20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem kan klubben klare seg uten???  (Lest 12690 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem kan klubben klare seg uten???
« Svar #15 på: 09. Des. 2007, 15:54 »
Ettersom Newcastle er i en prosess med å bygge opp ett nytt lag mener jeg ikke vi skal selge altfor mange allerede nå. De vi KAN selge er de som ikke bidrar til noe. Her er det ett navn som skiller seg ut, og det er Celestine Babayaro. Han holder seg aldri skadefri i fem kamper i strekk, og om han mot formodning skulle gjøre det så er han enkelt og greitt ikke god nok. I tillegg ser det ut som Ben Haim kan være på vei inn i Januar, og da er jeg villig til å vurdere flere forsvarere. Da kan vi klare oss uten Stephen Carr og kanskje Edgar kunne hatt godt av ett låneopphold i f.eks en Championship klubb? Ramages fremtid er det vanskelig å vurdere så lenge han er skadet. Vi får neppe solgt ham, og i tillegg får han ikke vist hva han kan bidra med.

På midten skal vi IKKE selge noen foreløpig. Der skal vi først og fremst ha inn nye spillere, da gjerne en deffansiv midtbane og en høyreving eller offansiv midtbane. Det kan jo gjerne være en og samme person, i tillegg blir det spennende å se hvor Big Sam vil bruke Duff når han er klar igjen. Kanskje Duff er tiltenkt høyrevingen?

På topp er jeg også veldig usikker. Martins og Smith er de eneste jeg er 100% sikre på. Owen er mye skadet, men en enorm ressurs i form. Viduka er dessverre også litt for mye skadet og sliter med formen, men besitter kvaliteter som jeg mener vi kan ha bruk for. Og basert på at vi har to gode spisser som dessverre er mye skadet mener jeg faktisk vi bør beholde Ameobi, iallfall inntil videre. Det kan imidlertid fort forandre seg dersom vi henter en ny spiss i Januar. Men som backup er det kanskje like greitt å beholde Ameobi i stedet for Viduka?

Keeperplassen har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om. Jeg vet ikke nok om verken Krul eller Forster og tør derfor ikke å stemple Harper som "overflødig".

Konklusjon:
UT: Babayaro, Carr og Edgar (på lån) forutsatt at minst en ny forsvarer hentes inn
USIKRE: Ameobi og Ramage

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 09. Des. 2007, 22:49 »
Hvis vi skal tro Morts uttalelser i Sunday Sun, så vil det neppe bli hentet særlig mange spillere i januar. Det vil i såfall være investeringer for fremtiden, altså unge, talentfulle spillere. Da tror jeg ikke vi kan forvente å få inn Woodgate, Anelka eller noen annen verdensstjerne.
Det tyder på at det kanskje er mest fornuftig å beholde Edgar og sannsynligvis også Carr.

Babayaro er jeg ganske sikker på at enten blir solgt, evt. fristilt i januar. Hva som skjer med Ameobi er veldig uvisst. Han vil bli solgt før eller senere, men om det skjer i januar eller til sommeren er veldig uvisst. Kanskje selger vi Shola og satser på ungdommen (Baheng/Carroll), kanskje velger vi å beholde Shola, for å ha en rutinert backup.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #17 på: 10. Des. 2007, 10:26 »
Er enig i deg i alle de der Joakim med unntak av Ameobi....Har heller ikke sansen for fyren men alle fortjener en tjangse til å vise seg fram og den har ikke Ameobi fått ennå. Men blir nok han som forsvinner i Januar..... Hvis han da ikke beholdes frem til sommeren pga Afrikamesterskapet.... Og egentlig er det jo bra det, for per dags dato så har vi nesten for mange spisser...Dette fører til alt for mye rulering og dette gjelder ikke kun i angrep. Big Sam rulerer for mye på laget og klarer dermed ikke å få en fast ellever samspilt.....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 10. Des. 2007, 16:02 »
Grunnen til at Big Sam rullerer på laget er for å finne ut hva som er hans beste ellever, og grunnen til at han kommer til å rullere enda mer på laget utover i desember, er det tette kampprogrammet. Grunnen til at han kommer til å rullere på laget i januar, er fordi han mangler flere av sine beste spillere.

Når det gjelder Ameobi, så synes jeg forsåvidt han har fått en sjanse. Han fikk sine innhopp tidlig i sesongen, mens Owen ennå ventet på å bli match fit. I de kampene gjorde han ingenting for å antyde at han har en fremtid i klubben. Og det må være en grunn til at Ameobi ikke har fått sjansen siden.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #19 på: 13. Des. 2007, 16:12 »
Ameobi, Carr, Ramage. Er spillere jeg vil ha ut. Stallfyll på det beste.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 13. Des. 2007, 20:17 »
Ameobi, Carr, Ramage. Er spillere jeg vil ha ut. Stallfyll på det beste.

Disse må ut. Ameobi og Carr er stallfyll på sitt beste. Ramage er knapt tribunefyll.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #21 på: 15. Des. 2007, 22:40 »
Sam tok del en av utskiftningene i sommer.
Håper han tar resten i januar.
Det er ingen grunn til å beholde spillere han ikke mener er gode nok.
Da er salg eller utlån det klart beste...

Vi trenger:
En eller to vinger (høyre/venstre)
Defensiv midtbanespiller (en som kan styre på midten og ta kapteinsbinde)
Offensiv midtbanespiller (er noen på dagens midtbane som underpresterer...)
En (helst) to spisser

Med andre ord håper jeg det kommer inn minst seks nye spillere.

Og da kan vi 'kvitte' oss med tre-fire daukjøttspillere!

Håper Sam finner kvalitet til en rimelig penge.
Han har klart det før og klarer det forhåpentligvis igjen  ;)

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 17. Des. 2007, 21:39 »
Vi kan helt klart klare oss uten Butt. Inn med Emre.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Fredson Nick

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 på: 17. Des. 2007, 21:55 »
BUTT,OWEN,PATTISON,RAMAGE,Geremi,Harper og Carr
Owen det største søpple du finn på en fotballbane!!  Martins<3

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 18. Des. 2007, 14:35 »
Pattison kan gjerne gå til Norwich permanent. Skulle gjerne hatt ut Ramage og Ameobi. Carr er geit stallfyll. Butt synger på siste værs men litt usikker på om Emre og Barton passer sammen på midtbanen. Geremi kan sparkes på hodet og ræva ut.

Men synes det blir feil å hente inn så mange flere spillere nå. Tok jo inn 7 nye spillere i sommer. Enig med Chris Mort som sa at det får da være grenser
"The first 90 minutes are the most important"

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 19. Des. 2007, 00:11 »
Ja, jeg kan maks se for meg at en eller to forsterkninger kommer i januar. Vi kan ikke hente et helt nytt lag når laget vi hentet i sommer fortsatt har til gode å bli ordentlig samspilte. Det vi eventuelt henter i januar vil nok derfor bare være justeringer. Til sommeren får vi nok se flere inn og ut.

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #26 på: 19. Des. 2007, 10:25 »
Ja, jeg kan maks se for meg at en eller to forsterkninger kommer i januar. Vi kan ikke hente et helt nytt lag når laget vi hentet i sommer fortsatt har til gode å bli ordentlig samspilte. Det vi eventuelt henter i januar vil nok derfor bare være justeringer. Til sommeren får vi nok se flere inn og ut.

Regner med at Carr, Ramage og Butt ryker mens Patty Fattison kan gå permanent til Norwich i sommer. 0 fremtid i Newcastle-drakten. Litt usikker på ameobi. Han spilte ganske greit for 2 sesonger til men med Owen, Smith, Viduka og Martins forran i rekken så stagnerer han. Kan gå til Derby eller noe annet.

Butt er grei nok, men vi bør nok få en som er litt bedre. Liker Butt veldig godt, gir alltid 100% i kampene men han begynner å bli for gammel. Om Owen får en ny langtidsskade så synes jeg at vi nå har gitt han nok tid og bør heller hente inn en ny spiss.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 19. Des. 2007, 16:27 »
Tro meg at sannsynligheten er større for at Butt får ny kontrakt enn at han blir solgt. Big Sam elsker butt, uheldgihvis.
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 19. Des. 2007, 16:59 »
Har du snakket med Big Sam personlig eller noe sånt, ettersom du er så skråsikker på akkurat dette?
Tanken har ikke slått deg at Nicky Butt per dags dato faktisk er vår beste, og til en viss grad, eneste defensive midtbanespiller, og at det er en veldig viktig grunn til at han spiller omtrent hver kamp?

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #29 på: 20. Des. 2007, 18:55 »
Har du snakket med Big Sam personlig eller noe sånt, ettersom du er så skråsikker på akkurat dette?
Tanken har ikke slått deg at Nicky Butt per dags dato faktisk er vår beste, og til en viss grad, eneste defensive midtbanespiller, og at det er en veldig viktig grunn til at han spiller omtrent hver kamp?

Hehe. Ja jeg er enig i det. Så lenge vi ikke får inn en ny DM er det viktig med Butt i laget selv om han begynner å bli grå i håret