20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2008  (Lest 220922 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2008
« Svar #450 på: 10. Des. 2007, 16:32 »
Gidder igrunn egentlig ikke bry meg om å se på noe som tribalfootball spyr ut.

Tribalfootball er egentlig en bra side. For dem skriver ned ryktene av de forskjellige engelskeavisene skriver. Som the times,daily mail,the people osv.
Hvorfor bruke tribalfootball, når du har NewsNow, som sender deg direkte til absolutt ALLE som melder det ene eller andre om NUFC. På den måten kan du komme direkte til hovedkilden, eller velge den kilden du anser som mest seriøs. Selv bruker jeg kun icnewcastle, newsnow, SkySports og BBC.

Tribalfootball bruker som regel kun drittaviser som kilder til sine artikler, og jeg synes ikke sammendragene er verdt å lese. Jeg går heller til hovedkilden, så lenge den finnes. Og hvis hovedkilden ikke er å spore opp, så driter jeg i det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #451 på: 10. Des. 2007, 19:34 »
Synes ikke tribalfootball er så ille jeg! Greit nok at det kommer masse rykter på trykk der, men det er jo sammendrag fra alle engelske aviser og nettsider, + en del utenlandske også........

Når transfervinduet er åpent må vi regne at rykter oppstår, så får vi heller diskutere spillerne som vi blir linket til. Å til dere som ikke bryr dere om rykter og transferoverganger, hvorfor i hellsikke skrive det ned på forumet? La heller vær med å skriv noe da, og la de andre få lov å diskutere! Ingenting er vel mer uinteressant enn å lese et nytt innlegg der det kun refereres til hvor lite den personen bryr seg om dette!!!
« Siste redigering: 10. Des. 2007, 19:35 av Frode »

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #452 på: 10. Des. 2007, 21:06 »
Med et optimalt januar-vindu (fra mitt synspunkt) skjer disse utskiftningene:

INN: Shorey, Baheng, Edmilson, Arshavin
UT: Carr, Ramage, Ameobi

11eren vil da se slik ut:

-------------------Given---------------------------
Beye-----------Taylor--Faye---Enrique/Shorey
Milner---Emre/Barton--Edmilson/Faye-----Zog
                Martins--------Arshavin/Owen

Med spillere som Geremi, Roz, Cacapa, Owen, Viduka, Duff i bakhånd danner dette et PL-lag jeg mener kan utfordre Pompey, Everton og City om 5.plassen.

Det blir dog bare med tanken. Realistisk januar-vindu blir noe som dette:

INN: Brown, Ben-Haim, Baheng
UT: Carr

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #453 på: 10. Des. 2007, 21:23 »
Tror nok ikke Ramage blir solgt i dette vinduet. Hvem vil kjøpe en skadet spiller da ;D

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #454 på: 10. Des. 2007, 22:24 »
Dette hadde vert knas:

------------Given/Harper----------
Beye/Carr-Faye/Cacapa-Taylor/Rozehnal-Enrique/Zog----
------Barton/Diego-Edmilson/Geremi-Emre/Milner/Zog-------
------Arshavin/Milner----------------------Duff/Martins
------------Viduka/Smith/Martins/Owen--------------

4-4-3 som alle sikkert forstår ;)

Dette vil si at vi må få inn:
Diego
Edmilson
Arshavin

Dette høres kanskje litt ambisiøst ut, men eg håper at Ashley velger å opne lommeboka i januar.
Ser jo at at Diego er litt vel usansynlig, men eg er evig optimist. :D

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #455 på: 10. Des. 2007, 23:03 »
Gidder igrunn egentlig ikke bry meg om å se på noe som tribalfootball spyr ut.

Tribalfootball er egentlig en bra side. For dem skriver ned ryktene av de forskjellige engelskeavisene skriver. Som the times,daily mail,the people osv.
Hvorfor bruke tribalfootball, når du har NewsNow, som sender deg direkte til absolutt ALLE som melder det ene eller andre om NUFC. På den måten kan du komme direkte til hovedkilden, eller velge den kilden du anser som mest seriøs. Selv bruker jeg kun icnewcastle, newsnow, SkySports og BBC.

Tribalfootball bruker som regel kun drittaviser som kilder til sine artikler, og jeg synes ikke sammendragene er verdt å lese. Jeg går heller til hovedkilden, så lenge den finnes. Og hvis hovedkilden ikke er å spore opp, så driter jeg i det.
Fordi det er newsnow som jeg fant de linkene på ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #456 på: 11. Des. 2007, 14:37 »
Ingen Edmilson i januar

Nufc.co.uk skriver i dag at Edmilson ikke vil bli hentet i januar, men at Big Sam muligens prøver seg til sommeren.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #457 på: 11. Des. 2007, 15:49 »
Det var synd! Tviler på at han kommer i det hele tatt da!?
Håper bare Allardyce ser at Butt ikke er god nok, ihvertfall om han har tenkt til å klatre litt på tabellen......

