20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norge - Tyrkia  (Lest 11133 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

AK84

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #15 på: 17. Nov. 2007, 12:45 »
Igjen enig med Joakim. Har HU på kupongen i NM i tipping. Gleder meg sykt til å sitte på ene langsiden å føle stemningen og forhåpentligvis se Norge spille en god kamp så vi vinner i kveld og slipper å belage oss på å ta poeng borte på Onsdag....

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 17. Nov. 2007, 13:47 »
enig med hva?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #17 på: 17. Nov. 2007, 13:58 »
Egentlig ikke, men jeg håper han spiller som en gud - men resten av Tyrkia svikter.

Jeg håper både at han og hele Tyrkia svikter. Ærlig talt, han spiller for Tyrkia i denne kampen, og det mot Norge. Vil ikke se at han blir skadet for Newcastles del, ellers håper jeg at han spiller rævva, og kan gjerne bli utvist. Det skader ikke Newcastle.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 17. Nov. 2007, 14:04 »
For min del kan Emre spille så til de grader elendig at han blir tatt av etter en halvtime. Da slipper vi å risikere skade.
Som Newcastle-fan vil jeg være drittnervøs med tanke på om Emre skulle bli skadet også, og jeg skulle ønske jeg kunne be Alex Tettey om å behandle ham pent, men det kan jeg ikke.

Tettey skal ikke behandle Emre pent. Emre må ikke få rom til å være den playmakeren han kan være på sitt beste, og vi må sørge for ikke å gi bort for mange frispark i Emre-posisjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 17. Nov. 2007, 20:00 »
Om ingen tar beina hans i 2 omg kan han ødelgge EM for oss >:(
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 17. Nov. 2007, 20:26 »
Det tror jeg keeperne våre allerede har klart på egenhånd!!  >:(

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 17. Nov. 2007, 20:40 »
Kommer til og grina i kveld  :'(
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 17. Nov. 2007, 20:53 »
Så førrpult typisk.
Helvette, gi oss Thorstvedt tilbake.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 17. Nov. 2007, 21:01 »
Det forbanna 1-1 målet skulle jeg for faen ha reddet med en jævla golfkølle!!  >:(
Opdal og Myhre, takk skal dere faen meg ha!

Har vi ikke noen gode keepere her til lands, eller ihvertfall brukbare? FAEN!!!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #24 på: 17. Nov. 2007, 21:09 »
NORGE STINKER?
Det mener jeg, tafatte nordmenn som springer rundt som kyllinger.
Dette var flaut, egentlig ikke mer å si om det. Tetty burde vært byttet ut i pausen. Ga bort for mange baller slik at Tyrkia kunne bryte. Carew sliten å alene på topp funket ikke i dag iallefall. Hareide er en pingle som ikke tør bytte spillere før det er 8 å 2 min igjen av omgangen.
Stiller spørsmøl ved de spillerene som spilte i dag. De var ikke verdige den Norske drakta.
Hagen banens beste spiller.
EM billeten røyk nok her ja. Håper rett etter neste kamp Hareide trekker seg å at vi får inn en ny trener som kan fortsettå å prøve å utvikle dette laget.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 17. Nov. 2007, 21:12 »
Ikke legg all skylden på Opdal. Riise og Carew var forferdelig dårlige og hvorfor i helvete blir ikke pusle-Carew byttet ut en halvtime før for Thorstein Helstad som i hvert fall kan lage mål!??!?!?!!?!?!?

Når det er sagt så fortjener ikke Norge å komme til EM når man spiller slik. Tyrkia er helt klart et bedre fotballag og har til nå i kvalifiseringen underprestert veldig. Tyrkia gjør rent bord mot et falleferdig Bosnialag og da er det adios EM for Norge sin del.

Nå er jeg jævla lei av laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange baller i hytt og piiiiiine. Skal det aldri ta slutt? Når Hagen blir banens beste sier det veldig mye! På tide å få inn noen individualister i dette laget, hvis det er noen da?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 17. Nov. 2007, 21:20 »
Selvfølgelig ikke, men tenk på hvordan ståa hadde vært dersom vi ikke hadde hatt de tre keepertabbene iløpet av kampene mot Tyrkia. Det er uten tvil irriterende å tenke på ihvertfall. At vi ikke har noen keeper av høy klasse vises.
Nå syns jeg også man må se på at Norge faktisk har spilt meget bra store deler av denne kvalikken. Var nok endel nerver ute å gikk i kveld.
Forøvrig var det midtbanen som skuffet meg mest i dag. Tettey slet, lillebror Riise falt kraftig av utover, og Hæstad er den eneste som får godkjent av de tre. Han jobbet som en helt.
Iversen var også skuffende, og Carew var tydelig ikke matchfit.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 17. Nov. 2007, 21:22 »
Skuffende kamp av Norge etter en bra åpning. Nå ser det ut som nok et sluttspill går uten oss, men Tyrkia fortjener det nok mer når vi ser på prestasjonene i dag. Midtbanen fungerte ikke og når ikke Carew er i topp form har ikke det norske laget mye å by på.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 17. Nov. 2007, 21:55 »
Hvilken åpning vi fikk. Kontrollerte kampen, spilte ut Tyrkia og fikk vår belønning med et praktmål av Hagen. Et av de bedre landslagsmålene jeg har sett, om ikke det aller, aller beste.

Så misset Opdal fulstendig på Emre sitt skudd, og etter det gikk det bare en vei... Jeg har sagt det før og kan godt si det igjen: Opdal er ikke god når det kommer til langskudd, og rekkevidden hans er begrenset akkurat der. Han er god i feltarbeidet, god i mange situasjoner, men på langskudd er han ikke trygg nok. Første målet han slapp inn (av godeste Emre) var en tabbe, men mål nummer to kunne han vel ikke gjøre noe med.

Utover kampen begynte vi med lange baller-taktikken, og da var det allerede tapt. Carew var ikke i slaget i dag, og Iversen er like anonym som han pleier. Få Iversen ut av startelleveren og sett inn Helstad, sier nå jeg!

Tettey virket nervøs hele veien, og gjorde ingenting riktig, og forsvaret vårt klarte nesten ikke klarere ballen skikkelig!

Uansett kom det ikke som noe stort sjokk. Begge landene er fotballgale, men det som skiller oss er at Norge har 4,5 millioner innbyggere og Tyrkia nærmere 70 millioner. Vi må innse at vi ikke er i verdenseliten, så ikke slakt landslaget for det. Med de ressursene Hareide har hatt, har han gjort en strålende jobb, og vi må ikke gå rundt og tro at det er en selvfølge at Norge skal kvalifisere seg til mesterskap når vi kommer i en gruppe der to lag på papiret skal være mye bedre enn oss.

Vi SKAL slå Malta enkelt i neste kamp, da. Det vet vi. Landslaget deres består av en gjeng med amatører, så vinner vi ikke den kampen, er det grunn til å bli sinna. Og det er slettes ikke umulig at Bosnia tar poeng mot Tyrkia, selv om det er på bortebane. De har tatt poeng mot alle odds i flere kamper, og slo blant annet oss hjemme på Ullevaal. Dette kan gå, selv om vi mest sannsynlig ikke kommer til Sveits/Østerrike.

En annen positiv ting: http://www.nrksport.no/fotball/em/1.3944721

Og enig med Fredrik i at dette langt ifra var Opdals skyld alene. Var ikke bare han som sviktet idag.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 17. Nov. 2007, 22:10 »
Og en ting til: Den norske supporterskare på Ullevaal burde nesten skamme seg. Nok en kamp på Ullevaal der det føltes som at vi var bortelaget. Jeg bor riktignok i Oslo, og det er alltid hendig at landslagskamper spilles så nært, men for all del så burde landslagskamper også spilles i byer som Trondheim og Bergen en gang iblant. Alle kan lage bedre stemning enn hjemmefansen på Ullevaal. Det er riktignok noen småjenter som hyler og skriker på Riise en gang iblant, men det er stort sett alt.

Neida, det er mange flinke supportere på Ullevaal, men som en helhet blir det for dårlig.