20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 1/12: Blackburn - Newcastle 16.00 [Canal+ Sport Extra]  (Lest 59677 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 1/12: Blackburn - Newcastle 16.00 [Canal+ Sport Extra]
« Svar #255 på: 01. Des. 2007, 18:41 »
Slik som vi spiller i dag, klarer jeg ikke deppe altfor lenge over tapet. Selvsagt er det kjipt å tape 3-1 mot B'burn, men sammenlignet med de siste kampene kan dette karakteriseres som en aldri så liten opptur. Både for enkeltspillere og ikke minst hele laget.

Personlig synes jeg ikke Rozehnal var så forferdelig, greit at han har noen små blemmer, men jammen gjør han mye bra også! Barton synes jeg jobber bra uten å lykkes helt, det samme med spissene som til tider også skaper noe. Positivt med Smith/Martins. Jeg støtter Sam i valget av dagens midtbane, selv om man i ettertid ser at spesielt Butt var i svakeste laget. Det er slettes ikke sikkert Emre hadde vært bedre, og i dag kjører vi kampen og har ikke så store problemer med å skape noe. Ellers får Milner godkjent, Geremi godkjent-, N'Zogbia kunne bidratt mer, Beye til tider meget god, Carr er for svak. Given overrasket meg nesten litt negativt ved å opptre noe nonchalant i noen situasjoner, men han kan ikke lastes for noen av målene.

Jeg sitter igjen med en følelse av at dette kan være STARTEN på et vendepunkt, og det virket som om spillerne hadde skjønt at det ikke nytter uten å legge noe i det. Og dere som mener Sam burde få sparken; Tenk dere om i 20 minutter før dere skriver noe mer!!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 01. Des. 2007, 18:42 »
Det er faktisk bedre å spille ræva fotball og vinne enn å spille bra og gå på ræva!!!!!

kanskje i din verden, min ikke i min, og det er derfor jeg har støttet newcastle i 14år.

Fotball handler når alt kommer til alt om en ting: Nemlig å vinne fotballkamper!!!!
Og det er visstnok Newcastle ikke i stand til for øyeblikket og da er det absolutt ingen verdens
ting å glede seg over...
Nytter ikke å se bak resultatet, blir ikke mange poeng av det...

Nå nærmer nedrykkstreken seg faretruende!!!!

Dette er selvsagt bare tull. Vi rykker ikke ned, aldri i verden!! Selvom vi taper 10 kamper på rad så vil fortsatt sanke mer poeng enn bånnlagene!

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #257 på: 01. Des. 2007, 18:43 »
Smith er kongen når han blir brukt riktig. Elsker hvordan han hiver seg inn i alle dueller. Kan desverre bli litt i overkant en del ganger så vi må regne med at han får noen kampers karantene noen kamper. Men jeg skulle likt å se hele laget ha en slik innsats i hver eneste kamp.
Når det gjelder kampen mot Arsenal så er vel flere sentrale Arsenal spillere ute med skade, så hvis gutta har fokus så er alt mulig. Bare synd at forsvaret vårt er pill råttent.

Arnebleie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #258 på: 01. Des. 2007, 18:44 »
Etter kampen idag er jeg ikke fryktelig skuffet. Jeg synes vi hever oss betraktelig idag, både med innsats og tæl. Offensivt var det svært lite å utsette, men jeg synes vi fremdeles sliter litt defensivt. Men med flere skader på stopperne og en Roz som enda ikke er helt klar for PL er det forståelig at det blir litt skralt. Idag er jeg faktisk meget positivt overrasket over Smith. Dette er første kampen hans i Newcastle-trøye jeg synes han har vært god. Det viser jo tydelig at han er best som spiss og ikke som midtbane. To ting som jeg mener er feilgrep i dag er å bruke Geremi og Butt. Hadde vi fått en mer kreativ Emre inn for Butt tror jeg vi hadde kommet til flere sjanser og legg på kantene. Når det gjelder Geremi synes jeg han bare slumser helt tilfeldig rundt på banen, Zog skulle også vært dyttet opp på vingen til Milner og Enrique inn på backen og en midtbane bestående av Barton, Emre og Milner. Men absolutt positive ting å ta med seg, og håper på en SKRELL mot Arse(a)nal... Må helt til sist bare kommentere at Blackburn er ett av de mest usportslige lag jeg har sett på mine 17 leveår!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 01. Des. 2007, 18:51 »
Given 6 - Kamp på det jevne. Gode redinger, men opptrer litt vel nonchalant ved et par anledninger. Også stor kommunikasjonssvikt ved ei anledning.

Beye 6 - Grei kamp.
Faye 6 - Gjorde alt riktig mens han spilte. Kanskje avgjørende for kampen at han ble skada.
Roz 5 - Frustrerende. Sliter med selvtilliten og stresser.
Zog 6 - Ingen back. Jobber dog godt.

Geremi 5 - Bedre, men ikke bra nok. Jobber som en helt, fin assist, men det mangler fortsatt en del.
Butt 4 - Hva er det med Butt hjemme kontra Butt borte?!
Barton 6,5 - Meget god førsteomgang, faller litt i nivå i andreomgangen. Men du verden, for en herlig innsats.

Oba 6,5 - På hugget. Scoret mål, burde scoret et til. Litt lite effektiv med ballen til tider.
Smith 7 - Dagens bestemann. Er en grunn til at jeg har ropt på ham som spiss, enten partneren heter Owen, Oba eller Viduka. Digger han. Han er undervurdert. Punktum.
Milner 7 - For en innstilling, for en jobbing. Ikke alltid han lykkes, men blant våre beste i dag.

Carr 6 - Dreit seg ikke ut i dag. Helt på det jevne.
Viduka - For lite tid, men positivt innhopp. Holder bra på ballen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 01. Des. 2007, 18:52 »
Jeg synes det blir feil å klage på spillerne og manageren etter dagens kamp. Jeg vil nesten dra det så langt som å si at dette har vært Newcastles beste kamp i år, i allefall på bortebane. Til tider rundspiller vi Blackburn. Det eneste minuset er at vi er litt ruskete bakover. På en normal dag hadde vi vunnet denne kampen. Det så ut som om Gud, Fru Fortuna og dommeren hadde bestemt seg for at vi ikke skulle vinne denne kampen... Handsen var soleklar og det skulle ha vært straffe. Den situasjonen der Zog ble avblåst for offside før han spilte ballen inn til Martins var også horribel. Når til og med Steven Carr gjør en god kamp er det bare uflaks at vi ikke vinner...

Posititv at fansen stiller seg bak laget og manageren i dag. Gjennom hele kampen hørte vi kun bortefansen, selv når Blackburn ledet. Tar vi med oss spillet fra denne kampen og støtten fra fansen ser jeg ikke bort i fra at vi kan ta poeng mot Arsenal på onsdag...

Jeg har ikke giddet og lest gjennom denne tråden, da jeg regner med det er bare syting og klaging uansett. Til dere som er så voldsomt kritisk til Nicky Butt vil jeg bare si at det sier mest om deres totale mangel på fotballforståelse. Det var kanskje ikke Nicky Butts beste kamp for Newcastle i dag, men han spilte på ingen måte dårlig. Geremi har vært elendig i mange kamper, men i dag synes jeg han gjorde en av sine beste kamper for Newcastle. Den eneste som jeg synes spilte under pari i dag var Rozehnal som gjorde en del småting feil.

Spillerbørs:

Given 6. Sjanseløs på målene. Har ikke så veldig mye å gjøre i dag. Horribel pasning til Rozenhal som nesten førte i mål.

Beye 7. Var en av få lyspunkt mot Pool. Gjør en helt grei kamp igjen.

Roz 5. Litt slurvete i dag. Ingen fatale feil, men spørs nok om han må finne seg i å sitte på benken med alle friske.

Faye 6. Spiller helt ok. Er på bærtur da Santa Cruz kommer alene med keeper i første omgang.

N`Zogbia 7. Gjøre seg ikke bort i forsvar. Er bra med framover.

Geremi 6+. Assist og gjør en del bra på midtbanen.

Butt 6. Ingen ekstraordinær kamp fra Butt, men du vet hva du får med ham på banen.

Barton 7. Hans klart beste kamp for Newcastle. Er energisk, kjemper bra, slår en del gode pasninger og er uheldig som ikke scorer.

Milner 7+. Herlig innsats. Spiller en bra kamp

Martins 7+. God kamp av Oba også. Bra scoring og skaper masse utenom målet. Kjemper bra.

Smith 7. Smiths beste kamp for Newcastle. Kjemper bra og gjør mye bra offensivt.

Carr 7. Veldig bra kamp for Carr å være. God både defensivt og offensivt.

Viduka 7. Bra innhopp av Duke. Spiller slik vi vil se ham. Vinner det meste på topp og bidrar bra i kampen om et utligningsmål...

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #261 på: 01. Des. 2007, 19:00 »
Var egentlig ikkje tenkt å kommentere i dag. Men når eg ser alle sutre kommentarane her så må eg bare, kan ikkje være samme kamp vi har sett her.Synest at spelemessig var en av dei bedre kampane vi har hatt i år. Resultatet står ikkje heilt i stil med innsatsen iallefall. Kampen kunne og burde vi ha vunne, når vi ikkje gjer det får en bare ta med det positive vi såg og bruke det mot Arsenal på onsdag. Med en slik innsats og heimebane skal Arsenal være overkommelig.
Så til dokke som sutra bare vi slipper inn et må og skrik om Big Sam sin avgang og ut med enkelte spillere bare de har ei feilpassning i en kamp SKJERP DOKKE.....I dag gjorde Sam alt dokke tidligare har bedt om. Martins fekk starte, Zog fekk starte , Milner fekk starte og når vi låg under og skulle jage et eller fleire mål tok han ut forsvarer og sette inn en angriper. Ka meir forlanger dere. Utenom at vi skal vinne då? Vi hadde sjanser til å vinne kampen når vi ikkje scorer på sjansane vi har fortena vi ikkje å vinne. Men eg vil heller sjå Newcastle skaper 20 sjanser og taper enn slik det har vore i dei forrige kampane der vi omtrent ikkje skapte sjanser i det heile. Kampen i dag hadde vi ikkje marginane på vår side. 1-1 målet på et billig frispark. 2-1 målet på en tabbe(som eg og synest var idiotisk) og 3-1 fordi vi trykte på og jaga ei redusering og fekk istaden ei kontring i mot. Hadde vi fått reduseringa hadde sikkert dei fleste vore litt fornøyd ( utenom dei som meinte at heile laget var ræva på stillinga 2-1, og meinte at kampen då var tapt.. medgangsupporter)
Å holde med newcastle betyr at vi statistisk har langt imellom noke å juble for. og det er snart ti år sidan eg jubla for noke resultat for newcastle. (då vi slo arsenal og liverpool på målforskjellen) I år skal vi være fornøyd med UEFA plass, og klare vi det har vi overgått oss sjøl. Så har vi FA cupen der alt kan skje..

Go Toon

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #262 på: 01. Des. 2007, 19:31 »
Det virker ikke som vi har sett samme kamp i dag andre. Å gi butt og geremi så høye tall er for meg helt uforstålig. Det er greit nok at butt vinner mange baller, men han taper mange av dem nesten med en gang etterpå fordi han er så fantastisk treig, pluss andre ting. Dette går igjen kamp etter kamp. Men jeg liker innstillingen hans og at han gir 100%.  Jeg er enig at det er mye syting og klaging. Men du må forstå at det er mye frustrasjon og "passion" når man ser på en fotballkamp og da er det lett å bli usaklig.

Men jeg er enig at man ikke skal klage og spillerne, manageren og fansen i dag. Fansen var enestående, hørtes ut som om de var det tredobbelte av det de egentlig var. Vi var som jeg har sagt ganske uheldig i dag.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #263 på: 01. Des. 2007, 19:50 »
Det stod iallefall ikke på innsatsen idag, og det skulle da også bare mangel etter skandalekampen mot Liverpool. Smith var bra, og skal i det hele tatt spille så må han fortsette å spille spiss. Barton kommer seg, men har langt igjen til noe toppform. Martins var god, Geremi bedre enn forrige gang. Og Butt var elendig. Helt utrolig at han får spille hele kampen, mens Emre blir sittende på benken.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 01. Des. 2007, 20:03 »
Er skuffet idag, men ikke over Allardyce! Han viste at han kan få laget til å gi ALT og at de fremdeles vil spille for han, det er en begynnelse.
Vi ga Blackburn kamp idag, og med litt hell kunne denne kampen snudd i vårt favør, men det er jo typisk et lag i motgang, at vi ikke er fokuserte nok i de viktige avgjørelsene!

Vil også si at vi tapte pga heldige skudd (jævlig irriterende at alle motstanderne skal åpne scoringsballet mot oss med slike lykketreff), en meget svak Butt som vi nok en gang så slet med de enkleste pasningene, og ikke minst forsvaret og spesielt midtstopperne var tyngden som var imot oss idag!

Så det jeg vil si er at med en bedre defensiv midtbane (Butt er ikke god nok) er vi langt på vei! På stopperplassen må det også skje noe, Rozenhal er simpelten ikke god nok slik han spiller nå, og med alle de andre ute er dette noe vi bør se nærmere på når overgangsvinduet åpner i januar........

Vil også se Geremi på høyrebacken, har hele tiden ment at det er der han spiller best, og jeg vil se N`Zogbia lenger oppe i banen.....

Dette var ikke helt håpløst spillemessig, heller mer uflaks som også preger et lag i motgang. Håper at Faye, Cacapa og Taylor er raskt tilbake, vi trenger dem sårt til onsdag. Og med en bedre midtstopperduo tror jeg Arsenal skal få slite ræva av seg om 4 dager!!!!!!!!!!!!!

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #265 på: 01. Des. 2007, 20:32 »
Fra nettavisen:
Fikk juling av Morten Gamst Pedersens Blackburn.

Kan umulig ha sett kampen. Var til tider vi som gav Blackburn juling og Blackburn var ekstremt heldige som fikk med seg alle tre poengene. Roy Kvatningen i nettavisen kan ikke ha sett kampen. live.tv2.no presterer også å skrive at Blackburn vant fortjent.

Norske medier prøver iallefall å krisemaksimere. Da gjenstår det bare å se hva de britiske mediene skriver imorgen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 01. Des. 2007, 20:38 »
Dum overskrift, men ikke overaskende fra norsk media. Reagert også da han programlederen på C+ sa at Blackburn hadde lekt med oss.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 01. Des. 2007, 20:41 »

Fotball handler når alt kommer til alt om en ting: Nemlig å vinne fotballkamper!!!!
Og det er visstnok Newcastle ikke i stand til for øyeblikket og da er det absolutt ingen verdens
ting å glede seg over...
Nytter ikke å se bak resultatet, blir ikke mange poeng av det...

Nå nærmer nedrykkstreken seg faretruende!!!!

Fortell meg gjerne hva du forventer av Newcastle. Forventer du at vi skal kjempe om ligatittelen? Forventer du at vi skal kjempe om fjerdeplassen? Eller forventer du, som meg, at vi skal kjempe om en e-cupplass?

Uansett hva du forventer, vi må tåle at vi ikke vinner samtlige kamper. Vi vil dessverre tape noen kamper. I dag var vi det beste laget gjennom hele kampen. Vi viste en enorm innsats hele tiden, og vi ØNSKET dette virkelig godt. I dag maktet virkelig Big Sam å få det beste ut av laget. Dessverre hadde Blackburn 12 spillere på banen, 14 hvis vi regner med linjedommerne. Og 15 hvis vi tar med fjerdedommeren. Han var sikkert like skyldig han også.

Noen ganger stemmer absolutt alt, uten at vi får uttelling for det. Selv lag som Chelsea, Liverpool, ManU og Arsenal kan oppleve kamper hvor de dominerer banespillet fullstendig, og skaper de fleste og største sjansene. Uten at de får med seg poeng. Alle lag opplever av og til slike kamper. Det er enormt frustrerende.

Vi kan ikke skylde på Big Sam i dag. Vi må først og fremst skylde på den ene spilleren som overhodet ikke gjorde jobben sin, på dommeren og på Fru Fortuna. Det var vår dag i dag, men det var ikke vår dag likevel. Forstå det den som vil og kan.

I dag tapte vi en kamp vi skulle vunnet, men ingen andre enn Nicky Butt, dommeren og David Bentley kan lastes for det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 01. Des. 2007, 21:06 »
I dag tapte vi en kamp vi skulle vunnet, men ingen andre enn Nicky Butt, dommeren og David Bentley kan lastes for det.

Nicky Butt? Han hadde en laber kamp, men han skal ihvertfall ikke lastes noe mer enn Geremi eller Roz som sammen med Butt var våre tre dårligste spillere i dag....

Drømmemål kan vi gjøre lite med, dessverre.. og dommeren var svak...slik er det bare....Neste gang er det kanskje vi som scorer på langskudd i krysset fra 25m osv..Neste gang får vi kanskje et str.spark vi egentlig ikke skal ha....gode lag har som oftest mest flaks også(for å bruke en litt slitt klisje)

Gleder meg til arsenal kampen, blir tøft, men en eller annen gang må det være "vår dag" også...og etter 5 kamper uten seier er nok gutta lystne på en seier igjen tenker jeg...På en absolutt maks dag slår vi alle lag i verden på SJP, la oss håpe at vi kan gjøre årsbeste på onsdag!

Jeg håper inderlig at Faye, Cacapa og taylor er klare igjen, sånn at Roz kan benkes...ellers håper jeg at Emre er tilbake i 11'ern....Ellers kan vi kjøre på med samme oppstilling og samme taktikk..for det var mye bra og hente i dag! Håper gutta også fikk noe positivt ut av kampen selv om de er skuffa...

Jeg begynner å bli overbevist om at Smith/Marins er vårt beste spisspar..Moro å se de begge utpå der og sammen med vår bestemann(etter min mening) Milner spilte vi både variert og godt i angrep!

4-5-1/4-3-3 er nok et godt valg fordi vi får mer kontroll på midten, noe vi kunne utnyttet enda bedre med Emre isteden for enten Geremi eller Butt..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 01. Des. 2007, 21:11 »
Ønsker også Emre inn og syntes det var merkelig at han ikke kom inn da vi jaktet utligning. Er også enig i at vi bør fortsette med med mye av den samme taktikken idag. Håper at Big Sam også vil det og vi for en gang skyld fortsetter med samme lag.