20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: I'm back, bebbe!!  (Lest 54558 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Sv: I'm back, bebbe!!
« Svar #300 på: 13. Jan. 2009, 20:25 »
Hvor lett er det å se forskjell på terrorist og barn når barn er fullt utstyrt med våpen og trening, og i tillegg har et hat mot jøder som gjør at de dreper hver eneste jøde de skulle se. Har ikke de som har trent de opp, gitt de våpen og et voldsomt hat ta en del av det ansvaret. Når disse lederne i tillegg gjemmer seg og sine installasjoner midt i skoler, sykehus, moskéer og andre "sivile" steder, vil man nødvendigvis få sivile tap. Jeg tror virkelig på at israelske soldater gjør så godt de kan for å skåne sivile, og at de også lever i frykt og daglige dilemmaer man ikke kan tenke seg en gang.

Det er selvfølgelig Hamas som har skylden for dette. De dreper jo også sine egne sivile. Har sett overvåkningsvideoer der alle i et bryllup blir drept fordi de spiller musikk. Som dere sikkert vet har sunnimuslimene nettopp avsluttet sin sørgeperiode på 40 dager da det ikke var lov å spille musikk. Hamas eier ikke den samme forståelsen som oss av hva et liv er. La meg ta et eksempel. Etter angrepet på WTC jublet de hemningsløst i gatene over sivile tap, nå forventer de at vi gråter over deres sivile tap. En slik måte å tenke på er barbarisk og dyrisk. Jeg kunne ikke i min villeste fantasi finne på å juble over palestinske barn som blir drept. Kunne du? Er dette mennesker som eier forståelse over hva et menneskeliv er verdt? Hyklersk, barbarisk og umenneskelig. Slik er disse menneskene.
Toon, Toon,
Black and white army

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #301 på: 13. Jan. 2009, 20:49 »
Er du litt låst fast i Hamas? Ingen her hadde hylt opp hvis man drepte BARE hamas...

Jeg tror også at alle er enig i følgende:" Hvor lett er det å se forskjell på terrorist og barn når barn er fullt utstyrt med våpen og trening, og i tillegg har et hat mot jøder som gjør at de dreper hver eneste jøde de skulle se. Har ikke de som har trent de opp, gitt de våpen og et voldsomt hat ta en del av det ansvaret."

Hvis det finnes sånne barn, så er det lett og ta feil, men hva da med alle 3-5 år gamle barn som lemlestes i krigen? Hadde de kanskje på seg Kaptein Sabeltannkostymet sitt? Misforstå meg rett: Israel kan gjengjelde rakettangrepene fra Hamas, men ikke ved å teppebombe en uskyldig befolkning.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 13. Jan. 2009, 21:32 »
De forsøker å ta ut rakettinstallasjonene. Dessverre har Hamas så barbarisk og umenneskelig plassert disse på skoler, sykehus og andre sivile steder. Israel har jo også advart en del av disse stedene før de har bombet dem. Dessverre har det ikke vært mulig å advare de stedene der ledere for Hamas befinner seg, da disse er et mål, og man vil selvsagt treffe målet. Jeg forstår at du har Willoch som kilde og forbilde. Jeg mener han ikke har forstått situasjonen godt nok. Man kan selvsagt diskutere hvor lenge Israel skulle finni seg i å bli bombet daglig før de tok igjen. De visste jo at de ville ramme sivile med denne krigen. Men jeg mener at 9000 raketter og 5 år er lenge nok, og jeg har derfor full forståelse for at de velger å ta igjen. Det jeg ikke forstår er hvorfor vi sitter her som Ola Dunk og ikke forstår dette. Resten av Vesten (hvis du ser bort fra Tyrkia, og kanskje Spania) har jo et MYE mer balansert syn. Kan du forklare meg det?
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #303 på: 13. Jan. 2009, 21:33 »
Så store sivile tap skulle ha vært uteblitt uansett. Hamas er et problem, det er det liten tvil om. At palestinske barn får hat gjennom morsmelka er vel heller ikke noe særlig nytt. Ei heller at Hamas bruker sivile som skjold. Men tror du virkelig, Mack, at de 2-300 barna som er blitt drept etter den israelske offensiven, faktisk løp rundt med rifler og automatgevær? Det er i tilfellet helt nytt for meg. Har verken sett eller hørt noe om dette, selv ikke fra israelsk side.

Det jeg imidlertid HAR hørt om, er at palestinske barn blir systematisert trent og lært opp til å drepe og hate jøder. Men de barna som har omkommet så langt var definitivt IKKE væpnet. Påstår du virkelig at israelske soldater kjemper mot barnesoldater? Bevis?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 13. Jan. 2009, 21:37 »
De forsøker å ta ut rakettinstallasjonene. Dessverre har Hamas så barbarisk og umenneskelig plassert disse på skoler, sykehus og andre sivile steder. Israel har jo også advart en del av disse stedene før de har bombet dem. Dessverre har det ikke vært mulig å advare de stedene der ledere for Hamas befinner seg, da disse er et mål, og man vil selvsagt treffe målet. Jeg forstår at du har Willoch som kilde og forbilde. Jeg mener han ikke har forstått situasjonen godt nok. Man kan selvsagt diskutere hvor lenge Israel skulle finni seg i å bli bombet daglig før de tok igjen. De visste jo at de ville ramme sivile med denne krigen. Men jeg mener at 9000 raketter og 5 år er lenge nok, og jeg har derfor full forståelse for at de velger å ta igjen. Det jeg ikke forstår er hvorfor vi sitter her som Ola Dunk og ikke forstår dette. Resten av Vesten (hvis du ser bort fra Tyrkia, og kanskje Spania) har jo et MYE mer balansert syn. Kan du forklare meg det?

Frankrike har vel stilt seg ganske i mot disse angrepene. Hele FN bortsett fra USA ønsker jo en snarlig fredsløsning. Husk på hvem du har som sannhetsvitner her, USA. Det landet i verden som tjener mest på gode forbindelser med Israel og det landet i verden som har vært med i flest kriger i nyere historie.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 13. Jan. 2009, 21:52 »
Alle vestlige land ønsker en snarlig fredsløsning, også Israel. Du må ha misforstått. Snakket ikke jeg om anerkjennelsen av Hamas og Israels rett til å forsvare seg mot disse terroristene?

Jeg synes dere bør se denne videoen, og se den gjerne med kritiske øyne.
Toon, Toon,
Black and white army

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 13. Jan. 2009, 22:07 »
Ingen her støtter Hamas, men man må se på hvorfor Hamas kommer til makten. Dette har selvfølgelig å gjøre med måten Israel oppfører seg på.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 13. Jan. 2009, 22:23 »
Dette er jo en annen video som viser litt av hva Hamas er for noe. Se den om du ønsker å vite noe mer om konflikten. Sterkt anbefalt.

Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 13. Jan. 2009, 22:24 »
Ingen her støtter Hamas, men man må se på hvorfor Hamas kommer til makten. Dette har selvfølgelig å gjøre med måten Israel oppfører seg på.

PLO, Fatah, Hezbollah og andre er ikke så mye bedre. De skyter også raketter. Hva mener du at Israel skal gjøre? Sitte og se på.
Toon, Toon,
Black and white army

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 13. Jan. 2009, 22:28 »
Se på grensene til staten Israel i dag kontra grensene i 1947.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 13. Jan. 2009, 23:35 »
Israel er pålagt å styre de områdene inntil de klarer å styre seg selv. Det har jeg skrevet om tidligere. Du snakker vel om Golan og Judea-Samaria?
Toon, Toon,
Black and white army

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #311 på: 14. Jan. 2009, 08:25 »
To ting Mack:
Godt observert at Willoch er et av mine store forbilder i utenrikspolitikken. Jeg kan ikke akkurat si at jeg skjemmes ov det,
Du er vel den siste (kanskje sammen med Joakim) som bør klage på andres manglende evne til objektivitet.

Du avfeier glatt all argumentasjon om årsaker til at Hamas kom til makten, med at de (altså hamas) skyter raketter inn i Israel. Alle fordømmer jo akkurat det, så jeg skjønner ikke at du peser sånn med akkurat dette. Og igjen; hvis du hadde giddet å sjekke andre kilder enn dagboka til Siv Jensen, så hadde du visst hvorfor det var borgerkrig i Gaza i fjor høst. Jo-det var for at Fatah og Hamas ikke var enige om gremgangsmåte i konflikten med Israel. Fatah var villige til å inngå kompromiss som Hamas ikke kunne godta.

Så din påstand om at Fatah og PLO er like ille som Hamas, faller på sin egen urimelighet. Stikk fingeren i jorda og les noen objektive rapporter før du blir så bombastisk. BTW: FRP er ikke objektive...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #312 på: 14. Jan. 2009, 08:26 »
Israel er pålagt å styre de områdene inntil de klarer å styre seg selv. Det har jeg skrevet om tidligere. Du snakker vel om Golan og Judea-Samaria?

Kilde?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #313 på: 14. Jan. 2009, 08:28 »

PLO, Fatah, Hezbollah og andre er ikke så mye bedre. De skyter også raketter. Hva mener du at Israel skal gjøre? Sitte og se på.

Hva med å trekke seg ut og/eller ta hensyn til menneskerettighetene?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 14. Jan. 2009, 22:38 »

Kilde?

Les det jeg har skrevet tidligere. Det er jo håpløst å diskutere med folk som har en mening, og ikke leser andre innlegg.
Toon, Toon,
Black and white army