20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2008  (Lest 220108 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2008
« Svar #810 på: 12. Jan. 2008, 11:44 »
Nei, vet du hva. Henter han Chimbonda, vet jeg ikke hva jeg gjør... Makan til usympatisk drittspiller finnes ikke.

Faen så enig.. Med engang jeg hører navnet hans tenker jeg på når han bitchslappa Butt i 3-2 seieren vår...

Da Tham kjøpte ham hadde Chimpen gjort en optimal sesong i Wigan. Årsaken til at Chimpen kanskje blir solgt er at han ikke har innfridd prislappen. Han er veldig god fremover, men dessverre går dette utover hans defensive egenskaper. Og er det noe castle ikke trenger så er tomsing i bakre firer.  Eneste måten castle kan komme oppover uten å risikere for mye er å kjøpe talenter. Vi skal ikke ha suksess nå, men om 2 til 3 år...Problemet er kanskje at klubben og byen er så sultefora på suksess at de ikke er i stand til å tenke langsiktig. 

Big Sam ville kanskje ha klart dette, men da på bekostning av fotballunderholdningen. Vi klarer ikke å erobre nye fans med å spille møkkafotball.  Hvem er det som vraker Enrique og Emre og lager en midtbane bestående av Faye, Buttt og Smith. Er ikke oe rart at spissene ikke presterer da. For at vi skal lykkes må vi gi Enrique tillitt ove rtid og forvente at  han spiller noen møkkakamper i år

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #811 på: 12. Jan. 2008, 12:24 »
Nei, vet du hva. Henter han Chimbonda, vet jeg ikke hva jeg gjør... Makan til usympatisk drittspiller finnes ikke.

Faen så enig.. Med engang jeg hører navnet hans tenker jeg på når han bitchslappa Butt i 3-2 seieren vår...

Da Tham kjøpte ham hadde Chimpen gjort en optimal sesong i Wigan. Årsaken til at Chimpen kanskje blir solgt er at han ikke har innfridd prislappen. Han er veldig god fremover, men dessverre går dette utover hans defensive egenskaper. Og er det noe castle ikke trenger så er tomsing i bakre firer.  Eneste måten castle kan komme oppover uten å risikere for mye er å kjøpe talenter. Vi skal ikke ha suksess nå, men om 2 til 3 år...Problemet er kanskje at klubben og byen er så sultefora på suksess at de ikke er i stand til å tenke langsiktig. 

Big Sam ville kanskje ha klart dette, men da på bekostning av fotballunderholdningen. Vi klarer ikke å erobre nye fans med å spille møkkafotball.  Hvem er det som vraker Enrique og Emre og lager en midtbane bestående av Faye, Buttt og Smith. Er ikke oe rart at spissene ikke presterer da. For at vi skal lykkes må vi gi Enrique tillitt ove rtid og forvente at  han spiller noen møkkakamper i år
Jeg er så utrolig enig med deg! Kjempeinnlegg! Jeg mener dette henger sammen med at vi må lage en filosofi, altså en spillestil som omfatter like mye det offensive som det defensive, like mye det ballvinnende som det kreative. Et hvert lag trenger minst en kreativ dirigent fremover og minst en hardtarbeidende ballvinner på midten. Merkelig at ikke Emre og Enrique har fått flere sjanser. Nå er jeg en av dem som mener Nzogbia ikke tar noe skade av å spille vingbeck og jeg synes også han har gjort en fin figur på denne plassen hittil i år. MEN, må da kunne gå ann å gi talentene en sjanse og heller forsøke å spille fotball. Toon army og resten av supporter-sirkuset forventer offensiv fotball. Det vil også jeg ha, til og med på bekostning av resultater og defensiv trygghet, i alle fall på kort sikt. La oss få inn en spillefilosofi som gjør at vi spiller attraktiv sexy fotball igjen! :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #812 på: 12. Jan. 2008, 13:31 »
Sitat
Det vil også jeg ha, til og med på bekostning av resultater og defensiv trygghet, i alle fall på kort sikt. La oss få inn en spillefilosofi som gjør at vi spiller attraktiv sexy fotball igjen!

Du køddar no? Du hugsar vel korleis det gjekk sist vi skulle spela sexy fotball? Med din og Gullit filosofi kjem vi til å vera i League 2 om nokre år og ALDRI vinne ein drit...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #813 på: 12. Jan. 2008, 14:26 »
Hva angår Enrique synes jeg Sam har gjort fornuftig i å matche ham forsiktig. I det Enrique begynte å spille svakere enn tidligere mot Liverpool, synes jeg egentlig det var helt greit å benke ham en periode. Han fikk likevel hoppe inn på slutten av kamper, uansett resultat, og ble forsiktig matchet tilbake i laget. Jeg synes han nå kan få fortsette å spille en rekke kamper. Begynner han å slite igjen, så kan det kanskje være greit å benke ham, før han blir stemplet som en ny Babayaro. Jeg er redd vi skulle ha brukt samme taktikk med Rozenhal. Nå har han et vanvittig Bramble-stempel på seg, og det kan ikke være sunt. Han er bedre enn som så. Det har vi sett med egne øyne alle sammen. Men den store skadeboomen i forsvaret i november har vel dessverre ødelagt de mulighetene. Men jeg håper vi nå lar Rozenhal sitte på benken eller tribunen til vi vet at han er klar for PL. Litt sånn som Hughes gjorde med Gamsten, da han erstattet vår alles kjære Graeme Souness i Blackburn.

Unnskyld meg, men skal vi drite i resultatene og spille Gung-Ho-fotball? Er det morsomt å se på at laget ditt taper kamper da? Det hjelper ikke om vi skaper mange sjanser og scorer mål, så lenge motstanderen scorer dobbelt så mange som oss. Å tape 6-2 er faktisk ikke morsomt. Selv ikke mot Man Utd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #814 på: 12. Jan. 2008, 14:57 »
Hva angår Enrique synes jeg Sam har gjort fornuftig i å matche ham forsiktig. I det Enrique begynte å spille svakere enn tidligere mot Liverpool, synes jeg egentlig det var helt greit å benke ham en periode. Han fikk likevel hoppe inn på slutten av kamper, uansett resultat, og ble forsiktig matchet tilbake i laget. Jeg synes han nå kan få fortsette å spille en rekke kamper. Begynner han å slite igjen, så kan det kanskje være greit å benke ham, før han blir stemplet som en ny Babayaro. Jeg er redd vi skulle ha brukt samme taktikk med Rozenhal. Nå har han et vanvittig Bramble-stempel på seg, og det kan ikke være sunt. Han er bedre enn som så. Det har vi sett med egne øyne alle sammen. Men den store skadeboomen i forsvaret i november har vel dessverre ødelagt de mulighetene. Men jeg håper vi nå lar Rozenhal sitte på benken eller tribunen til vi vet at han er klar for PL. Litt sånn som Hughes gjorde med Gamsten, da han erstattet vår alles kjære Graeme Souness i Blackburn.

Unnskyld meg, men skal vi drite i resultatene og spille Gung-Ho-fotball? Er det morsomt å se på at laget ditt taper kamper da? Det hjelper ikke om vi skaper mange sjanser og scorer mål, så lenge motstanderen scorer dobbelt så mange som oss. Å tape 6-2 er faktisk ikke morsomt. Selv ikke mot Man Utd.

