20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2008  (Lest 220102 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2008
« Svar #1575 på: 01. Feb. 2008, 15:51 »
Sam Allardyce antydet et par/tre nye spillere inn i januar. Når han fikk sparken fikk vi inn en mann som har vært ute av fotballen i flere år, og som måtte bli kjent med spillerstallen på nytt. Når Big Sam ble sparket forsvant også muligheten vi hadde til å få Diarra. Det er nødig Keegans feil.
Keegan prøvde seg på Woodgate, men spilleren selv sa nei. Vi kan vel ikke klandre Keegan for det? Eller? Vi har trolig forhørt oss om Bentley, men fått klar beskjed om "hands off" fra Blackburn. Den er grei nok. Vi var helt tydelig ikke beredt til å betale spesielt mye for Barnes. Det får være klubbens vurdering. Selv kjenner jeg ikke spilleren godt nok til å vite om det har noen hensikt å bruke £3-5 mill på en spiller som ikke engang spiller fast for Derby. Jeg er ihvertfall skeptisk til om han ville forsterket midtbanen vår vesentlig.

Ting kan tyde på at vi holder spillere under oppsikt, og at vi sikkert kommer til å prøve på nytt på noen spillere når sommeren kommer.

Januar er forøvrig den verste tiden å handle spillere på, og Big Sam selv hatet januar-vinduet som pesten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1576 på: 01. Feb. 2008, 15:59 »
Foråvidt greit at ingen kom, som mange sier er det lettere å hente spillere til sommeren, men dette er sirkus Newcastle, skulle faen ikke forundre meg om vi 31 august fortsatt manglet mange og at Keegan uttaler at vinduet er for kort bla bla bla... Greit at de nå får bedre tid, men da forventer jeg at ting begynner å skje allerede uker etter siste serierunde. Har de sett for seg spillere burde de hentes inn med en gang. Husker Berbatov var klar for Spurs på 17 mai året før han kom,  ar gjerne imot en slik signering jeg også, både tidsmessig og kvalitetsmessig
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1577 på: 01. Feb. 2008, 17:48 »
Jeg tviler på at noen klubber sitter å tvinner tomler og venter på at transfervinduet skal åpne i sommer for først da å begynne å jobbe. Jeg vil regne med at de har en del navn på blokka allerede når vinduet åpner. Det er klart at når denne planleggingen, speidingen og forhandlingene skal skje i løpet av to uker at det blir svært vanskelig, spesielt for en manager som har vært ute av gamet i 3 år. Jeg er egentlig fornøyd med at det ikke ble noen panikkjøp av middelmådigheter til en altfor høy pris, men satser på å slå hardt tilbake til sommeren. Skjer ikke det er det grunn til å klage!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1578 på: 01. Feb. 2008, 20:17 »
Her er et bra intervju med kevin keegan der han snakker hovedsaklig om Barton.

Han snakker også om Januarvinduet, svarer at pengene er der og at han kunne ha hentet 4-5 spillere, men han valgte å vente til i sommer med å "splashe cash". Noe jeg tror er et smart valg, med hensyn til at spillerne antageligvis ikke hadde vært av beste kvalitet og man kan ikke regne med at alt skjer i løpet av en 2 ukers periode som trener. Jeg synes det er spennende med det som skjer angående styre og management-delen i klubben som blir bygd opp fra grunn på profesjonelt hvis. Håper vi kan scoute hele verden for talenter og etablerte spillere som kan gi stallen et boost og gjøre newcastle om til en kvalitetsklubb igjen.
Så jeg ser fram til sommervinduet der det definitivt kommer til å være mye action på St. James' Park.

Han sier også at Ashley står bak han og elsker klubben, noe som er betryggende :)
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/n/newcastle_united/7222879.stm
« Siste redigering: 01. Feb. 2008, 20:26 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1579 på: 01. Feb. 2008, 20:25 »
Mange klubber har kjøpt flere spillere allerede før vinduet åpner, så vi trenger selvfølgelig ikke vente til 1. juli før vi starter å kjøpe spillere. Men uansett, det blir bare dumt å hive seg på nakken til Keegan, Wise og Mort hvis vi ikke har kjøpt en eneste spiller innen 1. juni. Det viktigste er at vi får inn kvalitetspillere og de rette typene. Hvis vi må vente helt til 1. september før de er klare, så får vi bare smøre oss med tålmodighet. Det viktigste er at vi faktisk får inn de rette spillerne.

Det er vel ingen som kan være uenig i det, vel?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1580 på: 01. Feb. 2008, 20:30 »
Dette var da som musikk i mine ører iallefall. Gleder meg virkelig til å se den nye Barton i aksjon.
Jeg er litt skuffet, men ikke allverdens ang kjøp i dette januar vinduet. Det er en vanskelig tid å handle spillere. Men vi har da hentet en del unge lovende talenter, det er meget gledelig, å viktig i den prosessen Newcastle vi føre fremover. Gleder meg virkelig til å se alle disse spillerene ta steget å bli STORE STJERNER I NEWCASTLE..

Ja, jeg tror vi allerede kommer til å handle spillere fra første minutt i sommer. Tror Keegans menn jobber livet av seg for å kartlegge spillere som vil forsterke førstelaget, å fortsatt finne talenter, å få hentet de til Newcastle.
Jeg har stor tro på Wise i den rollen han er blitt tildelt. Å Jeg har meget stor tro på at det kommer til å bli en del kjøp til sommeren, i alle lagdeler. Det er viktig, siden det kommer til å bli salg i alle lagdeler å..
Vi kommer sikkert til å bli linket til store spillere\stjerner allerede de kommende ukene, men jeg gir min fulle støtte til at de riktige spillerene kommer til sommeren. Keegan vet å bygge laget etter spillestilen, å da kommer det til å bli morsomt..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1581 på: 01. Feb. 2008, 20:33 »
Mange klubber har kjøpt flere spillere allerede før vinduet åpner, så vi trenger selvfølgelig ikke vente til 1. juli før vi starter å kjøpe spillere. Men uansett, det blir bare dumt å hive seg på nakken til Keegan, Wise og Mort hvis vi ikke har kjøpt en eneste spiller innen 1. juni. Det viktigste er at vi får inn kvalitetspillere og de rette typene. Hvis vi må vente helt til 1. september før de er klare, så får vi bare smøre oss med tålmodighet. Det viktigste er at vi faktisk får inn de rette spillerne.

Det er vel ingen som kan være uenig i det, vel?

De fleste er forhåpentligvis ikke uenige med deg i det når de først tenker over det. Poenget er uansett at man må kjøpe spillere man kan være 90% sikker på at vil slå til i klubben. Et av de beste kjøpene som er gjort i norsk fotball noen gang, Marek Sapara til Rosenborg er et godt eksempel på dette. Stig Torbjørnsen (RBKs speider) hadde sett han mer enn 10 kamper over en lengre tidsperiode. Det sier jo seg selv at man ikke både kan finne spillerne og kartlegge dem så grundig på ca. 2 uker.

Men nå har jeg enorme forhåpninger til somervinduet!  ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1582 på: 01. Feb. 2008, 20:46 »
Og Stig Thorbjørnsens funn til RBK er et veldig godt bevis på hva en speider er til for. Vi har ikke bare én scout. Vi har mange. Og de har helt tydelig greid å finne spennende talenter for oss. La oss bare håpe de kan finne spillere som forsterker førstelaget også. Det er mange spennende spillere fra Afrika og Øst-Europa, som kan være mer aktuelle for Newcastle enn for Rosenborg.

Og jeg ser gjerne at vi finner spillere som Werder Bremens nyervervelse Sebastian Prödl. Og da mener jeg unge, lovende spillere som kan gå rett inn på laget. Jeg vil gjerne se at vi bygger litt som Arsenal har gjort under Wenger. Kjøper unge spillere som forsterker elleveren. Det kan gi fantastiske resultater på lang sikt.

Med andre ord, flere i aldersgruppen 19-24 og 25-30 enn i aldersgruppen 30+. Å beholde spillere som Martins, N'Zogbia, Milner og Taylor er det viktigste vi kan gjøre med den stallen vi allerede har.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1583 på: 01. Feb. 2008, 21:33 »
Problemet med Afrikanske talenter er at det er vanskelig å få arbeidstillatelse for dem i England. Didier Konan på Rosenborg var jo ønsket av Charlton, men de hadde ikke kommet til å få arbeidstillatelse på han grunnet få landskamper. Dette er en spiller som ble kåret til blant Afrikas tre beste spillere det året!

BallaJazz

• Gjest
« Svar #1584 på: 02. Feb. 2008, 00:01 »
Helt enig.Det er utrolig mye spennende talenter å ikke minst gode fotballspillere i afrika men så er det som nevnt  problemer med arbeidstillatelse da men det er helt klart steder vi burde titte å fokusere nærmere på synes jeg.Ellers så har vi jo tyske ligaen som har noen intresange spillere.Å fått en Norges svar på Sapara,Koren eller Konan hadde ikke vært dumt ;D.

Får satse på at scoutene våres gjør en sikkelig jobb å henter opp  noen ukjente navn som blir fremtidens stor spillere for oss

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1585 på: 02. Feb. 2008, 00:17 »
Annan som spiller i Start er jo et talent ;)
Han er jo blitt skytt opp i skyene etter sin siste kamp. Var han som gjorde Essien så god i kampen sa landslagstreneren. Han er vel 21 år nå, å er en defensive midtbanespiller. Han kostet Start 1,5 mill kr. Toppklubber i Frankrike skal vistnok ha vært ute etter han, men det ble ikke noe av det.

Se bare på Alex i Chelsea, de kjøpte han å eide han da han spilte i PSV, vist jeg har skjønt det riktig. Der var han i 3 år, som en utviklingsmulighet å for å få erfaring fra Europeisk fotball. Dermed når de 3 årene er gått, er det bare å hente spillerene hjem.
Det er jo en mulighet å gjøre det med de Afrikanske talentene vist vi skulle finne noen da.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1586 på: 02. Feb. 2008, 00:22 »
Er det han som sitter på benken i et av de dårligste lagene i tippeligaen i fjor. Har også hørt at han skal være et kjempetalent, men er litt skeptisk når han ikke engang har spilt særlig mye for Start. Tror ikke slike utlånsavtaler som den med Alex er så vanlig heller desverre, tror ikke så mange klubber går med på slike avtaler.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #1587 på: 02. Feb. 2008, 01:31 »
Her er kanskje noe Keegan kan begynner med før kampene!.Skal vist bringe lykke.. :P

http://www.dagbladet.no/sport/2008/02/01/525682.html

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1588 på: 02. Feb. 2008, 02:02 »
Funker bare i Egypt da.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1589 på: 02. Feb. 2008, 22:45 »
Reuters skriver i dag:

Levante have said that the Primera Liga club and their Brazilian centre-back Alvaro were the victims of a fraudulent offer by an intermediary who falsely claimed that Birmingham City and Newcastle United had bid 3 million euros ($4.46 million) for the player.

"Both clubs have confirmed to us that they made no such offers," Levante president Julio Romero told the club's Web site. Levante said that Newcastle told them that would report the incident to FIFA.