20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 5/12 Newcastle - Arsenal  (Lest 39055 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #150 på: 05. Des. 2007, 23:17 »
Hvorfor sette inn på Emre? Jeg ser ingen grunn til å gjøre bytter i en midtbane som fungerte perfekt! Ja, Emre kunne ha bidratt mer offensivt enn det Butt gjorde, men da hadde vi vært enda mer såbare defensivt!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 05. Des. 2007, 23:18 »
Kan godt hende butt jobber bra, men han burde ikke hatt lov til å skyte eller slå pasninger.

Hehe, du sov kanskje på den sinnsyke pasningen til Martins i første omgang?

Jeg skjønner ikke at folk syns det er en katastrofe at Butt spilte, syns han kjempet som en gud, jeg.

Helt enig Eivind1, Butt jobbet, taklet, og hadde til og med endel flotte pasninger. Virker som noen er imot Butt uansett hva han gjør, enig i at Emre skulle spilt men da på bekostning av Geremi.

Øh lett og sei i ettertid ja men det blir for enkelt. Men egentlig ett fett om d er for Butt eller Geremi like dårlige begge to
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 05. Des. 2007, 23:19 »
Ganske kraftige og høyst overraskende motsetninger angående Butt her. Noen synes han spilte en kjempekamp(ja vel? da er det nok dere som har sett feil kamp) og andre mener han spilte, ja, rett og slett dårlig(der i blant meg). Dette begrunner jeg med de utallige pasningsfeilene, en åpenbar mangel på kreativitet framover i banen, slurv med ballen(bruker ofte alt for lang tid med den) og han er veldig temposvak. Han skal ha pluss for fin innstilling og gode taklinger, men det er alt for mye negativt i forhold til positivt med Butt på banen. Dette er min mening. Jeg mener at en Emre ved siden av ballvinneren Barton hadde høstet stor suksess. Han har mengder av kreativitet og smarte gjennombruddspasninger. I tillegg er han generelt sett meget god teknisk og har få pasningsfeil. Han er også god til å vinne ballen og til å drive med den framover. På denne måten skaper han farligheter og kan videre spille gjennom til spissene, eller skyte i mål(som mot Reading i fjor f.eks).

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #153 på: 05. Des. 2007, 23:20 »
Er godt fornøyd med dagens kamp, vi fortsetter hvor vi slapp fra lørdagen med en god instilling og kriger om hver ball. Butt var håpløs og Roz virker ikke helt komfortabel bak der, mye surr og dårlig kommunikasjon.

Spillebørs:

Given: 7 - Solid sisteskanse som er raskt ute for å stoppe bakrommsspillerne til arsenal og hadde flere viktige ingripninger
Beye: 7 - Har begynt å få opp dampen nå. Trygg defensivt, men mangler fortsatt å komme nok offensivt
Taylor: 7 - Kjemper som en løve, men hvor er kommunikasjonen. Skal ha pluss for mål
Roz: 6 - Spiller greit, men viser gang på gang at han er for svak i duellspillet. Vet ikke helt om han kan lastes for målet
Zoggy: 6.5 - Er skyld i målet, men er veldig uheldig. Ikke fullt så god som Enrique def, men skal ha pluss for at han er fint med framover.
Geremi: 6.5 - Hevet seg fra de siste kampene, men har fortsatt endel å gå på.
Butt: 4.5 - Har gjort et par gode kamper denne sesongen, men har virkelig slitt i det siste og kampen i dag er intet unntak. Horribelt tilbakespill som kunne fått alvorlige konsekvenser
Barton: 7.5 - Dagens beste, har begynt å komme form, kriger og er med opp og ned, men mangler fortsatt litt før han når sitt toppnivå.
Milner: 7 - Kommer til flere innlegg, men dessverre noe upressist.  Kjemper dog veldig bra
Smith: 7 - Viser at det er på spissplassen han hører hjemme, til tross for at han ikke scoret noe mål. Kriger hardt om hver eneste ball, er ikke lenge før målkontoen åpnes.
Martins: 7 - Løp og løp men var litt uheldig til tider. Ble feilaktig avblåst for offside hvor han hadde en gylden mulighet til å score. Jobber også bra bakover
Viduka: Ikke nok tid til å sette sitt preg på kampen, men viste positive takter

Helt utrolig at du klarer å gi Butt 4,5, viser bare at du ikke liker spilleren.
an sparker ikke Bobby Robson??

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 05. Des. 2007, 23:20 »
Hvorfor sette inn på Emre? Jeg ser ingen grunn til å gjøre bytter i en midtbane som fungerte perfekt! Ja, Emre kunne ha bidratt mer offensivt enn det Butt gjorde, men da hadde vi vært enda mer såbare defensivt!

Fordi me er Newcastle United og spiller på himabane då må me spele med offensive mitbanespillere og.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 05. Des. 2007, 23:22 »
Barton er jo god offensivt! Det held med ein offensiv midtbanetype med det rævva forsvaret vi har.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 05. Des. 2007, 23:24 »

Fordi me er Newcastle United og spiller på himabane då må me spele med offensive mitbanespillere og.

Mot et lag som ligger på 1plass og ikke har tapt på 21 kamper? Hvis man liker å tape så ja. Men i en 2omgang hvor vi er best å skaper sjanser så ser jeg ingen grunn til å gjøre bytter.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #157 på: 05. Des. 2007, 23:24 »

Tror du fotball fungerer så enkelt som at hvis man setter inn en mer offensiv spiller så skaper man mer??? Idag knuser Butt og Barton Arsenals midtbane og det er en viktig grunn til at vi skaper de sjansene vi får. Vi får opprettholdt trykket og skaper sjanser.
an sparker ikke Bobby Robson??

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 05. Des. 2007, 23:26 »

Mot et lag som ligger på 1plass og ikke har tapt på 21 kamper? Hvis man liker å tape så ja. Men i en 2omgang hvor vi er best å skaper sjanser så ser jeg ingen grunn til å gjøre bytter.

Hadde me tapt om me hadde bytta Geremi med Emre???
Kanskje det men sjangsen for seier hadde ialfall auka betraktelig og. Hadde ialfall fått meir ut av dødballane med Geremi på benken.

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #159 på: 05. Des. 2007, 23:27 »
Ja butt kriget jo ganske bra på midten, og jeg skjønner at han er en god defensiv trygghet i slike kamper. Men jo greit å kunne sende en pasning uten at den går rett til motstander. Hjelper jo ikke å stoppe en ball for så å sende den tilbake til motstanderen igjen, da er jo nesten hele vitsen borte. Syns Emre skal få lov til å prøve seg fra start til helgen !

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 05. Des. 2007, 23:28 »
Martins må få tilbake selvtilliten!! Han må tørre å utfordre én mot én, og gå på mål! Syns det oser usikkerhet av han ved flere anledninger!

Han må begynne å avslutte angrepene, skyte, istedenfor å drible og tulle inne i 16 meteren (nesten 5 meteren også) og i områdene det er skuddhold på!
Synes Martins gjorde mye rart idag, men også han skal ha for innsatsen, og han ble muligens snytt for et mål helt på slutten av 1. omgang da han ble spilt fri og hadde bare keeperen igjen, det var ihvertfall IKKE offside!!!  >:(

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 05. Des. 2007, 23:29 »
Ikke sikkert vi taper, men det er ikke sikkert vi vinner med Emre på banen heller. Tingen er bare det at jeg ikke ser grunnen til å sette inn Emre, bare fordi det er Emre. Ja, jeg er enig i at Emre er en bedre spiller en både Butt og Geremi, men han er ikke den spillertypen vi trengte i dag fordi det vi hadde på banen var det som fungerte.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #162 på: 05. Des. 2007, 23:29 »
Som Bruntland en gang sa??
En ting må være klinkende klart? SMITH MÅ SPILLE SOM SPISS 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 05. Des. 2007, 23:30 »
Spillerbørs:

Given 7 - God når det gjelder.
Beye 7 - Bedre og bedre for hver kamp.
Taylor 7,5 - Solid ryddegutt. Pluss for scoring.
Rozehnal 5,5 - Ujevne takter av tsjekkeren. Gjør seg ikke "stor" nok.
N`Zogbia 6 - Han er ingen back og det vises defensivt. Er en stor bidragsyter framover dog(skal selvsagt spille VMIDT)
Geremi 5,5 - Tar ikke av, men har noen gode innlegg og spiller trygt. Forferdelige frispark.
Barton 7 - Vinner ofte ball, men mister den også ved anledninger. Stort pluss for heroisk innsats og viktige taklinger.
Butt 4,5 - Newcastles svakeste. Gjør veldig mye feil teknisk og heldig som ikke blir stor syndebukk.
Milner 8 - Dagens beste. Jobber hele kampen overalt. Ujevne innlegg og skralt fintereportoar fratar han 9`ern.
Martins 6 - Får det ikke helt til å stemme, men jobber bra. Kunne ha scoret på den feilaktige avgjørelsen i 1 omg.
Smith 7,5 - Vinner alt av hodedueller og bidrar med viktige taklinger og fremmer lagånden. Kommer ikke til målsjanser dog.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 05. Des. 2007, 23:31 »

Tror du fotball fungerer så enkelt som at hvis man setter inn en mer offensiv spiller så skaper man mer??? Idag knuser Butt og Barton Arsenals midtbane og det er en viktig grunn til at vi skaper de sjansene vi får. Vi får opprettholdt trykket og skaper sjanser.

Greit ein kan redde seg på den i dag siden Butt for noken spela ok. Men håper det er få som meine Butt skal spille istede for Emre på heimebane kamper.