil ha Benayoun
« Svar #9 på: 03. Juni 2005, 12:41 »
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness vil ha Benayoun
« Svar #10 på: 03. Juni 2005, 17:40 »
The Journal sier så. Han er uansett toppscorer for Santander, og det lover godt. Har hørt mye lovende om han!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Souness vil ha Benayoun
« Svar #11 på: 03. Juni 2005, 17:41 »
Gleder meg mest over å få Parker jeg :) Johnson eller Routhledge kunne også ha kommet godt med.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness vil ha Benayoun
« Svar #12 på: 03. Juni 2005, 17:46 »
Sitat fra: "Christian"
Ikkje for å diskutere for mykje anna enn topicen, men vil nett kommentere det du seier Olav.
Eg trur faktisk han velger Newcastle med intertotocup enn Everton med CL. Grunn, for han veit Newcastle er eit lag som kjempar i toppen i fleire sesongar enn å gjere det berre godt ein sesong. Så dette pisset med at Everton har CL, er berre dumt. For viss det er snakk om ein spelar som virkleg følger med og bryr for fotball så ville det vere større og signere for toppklubben Newcastle enn "one season" Everton(for dei som hugsar Ipswich).

Enig. Dette ser vi også med Robbie Keane som ser ut til å være mer hypp på Newcastle, og samme med Emre etter hva ryktene sier. Newcastle er en stor klubb i Europeisk sammenheng, større enn Everton.