Matche forsiktig? Er man god nok så er man god nok og jeg synes ikke Enrique har gjort seg bort på noen måte hittil. Kom gjerne med et eksempel der han har spilt dårlig?
Jeg visste det kom til å bli kommentert Joakim.  Jeg mener at vi bør spille offensiv kreativ fotball igjen. Vi må finne tilbake til det spillet som karakteriserte oss under Keegan. Det er det supporterne vil se. JA, jeg er lei av å se et kynisk NUFC som ikke har peiling på hva de skal gjøre når de vinner ballen i gunstige situasjoner! Og JA, hvis det å spille mer offensiv fotball resulterer i at vi glipper litt mer baklengs så godtar jeg det på kort sikt. ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #815 på: 12. Jan. 2008, 16:59 »
Big Sam tok tak i noe som var neglisjert i mange år på Tyneside, nemlig forsvaret. Det var uten tvil hans første oppgave, å stable opp et forsvar, rett og slett å bygge opp laget bakfra. Dessverre fikk han ikke fullføre, men han har uten tvil hjulpet oss på vei!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #816 på: 12. Jan. 2008, 17:27 »
Helt uenig, det du sier er mer eller mindre feil. Forsvaret har ikke blitt bedre i det hele tatt. Vi slipper inn like mange mål som før og forsvaret er ute på bærtur minst 7 ganger i løpet av en kamp. Fortsatt ukonsentrerte, lite kompakte, rufsete og urolige. Sam gjorde to bra ting forsvarsmessig, og det var å hente inn våre to beste spillere denne sesongen; Beye og Faye.

Når skal bitterheten etter Sams avgang avta?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #817 på: 12. Jan. 2008, 17:29 »
Tipper det tar mer enn 3 dager hvertfall.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #818 på: 12. Jan. 2008, 17:30 »
Vi er fortsatt dårlig samspilte, og kommunikasjonen er fortsatt dårlig, men vi har fortsatt et mye bedre forsvar nå enn i fjor, og det vil antakeligvis bare bli bedre og bedre.
Se på stallen nå sammenlignet med i fjor, og du skjønner det jævla enkelt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #819 på: 12. Jan. 2008, 17:48 »
Joda, bredden er mye bedre, men det er fortsatt ingen klassespillere der bak. Håper selsvagt også det blir bedre og bedre, og jeg kan ikke vente til den dagen Newcastle har fått på plass et fryktinngytende forsvar. Jeg mener at hvis vi i første omgang får inn en midtstopper og en venstreback(Enrique blir vel ikke satset på enda) av bra kaliber, så kan det kanskje ta flere steg mot det vi lengter etter, allerede denne sesongen. Vi må bygge forsvaret rundt Habib Beye og Abdoulaye Faye, som by far er våre beste forsvarsspillere.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #820 på: 12. Jan. 2008, 17:51 »
Ja, der er vi helt enig. Men, så må du også se på omstendighetene rundt transfersommeren vår. Big Sam fikk 9 mill å handle for, og han hadde en helt for jævlig tynn stall. Da måtte han, som han selv har sagt, velge billigere utenlandsimporter fremfor proven PL-spillere.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #821 på: 12. Jan. 2008, 20:27 »
Her er min ønskeliste for den nye manageren:

Ut:
Butt
Smith
Cacapa
Carr
Rozenhal
Viduka
Owen
Barton
Milner

Inn:
Bruk de pengene vi får for de der, pluss 50mp å kjøp et nytt lag.

Det her er ikke skrevet i sinne eller skuffelse, jeg mener på tro og ære at de der må ut. Skjell meg ut den som vil... Ut må de.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #822 på: 12. Jan. 2008, 21:16 »
Eneste jeg ville beholdt av de hadde vært Milner, en av våre beste denne sesongen..
Skal vi plutselig ikke ha h.midtbane spillere eller h.vinger ilaget nå. Nei ærlig talt da..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #823 på: 12. Jan. 2008, 21:19 »
Her er min ønskeliste for den nye manageren:

Ut:
Butt
Smith
Cacapa
Carr
Rozenhal
Viduka
Owen
Barton
Milner

Inn:
Bruk de pengene vi får for de der, pluss 50mp å kjøp et nytt lag.

Det her er ikke skrevet i sinne eller skuffelse, jeg mener på tro og ære at de der må ut. Skjell meg ut den som vil... Ut må de.

Enig med alle utenom Milner. Trur at mange hadde sagt seg enig om dei som skal vekk. Den manageren som ikkje ser dette,
må rett og slett vere stein dum og ikkje eige nokon fotballkunnskaper!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #824 på: 12. Jan. 2008, 21:21 »
Jeg vil beholde Milner og Smith..ellers kan resten gå for min del.....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM