20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 24.11-2007 Kl 13:45 (Canal + Hd/Sport 1/Sport 2)  (Lest 42673 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Kingkev sa det orket bare ikke skrive så mye :D helt enig.
lt;3 Newcastle <3

devilfinn

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
100% enig faktisk

vet det er mye snakk om at man må gi managere tid, og at newcastle er for utolmodige, men spillet de siste kampene har jo fått Souness sitt ncastle til å virke fintspillende...
;)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Ingen vil ta over Newcastle, som sagt, fansen er alt for utolmodige og presset er for stort.

Det vi må gjere, er å få ut alt daukjøttet i klubben, og det har Big Sam til dels gjort. Men det skal seiast at kjøpet av Alan Smith ikkje har vore noko særleg. Eg har vore skeptisk til han, og ingenting tilseier at han skal bli noko storsuksses oppe i Nord.

Det eg synst er urovekkande, er at dei taktiske vurderingane ikkje har blitt særleg bedre enn då Glenn Roeder regjerte. Men det skal seiast at UANSETT kva bytter Sam gjer, så blir det feil. Newcastle-fansen er langt ifrå motiverande nok.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

BallaJazz

• Gjest
Detta er jo latterlig dårlig spillt av oss....jeg må si jeg begynner å bli veldig kritisk til Big Sam`s taktiske avgjørelser.Detta begynner jo å ligne på gode gammle Roader og Souness tidene detta

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
Flaut, trist, katastrofalt, ekstremt dårlig. Er det virkelig mulig? Det er jo helt utrolig at spillerne våre kan håve inn 100tusenvis i uka, alt jeg forventer av dem er at de klarer å gjøre en liten innsats i 90minutt en gang i uka. Og så ser jeg dette, ekstremt, de burde betalt for å få spille utpå der. Hysterisk dårlig. Og så mot Liverpool. Det styggeste, sleipeste, skitneste og tristeste laget i verden. Jeg blir kvalm av å se de stygge liverpool-spillerne. Makan til pakk. Langhåra inskrumpa sleipe usportslige troll.
De detter jo i bakken bare noen er borti dem, alle på Liverpool har jo fysikk som en gjeng 12årige jenter. Men de får jo frispark så lenge en spiller detter i bakken. Men alikevel så klarer vi å tape 0-3???? Gla det ikke var derby eller bolton vi spillte mot. Kunne fort blitt 5eller6-0 da. Takk og pris for at Liverpool har Torres på topp.

Jeg så tegn til enn viss innsats i 15min, i 1 omgang var vi faktisk ikke helt elendige. Så begynner andre omgang, jeg har ikke ord som kan beskrive noe så slappt. Emre var muligens eneste grunnen til at vi klarte å komme oss innpå Liverpool sin halvdel av banen. SÅ blir han faktisk byttet ut. UTROLIG. Skulle nesten tro vi prøvde å tape mest mulig. For å toppe det hele blir Carr satt innpå, bare for å få tilbake noen vonde minner fra den gangen han var fast høgreback. Så ser jeg trynet til Peter Crouch rett etterpå. Begynnte nesten å grine.

Sorry den ene delen der, aggresjonen tok litt overhånd.
« Siste redigering: 24. Nov. 2007, 16:41 av mongobongo »

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
ja men herregud det får da være måte på til bytter da.

se på taktikken i dag da? 3-5-2 / 5-3-2 HVORFOR SKAL HAN PLUTSELIG BRUKE DEN TAKTIKKEN NÅ. og smith og butt på midten , som ikke klarer annet enn å lage frispark og pådra seg gule kort. Viduka er vel kanskje det nærmeste man kommer en snile på en fotball bane. Geremi som kaptein som må vinkes oppover av lagkameratene fordi han klør seg i ræva. Pasninge hans suger han klarer ikke komme til inlegg. Enrique gjorde mye positivt i dag, sammen med beye og så klart Emre som måtte ut. så tar han ut nzogbia(greit han ikke har vært noe god) men så setter han inn milner på venstre kanten og smith forblir på høyre.

