20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2008  (Lest 220112 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2008
« Svar #990 på: 23. Jan. 2008, 12:02 »
Hehehe.

Ro dere ned 4 hakk. Jeg snakker ikke om spillere som Richards og Berbatov, for det regner jeg som svært usannsynlig. Men hvorfor skal vi legge oss på et sjikt vi ikke har noe nytte av. Hvorfor skal vi ikke fortsette å hente spillere i kaliberet til Habib Beye, Obafemi Martins osv.? Jeg forstår det ikke, og jeg vil aldri forstå det.

Men Beye er jo ikke akkurat en klassespiller, hvertfall hvis man ser på det i det store og hele. Han spilte på et relativt OK lag i Frankrike, og da er det klart at vi har mulighet til å være hente han. Hvis vi finner slike spillere andre steder så vil vi selvsagt satse på slike spillere! Men Crouch er en spiss som spiller på et av de beste lagene i PL, han er på det Engelske landslaget og han ville styrket laget vårt betraktlig. Ser ikke skaden i å hente han...

Forresten JA TAKK TIL ASHTON :)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #991 på: 23. Jan. 2008, 12:04 »
Drogba spilte på det samme "ok" laget i Frankrike. Det skal også legges til at Beye var kaptein. Jeg syns Beye absolutt er en klassespiller, og den beste forsvarsspilleren vi har hatt på flere år.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #992 på: 23. Jan. 2008, 12:05 »

Og hvor er nyansene til folk her? Spesielt kesse og Benson viser liten vilje til å prøve å skjønne hva Fredrik mener. For han har et poeng. Et godt poeng.
Vi må fortsette å hente spillere som José Enrique, Habib Beye og Oba Martins. Spillere som over tid vil føre oss nærmere toppklubbene. I dette vinduet kan vi hente en god blanding av gammelt og ungt. Men hvis vi skal hente aldrende spillere - MÅ DE VÆRE GODE! Da snakker jeg ikke om John Arne Riise. Da snakker vi spillere som Andrei Arshavin, som ikke lenger er noe talent. I tillegg ser jeg gjerne at spillere som Giles Barnes kommer inn dørene på St.James'. Spillere med fremtiden foran seg.

Problemet er jo det at når vi henter Beye, Enrique og Martins så tar vi store sjanser. Vi vet ikke om de kommer til å klare seg i PL. Og i føge Keegan så skal vi hente spillere som allerede har bevist at de duger i PL, så jeg ser egentlig ikke vitsen med å argumentere for at Beye og Martins har gjort det godt. Gi meg andre eksempler på spillere med PL erfaring som styrker troppen vår?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #993 på: 23. Jan. 2008, 12:10 »
Drogba spilte på det samme "ok" laget i Frankrike. Det skal også legges til at Beye var kaptein. Jeg syns Beye absolutt er en klassespiller, og den beste forsvarsspilleren vi har hatt på flere år.

Så klart man kan finne gode spillere på lag rundt om i verden. Men jeg kan helt ærlig ikke se at Riise og Crouch skal svekke oss.. Og når vi er desperate etter spillere med PL erfaring så kan jeg heller ikke se hvilke andre alternativer vi har. Da må det være Ashton eller Shorey hvis det er de posisjonene han vil styrke.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #994 på: 23. Jan. 2008, 12:15 »
Jeg mener at verken Crouch eller Ashton vil styrke oss....Når det gjelder spissplassen så har vi Owen, Martins, Smith, Viduka....det skal virkelig en klassespiss til for å forsterke den kvartetten.. Og jeg skjønner ikke poenget med å hente en spiss som er dårligere enn to(minst) av de vi har fra før...

Ok...Crouch er en annen spillertype enn Owen og Martins, men se nå på hva Tevez og Rooney gjør i manu!!!

Siden KK vurderer en ny spiss, er jeg nesten sikker på at noen er på vei ut(i tillegg til shola).......Kan det være Smith, er det Martins som ikke har tillitten til KK eller er han sikker på at Owen forlater oss til sommeren? Nevner ikke Viduka, til og med Shola er mer attraktiv på markedet en han..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #995 på: 23. Jan. 2008, 12:19 »
Det er ingen hemmelighet at Keegan til tider liker å spille med "stor og liten" spiss, så jeg kan se for meg feks Ashton blir Keegans utgave av Shearer på ny. Og jeg synes Ashton og Crouch vil være et steg opp både fra Smith, Viduka og Ameobi...

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #996 på: 23. Jan. 2008, 12:32 »
Fra Fansfc.com:
Beast linked with Newcastle United
06:43 January, 23, 2008
Julio Baptista has been linked with a move to Newcastle United Football Club.

The Brazilian international had a spell in England last season with Arsenal, yet Arsene Wenger decided against making the loan move permanent and the player returned to Real Madrid.

The future of the 26-year-old at the Bernabeu remains uncertain and he has featured in just six La Liga games this season, with reports suggesting Bernd Schuster could be willing to let him leave this month.

Kevin Keegan is believed to be interested in taking Baptista to St James Park to bolster his attacking options, and if he can’t persuade Real to loan him for the season, he may decide to pay £8million for a permanent move.

Håper det er noe i dette! Ville mye heller hatt Baptista enn Ashton. Han ville sikkert blitt billigere og, hehe.

Vi kunne brukt ham bak Martins eller Owen i 4-4-1-1 i den samme rollen han hadde i Sevilla. Tror det hadde funket bra. Kanskje han hadde funnet tilbake til Sevilla-formen og?

Ville helst hatt ham på lån ut sesongen med opsjon på å kjøpe ham, men jeg hadde nok gamblet på ham allikevel hvis ikke.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #997 på: 23. Jan. 2008, 12:35 »
Fytti helvete! Baptista for 8 mill hadde vært gull, det.. Noe helt annet enn Crouch.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #998 på: 23. Jan. 2008, 12:42 »
Er FansFC er seriøs side??

Ingen av mine Arsenal kompiser var spesielt imponert over det Baptista gjorde der, men det kan jo hende han kan hevde seg bedre hvis han kommer til en klubb som har vil få mer spilletid i.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #999 på: 23. Jan. 2008, 12:43 »
Baptista er best på sentral midtbane....bare nevner at han var DM i Sevilla.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1000 på: 23. Jan. 2008, 12:46 »
Vi har jo behov for en DM også vi ;)

Han var vel DM en god stund og ble primært kjøpt til Sevilla som det, men etter at de hadde få spisser tilgjenglig måtte han steppe inn, og da bøttet han inn mål. Etter at han gikk til Real har vel karrieren gått litt nedover...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1001 på: 23. Jan. 2008, 12:51 »
Han begynte å bøtte inn mål som midtbanespiller...utrolig mye mål til å være midtbanespiller, men som en offensiv midtbanespiller..Og etterhvert så begynte han å spille mer på topp....Men skal vi kjøpe Baptista, noe som ville vært flott! Så ville jeg hatt han på midten. Han er esktrem når han kommer fra dypet med sitt vanvittige skudd..Han er ikke så god på topp når han må ligge å stange mot en forsvarsvegg..Jeg mener det er mye av grunnen til at han mislyktes i arsenal, at han primært ble brukt som spiss.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1002 på: 23. Jan. 2008, 12:54 »
Men er han den kreative midtbanespilleren vi trenger da??

Ser egentlig for meg at Keegan ville brukt han som spiss hvis han kommer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1003 på: 23. Jan. 2008, 13:02 »
Han er ikke så veldig kreativ nei, han er ikke den elegante AM med perleteknikk, men han svorer masse mål, han er en vanvittig trussel på dødballer både inne i boksen og når han kan skyte fra 30m og inn.....

Han kan selvsagt spille spiss også, men som sagt jeg synes Baptista er ti ganger bedre når han kommer fra dypet, kontra når han må ligge å stange foran der sånn som Viduka liker å gjøre.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1004 på: 23. Jan. 2008, 13:41 »
Bapdista hadde vært gull. Men trenger vi egentlig en offensiv midtbane, når vi fra før har Både Barton, emre og en Lua Lua som jeg tror blir stor.
Da ville jeg isåfall gått for Deco
Nei det vi trenger er en Forsvarssjef. En bauta i forsvar ala det Terry er i Chelsea og King i Spurs.
Her tror jeg Woodgate hadde passa fint.

Vi trenger også en spiss.
Ashton er Nevnt, Crouch er Nevnt, Bentley er Nevnt.
Men få inn Eidur på Barca