20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 5/12 Newcastle - Arsenal  (Lest 39024 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
5/12 Newcastle - Arsenal
« på: 03. Des. 2007, 22:24 »
Storfint besøk på onsdag. Ein såg fremgang i spillet sist sjøl om resultatet var begredelig. Kan ein håpe på poeng mot high flying Arsenal ?

Eg har ingen følelse på koss dette vil ende men får håpe på ein god kamp fra Newcastle. Ein treng ein liten opptur nå.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 5/12 Newcastle - Arsenal
« Svar #1 på: 03. Des. 2007, 22:32 »
Håper på at vi drar med oss det positive fra Rovers-kampen inn til denne, og samtidig fokuserer på å bli mer solide bakover.
Håper på følgende lag:
Given
Geremi-Beye-Tayls-Enrique
Barton-Butt-Emre
Martins-Smith-Milner

I forsvaret står valget mellom det ovenfor og det å la Roz spille og skyve Beye som back. Zog kan selvfølgelig også bekle venstrebacken, men Enrique er skarpere defensivt og det behøver vi mot Arsenal.
Det mange garantert vil klage på i min midtbane tipper jeg utelatelsen av Zog i laget, og tilstedeværelsen til Butt. Butt har vært god på SJP i år, men ikke på bortebane, av en eller annen svært merkelig grunn. Vi må balansere midtbanen, og da syns jeg den blir best balansert med følgende trio.
Viduka viste lovende takter da han kom inn mot Rovers, og noe sier meg at han er tilbake i startelleveren mot Arsenal. MEN, jeg håper Smith får ny tillit fra start som spiss. Milner syns jeg sammen med Smith var våre beste forrige kamp og bør derfor få fornyet tillit. Han står dessuten for bredden i laget. Videre var også Martins pigg, og bør jo selvsagt være selvskreven slik situasjonen er nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03. Des. 2007, 22:34 »
Her venter nok et tap, men håper på samme innsatsvilje som mot Blackburn. Hadde vært moro å skåret et mål, og fått til et nogenlunde greit spill.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03. Des. 2007, 22:35 »
Arsenal er forøvrig ytterligere svekket etter kampen mot Villa, da de også mistet Hleb. Selv om en aldri skal ta det Wenger sier for helt god fisk, sier han at Hleb antakeligvis ikke rekker denne kampen, og blir da å finne på krøpling-lista sammen med navn som Van Persie, Fabregas og Diaby. Det er gode nyheter for oss. Verdt å nevne er vel også at Arsenal etter hva jeg har lest ihvertfall, slet stort da Hleb gikk av mot Villa, og var på mange måter svært heldige som fikk alle poengene med seg derifra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 03. Des. 2007, 22:52 »
Støtter laget ditt Kristoffer. Hvs vi ikke skal starte med Rozehnal, som jeg syntes har vært dårlig de siste kampene, må vi bruke dette forsvaret. Da er dessverre Butt eneste alternativ som deffensiv midt og vi må ha en et anker i 4-3-3. Satser på at han igjen er bedre på hjemmebane enn borte. Et alternativ er å bytte formasjon, men syntes vi skal fortsette med 4-3-3 etter Blackburn kampen og en stentral midtbane med Emre og Barton blir etter min mening litt for offensiv.

Arsenal må tape en gang de også og syntes de har vært litt heldige i det siste. De har mye skadeproblemer og hvis vi viser samme innstiling og jobbning som mot Balckburn tror jeg de skal få slite. Håper på en bra presatasjon og poeng.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 03. Des. 2007, 23:02 »
Jeg tror at Arsenal skal få det beintøft på St. James Park til onsdag! Om vi viser slik innsats som vi gjorde mot Blackburn på lørdag skal Arsenal få det vedlig tøft med å få til noe med sitt "finspill"!
Dette er langt ifra en umulig oppgave da Arsenal kun har 4 seire her siden vi rykket opp i PL, så de sliter normalt sett litt på denne banen.

Jeg håper og tror at denne kampen er begynnelsen på oppturen som vil komme nå i desember og lette litt av presset Sam Allardyce nå har fått. Jeg forventer ikke noe finspill fra vår side, men 100% innsats fra spillerne med Barton og Smith i fronten. Gjør heller ingenting om vi setter inn noen h...... taklinger som det lukter svidd av for å sette oss i respekt, vise at vi går inn i hver duell får å vinne ballen og "knuse mannen"!

Er det ikke også typisk at unguttene til Arsenal skal gå på sitt første tap mot et NUFC i motgang!? Der "vi" plutselig får en SOLID OPPTUR, mens Arsenal muligens vil begynne å å få erfare at rutine ikke er så dumt å ha når man skal igjennom mange kamper på kort tid!? Er vel 3. kampen på kort tid for dem dette......

Jeg har ihvertfall ikke gitt opp før kampen er spilt..................

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03. Des. 2007, 23:02 »
                     Given
Beye---Taylor---Rozehnal---Enrique
-----------Barton---Emre-------------
Milner-------------------------N'Zogbia
-----------Martins---Smith------------

Benk: Harper, Geremi, Butt, Carr, Viduka

Mitt forslag, evt. Geremi inn som høyreback hvis Taylor ikke skulle rekke kampen. Skulle kanskje gått for Butt i stedet for Emre mtp motstanderen, men hvorfor ikke ha en offensiv innstilling, forsøke å skape noe selv og ikke tape kampen på forhånd? :P

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 03. Des. 2007, 23:06 »
Overtro
Jeg skal IKKE SE KAMPEN, da vi har for vane å vinne hvis jeg ikke ser på. Så får jeg se da, hvor lenge jeg klarer å holde meg unna C+ hjemme ;)
Who else...... Alan Shearer

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 03. Des. 2007, 23:15 »
                    Given
Beye---Taylor---Rozehnal---Enrique
-----------Barton---Emre-------------
Milner-------------------------N'Zogbia
-----------Martins---Smith------------

Benk: Harper, Geremi, Butt, Carr, Viduka

Mitt forslag, evt. Geremi inn som høyreback hvis Taylor ikke skulle rekke kampen. Skulle kanskje gått for Butt i stedet for Emre mtp motstanderen, men hvorfor ikke ha en offensiv innstilling, forsøke å skape noe selv og ikke tape kampen på forhånd? :P

Er redd det blir for offensivt ja. Tror jeg ville satset på Butt istedenfor Emre, synes Barton var meget positiv sist.
an sparker ikke Bobby Robson??

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 03. Des. 2007, 23:19 »
Given
Geremi-Beye-Taylor-Enrique
Emre-Barton-N`Zogbia
Martins-Smith-Milner

Vet jo at det blir 4-3-3 så da håper jeg på denne.

Vraker Butt og Rozehnal på grunn av elendig kamp sist. Geremi tar høyrebacken pga at han er eneste tilgjengelige der(Beye må spille stopper hvis ikke Rozehnal spiller).
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 03. Des. 2007, 23:22 »
Hvem skal være anker her? Syntes det ser litt for offensivt ut.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 03. Des. 2007, 23:23 »
Ja, den midtbanen blir for lett. Butt har vært god på hjemmebane i år, og er vel sammen med Geremi og Smith våre valg som anker.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #12 på: 03. Des. 2007, 23:26 »
Hvis kampen avgjøres på overtro bør dere snarest skrangle sammen nok cash og sende meg over med ekspress-fart. Sist vi vant satt jeg ringside, så derfor bør dere andre her på forumet vise litt storsinn og sende meg over på nytt ;-)

Men for å være litt seriøs - Dette blir VELDIG tøft for oss. Et fotrapt Arsenal mannskap som virkelig vet hvordan fotball skal spilles offensivt kan fort presse oss ned mot egen 16-meter sånn som Liverpool gjorde. I et slikt senario er jeg redd at en del av fansen ringside vil begynne å vise antydning til missnøye etter kun kort tid. Jeg gir ikke laget mer enn maks 15 minutter med hardt Arsenal press før vi dessverre vil kunne høre misnøye blant fansen. Håper inderlig jeg tar feil, men hvis kampbildet blir i nærheten av det samme som det var mot Liverpool kommer det garantert til å skape reaksjoner...

Håper vi spiller 442 med følgende lag:
Given
Beye-Taylor-Faye-Enrique
Milner-Barton-Emre/Butt-N'Zogbia
Smith-Martins

Noen vil sikkert mene dette blir for offensivt, men hjemme skal vi styre kampene og jeg mener Barton er typen til å ta den styringen. Han får stå for musklene på midten, så får Emre stå for finspillet. Synes Barton hadde noen veldig spennende over spillet sitt mot Blackburn, og han er veldig nærme å finne formen nå.

Frykter tap, håper på seier, har trua på minst uavgjort.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 03. Des. 2007, 23:29 »
Faye rekker dessverre ikke kampen, Ulf.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 04. Des. 2007, 06:46 »
Hvis kampen avgjøres på overtro bør dere snarest skrangle sammen nok cash og sende meg over med ekspress-fart. Sist vi vant satt jeg ringside, så derfor bør dere andre her på forumet vise litt storsinn og sende meg over på nytt ;-)

Var også over på spurs kampen(da vi sist vant en kamp), og skal over på kampen i morgen.....så jeg skal representere den overtroen jeg Ulf!

Jeg mener at vi slår alle lag i verden på en maks dag på SJP, og hvis vi presterer årsbeste i morgen tar vi poeng...det er jeg overbevist om..

Jeg håper på disse 11:

-------------Given--------------
Beye - Taylor - Roz - Enrique
--------------Butt---------------
----Barton-----------Emre-----
Smith--------------------Milner
------------Martins-------------

Mitt tips: 1-1 (Smith)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM