20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Smith  (Lest 77808 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

maik assly

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Alan Smith
« Svar #360 på: 10. Des. 2010, 12:28 »
OMG, Smith skåret akkurat for meg i FM... sykt.

maik assly

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #361 på: 03. Jan. 2011, 13:23 »
Kasper Wikestad er en gjøk da.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #362 på: 03. Jan. 2011, 14:47 »
Forsvinner Smith håper og tror jeg det blir til favoritt klubben Leeds.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 03. Jan. 2011, 17:04 »
Han derre Wikestad kan ikke være riktig vel bevart vel?
Smith har vel sagt selv at hans tid som spiss for lengst er over, da han er en helt annen spiller nå enn før diverse skader.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 03. Jan. 2011, 17:26 »
Alan Smith har ikke scoret i ligaen siden nov 05 som United-spiller. Skal ha blitt lovet spissplass igjen av Pardew #2pl
Kasper Wikestad1 kl. 11.17

::) Smith som spiss?  ::)

Når Nolan med sin slepende teknikk, susende skudd og hurtighet klarer å spille spiss og putte jevnt med mål skal man ikke se bort ifra at Smith også kan klare det.

Kevin Keegan brukte jo Smith som spiss, det er jo ikke så lenge siden det......

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 03. Jan. 2011, 18:40 »
Kevin Nolan har da for søttan ikke spilt spiss. Det har Andy Carroll gjort.
Kevin Nolan har spilt i en udefinert "hengende spiss"-rolle. Jeg liker ikke begrepet hengende spiss, fordi en spiss alltid har posisjonen lengst frem på banen. Den posisjonen har ikke Nolan hatt i Newcastle. Han har spilt i en type angriper-rolle, ja. Men angriper og spiss er ikke alltid nøyaktig det samme.

På samme måte som engelskmennene opererer med begrepene "forward" og "striker".
Kevin Nolan har aldri hatt noen "striker"-rolle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #366 på: 04. Jan. 2011, 00:53 »
Alan Smith har ikke scoret i ligaen siden nov 05 som United-spiller. Skal ha blitt lovet spissplass igjen av Pardew #2pl
Kasper Wikestad1 kl. 11.17

::) Smith som spiss?  ::)

Når Nolan med sin slepende teknikk, susende skudd og hurtighet klarer å spille spiss og putte jevnt med mål skal man ikke se bort ifra at Smith også kan klare det.

Kevin Keegan brukte jo Smith som spiss, det er jo ikke så lenge siden det......

godt mulig jeg tar helt feil, men såvidt jeg husker og det står skrevet på troverdige wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Smith_%28footballer_born_1980%29, ikke scoret et eneste mål for oss, og han ble tross alt handlet inn som et offensivt våpen. Ikke spiss, men den type rolle som Nolan har nå.

Derfor, og ene og alene, av den grunn, er jeg meget skeptisk til Alan Smith i en spissrolle.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 04. Jan. 2011, 01:13 »
Faktum er vel at heller ikke Allardyce visste hvordan han skulle bruke Smith, for han ble brukt både som indreløper og spiss omhverandre. Tvers igjennom et unødvendig kjøp av en manager uten teft på markedet så fort han har penger å bruke. Allardyce er faktisk flinkere på markedet, når han har lite penger, men det er en annen sak.

Når det er sagt, så er det ikke mye som er værre enn å se Peter Løvenkrands som spiss i PL, så vi kunne godt gitt han en kamp etter min mening når alternativene er så dårlige.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 04. Jan. 2011, 19:08 »
Når det er sagt, så er det ikke mye som er værre enn å se Peter Løvenkrands som spiss i PL, så vi kunne godt gitt han en kamp etter min mening når alternativene er så dårlige.

Helt enig!
Smith har spilt spiss i godt over halve karrieren sin. Han har nok mistet litt fart på grunn av skader, men er nok minst like rask som et par av de andre alternativene vi har. Dessuten er ikke Smith typen som gir opp, han kjemper og kriger om hver ball og kan gjøre livet surt for enhver motspiller.
Når alternativene er Ameobi, Best, Løvenkrands, Ranger, Nolan og Xisco så er vel ikke Smith så mye verre.
Det finnes vel ikke noe mer frustrerende (bortsett fra Jonas og Routledge sine innlegg) for en NUFC supporter å se en halvskadet Ameobi daffe rundt på banen eller Løvenkrands for den saks skyld. Best og Xisco skremmer nok heller ikke motstanderne altfor mye.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 04. Jan. 2011, 20:00 »
Dere må huske ta med spillerkompatibilitet. Vårt spill er først og fremst basert på vingspill og innlegg. Vi har ikke en midtbane i stand til å servere bakromspasninger. Løven er først og fremst en bakromsspiss. Han er meget dyktig til å lure offsidefella, problemet er selvsagt at ballene han er best på, aldri kommer.  Hadde vi hatt en kreativ, sentral midtbanespiller ville Løven i større grad kommet til sin rett.

Akkurat samme skjebne led Fernando Morientes da han ble hentet til Liverpool, noe jeg spådde på forhånd. Morientes var en dyktig boksspiller og god på hodet. Han kom fra Monacco, som på den tiden gjorde det bra i CL. På laget hadde han to av de heiteste vingene i Europa, som hele tiden ga ham de innleggene han trengte. Dermed scorte han plenty med mål. Årsaken til at jeg regnet med at han ville floppe i Pool, var at laget på den tiden ikke hadde vingspill. Resultatet ble at Morientes ikke fikk de ballene han var best på, og måltørken var derfor et faktum.

Det jeg prøver å si er at det er få spillere som er "komplette" og derfor passer på de fleste lag. Kunsten er å sette sammen spillere som passer sammen. Det var derfor Carew gjorde det bra i sin 1. sesong i Villa (til tross for sine mange begrensninger). Det er derfor Fletcher gjør det bra for Scum, men ble latterliggjort av Hoseth i landskampen. Fletcher jobber mye, er god til å komme på løp og er god til å avslutte. I Scum får han innlegg ut i 16m området ofte. En spiller med begrensede evner, men med en eller to ekstremegenskaper, kan bli gode så fremt medspillerne vet å benytte seg av denne/disse. Løvens evne er å lure bakrom. I motsetning til Shola går han sjelden i offside, og når han blir avblåst er  avgjørelsen marginal eller feilaktig.  Dessverre passer ikke Løven inn i måten vi spiller nå, men det vil ikke si at han er elendig.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 08. Jan. 2011, 14:46 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_6641384,00.html

"Pardew wants to keep Smith
Magpies boss wants to stop midfielder from Elland Road return"

Hadde gjerne sett Smith hadde blitt solgt.

FA Cup idag og endel småskader etter det tøffe juleprogrammet gjør at vi ikke har råd til å selge Smith, iallfall ikke akkurat nå. Allikevel er det bare 8.januar idag, og transfervinduet er enda åpent i 3 uker. Mye kan skje i løpet av den tiden.

Hvis vi ikke er for skadeplaget mot slutten av måneden hadde det vært ideelt med en "deadline-day transfer" for Smith. Vet ikke om det er noen penger å hente på å selge han, men han hever vel en rimmelig høy som kan være greitt å kvitte seg med.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 08. Jan. 2011, 15:26 »
Sitat
"I like Alan. He's got 18 months to run here and I'm sure he will want to see those 18 months out.

"He's had to change his game with injuries and the age he's at, but that doesn't mean to say he can't play a more forward role.

"I just said to him I'll use him where I think we might benefit from him.

"I think it's got him excited.

"I think he wants to get up front now and get a hat-trick if he's got one in the locker somewhere. I haven't seen that on the training ground yet though!"

Pards tenker i spissbaner for Alan ser jeg.
Med tanke på at Gosling er tilbake nå, får Alan det ytterligere tøffere, ihvertfall om han skal satse på midtbaneplass. Ser ikke noe galt i at han forlater nå i januar, men hadde da et inderlig lite håp om at han på et eller annet vis iløpet av siste halvdel av sesongen skulle klare å snuble inn et jævla mål for oss :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 08. Jan. 2011, 19:38 »
Jeg skal gjerne spandere flybilletten for å få han vekk!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 08. Jan. 2011, 20:05 »
Jeg er veldig gjerne med på kronerulling.

Men Smith er en fin fyr, og dermed får han bli uansett hvor talentløs han er.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon