20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Smith  (Lest 77805 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #30 på: 13. Jan. 2008, 16:36 »
Selvfølgelig. Smith er spiss, og skal spille spiss. Der er han også en god spiller, og i mine øyne bør han omgående plasseres på topp sammen med Owen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 13. Jan. 2008, 17:03 »
Smith er ubrukelig som midtbanespelar, og scorer ikkje mål som spiss. Vi er ikkje tjent med å ha ein slik spelar på laget spør du meg.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #32 på: 13. Jan. 2008, 17:12 »
Smith er ubrukelig som midtbanespelar, og scorer ikkje mål som spiss. Vi er ikkje tjent med å ha ein slik spelar på laget spør du meg.

La han spille noen kamper som spiss før du bedømmer, dessuten har han vært en av de beste de gangene han har fått spilt spiss.
an sparker ikke Bobby Robson??

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #33 på: 13. Jan. 2008, 17:17 »
Som for eksempel mot Arsenal, hvor han terroriserte forsvaret til Arsenal fra første til siste fløytesignal. Ble vel kåret til Man of the Match og?

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 13. Jan. 2008, 17:34 »
Smith kan pelle seg tilbake til Leeds, makan til overrated og overprised spiller skal du lete lenge etter.
lt;3 Newcastle <3

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #35 på: 13. Jan. 2008, 19:44 »
Smith kan pelle seg tilbake til Leeds, makan til overrated og overprised spiller skal du lete lenge etter.

Sant so sant. Er i alle fall ikkje verdt den latterlege summen som vi betalte for han. Til og med Kieran Richardson framstår no som ein bedre spelar for same sum. Gjer ingenting om vi selg han i sommer. Er i alle fall sjølvmord å ha han på midtbana, gutten har verken bra teknikk, overblikk, taklingfedighete og målhunger. Smith har til no berre skaffa ein drøss med gule kort, tillegg til at han har vel gitt 4-5 målgivande frispark imot om eg ikkje huskar feil.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 13. Jan. 2008, 20:44 »
Smith er en strålende arbeidsspiss, og har levert når han derefter også har fått spilt spiss. Den mannen gir alltid stopperne et helvette der fremme. Spill Smith sammen med Owen på topp kommende kamper. Det vil de begge være tjent med.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 13. Jan. 2008, 20:49 »
Selv om jeg er aldri så mye for å bruke Smith som spiss, så synes jeg ikke Viduka har spilt seg ut av laget. Og jeg har ingen intensjoner om å vrake Viduka uten grunn. Owen-Viduka kan fungere vel så bra som Smith-Owen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 13. Jan. 2008, 20:52 »
Jepp. La Smith og Owen spille på topp inntil Martins er tilbake fra Afrika mesterskapet. Da har jeg lyst til å se Martins/Owen på topp. Håper Viduka snart er historie i Newcastle drakta. Han er elendig, Carroll kan ikke være noe dårligere enn Viduka.

Tenk hvilken mentor Alan Shearer kan bli for unge Carroll! :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 13. Jan. 2008, 20:53 »
Jo, men Viduka er mye mer avhengig av lagkamerater, og virker dog tung uten ball. Fordelen med Viduka er at han er vårt farligste våpen fremfor målet sålangt denne sesongen, mens fordelen med Smith er at han faktisk er bedre i duellspillet og har større arbeidsflater. Tror kanskje det vil være fordelaktig for Owen å ha Smith fremfor Viduka som spisspartner.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 13. Jan. 2008, 21:03 »
Smith er en god spiss, det er ikke Viduka. Så enkel er konklusjonen. Smith herjer med forsvarerne, men selvsagt. Han scorer ikke mål. Men gi han litt tilltitt så kommer målene etterhvert også!

Viduka har vært totalt elendig i altfor mange kamper. Jeg er virkelig sjokkert over lavestenivået hans. Har faktisk aldri sett noe lignende. Av og til virker det som at det eneste Viduka tenker på ute på banen er hans "post-match pie".....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 13. Jan. 2008, 21:08 »
Der er jeg HELT uenig. Syns faktisk Viduka har vært den mest stabilt gode spissen av våre de gangene han har spilt. Han er vår mest målfarlige spiss, og er alltid farlig når han får ballen i gode posisjoner. Atpåtil gjør hans styrke og teknikk at han faktisk makter skape ting på egen hånd. Viduka er en meget god spiss, og vår mest målfarlige spiller.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 13. Jan. 2008, 21:23 »
Smith har vist gang på gang denne sesongen, så vel som i Manchester United at han har veldig begrensede ferdigheter. Der han ikke klarer å gjøre det han prøver på, kompenserer han ved å gå inn i en hodeløs takling i kjent Smith-stil. Han er en garantist for gult kort i hver kamp.

Når det gjelder hvor han er best, så er det liten tvil om at det er som spiss. Som midtbane er han helt talentløs. Selv Sissoko er bedre. Som spiss er han HELT average, og scorer ALDRI mål. Selg, selg!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 13. Jan. 2008, 21:48 »
Scorer ALDRI mål faktisk. Synes erindre at han har scoret mål både i Leeds og i ManU jeg. Men mye av grunnen til at han ikke har scoret så mange mål i det siste er at han i ManU spilte veldig mye sentral midtbane og satt vel også en del på benken. I tillegg var han skadet i et års tid. Da blir det vanskelig å score mål. Han scoret jo faktisk i sin første kamp for Newcastle, og burde scoret enda ett i samme kamp, om jeg ikke husker feil. Ja, det var riktignok bare pre season, men han kan da ihvertfall score mål. Men at han kanskje trenger flere sjanser enn Owen, det kan hende. Men det er ikke det samme som at han aldri scorer mål.

Overdrive, det kan du Fredrik. Men har du hørt om ordet virkelighet? Det er en fin bil det, ikke sant?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 13. Jan. 2008, 21:59 »
Åhhh.. Er så lei av at alle setter tingene så på spissen! Enten så er Smith ikke god nok for Premier League, eller så er han en av de beste, virker det som om folk mener.

Han er en over middels god spiss, som er meget god på sine gode dager. Det mener ihvertfall jeg.