20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 3/11 Newcastle - Portsmouth (C+ Sport 1 16.00)  (Lest 41607 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 3/11 Newcastle - Portsmouth (C+ Sport 1 16.00)
« Svar #255 på: 04. Nov. 2007, 14:01 »
grunnen til at martins ikke bidro er fordi han ble satt på venstre kant. Og smith kan faen meg plasseres på benken. Han har ikke fortjent noe plass på laget. bare lager masse frispark og pådrar seg unødvendige kort. Han har heller ikke scora. Eneste kampen han har vært tålig god var mot everton.

lt;3 Newcastle <3

Arnebleie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #256 på: 04. Nov. 2007, 15:04 »
Da jeg hadde tatt på meg skjorto i går og satt meg ned for å se matchen gledet jeg meg som en unge. Men når jeg ser lagoppstillingen, hvor Emre og Oba på benken til fordel for Butt og Smith ble jeg fly forbanna! Når Pompey ledet 0-3 etter 10 min gikk jeg ned å hentet pc'n og spilte poker på facebook samtidig som jeg bare fulgte såvidt med på tv'n, selvom reduseringen kom ganske kjapt hadde jeg mistet håpet. Jeg har sett vær eneste kamp siden jeg fikk Canal+ i oktober ifjor, jeg har droppet dater,  besøk og alt mulig for å se våres kjære NUFC. Men igår satt jeg igjen med en følelse av at vi ikke var interessert i å spille fotball. Jeg ble såret... En taktisk blunder fra Sam og dårlig innsats av samtlige spillere utenom Roz som var nogenlunde etter han kom inn.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #257 på: 04. Nov. 2007, 16:24 »
Rozenhal var vår beste mot Pompey. Gjorde alt riktig.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #258 på: 05. Nov. 2007, 11:50 »
Jaja. Det har vært 2 taktiske bommer fra Big sam . Håper vi klarer å ta oss sammen neste kamp. Det har ikke vært stort og skryte av. Men det gjelder bare å reise seg . Det er fortsatt mye kamper igjen og spille om. Og en topp 6 plassering er ikke ute av bildet. Noe som de fleste er fornøyd med viss vi klarer det.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 05. Nov. 2007, 12:20 »
Denne kampen må tas med ei klype salt. Det første målet får man ikke gjort noe med, og Benjanis mål er heller ikke hverdagskost. Utaka sitt mål, derimot, er direkte sløvt forsvarsspill. Det siste målet er også et arbeidsuhell, som ikke kommer til å skje ofte. Jeg syns ikke pompey var noe nevneverdig bedre enn oss, og kampen kunne like godt endt 1-1, 2-2 eller til og med med seier til oss! Hadde Owen skåret på sin andre sjanse, ville vi vært med i kampen igjen, og kunne jaget utlikningen med mer motivasjon.

Jeg er klar over at resultatet ble 4-1, men jeg syns ikke dette er Allardyces feil. Personlige feil er nøkkelen i denne kampen.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #260 på: 05. Nov. 2007, 12:31 »
Enig. Taylor hjelper jo ikke Cacapa heller på 3.målet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 05. Nov. 2007, 15:37 »
Samma hvor mye Taylor burde hjulpet Cacapa. Cacapa såg ut som en småguttespiller på seniornivå da Benjani bare knuffa han litt vekk og putta den lett! Ikke bra nok. Faye og Taylor mot Mackams!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 05. Nov. 2007, 18:04 »
Ai ai ai. Vel hjemme igjen etter en kræsjlanding i Newcastle.

Jeg hadde det kjempeflott i Newcastle, og skulle gjerne blitt igjen der, men man må vel dessverre tilbake til virkeligheten. For det som skjedde på SJP var ganske så uvirkelig.

Greit nok at vi har variert en del denne sesongen, og greit nok at Big Sam gjør noen merkelige valg av og til. Men det var ikke Big Sam som tapte kampen for oss, selv om Emre og Martins satt på benken til langt, langt, langt ute i andre omgang. Det som skjedde var x-files til tusen. Du tror det ikke før du får se det, og du tror det ikke da heller. Jeg lurer fremdeles på hva i all verden som skjedde, og alle de andre som var på SJP den dagen lurte på det samme.

Jeg vil ikke engang prøve meg på en forklaring, annet enn å si at vi var E L E N D I G E. Eller rubbish, som Big Sam kalte det. For vi spilte faktisk som søppel. Jeg vil tro at Pompey-fansen lovpriser Benjani og resten av spillerne sine etter kampen, og Harry Redknapp blir omtalt som et taktisk geni, kan hende. Faktum er at vi ga bort tre mål, jeg vil nesten si fire, ettersom klareringen som førte til Portsmouths første scoring var langt, langt, langt under akseptabel standard. Og vi var någet heldige som fikk et trøstemål. Vi hadde knapt nok et kvalifisert skudd på mål, mens Pompey hadde fem skudd på mål, og scoret på fire. Selv om jeg setter et stort spørsmålstegn ved hvorvidt 4-1 faktisk var frispark, og hvorvidt det egenltig var å regne som en målsjanse. Det så så ufarlig ut. Fra min posisjon så det ut som det stusset Steven Taylors bein, som forsøkte en klarering. Hvordan det så ut på tv aner jeg ikke. Jeg har bare sett førsteomgang i opptak, ettersom det utrolig nok var vår beste periode i kampen.

En kamp som liknet veldig mye på norsk gjørmebryting i Adeccoligaen, bortsett fra at tempoet av og til var ti ganger høyere. I Norge kan du utmerket godt være uoppmerksom et par minutter, uten at noe som helst har skjedd. De få gangene under kampen jeg var ukonsentrert, og prøvde å få Pompey-fansen til å ti stille (ble GAL av å høre "hello Pompey", "Benjani" og "we want seven" hele kampen gjennom), ble jeg alltid "vekket" av at Pompey hadde filmet seg til et frispark, eller kappet beina av Martins, uten at Chris Foy gadd å straffe dem. Det skjer litt mer i løpet av en kamp i England, men jeg vil tro at det var langt morsommere å være på SJP mot Spurs.

Hvis vi hadde vært bittelitt bedre enn det vi var, ville denne kampen endt 1-1 eller noe i den duren. Kanskje kunne vi til og med vunnet. For Pompey rundspilte oss ikke. De var upresise de også, og lot oss få komme inn igjen i kampen i perioder, uten at vi brydde oss nevneverdig om å benytte de sjansne.

Jeg har sett dårlig forsvarsspill før, men å se på Cacapa på 2-0 og 3-0 var bare flaut. "From Legend to Boumsong in 11 minutes" heter en tråd på newcastle online-forumet. Synes det oppsummerer Cacapas kamp ganske godt.
MEN, Claudio Cacapa har ved flere anledninger tildigere denne sesongen vist at han er en meget god stopper på sitt beste. Og det vil være tull å kreve hans hode på et fat bare på bakgrunn av lørdagens kamp.

Ja, han var forferdelig. Fortjener ikke 1 på børsen engang, men han kommer tilbake, og Big Sam ville vært dum om han ikke hadde støttet ham offentlig i dag. Men Cacapa kan ha godt av en pause. Bruk Rozenhal - Taylor eller Faye-Taylor mot Sunderland, så får vi se når Cacapa kan komme tilbake. Han spilte seg ut av laget for en kort periode, med to svake kamper på rad. Men han kommer tilbake. Det er ikke noen juniorspiller vi snakker om her. Kan ikke helt se hvordan Taylor kan kritiseres så forbanna mye for 4-1. For meg er det et litt svakt skudd, som treffer foten hans i et forsøk på klarering, og som ender opp i mål. Kanskje kunne Harper ropt "keepers ball" hvis han følte han hadde hundre prosent kontroll, men for meg gjør Taylor det en forsvarsspiller skal gjøre, forsøker å klarere ballen. At den ender opp i eget mål er et uhell, og noe som dessverre skjer når ting først går imot oss. Når ting først går galt, så går alt galt. Sånn er det bare med Newcastle.

Jeg har aldri sett Newcastle dårligere, men dette vil neppe være representativt for sesongen vår. Jeg vil ikke bli overrasket om vi nå plutselig for to-tre seire på rad, mot vanskelig motstand. Vi vil være litt opp og ned denne sesongen, ettersom Big Sam sliter med å reparere det enorme vraket han overtok etter Souness og Roeder. Hvis vi en gang skal ha suksess er det på tide å gjøre som Brann. Tenke langsiktig. Vi må slutte å kreve umiddelbar suksess. Vi må heller satse på å nå målet om et trofé eller to innen en tre- til femårsperiode. Alex Ferguson holdt på å få sparken på slutten av 80-tallet, ettersom ingen nevneverdig bedring hadde skjedd. Men så vant de FA-cupen, og vips så vant de alt som var å vinne i løpet av den neste tiårsperioden. Skal vi oppleve suksess, så må vi bare gi en manager tillitt over tid. Og Big Sam har nå startet en prosess som tar lang tid å få fullført. Han er bare såvidt kommet i gang ennå. Det Newcastle Roeder etterlot seg var i en håpløs stand. Shepherd hadde gjort sitt til at økonomien var en stor vits, og sportslig var klubben i en dyp, dyp krise, med spillere totalt blottet for klubbfølelse og med en ukultur som har sittet i veggene altfor lenge. Big Sam har rensket opp i stallen, og forsøker nå å få oss til å jobbe som et lag, med en litt mer effektiv spillestil. Men han må få tid på seg. Du blir ikke mester på et blunk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 05. Nov. 2007, 18:06 »
Samma hvor mye Taylor burde hjulpet Cacapa. Cacapa såg ut som en småguttespiller på seniornivå da Benjani bare knuffa han litt vekk og putta den lett! Ikke bra nok. Faye og Taylor mot Mackams!
Hva med de gode kampene Cacapa spilte før det da? Er de glemt allerede?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 05. Nov. 2007, 18:16 »
Cacapa trenger kanskje en kamp eller to med hvile. To svake kamper på rappen bør i mine øyne gi en annen spiller sjansen når det er så tett som det er mellom stopperne våre. Vi har fire omtrent jevngode stoppere, da er det ikke noe problem å la for eksempel Taylor vise entusiasme og lokal ære mot Sunderland, sammen med enten Faye eller Rozenhal.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 05. Nov. 2007, 18:26 »

Jeg har aldri sett Newcastle dårligere, men dette vil neppe være representativt for sesongen vår. Jeg vil ikke bli overrasket om vi nå plutselig for to-tre seire på rad, mot vanskelig motstand. Vi vil være litt opp og ned denne sesongen, ettersom Big Sam sliter med å reparere det enorme vraket han overtok etter Souness og Roeder. Hvis vi en gang skal ha suksess er det på tide å gjøre som Brann. Tenke langsiktig. Vi må slutte å kreve umiddelbar suksess. Vi må heller satse på å nå målet om et trofé eller to innen en tre- til femårsperiode. Alex Ferguson holdt på å få sparken på slutten av 80-tallet, ettersom ingen nevneverdig bedring hadde skjedd. Men så vant de FA-cupen, og vips så vant de alt som var å vinne i løpet av den neste tiårsperioden. Skal vi oppleve suksess, så må vi bare gi en manager tillitt over tid. Og Big Sam har nå startet en prosess som tar lang tid å få fullført. Han er bare såvidt kommet i gang ennå. Det Newcastle Roeder etterlot seg var i en håpløs stand. Shepherd hadde gjort sitt til at økonomien var en stor vits, og sportslig var klubben i en dyp, dyp krise, med spillere totalt blottet for klubbfølelse og med en ukultur som har sittet i veggene altfor lenge. Big Sam har rensket opp i stallen, og forsøker nå å få oss til å jobbe som et lag, med en litt mer effektiv spillestil. Men han må få tid på seg. Du blir ikke mester på et blunk.

Amen! Kunne ikke vært mer enig i det du sier her. Vi kan ikke forvente all verdens suksess denne sesongen, heller ikke neste, men først om noen sesonger hvis da alt har gått etter planen til Big Sam,

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 05. Nov. 2007, 18:27 »
Hva med de gode kampene Cacapa spilte før det da? Er de glemt allerede?

Nei, han spilte bra før Reading-kampen, men om Cacapa ikke skal få en pause/ut av laget nå, hva skal da til for at dei to andre GODE stopperene våre skal få sjansen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 05. Nov. 2007, 18:27 »
Enig med deg i det Joakim, men virker på flere her som de rett og slett ønsker å kvitte seg med Cacapa bare pga. lørdagens kamp.

Ønsker å se denne forsvarsrekka mot Mackems:

Beye----Taylor----Rozehnal----Enrique

Evt. Faye og Rozehnal i midten.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #268 på: 05. Nov. 2007, 19:51 »
jeg fikk (heldigvis) ikke sett kampen på lørdag, kun høydepunktene. Det jeg fikk se av cacapa var grusomt å se. Greit cacapa har spillt godt i år, men dette var guttefotball! Vet det bare er et spørsmål om tid før vi ser Taylor og Roz i forsvaret igjen. Samtidig savner vi vel sårt Given.
Det som irriterer meg mest av alt er at vi før denne sesongen kjøper 4-5 forsvarspillere, og vi gjør FORTSATT enorme feil i forsvar! Hva er det med Sam som gjør at han ikke lar Martins spille fra start? Martins har scora flere mål i år. Synes dette virker veldig merkelig. Hvorfor henta vi egentlig smith, som kommer til å benke så fort barton og emre er tilbake? han er i mine øyne en spiller jeg ikke klarer å finne plass til på laget. Det burde da heller vært mye smartere å hente en enda bedre stopper til 6 m/p! Uforståelig.  >:(
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 05. Nov. 2007, 20:36 »
Støtter deg her Joakim. Big Sam kan ikke klandres for den forferdelige opptredenen, men han kan klandres for å bruke feil folk. Hvor ble det av Beye? Ikke på benken en gang! Tror også vi fort kan vinne 2-3 på rad mot tøff motstand, ikke ulikt Newcastle i det hele tatt.

Denne kampen var helt surrealistisk, og dette kommer nok ikke til å skje på lang lang tid igjen, i HVERT FALL IKKE på SJP.

Når det gjelder neste kamp: jeg regner ikke Sunderland som et godt lag. Vi skal alltid slå Sunderland, men man vet jo aldri i slike hatoppgjør. Den dårligste lagdelen deres er forsvaret, noe som er bra for Newcastle.
De spiller forresten mot hjemmesterke City i dag, kan lett få 3, 4 mål i bagasjen med seg hjem, men nå er jo ikke City kjent for målkavalkader på CoMS heller.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg