20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 24.11-2007 Kl 13:45 (Canal + Hd/Sport 1/Sport 2)  (Lest 42677 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
bjørni viduka vant faen meg ikke en duell omtrent. og de han klarer og dempe mister han fordi han er treg.
lt;3 Newcastle <3

Are

• Supersub
    • Vis profil
Er helt latterlig skuffa nå!

Hva faen er det spillerne driver med? De er jo helt ute og kjører, et lilleputtlag kunne faen meg slått de.

Ser på Bolton-Man.Utd nå, og det er helt utrolig mye forskjell på hvordan Bolton spillerne jobber og presser United spillerne hver gang de får ballen.

Hvorfor er newcastle spillerne så utrolig lite aggresive? Har de dårlig kondis? er de fyllesyke? eller bare late? Noe må det jo være!

Jævla overbetalte, primadonnaer som tror at det de har gjort i fortiden holder mål fremdeles. Håper neste gang at Big Sam henter inn hele juniorlaget istedet. Da ville vi ihvertfall sett litt vilje til å bevise seg for fansen!!!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Flaut er ordet som beskriver det vi har vært vitne til idag. At vi skulle tape mot Liverpool, og at de kanskje skulle spille bedre fotball enn oss hadde jeg vel egentlig forventet, men det jeg ikke hadde forventet og det som jeg er særs skuffet over er følgende:

- Vi setter inn PRESSET på Liverpool altfor lavt. Dette så vi tendenser til allerede tidlig i kampen. Liverpool får stå i midtsirkelen å trille ball, mens våre spillere er langt unna. Er det akseptabelt å opptre slik på hjemmebane? Nei.

- FARTEN i laget er tilnærmet fraværende. Newcastle som i lange tider nettopp har vært kjent for å ha mange spillere med stor fart har nå blitt det tregeste laget, og da spesielt symbolisert ved Geremi som må være den slappeste fyren som har akslet den sort/hvite trøyen.

- KOMMUNIKASJONEN mellom spillerne er ikke-eksisterende til tider - ikke bare i backrekken, men også fremme ser det ut som. Viduka og Martins går opp på samme dueller. Martins går opp i luftdueller, mens Vidkua tar nedfallsfrukten. Det skal være omvendt for faen.

- ANGREPSSPILLET var det ikke lett å spore. Hadde vi EN eneste corner? Hadde vi EN eneste målsjanse bortsett fra Smith sitt skudd og et par halvsjanser hvor spissene var offside?

- Det ser ut til å eksisetere en beslutningsvegring i hele laget. Når en spiller har ballen på midtbanen så han ikke hva han skal gjøre og det blir med paniske langpasninger eller støttepasninger.

- Byttene til Big Sam er til å le av. Emre og Zog var ikke noe særlig idag, men var Geremi noe bedre da? Hva den fyren egentlig bidrar med er ikke godt å si. Eneste han gjør er å ta noen innkast, slå noen støttepasninger her og der.

Det verste er at Liverpool kunne vunnet 6-0 i denne kampen.

Newcastle og SJP, en gang et fort. ALLE lag fryktet å komme hit. Keegan, Robson, kom tilbake. HELVETE. Nå er alt lagt i ruiner av defensiv og feig fotball. Feige bytter. feil innstillig. Faen dette er bittert.

Og en ting til: HVA i steike faen er vitsen å kåre en banens beste i en slik kamp som denne? Hadde det ikke vært bedre om de bare gav faen? Alan Smith gjorde på ingen måte en dårlig kamp, han var en av våre bedre. Men i en slk kamp som denne burde man heller la være å kåre slikt.

Og Big Sam blir ikke lenge i denne jobben om det ikke forandrer seg snart. Det er ikke den lille filleklubben Bolton han leder nå. I Newcastle tolereres ikke meningsløse langpasninger, feig innstilling tolereres ikke. feige bytter tolerees ikke. Og ikke minst: ELENDIG OG INTETSIGENDE FOTBALL aksepteres ikke, og da spesielt ikke på hjemmebane. Spillerne er ikke motiverte, og hvem sitt ansvar er det??

Dette var mine ord, rett etter kampen. Vi spiller ikke fotball. Det er det verste av alt.

Støtter meg til denne, en rett og slett latterlig prestasjon av Newcastle idag!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sykt skuffende og at det er mot Liverpool gjør det enda verre. Hadde troen på poeng, men vi spiller så dårlig at vi fortjent å tape enda mer.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Me bler jo bare dårligere og dårligere sko jo kje det. Va jo nå me sko bli bedre og bedre  :-\
Big Sam må slutte og leke seg med tulle formasjoner skal han det får han finne seg ein anna klubb.
Det må han kanskje uansett om han ikkje snur denne trenden.

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Arnebleie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Jeg fikk ikke anledning til å se kampen i dag (pga dommerkurs), men når jeg leser det som står her og andre steder på nettet var det gjerne like greit...

Noen som vet hvorfor han bytte ut Emre og ikke Butt eller Alan SHIT?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Me bler jo bare dårligere og dårligere sko jo kje det. Va jo nå me sko bli bedre og bedre  :-\
Big Sam må slutte og leke seg med tulle formasjoner skal han det får han finne seg ein anna klubb.
Det må han kanskje uansett om han ikkje snur denne trenden.

Jeg er egentlig litt positiv til å forandre litt på formasjonen avhengig av hvilke spillere vi har tilgjengelig og hvilken motstander som står på motsatt banehalvdel, men det krever planlegging og drilling på treningen i forkant slik at enhver spiller vet hva de skal gjøre utpå banen, og det er faktisk mulig å gjennomføre, men Newcastle maktet det alldeles ikke idag. Det som er mest skremmende er uansett at når vi først er dårlige så er vi så forbanna dårlige uavhengig av hvliken formasjon vi spiller. Problemet til Newcastle er langt mer omfattende enn bare formasjonen -dessverre.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Ok koffer sko 3-5-2 vere bra mot Liverpool i dag ?

Største problemet er me aldri speler samme formasjon eller lag i 2 kamper på rad. Kontinutet er nøkkel for suksess.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Faen altså >:( >:(
Slik som du spiller i dag Geremi er du ikke verdig det kapteisbindet.. Butt du har ikke deie beste dager for tiden, å liker ikke du har såpass stor tilitt hos Sam som det ser ut til..
Allardyce, dagens taktikk var en blunder av de stor, skal ikke gå an altså..
Så det meget posetive fra dagens kamp.. Har vi funnet en skikkelig stopper i Beye?? Han var vel Newcastles beste spiller mener jeg.. Overaskende god i den kampen. Smith\Enrique var å tildels meget bra å avgjørende i denne kampen, å skal ikke glemme Given som reddet oss fra en meget pinlig affære.
Faen, sånn som dette ser ut, så kommer det 2 tap til borte mot sterke Blackburn, å hjemme mot Arsenal.. Vi begynner å finne veien ned i gjørma på tabellen for alvor snart vist vi ikke snur dette..

Eneste lyspunk er at Everton slo Sunderland 7-1 i dag ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Beye var god, men det var hans skyld at vi slapp inn 2 målet. Men når jeg sier at vi kunne ha tapt 7-8 null så overdriver jeg ikke, hadde Torres satt noen av de 8 100% sjansene han hadde ville det gått virkelig ille. Forsvaret vårt i dag var rett og slett ræva, noe av det verre jeg har sett.

At Big Sam fikk seg til å ta ut Emre er i og for seg vanvittig nok i seg selv, men når han tar ut Zoggy i tillegg så graver han sin egen grav. Spillet ble, om det var mulig, ENDA dårligere! Vi hadde latterlig 2 "skudd" på mål, på hjemmebane!! Jeg har ønsker ikke å dømme Big Sam tidlig, men dette her er dårlige greier! Det verste er at vi taper de 2 neste kampene også...

Edit:

Det sier vel også sitt når 2 ManU kompiser sitter å "trøster" meg i stedet for å tulle. De var rett og slett sjokkerte over at Newcastle var et så dårlig fotballag.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
Synes det var positivt å se Enrique løpe ifra Torres ett par ganger. Godt å ha en kjapp back.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Synes det var positivt å se Enrique løpe ifra Torres ett par ganger. Godt å ha en kjapp back.

Bare synd han ble rundt lurt gang på gang. Han var god den første halvtimen, men etter det var han et konstant faremoment i den bakre fireren.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg finner 2 positive ting med denne kampen: Enrique og det faktum at Sam Allardyce nå er NØDT til å gå til verks på det daukjøttet som springer rundt ut på der. Nå må han hive Butt og Smith på hodet ut av banen og erstatte dem med Barton og Milner. Deretter på han ta grep på taktikk og formasjonsfronten. Store grep!

For det første må vi spille 4-4-2 med 2 offensive sidemidtbanespillere(N`Zogbia og Milner). De to i midten MÅ være Emre og Barton(da de er de beste tilgjengelige). Mens vi snakker om spillere som må på hodet ut av laget så er Geremi også medlem i den klubben. Maken til fatalt dårlig opptreden av en spiller har jeg aldri før bivånet. Mannen eier ikke tempo og bruker opptil 20 sekunder med å finne på ting å gjøre med fotballen. Innen den tid har enten a) motstanderlaget scoret mål, b) motstanderlaget har brent en 100 % sjanse eller
c) ødelagt all mulig framdrift. Nok om Geremi.

Allardyce må få spillerne til å gå i seg selv og han må sette sammen et slagkraftig lag som fansen og alle som elsker Newcastle er unisont enige om, ettersom det etter alt og dømme vil være det rette laget. Han må også kjøre en fast forsvarsfirer. Etter min mening bør de 4 være: Beye - Rozehnal - Faye - Enrique.

Newcastle er egentlig en klubb som er kjent for et flott angrepsspill. Dette har vært totalt fraværende i innledningen av denne sesongen. Martins og Viduka får omtrent 0 å jobbe med, og dermed er det vanskelig å legge alt for mye skyld på spissene våre i den begredelige Liverpoolkampen. Uansett bør Martins og Viduka starte. Da gjenstår keeperplassen, som jeg gir til Given. Eneste som får godkjent av meg i dag.

Denne oppsummeringen gir oss dette laget og denne formasjonen:

--------------------------------Given----------------------------------
Beye--------------Faye--------------------Rozehnal---------Enrique
-------------------------------------------------------------------------
--------------------Emre-------------------Barton--------------------
Milner-------------------------------------------------------N`Zogbia
--------------------Martins----------------Viduka---------------------

En typisk Newcastleformasjon som må holdes for å få til noe som helst.

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Forferdelig kamp!!!! Absolutt skandale!!!!

Gidder ikke ramse opp alt av hva som gikk feil og grunner til at vi ser ut som et 5.div lag, men er vanvittig skuffa over lagets prestasjoner og BigSams prioriteringer og taktikk!! Gjennom HELE kampen så ligger vi altfor lavt, vi ligger med forsvaret godt innenfor 16m og midtbanen 10m foran forsvaret...det er ikke rart vi taper fotballkamper da!!! Den som er ansvarlig for akkurat det er mr. Allardyce og ingen andre....spillerne prester ikke, men det blir ikke lett med et sånn spillopplegg!

Given har en veldig god dag på jobben i dag, og redder oss fra enda styggere sifre...Samtidig skal Martins og Viduka være unskyldt selv om de også på en måte var rævva i dag.....Resten kan gå hjem å skamme seg! Særlig Roz, Geremi og Zog..

Dessuten MÅ vi for pokker begynne å ANGRIPE fotballkamper!!!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Jeg finner 2 positive ting med denne kampen: Enrique og det faktum at Sam Allardyce nå er NØDT til å gå til verks på det daukjøttet som springer rundt ut på der. Nå må han hive Butt og Smith på hodet ut av banen og erstatte dem med Barton og Milner. Deretter på han ta grep på taktikk og formasjonsfronten. Store grep!

For det første må vi spille 4-4-2 med 2 offensive sidemidtbanespillere(N`Zogbia og Milner). De to i midten MÅ være Emre og Barton(da de er de beste tilgjengelige). Mens vi snakker om spillere som må på hodet ut av laget så er Geremi også medlem i den klubben. Maken til fatalt dårlig opptreden av en spiller har jeg aldri før bivånet. Mannen eier ikke tempo og bruker opptil 20 sekunder med å finne på ting å gjøre med fotballen. Innen den tid har enten a) motstanderlaget scoret mål, b) motstanderlaget har brent en 100 % sjanse eller
c) ødelagt all mulig framdrift. Nok om Geremi.

Allardyce må få spillerne til å gå i seg selv og han må sette sammen et slagkraftig lag som fansen og alle som elsker Newcastle er unisont enige om, ettersom det etter alt og dømme vil være det rette laget. Han må også kjøre en fast forsvarsfirer. Etter min mening bør de 4 være: Beye - Rozehnal - Faye - Enrique.

Newcastle er egentlig en klubb som er kjent for et flott angrepsspill. Dette har vært totalt fraværende i innledningen av denne sesongen. Martins og Viduka får omtrent 0 å jobbe med, og dermed er det vanskelig å legge alt for mye skyld på spissene våre i den begredelige Liverpoolkampen. Uansett bør Martins og Viduka starte. Da gjenstår keeperplassen, som jeg gir til Given. Eneste som får godkjent av meg i dag.

Denne oppsummeringen gir oss dette laget og denne formasjonen:

--------------------------------Given----------------------------------
Beye--------------Faye--------------------Rozehnal---------Enrique
--------------------Emre-------------------Barton--------------------
Milner-------------------------------------------------------N`Zogbia
--------------------Martins----------------Viduka---------------------

En typisk Newcastleformasjon som må holdes for å få til noe som helst.

Jeg er enig i at det laget der er det beste vi har per dato, og jeg synes det er påtide at Sam får satt en ellever nå. Men jeg tviler på om Big Sam ser dette. Det er nok en grunn til at han hentet Geremi og Smith bl.a, og det er nok ikke for å la de sitte på benken. Butt kommer nok også til å spille en sentral rolle i dette laget sålenge Sam er manager, og det har jo allerede versert snakk om evt. ny kontrakt til Butt.