20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ny spiss men, hvem???  (Lest 11206 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Ny spiss men, hvem???
« Svar #30 på: 12. Juni 2005, 09:15 »
Han er langt ifra bare sikker fra straffemerket Joakim.

I PL har han scoret 21 mål denne sesongen. Det er fire mindre mål enn det Henry har signert i Arsenal-drakta det!

Han spiller for Crystal Palace. Det er ikke like lett å score for CP enn det det er å score for Newcastle.

9 mål er straffespark.
12 mål er ikke på straffespark.

Det vil si at han har scoret 5 flere mål enn Newcastles toppscorer Craig Bellamy i serien utenom straffespark. Alan Shearer har også signert like mange mål som Bellamy. Syv mål. Nå har jo også kongen selv scoret tre av disse målene på straffespark. Det betyr at:

7-3= 4 mål har Shearer signert utenom straffepark.

21-9= 12 mål har Johnson signert utenom straffespark.

Dessuten er det mye vanskeligere å score for CP enn å score for Newcastle. Da mener jeg veldig mye vanskeligere!

Dessuten har Shearer gitt to assist, og Johnson har gitt tre.

Begge to har scoret ett mål hver i FA-cupen. Crystal Palace scoret bare et mål gjennom hele turneringen. De ble slått ut i første runde. Dessuten kom ikke målet på straffespark.

Newcastle var med gjennom hele turneringen, helt til semien, uten at Shearer maktet å score flere enn ett mål. Han var med i alle FA-cupkampene også.

Jeg tror at Johnson hadde scoret flere mål om hans Crystal Palace hadde vært med helt til semien.

Sammenligning/med straffespark:

Alan Shearer: 9 mål
Andrew Johnson: 22 mål
Craig Bellamy: 7 mål
Patrick Kluivert: 8 mål
Shola Ameobi: 5

Sammeligning/uten straffespark:

Alan Shearer: 6 mål
Andrew Johnson: 13 mål
Craig Bellamy: 7 mål
Patrick Kluivert: 8 mål
Shola Ameobi: 5 mål

Det betyr at Andrew Johnson har vært mye bedre enn alle våre angripere denne sesongen.

Han er heller ingen "one-season-man". Jeg har fulgt han lenge i 1.divisjon, og der har han alltid storspilt, og raget høyt på toppscorerlistene.

Kjøp Andrew Johnson! Vi får han jo nesten gratis!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Ny spiss men, hvem???
« Svar #31 på: 12. Juni 2005, 09:25 »
Andrew Johnsons spillerbørs: 6,92

Alan Shearers spillerbørs: 6,31

Craig Bellamys spillerbørs: 6,86

Patrick Kluiverts spillerbørs: 6,05

Andrew Johnsons assist: 3
Alan Shearers assist: 2
Craig Bellamys assist: 4
Patrick Kluiverts assist: 1

Andrew Jonhson er best på alt! Bortsett fra når det gjelder assist. Der har han en assist bak "førsteplassen" Bellamy.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ny spiss men, hvem???
« Svar #32 på: 12. Juni 2005, 12:06 »
Bra Olav...det her burde vel være en brems for alle de som mener Johnson ikke er noe annet enn en straffeskytter....jeg har ment hele tiden at det er tull å  vas, og at Johnson kan bli en god Newcastle spiller....:)

Takk Olav, for at du tok deg tid til å skrive et slikt innlegg.

-Johnson to Newcastle!!

Bjørn - til Stevenage
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ny spiss men, hvem???
« Svar #33 på: 12. Juni 2005, 12:37 »
Jeg er fortsatt skeptisk til om Johnson er god nok for Newcastle. Veien er lang fra Crystal Palace til Newcastle. Hva angår Alan Shearer, så har jo ikke han fått den servicen han er vant med fra tidligere årganger denne sesongen, og har derfor også slitt med å score mål.
Og selv om Johnson har raget høyt på toppscorerlistene i 1. divisjon, så bryr jeg meg kun om PL. Og selv om Johnson scoret ekstremt mye til å spille for et bunnlag, så synes jeg fortsatt det vil være å gamble å kjøpe Johnson. Jeg er ikke typen som liker å gamble. Derfor ser jeg helst at han spiller PL for et annet lag neste sesong, så får vi se om det var en stjernespiller vi så, eller om det bare var lovlig mange straffespark.

Dessuten i CP var Johnson et udiskutabelt førstevalg. I Newcastle vil han bli en av mange gode spisser, og vil kunne slite med å få like mye spilletid. Da spørs det hvor effektiv han er når han får sjansen.
Nå skal det jo også sies at jeg synes Palace spilte bedre fotball enn Newcastle foregående sesong.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Ny spiss men, hvem???
« Svar #34 på: 12. Juni 2005, 13:45 »
Og der forsvant knallspissen Kuranyi til Schalke for 7 millioner euro.

Sitat
Bundesligaklubben må punge ut 7 millioner euro (55 mill. kr.) til Stuttgart. Schalke-manager Andreas Müller opplyser at 23-årige Kuranyi er blitt enig med Schalke om de personlige betingelsene.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=280576[/quote]
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ny spiss men, hvem???
« Svar #35 på: 12. Juni 2005, 15:11 »
Det er jo ingenting for en spiss som han. Viste ikke vi interesse for han i Vinter da?

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ny spiss men, hvem???
« Svar #36 på: 13. Juni 2005, 01:41 »
Var vel for nye å forlange at Souness skulle vise interesse for en såpass bra spiller.. Ender vel opp med håpløse Andy Johnsen og oppskrytte Robbie Keane......
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

DanMan

• Gjest
Ny spiss men, hvem???
« Svar #37 på: 13. Juni 2005, 12:27 »
Aldri latt meg imponere av Kuranyi, men får tro dere på deres ord dersom dere mener han er god. Jeg vil se Mateja Kezman og en eller to av de jeg har nevnt (Aganzo/Aghahowa//Klasnic/Owen/Johnson/Ashton - i prioritert rekkefølge) ikle seg Newcastletrøya.  :) Da hadde vi vært godt besatt også på spissplass.

Keane synes jeg ikke er god nok, særlig ikke for prislappen det ryktes at han har.

Julius Aghahowa
Født: 12/02-82
Klubb: FC Shakhtar Donetsk
Tidligere klubber: Police FC, Insurance FC (kødder ikke)
Landslag: Nigeria
Fordi: En herlig, ung spiss med sans for det spektakulære. Scoret 7 mål på sine første 8 kamper for Shakhtar, og puttet 6 på 17 i foregående sesong som dessverre ble litt ødelagt av skader. Likevel bidro han også til cupsuksess. Kalles Agha-wonder av fansen, og feirer mål på en fabelaktig "Lua-Lua"-måte.

Valery Bojinov
Født: 15/02-86
Klubb: ACF Fiorentina
Tidligere klubber: Lecce og en maltesisk klubb
Landslag: Bulgaria
Fordi: Yngste ikke-italiener som har spilt i Serie A (debuterte som 15-åring), og et stort talent! Scoret 11 mål på 17 kamper for lille Lecce. Synd Fiorentina holdt seg i Serie A, da han kunne (og helt sikkert ville) dratt dersom nedrykket var et faktum.

Ivan Klasnic
Født: 29/01-80
Klubb: Werder Bremen
Tidligere klubber: FC St. Pauli
Landslag: Kroatia (tyskfødt, men avslo tilbud fra Rudi Völler om å spille for Tyskland)
Fordi: Scorer i bøtter og spann. 5 mål på 6 kamper i Champions League samt 10 mål på 26 seriekamper i Bundesliga. Hodesterk (186 cm), rask, og har en tendens til å score viktige mål.