20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem kan klubben klare seg uten???  (Lest 12725 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
Hvem kan klubben klare seg uten???
« på: 06. Des. 2007, 16:11 »
Det er ikke mange ukene igjen til tranfervinduet åpner og vi får se om Big Sam er en luring på markedet eller blir lurt.
Men for at det skal bli plass til nye spillere må nok noen gå den andre veien også...
Så da lurer jeg på: Hvilke(n) spiller(e) ser dere helst forsvinner fra klubben i løpet av januar??
(Med andre ord: Hvem kan klubben klare seg uten??)

På Keeperplass syntes jeg Given er i en klasse for seg.
Personlig syntes jeg Harper ikke når han til leggen en gang!!
Dette begrunner jeg bl.a med at Newcastle som oftes taper de kampene han står i mål.
Han kan garantert ikke lastes for alle baklengsmålene, men en del av dem.
Med andre ord er han ikke en keeper å stole på under kampene...
Skal ha for at han er lojal mot klubben, men vil få et karrieremessig løft ved å gå ned en
divisjon eller to i ligasystemet!!

Forsvaret består av alt fra gull til gråstein!
Her kommer det nok noen nye fjes i løpet av januar og da kan disse for min del
finne seg noe annet å gjøre:
Stephen Carr er slettes ikke god og er et usikkerhetsmoment i den bakre rekken...
At West Ham er interessert er meget interessant da de henter inn det meste av 'møkka' fra Newcastle!
Cacapa mistet jeg sansen for etter hans tabber mot Pourtsmouth...
Peter Ramage og Celstine Babayaro fremstår kun som stallfyll og kan forsvinne uten at det vil skape det
største savnet i meg!!!

De øvrige forsvarsspillerne i klubben innehar ikke verdensklasse kvaliteter, men klarer man å unngå skader og få
samspilt en firer så vil det bli langt færre mål i mot!!
Så et par gode spillere er ønsket...

Midtbanen syntes jeg har for lite kvalitet. Det kommer mange til å være sterkt uenig i, men jeg skal prøve å forklare hvorfor jeg mener det:

Damien Duff er nok et eksempel på at vi ikke har funnet gull i kasserte Chelseaspillere.
Er langt unna gammel 'klasse' og kommer heller ikke til å finne den hos oss...
James Milner er jeg ingen stor fan av. Han scorer et flott mål i ny og ned, men pasningskvaliteten og innleggene hans er av så lav klasse at det er grusomt å se på...!!!
Matthew Pattison er ikke noe annet enn stallfyll og vil nok finne sitt nivå tre hakk ned i ligasystemet!
Emre utelukkende for at han scorte mot Norge (det er grunn nok), og alt for sjeldent for Newcastle...!!!
Mange klager over Butt. Det gjør jeg også...

De øvrige spillerne her de går, men det er ikke mye kvalitet ute og går blant dem.
Det er mange like spillertyper og feilprosenten er alt for høy!
De skal ha for at de er hardtarbeidene, men det er alt for sjeldent det fører til så mye mer enn gule kort og tap av ball!
Her må det bl.a komme inn en klar lederprofil som kan samle laget...
Her må det legges en del penger på bordet for at midtbaneleddet skal kunne måle seg mot lag som Chelsea, Arsenal, Liverpool og Man U.

I angrepet er det også stor forskjell på spillerne.
Jeg syntes Michael Owen er mannen vi kan 'ofre'.
For det første er det han som kan gi klubben mest inntekt og for det andre er han for mye skadet til å forsvare å spille i klubben. Når man går skadet 75% av året har han ikke blitt den spilleren jeg håpte han skulle bli for oss!

Angrepspillerne våre går nesten mer skadet enn de spiller kamper og dermed blir det ofte veldig tynt i angrepsrekka. Klubben sliter med å score mål og må virkelig jakte en toppscorer.
Forhåpentligvis dukker det opp et par spillere i løpet av januar...

SÅ: Jeg syntes midtbanen vår holder litt for lav standard til at vi kan hevde oss blant de seks beste i Premier League.
Det er også store problemer i angrep. En rekke skader må ta skylden for dette, men også det faktum at vi ikke har noen som nærmest garanterer 15 mål med unntak av Martins...

Det er mye jobb som skal til før Newcastle kan snuse på en topp seks plassering. Det kommer ikke til å skje i år.
Denne sesongen ender vi på alt fra 8-15. plass.

Snart er det nye sjanser for utskiftninger.
Big Sams første forsøk på tranfervinduet var lovende...
Nå håper jeg bare det neste blir enda bedre...

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Hvem kan klubben klare seg uten???
« Svar #1 på: 06. Des. 2007, 16:23 »
Du kunne jo nesten skrevet hele laget, hehe.

Synes egengtlig ikke at vi bør selge noen enda før vi har en erstatter for dem (som backup rolle naturligvis). De første jeg tenker på av de vi kan greie oss uten er Carr, Babayaro og Ramage. Men som sagt bør vi ikke selge Carr og Baba i allefall før vi har en erstatter til dem.

Pattison og bør vel nevnes, men han er vel på lån i Norwich og jeg tviler på at han får fornyet kontrakten, så han forsvinner uansett i sommer vil jeg tro.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06. Des. 2007, 16:34 »
Syntes vi godt kan få bort Carr og Babayaro hvis vi har ertsattere klare. Begge begynner å dra på årene og er heller ikke første valg. Syntes Carr var posetiv da han kom inn mot Blackburn, men har dessverre vist at han ikke holder godt nok nivå. Ingen av dem har noen stor fremtid hos oss.

Ellers syntes jeg de som spiller her nå skal få tilitt. Syntes i motsetning til deg at vi skal  la dem som er her nå få tid til å bli samspilte  og tror ikke løsningen er å selge mange spillere for så å kjøpe masse ertsattere. Mener ikke at vi ikke skal kjøpe spillere i Januar. Et par kvalitet spillere inn hadde vært meget bra (f.eks. Gilberto og Arshavin ;D), men syntes vi ikke skal kjøpe alt for mange.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 06. Des. 2007, 18:36 »
Skal vi selge Cacapa også? Du blir ikke en dårlig spiller på bare 15 minutter.
Riktignok var de 15 minuttene en katastrofe så stor som jeg aldri før har vært vitne til, men det var én kamp. I nesten alle andre kamper Cacapa har spilt har han vært en stødig klippe.

Carr, Babayaro, Ramage, Pattison og Ameobi er først og fremst de som må bort. De holder overhodet ikke nivået som kreves for å være en del av fremtiden til Newcastle United. Disse spillerne er overflødige, og bør erstattes av ordentlige fotballspillere.

Emre skal bort fordi han scoret mot Norge? Det er nesten mer latterlig enn å selge Cacapa bare pga Pompey-kampen. Emre har altfor sjelden scoret for Newcastle, men skal vi se, hvor mange sjanser har han kommet til da, og hvor gode har Newcastle vært i Emres tid i klubben? Du sier ikke det, det var så ille ja? Kanskje vi skal gi ham en sjanse til da, under en bedre manager? Han fortjente ikke å bli satt ut av laget etter Liverpool-kampen, selv om han ikke var nevneverdig god i den kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 06. Des. 2007, 19:07 »
Syntes vi godt kan få bort Carr og Babayaro hvis vi har ertsattere klare. Begge begynner å dra på årene og er heller ikke første valg. Syntes Carr var posetiv da han kom inn mot Blackburn, men har dessverre vist at han ikke holder godt nok nivå. Ingen av dem har noen stor fremtid hos oss.
Var mer backup-erstattere jeg tenkte på. ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 06. Des. 2007, 19:08 »
Kunne klart meg Owen( skada 24/7)  Butt, Ramage, Babayaro, Pattison Ameobi, Geremi og Carr (kan beholdes som backup)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #6 på: 06. Des. 2007, 19:14 »
1. Harper. Alltid trofaste Harper mener jeg vi kan selge, å få inn Krul
2. Carr, ikke god nok, vist West-Ham er villige, la de kjøpe han
3. Baba, Samme som Carr, holder ikke mål, fjernest.
4. Troisi, vist han ikke snart slår igjennom mener jeg vi skal kvitte oss med han, ikke imponert meg
5. Pattison. Håper noen kommer inn med et bud på denne spilleren, ikke god nok.
6. Ameobi. Ikke god nok for Newcastle, la oss få penger mens det enda er mulighet.
7. Owen vist riktig sum penger havner på bordet. Dette er grunnet hans forkjærlighet for skader. Håper i det lengste han finner den formen han har hatt, men tviler sterkt.
Viktig??
Dette mener jeg er spillere vi KAN kvotte oss med. Men det innebærer at det SKAL HA KOMMET SPILLERE INN først. Vi kan ikke selge disse uten at det er kommet forsterkninger på disse plassene. Da driter vi oss loddrett ut. Vi er for tynt besatt i enkelte possisjoner, å vist man regner med skadene itilegg så.
Så forsterkninger før salg ;)
« Siste redigering: 06. Des. 2007, 19:16 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 06. Des. 2007, 19:41 »
Uenig i 1 og 7 ellers enig. Bedre at Harper benker medan Krul får førstelags spill på et høgt nivå. Er ikkje gunstig at Krul skal benke i alderen han er i no. Og eg har trua på at Owen kan virkelig komme i form, men han kan selgast til om vi får inn en anna klasse spelar og vi får ein GOD slant penger, som vi ikkje får utan at Owen har vert tilnærma skade fri i ein sesong, og da er nesten vitsen med og selge vekkk...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 06. Des. 2007, 19:58 »
Er forsåvidt enig det meste. Men Det er ikke sånn at Harper skal tsettes på transferlisten. Hvis han vil bort og vi får et bud på han skal han sleges. Men han skal ikke presses ut av klubben.

Owen er en vanvittig god spiller NÅR han er i form. Det er han dessverre skjelden og han er veldig mye skadet og har i tilegg en høy lønn. Hvis vi får inn et veldig bra bud på han er jeg for et kjøp. Men da skal skal ikke selges til noen av de lagene som har sjanse på UEFA cupen eller noen av våre argeste rivaler.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 06. Des. 2007, 20:50 »
Harper kan gå om tilbud kommer. Det fortjener han rett og slett. Ramage er krøpling, så han blir vi neppe kvitt. Babayaro ser jeg heller ikke veldig gode grunnen til å beholde.
Ser ikke grunnen til å selge stort flere i januar. Det er mye viktigere å få inn mennesker enn å selge en stall som enda ikke er bred nok. Ikke Carr heller. Han har ikke vært katastrofal de gangene han har spilt denne sesongen, og var faktisk god i sesongoppkjøringa. Grei å ha i backup, så lar vi han gå i sommer. Får ikke nevneverdig med penger heller for han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 07. Des. 2007, 12:46 »
Godt å høre at dere er enig med det meste i det jeg skriver...
Er enig i at det ikke skal selges før det er erstattere på plass, men samtidig er det viktig
at man ikke fyller opp stallen med spillere som strengt tatt ikke er gode nok...
Og en annen ting er at Sam bør få hente inn 'sine' spillere, slik at han får 'skapt sitt lag'.
Da kan vi nok se lysere tider på St. James' Park.

Når det gjelder Emre var det mest ment som en fleip, men litt nasjonalistisk må man da få lov til å være  ;)?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 07. Des. 2007, 15:06 »
Noe av det du skriver kan jeg være enig i, men er også uenig like mye.

Milner har da vært god i storedeler av sesongen og syntes ikke pasnings- og innlegskvaliteten han er så dårlig som du påstår.

Butt har vært variable og ofte god på hjemmebane og dårlig på bortbane, men jeg er ikke like negativ til han. Han er en spiller som alltid gir alt og slike spillere trenger vi i stallen.

Cacapa har vært god nesten hele tiden, bortsett fra de 15 første minuttene mot Pompey. OG derfor mistet du sansen for han? fordi han spilte 15 dårlige minutter. Cacapa er en kvalitet spiller med masse erfaring som vi må ha i stallen.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #12 på: 07. Des. 2007, 17:28 »
Ofte irriterer jeg meg grønn over svake innlegg fra Milner...
Dermed spolerer han mange store muligheter...
Dette er et like stort problem i hele midtbaneleddet...

Butt har gjort sitt på det øverste nivået...
Skal være mulig å finne en erstatter for han!!

Cacapa har jeg mistet troen på etter tabbene hans...
Hver gang han kommer til å spille kommer jeg til å lure på når den neste tabben kommer...
Da kan vi like godt få Bramble tilbake til klubben (GRØSS)!!!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 07. Des. 2007, 17:34 »
er kje lett for Milner heller når han er den eineste som kan komme til innlegg. Trenger ein ving til så ikkje Milner får alt ansvaret blir for uforutsigbart.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #14 på: 07. Des. 2007, 17:36 »
er kje lett for Milner heller når han er den eineste som kan komme til innlegg. Trenger ein ving til så ikkje Milner får alt ansvaret blir for uforutsigbart.

Enig  ;)