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 11. Des. 2007, 16:07 »
Alan Oliver mener å vite at verken Hangeland eller Goian er aktuelle for NUFC, ihverfall etter at Big Sam fortalte han følgende:
"But big Sam insists: ?Hangeland is not on our radar and, while I had a look at Goian in the summer, he is not for us.?

Så da ser det ut til at vi kan glemme disse 2!

Hele artikkelen her.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #459 på: 11. Des. 2007, 18:24 »
Goian vet jeg ingenting om, men Hangeland er dårligere enn de vi allerede har (anser ham for å være på nivå med Taylor per dags dato). Så det er en grei deal for meg.

Jeg er ganske sikker på at Butt regnes som god nok for denne sesongen. Det er ikke først og fremst han som holder oss tilbake. På bortebane er det kanskje det, men på hjemmebane har han vært nesten upåklagelig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 11. Des. 2007, 18:32 »
Hvis ikke en ny defensiv midtbane hentes i januar så kan vi vinke farvel til 7 plass i hvert fall. Helt utrolig at dere ikke ser at Butt rett og slett er for dårlig(for å si det på den milde måten). Det er jo et MUST å hente en def.midt i januar. Det er jo nettopp det vi trenger. Det vi trenger for å få skikk på laget, selvsagt i tillegg til å kjøpe 2, 3 andre spillere i posisjoner der det trengs).

Men hvis noen ikke ser at det kreves omrokkeringer på nyåret, så forstår jeg det rett og slett ikke, og jeg forstår heller ikke hvorfor jeg gidder å bry meg. For jeg vet jo at jeg har rett. Og det vet Sam Allardyce også.

Naive innstillinger mangler det ikke på i hvert fall. Huff  :-\
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #461 på: 11. Des. 2007, 19:04 »
Jeg er ganske sikker på at Butt regnes som god nok for denne sesongen. Det er ikke først og fremst han som holder oss tilbake. På bortebane er det kanskje det, men på hjemmebane har han vært nesten upåklagelig.

Ja, det så vi jo i sist hjemmekamp mot Birmingham, vi fikk jo tross alt mye ut av hans særdeles giftige pasninger! Var jo mens han var på banen at vi fikk startet det ene angrepet etter det andre etter elegante Butt pasninger rett etter vi hade gjenvunnet ball!!  ;D

Om Butt blir regnet som god nok denne sesongen kan vi nok si farvel til en topp-plassering, skal kansje også slite med en topp 10 plassering. Det er ikke til å se bort ifra at vi har en av de svakeste defensive midtbanespillerne i PL! Vil si at den defensive midtbanerollen er lagets viktigste om vi skal spille 4-3-3, da er det også viktig at personen i denne rollen har flere strenger å spille på!
Men Butt skal ha for innsatsen han legger ned, selv om ikke innsats alltid er nok!

Får vi ikke en ny defensiv midtbanespiller i januar håper jeg Faye blir å finne i denne posisjonen..........

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #462 på: 11. Des. 2007, 19:15 »
Jeg synes heller ikke Butt er god nok for vår start 11'er....Men faktum er at han har vært en svært viktig brikke for oss i mange kamper...Han går foran i krigen og jobber som helt, han er en begrensed fotballspiller, men når han har dagen er han en riktig god spiller! Dessverre varier han voldsomt og i mange kamper denne sesongen har det irritert meg voldsomt...pasningsferdighetene(generelt) hans er ikke spesielt gode, men han har en god basisteknikk og slår gode kort pasninger....noe som irriterer er at han TROR han er bedre til å slå pasninger enn det han er(han prøver på masse spektakulære ting han bare kan drømme om å gjennomføre), derfor tror jeg det blir så mye feilpasninger fra Butt....for kortpasningsspillet hans er bra!

Som sagt han er en begrenset fotballspiller, men det er også Makelele! Konklusjonen min er at han er en fin spiller å ha i stallen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 11. Des. 2007, 19:33 »
Får vi ikke en ny defensiv midtbanespiller i januar håper jeg Faye blir å finne i denne posisjonen..........

Tviler på at Faye er noe særlig mer kreativ og pasningssikker enn Butt. I tillegg mangler han nok mye av arbeidskapasiteten til Butt. Tviler på at det hadde styrket 11ern vår.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #464 på: 11. Des. 2007, 19:54 »
Mulig, men Faye er ikke så temposvak. Han er også mye bedre i luftrommet og er sterkere fysisk enn det Butt er. Regner også Faye for å være mer pasningsikker, da jeg irriterer meg grenseløst over alle feilpasningene Butt farer med!

Og til kø1, det å sammenligne Makelele og Butt er en smule drøyt! Forskjellene på de 2 er så stor at jeg ikke gidder å gå nærmere i detalj..........