20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2008  (Lest 220103 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2008
« Svar #495 på: 16. Des. 2007, 11:55 »
Stemmer dette??
Da blir denne kvelden bare bedre å bedre, siden det sitter en liten kald pils i hånden å nå ;)

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=69682
Å en tidlig søndags morgen, kommer det frem Tottenham vil selge 3 spillere..
Av disse mener jeg Huddelstone hadde vært inntresant, en kjempe som er en defensive midtbanespiller.. Manner har faktisk en meget god passningfot i tilegg.. Hadde han bare fått av seg noen kg så ;)

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=69688
 Kadar kansje snart klar, ser ut som han har imponert.. Spennende å se at det er mange nye talenter som er på vei til denne klubben.

Av de 3 Tottenham skal selge er det kun Routledge jeg synes vi skal prøve oss på. En ung og rask høyreving som kan gi Milner konkurranse på denne plassen, så kan Duff og N`Zogbia slåss om plassen på venstresiden. Det som også er fordelen med Routledge er at han i likhet med Milner også kan spille på venstresiden, om det da skulle være behov for det.
Så jeg synes vi skal gå for Routledge om prisen er rett, en spiller som vil gi oss et alternativ til Milner når han evt er ute av form eller skadet.

Kader har jeg aldri hørt om, heller ikke klubben han spiller for...........

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #496 på: 16. Des. 2007, 12:09 »
Newcastle are lining up a bid for Darlington keeper David Stockdale. (News of the World)
Er Harper på vei vekk kansje. Vi linkes til denne keperen, her er litt info fra Sky om han?
http://www.skysports.com/football/player/0,19754,11767_265274,00.html

Big Sam admits Brown defeat
Magpies boss resigned to missing out on Red Devils ace
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_2979788,00.html
Ser ut til at det kansje er Neville som setter en stopper for overgangen...

http://www.clubcall.com/index.jsp?storyID=330501
Noen som kunne tenkt seg en defensivemidtbanespiller :o
Jeg har alltid hatt sansen for han iallefall, men alt hadde vært avhengig av pris, å han kan spille h.back. Noe Allardyce liker å trenger(beye forsvinner i januar)
http://www.eatsleepsport.com/articles/666344.html

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=516021
Å her er en h.back spiller jeg alltid har likt. Hadde sagt ja takk til denne spilleren..
« Siste redigering: 16. Des. 2007, 12:14 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #497 på: 16. Des. 2007, 12:32 »
Stemmer det at Lassana Diarra vil vekk fra Arsenal syns jeg Newcastle burde prøve å hente ham. En ung og allsidig spiller som utvilsomt kan tilføre laget vårt mye!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #498 på: 16. Des. 2007, 12:56 »
Placente linkes og det ville vært et typisk Big Sam kjøp.

http://nufcblog.com/2007/12/16/transfer-news/newcastle-linked-with-placente-and-kadar/
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #499 på: 18. Des. 2007, 17:56 »
Ser at Albelda er på vei vekk fra Valencia i januar! Ganske god defensiv midtbanespiller det, 30 år er vel heller ingen alder for en slik spiller.
Jeg kunne godt tatt til takke med Albelda som vårt defensive anker på midtbanen, er jo et hav bedre enn Butt og Geremi i en slik rolle, og om vi kan få ham på billigsalg nå i januar mener jeg vi bør slå til på det. Ville forsterket både start11 og selfølgelig også troppen generelt. Er kansje også et mulig kapteinsemne med sin rutine fra  Valencia (som han er/har vært kaptein i en årrekke) og det spanske landslaget!

LINK

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #500 på: 18. Des. 2007, 18:27 »
Mascherano eller Carrick inn i januar hadde vært fantastisk. Det virker som Liverpool sliter litt med finasieringen av Mascherano, mulighetene for å at skulle velge oss er små men det er verdt forsøket. I PL per dags dato tror jeg ikke du finner en bedre defensiv midtbanespiller. Carrick sliter litt med spilletid i Manu, han er georidie så det kan jo være at han kan være interessert i en overgang. Hva mener forumet om Sidwell? Personlig ser jeg ikke bruk for han hvis vi skal spille bare med to sentrale, i 433 derimot tror jeg Sidwell kunne vært bra som indreløper.
an sparker ikke Bobby Robson??

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #501 på: 18. Des. 2007, 20:20 »
Kommer som du sier på hvilken formason vi spiller. Sidwell er en bra spiller, men vi har jo Emre og virker som Sam liker Geremi (dessverre) så jeg syntes vi heller skal bruke penger på en høyrving eller en deffensiv midt.

Carrick hadde vært en svært bra signering, men vet ikke hvor interessert Man Utd er i å selge. Han er jo også ung og hvis det er mulig med et kjøp er jeg for å bruke mye penger på han. Hvis vi får han har vi en kvalitetspiller i mange år.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #502 på: 18. Des. 2007, 21:09 »
Greit nok med defensiv midtbanespiller, men den bør i tilfelle være av MEGET høyt kaliber...God nok til å matche topp 6!! Mener at om laget trenger en kreativ sjel sentralt på midtbanen og, en som an holde på ball og skape noe når laget sliter! Med Emre i form har vi en slik spiller, men Emre har desverre ikke fått tillitt (eller vært ute av form, usikker på hva som ligger bak lite spilletid).

Spiller for spiller holder Newcastle bra nok nivå for topp 6, men mangler noen kreative sjeler! Milner er mer arbeidsjern enn kreativ. Det samme kan sies om Barton og Smith også, N'zogbia og Duff er tekniske og raske men ikke kreative nok. Vi mangler en som kan slå de pasningene Gerrard/Alonso/Macherano gjør i Liverpool, Lampard/Ballack/Essien gjør i Chelsea, Scholes/Carrick/Giggs/Ronaldo i ManU, Fabregas/Hleb/Rosicky i Arsenal, City har Elano og Petrov, Everton Cahill, Arteta og Pienaar, P'mouth: Muntari, Mendes, Kranjcar!

Jeg mener at sev om Newcastle kanskje alt i alt har bedre og flere gode sentrale midtbanespillere i Geremi, Barton, Smith, Emre, Butt og Faye (regner ikke Milner og N'zog som sentrale spillere selv om de KAN spille der), er det vel bare Emre som har de kreative egenskapene i seg! Newcastle finne ut hvem de skal satse på, i hvilke posisjoner og hvilket system! Men en kreativ midtbanespiller MÅ vi ha, alternativt et bindeledd mellom midtbane og 2 spisser (Gudjohnsen).

Newcastle kan kjempe bra mot mange av de store lagene, men blir ikke noen trussel selv når laget har ballen! Tror desverre ikke Big Sam er rette mannen, han gjorde mye bra med Bolton med små ressurser, men han kjøper bare flere av de samme spillerne med mer penger i Newastle (i allefall så langt)!!

"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #503 på: 18. Des. 2007, 21:25 »
skal vi kjøpe en ny sentral midtbane spiller eller stopper er vi nødt til å kjøpe en som er bedre en alle de andre på laget. Vi må få inn klassespiller, og luke vekk de svakeste.
Sidwell er ikke bedre en barton og emre etter min mening. Håper på en deffensiv midtbanespiller som ikke gir ballen vekk hver gang han vinner den. derretter kan vi selge butt til sunderland. Han gjør en strålende innsats og jobber alltid hardt, og det skal han ha ros for. Men han hemmer oss veldig med sin totale mangel på kretivitet.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #504 på: 18. Des. 2007, 21:36 »
skal vi kjøpe en ny sentral midtbane spiller eller stopper er vi nødt til å kjøpe en som er bedre en alle de andre på laget. Vi må få inn klassespiller, og luke vekk de svakeste.
Sidwell er ikke bedre en barton og emre etter min mening. Håper på en deffensiv midtbanespiller som ikke gir ballen vekk hver gang han vinner den. derretter kan vi selge butt til sunderland. Han gjør en strålende innsats og jobber alltid hardt, og det skal han ha ros for. Men han hemmer oss veldig med sin totale mangel på kretivitet.

Enig her, men selv om Makelele kanskje er den beste i verden på akuratt det er det ikke en slik type vi trenger, MÅ ha noen men mer offensive og kreative egenskaper i tillegg! For en som kun ligger som anker blir tynt sammen med Barton/Smith/Milner/N'zog etc... Problemet er at disse spillerne får vi ikke, vi får kun spillere som kan enten det ene, eller det andre! Ballack, Lampard, Gerrard, Pirlo, Xavi etc er ikke tilgjengelig! Da må vi går for det nest beste, enten en type som Diego, eller en som kan fungere som bindeledd til spiss (Gudjohnsen)
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #505 på: 18. Des. 2007, 21:40 »
Da må vi går for det nest beste, enten en type som Diego, eller en som kan fungere som bindeledd til spiss (Gudjohnsen)
Det er jo faktisk en DEFENSIV midtbanespiller vi trenger, ikke en offensiv type som Diego. Han har så godt som ingen defensove fiber i kroppen. Det beste i mine øyne ville være å skaffe en type som Makelele og spille slik:

-----------------xxxxxx---------------

---------Barton---------Emre--------

Milner-----------Viduka---------Duff

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #506 på: 18. Des. 2007, 22:06 »
Da må vi går for det nest beste, enten en type som Diego, eller en som kan fungere som bindeledd til spiss (Gudjohnsen)
Det er jo faktisk en DEFENSIV midtbanespiller vi trenger, ikke en offensiv type som Diego. Han har så godt som ingen defensove fiber i kroppen. Det beste i mine øyne ville være å skaffe en type som Makelele og spille slik:

-----------------xxxxxx---------------

---------Barton---------Emre--------

Milner-----------Viduka---------Duff

Dersom 4-3-3, helt enig. Da har vi Zog som kan gjøre storartet jobb både fremfor "Makelele" og i Duff sin plass også.
Meen, problemet blir jo da å utnytte våre to beste spisser i Owen og Martins.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #507 på: 18. Des. 2007, 22:11 »
Med Big Sam som manager tror jeg aldri vi vil se Owen og Martins bli satset på sammen. Desverre. Men slik er filosofien hans, og det er lite vi kan gjøre med det. Jeg mener det er viktigst å se hvordan vi kan gjøre det best som lag, og ikke sette opp laget etter hvilke stjerner vi har i kvilke posisjoner.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #508 på: 18. Des. 2007, 23:42 »
Sidwell? Den jyplingene som rømte da Glenn Roeder fikk sparken, og som heller ville bli overflødig i Chelsea? Hadde ikke Sam hentet Barton, så kunne han vært aktuell. Nå vil han kun tilføre midtbanen vår en allerede eksisterende bredde, og han besitter ikke akkurat ferdigheter som er mangelvare i Newcastle, etter det jeg vet.

Skal forøvrig sies at selv om det hadde vært flott med en offensiv, kreativ spiller, så mener jeg vi må se oss om etter en yngre, og bedre defensiv midtbanespiller, med gode ballferdigheter, som kan ta over for Butt.
Og selv om jeg ikke synes Butt direkte hemmer oss, så synger han på siste verset, og bør erstattes etter inneværende sesong.

Forøvrig vil jeg ikke utelukke at Martins og Owen kan bli satset på igjen. Men tror ikke vi skal vente oss at de to spiller sammen igjen med en gang Owen er fit igjen. Laget må nok vise at de ikke er avhengig av en luftsterk kriger før han velger å kjøre Owen-Martins igjen. Men det er en kjent sak at Big Sam vil skape en enhet, et LAG, med Newcastle United, og jeg vil ikke bli nevneverdig overrasket om det betyr at Owen ikke får en ny kontrakt. Tror nok også vi kan oppleve at andre publikumsfavoritter må forlate St. James' Park, for at laget skal bli mer samkjørt og opptre mer som en enhet, og ikke 11 enkeltpersoner, som Souness trodde var mulig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #509 på: 19. Des. 2007, 09:47 »
The Daily Mail skriver i dag at Brown ønsker seg til Newcastle og at Smith og Butt har overtalt han til å komme når kontrakten hans går ut til sommeren

LINK
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic