20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 1/12: Blackburn - Newcastle 16.00 [Canal+ Sport Extra]  (Lest 59621 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 1/12: Blackburn - Newcastle 16.00 [Canal+ Sport Extra]
« Svar #45 på: 28. Nov. 2007, 00:54 »
Drit i hva owen og martins gjorde for 10 år siden. Det er hva de gjør i newcastle som teller og der kan vel ikke akkurat owen skryte på seg mye bra eller scoringer mot gode lag. Så om han scoret mot barca for real, eller om oba scoret mot milan er vel det samme. Begge er spisser som kan score mot alle, men det hjelper ingen av dem ,når vi spiller på den måten vi gjør nå nå. Hadde vi bare spilt med vinger og en noe kreativ midtbane så tror jeg begge hadde scoret mye mer. Ser helst at de to spiller på topp siden de er de 2 beste vi har, men allardyce står jo på valget av tjukke viduka.

Martins kunne lært utrolig mye av og spille med Owen hver uke. Bare så kjipt at det ikke skjer.
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 28. Nov. 2007, 01:31 »
Javisst, er da en grunn til at Oba flere ganger har fortalt at han elsker å spille ved siden av Owen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 28. Nov. 2007, 15:18 »
Javisst, er da en grunn til at Oba flere ganger har fortalt at han elsker å spille ved siden av Owen.

Hadde bare Allardyce "villet" det samme.....Martins og Owen kan bli utrolige sammen, hvis Owen skulle komme i skikkelig form!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 28. Nov. 2007, 15:22 »
Eventuelt at laget hadde fungert og spilt på Owens styrker, så hadde vi nok sett måla trille inn  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 28. Nov. 2007, 15:23 »
Jeg er faktisk ikke så sikker på om de kan bli et radarpar. Martins mangler litt spilleforståelse, og det er vanskelig for medspillerne å bli helt klok på ham. Litt som Daniel Braaten, bare i et helt annet format. Han gjør litt som han selv lyster. Når medspillerne tolker signalene som at han vil ha ballen i beina, søker han plutselig bakrom. Når medspillerne oppfatter det som at han vil ha ballen i bakrom, går han dypt for å få ballen i beina. Greit nok, det hender også ofte at han kombinerer veldig godt med medspillerne. Men likevel, kombinasjonsspillet er ikke alltid Martins' store styrke, det kan være hans største svakhet også. Owen er en spiller som er relativt enkel å lese for medspillerne. Men om han og Oba greier å utvikle den forståelsen seg imellom, som gjør at den ene løper og den andre møter, og som gjør at Owen får ballen på nøyaktig riktig tidspunkt er jeg ikke helt sikker på. Men vi må selvfølgelig gi de to mer tid til å prøve å utvikle et samarbeid på topp, for ingenting hadde vært bedre enn å kunne bruke Oba og Owen sammen på topp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 28. Nov. 2007, 15:40 »
Jeg er faktisk ikke så sikker på om de kan bli et radarpar. Martins mangler litt spilleforståelse, og det er vanskelig for medspillerne å bli helt klok på ham.

Men er det ikke da en fordel å ha en smart spiller som Owen ved siden av seg? Bedre det enn en treg og ubeveglig Viduka

Dessuten har du hengt deg fryktelig opp i den spilleforståelsen hans, Joakim :P..Den er ikke så ille, vi har da sett Martins med noen flotte assister og fine innlegg denne sesongen, samt en rekke smarte løp som har resultert i flotte mål både mot Man.city og Spurs....

Nei, han har kanskje ikke det som sin styrke, men Martins er en uortodoks spiller..Og det er litt av styrken hans også, at man ALDRI vet helt eksakt hva ha gjør også...Oba er en spiller som gir angrepet det lille ekstra...Og i en 11'er bør det kunne være plass til en slik type også.....

Dessuten avhenger ikke bare Owen av en god spisspartner for å score mål, men også et helt lag...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 28. Nov. 2007, 15:47 »
For all del, Oba er en uortodoks spiller. Men jeg prøver å fortelle deg at det BÅDE er en enorm styrke og en stor svakhet. Tidvis er Martins brilliant, andre ganger blir det altfor mange misforståelser. Du vet aldri hva du får. Jeg elsker han selvfølgelig for det, når det går bra. Jeg "hater" han når det går dårlig.*
Men mest av alt elsker jeg mannen.

Viduka er også en smart spiller. Men for en såpass lite bevegelig spiss kan det selvsagt være vanskeligere å forholde seg til en såpass uortodoks spiller som Martins. Det kan selvsagt hende at Owen har det lettere, i og med at han kanskje har lettere for å omstille seg enn Viduka.

Edit: * med "hater", mener jeg selvsagt at man der og da, i øyeblikkets frustrasjon kan bli veldig oppgitt over spilleren. Men jeg vil selvsagt aldri finne på å hate Martins i mer enn et sekund.
« Siste redigering: 28. Nov. 2007, 15:49 av Joakim »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 28. Nov. 2007, 22:53 »
Blackburn med 0-4 i sekken i dag hjemme mot Villa. Ikke imponerende. I tillegg fikk de Ryan Nelson utvist, noe som vel betyr at han må stå over mot oss?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 28. Nov. 2007, 23:16 »
Drit i hva owen og martins gjorde for 10 år siden. Det er hva de gjør i newcastle som teller og der kan vel ikke akkurat owen skryte på seg mye bra eller scoringer mot gode lag. Så om han scoret mot barca for real, eller om oba scoret mot milan er vel det samme. Begge er spisser som kan score mot alle, men det hjelper ingen av dem ,når vi spiller på den måten vi gjør nå nå. Hadde vi bare spilt med vinger og en noe kreativ midtbane så tror jeg begge hadde scoret mye mer. Ser helst at de to spiller på topp siden de er de 2 beste vi har, men allardyce står jo på valget av tjukke viduka.

Martins kunne lært utrolig mye av og spille med Owen hver uke. Bare så kjipt at det ikke skjer.
Veldig enig med deg Doffi!

Men jeg vil si at Viduka også lider under Allardyce sin spillestil! Er ikke noen utpreget hodespesialist han, selv om han er stor og sterk.
Satse på vinger som går bredt i bane og som kan komme til mange innlegg, da har vi 3-4 kvalitetspisser som kan putte mål fra alle mulige vinkler. Da tror jeg Viduka, Martins, Owen og Smith alle ville være gode for en del mål i løpet av sesongen!

Men slik det er nå er det for ensformig, for mye i midten som jo er trangt og mot hodesterke forsvarspillere, som er bedre på hode enn våre spisser. Få litt bredde i spillet og strekk motstanderens soneforsvar, få innlegg inn i boksen, ja da vil vi være meget farlige!

Bare for Big Sam å skjønne det!

Og Joakim, greit at Martins har begrenset spilleforståelse, men det er ingen grunn mot at Martins og Owen ikke kan bli ett radarpar! Men for at muligheten til akkurat det skal være tilstede må man jo la Owen og Martins spille sammen slik at de kan få bedre spilleforståelse for hverandre! Også droppe langballen når de 2 er på topp, først da kan de bli et radarpar!
Men det er opp til Big Sam!
« Siste redigering: 28. Nov. 2007, 23:18 av Frode »

Arnebleie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #54 på: 28. Nov. 2007, 23:32 »
Det virker som Blackburn klarte å produsere en del sjanser idag, hvertfall cornere som de hadde minst 10 av. Men defensivt er det ikke mye hurtighet så Oba løper lett ifra dem. Syntes alle skal slappe helt av med tanke på det. Oba vil komme i storform! Får vi bygget opp det offensive spillet rundt Oba, som jeg ser som et sentrum, vil han garantert nette. Vingene må komme rundt ( hvis vi bruker en type formasjon som tillater det ) og få slått gode legg. Greit nok at Viduka er en bedre hodespiller enn Oba, men mannen er jo stor, tung, treg og veldig forutsigbar. Oba gjør ofte tingene vanskeligere enn han trenger, men han kan gjøre ting på egenhånd som er helt utrolige får han nok tid...

VI VINNER 1-3 PÅ LØRDAG!!! 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 29. Nov. 2007, 00:28 »
Aston Villa er et godt eksempel på hva det vil si å gi manageren tid.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 29. Nov. 2007, 11:57 »
Jupp! Vi tek ein 0-2 seier her. Litt ufortjent, men heile laget spelar med heroisk innsats.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 29. Nov. 2007, 15:57 »
Aston Villa er et godt eksempel på hva det vil si å gi manageren tid.

Sannheten er at Martin O'Neill ikke hadde NOE å rutte med forrige sesong, og det er forskjellen på han og BigSam i sin første sesong..... han kjøpte Carew og Young i januar og fikk kjøpe spillere i sommer og har først nå fått kjøpe/bygge sitt eget lag....Men er til dels enig, kontuinitet er viktig...Men jeg vil nå legge til at Martin O'Neill er for meg en av PL's beste trenere og går laaangt utenpå Sam Allardyce..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 29. Nov. 2007, 18:23 »
Men David O'Leary var jo manager ganske lenge, uten å få all verdens til fantastiske resultater. Han hadde vel en topplassering, ellers bare rundt midten av tabellen. Greit nok at O'Neill ikke hadde de helt store midlene å rutte med forrige sesong, men han fikk like fullt tid til å bygge laget fra grunnen av. Big Sam har riktignok fått penger å rutte med i sommer, men han har forandret såpass mye på en gang, noe som var høyst nødvendig i denne klubben, at han må få tid på seg til å få samkjørt laget, og få de nye spillerne til å etablere seg. Det er tydelig at de trenger mer tid enn vi hadde ønsket og trodd til det. Men inntil videre er det ingen grunn til at Big Sam ikke skal få fortsette å jobbe med dette.

krybel

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #59 på: 30. Nov. 2007, 11:48 »
Har litt lyst til å se Martins og Smith på topp mot Blackburn. Syntes de gjorde en god figur mot Everton, men et par flotte kombinasjoner.