greit nok folk sier samme faen hvilken manager som sitter, men skulle bare ønske vi kunne ha en manager som virkelig ville ha laget til og spille fotball i steden for langpasning fotball som ikke funker, og en manager som har peil på hvor spillere hører hjemme på banen og som klarer og se at enkelte spillere aldri burde være på et lag som newcastle.
lt;3 Newcastle <3

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Ingen vil ta over Newcastle, som sagt, fansen er alt for utolmodige og presset er for stort.

Det vi må gjere, er å få ut alt daukjøttet i klubben, og det har Big Sam til dels gjort. Men det skal seiast at kjøpet av Alan Smith ikkje har vore noko særleg. Eg har vore skeptisk til han, og ingenting tilseier at han skal bli noko storsuksses oppe i Nord.

Det eg synst er urovekkande, er at dei taktiske vurderingane ikkje har blitt særleg bedre enn då Glenn Roeder regjerte. Men det skal seiast at UANSETT kva bytter Sam gjer, så blir det feil. Newcastle-fansen er langt ifrå motiverande nok.

Presset er stort, men idag forstår jeg fansen. At Big Sam bytter når vi ligger under 2-0 er bare bra, men han bytter ut to spillere i Emre og Zog - spillere som ikke bare noe særlig idag, men spillere som kan gjøre det lille ekstra for å føre oss inn i kampen igjen. Og at en spiller som Geremi får bli på banen er jo helt horribelt. Midtbanen på slutten bestod av tre grovarbeidere, i Barton, Butt og Smith. Dette er spillere Big Sam tydeligvis ønsker å bygge laget vårt rundt. Og jeg liker det ikke.

Og en del uttalelser i pressen har jeg heller ikke sansen for. I lokalpressen så legger han alltid et stort press på f.eks. Martins ved å si at han må prestere og at han forventer mange mål av han. Merkelig han ikke uttaler at han forventer mer av sine "egne" spillere som f.eks. Geremi og Smith (sistnevente var forøvrig ok idag).

Og nå skal også Milner nok engang bli fratatt selvtilliten fordi Geremi MÅ få spille fra start.

Big Sam bommet på det meste idag. På laguttaket. På byttene. På taktikken. Og han ble latterliggjort av både Newcastle og Liverpoolfans gjennom kampen. Idioten som på en usmakelig måte kritiserte en respektert gentlemann av en fotballmann verden over, Rafa Benitez, ved å si at han ville få sparken. Nå får vi se hvem som får sparken først.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
ja akkurat poenget er at big sam tror han er verdens mester fordi han har ledet et bolton lag til 6 plass med langpasninger.
lt;3 Newcastle <3

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Jeg greide å ikke få med meg kampen, da jeg hadde glemt at den spilltes som tidlig kamp. Ser av resultatet, kamprapporten til skysports og innleggene her på forumet at det ikke var noe stort tap. Hørte Jamie Redknap si at dette laget er "miles away from top six", og det må vi vel alle være enige i. Oppsummeringen på skysports viser ganske riktig, som Kingkev sa i sitt innlegg, at presshøyden var for lav, at vi var for treige oppi situasjonene og at vi manglet "milslukere" a la gerrard.

Det siste er veldig synlig, da Gerrard sikkert løper dobbelt så langt som Butt og Geremi. Det er ve egentlig bare Joey Barton som er en såkalt "box to box player", og det er derfor vi stadig vekk er på etterskudd. De andre lagene får lett overtall mot oss, da vi ikke henger med.

Dette er for dårli, men jeg tror det forklarer hvorfor vi ikke skaper noe. Hvis Gerrard både kan være med offansivt og defansivt, vil L'pool ha en ekstra mann i forhold til oss i mange situasjoner. Se bare på Årsenal, med løpsstyrken sin. Det er stor fart og lang distanse løpt hver bidige kamp.

Meget skuffet nå, men mener vi må gi Big Sam tid. Det hjelper ikke å skifte ut manageren nå, men vi må ha inn raske milslukere på midtbanen.

I tillegg må vi ha en ting som vi totalt mangler: EN KAPTEIN!!! Pr i dag er det ingen som står fram og pisker de andre med seg. Jævla skuffet nå...

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Nei, du får heller spore meg opp og gi meg juling, Abel.

Hehe er ikke typen som løser ting på den måten. Beklager Olav den siste kommentaren var litt i overkant, jeg ser den. Men jeg liker dårlig innstillingen din med å droppe kampen bare fordi man ligger under. En god supporter støtter laget i gode og dårlige tider.
an sparker ikke Bobby Robson??

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Og så mot Liverpool. Det styggeste, sleipeste, skitneste og tristeste laget i verden. Jeg blir kvalm av å se de stygge liverpool-spillerne. Makan til pakk. Langhåra inskrumpa sleipe usportslige troll.
De detter jo i bakken bare noen er borti dem, alle på Liverpool har jo fysikk som en gjeng 12årige jenter. Men de får jo frispark så lenge en spiller detter i bakken. Men alikevel så klarer vi å tape 0-3???? Gla det ikke var derby eller bolton vi spillte mot. Kunne fort blitt 5eller6-0 da. Takk og pris for at Liverpool har Torres på topp.
Uforståelig... Gerrard, Sissoko, Carragher, Riise,Crouch, Hyypia +++ kan på ingen måte sies å være dårligere fysisk enn emre, martins, owen, geremi,cacapa,carr, zoggy, milner. Eneste på vårt lag som har fysikken på sin side er faye, tayls og viduka, foruten amøbi som ikke vet hvordan han skal bruke fysikken sin...

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
når ble flesk , fysikk?
lt;3 Newcastle <3

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
samma faan om han vinner duellene med rumpa for min del, han vinner dem iallefall. Må vel også nevne Smith også da som en av våre med god fysikk.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
Og så mot Liverpool. Det styggeste, sleipeste, skitneste og tristeste laget i verden. Jeg blir kvalm av å se de stygge liverpool-spillerne. Makan til pakk. Langhåra inskrumpa sleipe usportslige troll.
Uforståelig... Gerrard, Sissoko, Carragher, Riise,Crouch, Hyypia +++ kan på ingen måte sies å være dårligere fysisk enn emre, martins, owen, geremi,cacapa,carr, zoggy, milner. Eneste på vårt lag som har fysikken på sin side er faye, tayls og viduka, foruten amøbi som ikke vet hvordan han skal bruke fysikken sin...

Ehh, Crouch???? :S ?????????........... At du tar han med der, sier vel sitt. Og viss du ikke ser at Martins har en fysikk langt, langt over Liverpool spillerne, begynner jeg å lure litt. Martins hadde mange ganger opptil 4liverpool spillere rundt seg, og selv om han til slutt mistet ballen, så klarte de ikke rikke Martins en millimeter samme hvor mye de skubbet og presset. De skjeldne gangene Martins går i bakken, spretter han som oftest opp igjen og jobber mot ballen igjen. Liverpool-spillerne blir liggendes til de får frispark. Dette har jo selfølgelig mer med at Liverpool er dårligere sportslig innsillte.

nerli

• Gjest
Dette er verre enn sesongene med souness og roeder ..
vi blir jo rundspilt av alle lagene vi møttes.. et under at ikke sunderland knuste oss også ..
fortsetter sånn er ikk newcastle å se i P.L neste sesong.. noe må skje nå ..
utrolig skuffa .. håper men tviler at d blir noe bedre i neste kamp ..
ser stygt ut fremover.. vanskelige kamper.. blir mange kamper men 0 poeng ..