20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2008  (Lest 220088 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2008
« Svar #270 på: 17. Nov. 2007, 23:26 »
Vi må nok bare innse at vi trenger en ny spiss. Owen er en vandrene skade og kan nesten ikke regnes med i troppen. Skulle da Martins pådra seg en skade ender vi opp med å bruke Ameobi-Viduka. Ikke særlig gunstig..

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 17. Nov. 2007, 23:30 »
Vi må nok bare innse at vi trenger en ny spiss. Owen er en vandrene skade og kan nesten ikke regnes med i troppen. Skulle da Martins pådra seg en skade ender vi opp med å bruke Ameobi-Viduka. Ikke særlig gunstig..

Du glemmer vel Smith her. Ser ærlig talt ikke hvorfor du vil ha spisser danield. Vi har da 4 stykker som holder bra nivå og scorer nok mål. Når en så god spiller som Martins må sitte på benken virker det ikke som spissplassen er vårt største problem. Nei, gi meg heller en høyreving eller en back syntes det er der vi har dårligst dekning.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #272 på: 17. Nov. 2007, 23:33 »
Selvfølgelig kan Owen regnes med i troppen. Og OM Martins i det hele tatt skulle ende opp med en aldri så liten skade, kan vi bruke Smith - Viduka. Det er faktisk gunstig. Vi har fire spisser som holder et veldig bra nivå, og Ameobi er en mer eller mindre brukbar spiss han også. Han duger i hvert fall som femtevalg.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 18. Nov. 2007, 05:03 »

Du glemmer vel Smith her. Ser ærlig talt ikke hvorfor du vil ha spisser danield. Vi har da 4 stykker som holder bra nivå og scorer nok mål. Når en så god spiller som Martins må sitte på benken virker det ikke som spissplassen er vårt største
problem. Nei, gi meg heller en høyreving eller en back syntes det er der vi har dårligst dekning.
Vi trenger minst 1 spiss i januar mener da jeg ihvertfall. Viduka har vært særdeles mye skadet (var det forrige sesong også for Boro), og vi trenger ihvertfall en som kan avlaste han og gi laget flere strenger å spille på. Owen har vært meget uheldig de årene han har vært i klubben og er en vandrende skade slik det ser ut nå. Ameobi synes jeg rett og slett ikke er god nok og kan ikke skjønne annet enn at han blir solgt enten i januar eller til sommeren.

Da sitter vi igjen med Smith og Martins, godt alternativ det for all del, men jeg mener vi trenger 1 spiss i januar. Får vi inn en skikkelig god hodesterk spiss har vi all slags mulig kvalitet på topp og kan bytte spillere etter hvilke motstander vi møter og hvilket press vi skal sette.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 18. Nov. 2007, 10:35 »
Det er bare fire lag som har scoret flere mål enn oss denne sesongen i Premier League, så jeg vil nok svare ja på det spørsmålet. Men baklengsmål har vi mange av!

Selv en molbo kan se at det er forsvaret, eventuelt deler av midtbanen, som må styrkes, ikke angrepet!

Og Big Sam vil fremstille seg selv som en molbo dersom han kjøper inn flere nye forsvarere i Januar. Han hentet Beye (høyreback og stopper), Faye (stopper evt. def.midtbane), Rozehnal, Caçapa (begge stoppere) og Enrique (venstreback). Her snakket vi om et komplett nytt forsvar og fire spillere som faktisk er nykommere i Premier League. Da sier det seg selv at disse gutta trenger tid, og det gjør det ikke noe enklere at Big Sam har rotert mye i forsvaret og prøvd seg frem veldig mye. Dersom Big Sam nå kjøper nye forsvarere i Januar så blir det nesten som han selv sier: "OK, jeg prøvde i sommer, men jeg bommet tydligvis". Og på nåværende tidspunkt er det alt for tidlig å trekke den konklusjonen.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #275 på: 18. Nov. 2007, 10:39 »
Hmm, skal vel ikke glemme at Martins forsvinner i Januar sammen med flere spillere??
Da sitter vi igjen med en skadet Owen, skadeutsatt Viduka, Ameobi, å Smith.
Det er derfor jeg tror Allardyce sier at han vil beholde Ameobi? Grunnet vi blir tynt bemannet i den perioden. Han blir nok solgt til Sommeren..
Regner faktisk med denne Arshavin kommer inn i Januar, iallefall en drøm vist han kommer..
Geremi, Beye, Faye, forsvinner vel også i den mnd?? Så vi sitterigjen med en tynn stall. Så forsterkninger trengs det.. Men det er som Allardyce sier, det er vanskelig å hente klassespillere??
Å det er det vi må, vi trenger spillere som FORSTERKER førstelaget.

Newcastle boss Sam Allardyce wants to take his former Bolton defender Tal Ben-Haim for a knockdown £1m from Chelsea. (People)
Hadde vært en billig å bra løsning det.
« Siste redigering: 18. Nov. 2007, 10:47 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #276 på: 18. Nov. 2007, 10:52 »
Ingen tvil om at vi faktisk trenger en spiss.Amøbi håper jeg forsvinner + at Owen er meget skadeutsatt.Det holder ikke det vi har på topp nå rett å slett så vi trenger en sikkelig goalgater .Arshavin er et meget spennende alternativ jeg synes Big Sam burde gå for i Januar.Ellers så synes jeg vi trenger en ving type og en sentral forsvar spiller med fart.For er det noe vi mangler sentralt der så er det fart å det trenger vi SÅRT.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 18. Nov. 2007, 10:55 »
Arshavin er jeg også litt veldig positiv til, uten at jeg egentlig vet altfor mye om han. Men som jeg sa tidligere: han ser ut som en god teknisk spiller med fart og eksplosivitet som kan komme i rommet bak spissene og score mål. Og en slik spiller kan det virkelig se ut som vi trenger.

Ben Haim for £1 mil. ja. Nå var plutselig ikke Chelsea og russerpengene så forbanna populært lenger, og da vil han komme dassende til oss alikevel. En god forsvarer for all del, men som dere kanskje skjønner, har litt blandede følelser for at vi skal hente ham nå. Men skal vi først handle en eller flere forsvarsspillere i Januar så bør det i det minste være en som er kjent med Premier League fra før.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 18. Nov. 2007, 11:01 »
Vi trenger minst 1 spiss i januar mener da jeg ihvertfall. Viduka har vært særdeles mye skadet (var det forrige sesong også for Boro), og vi trenger ihvertfall en som kan avlaste han og gi laget flere strenger å spille på. Owen har vært meget uheldig de årene han har vært i klubben og er en vandrende skade slik det ser ut nå. Ameobi synes jeg rett og slett ikke er god nok og kan ikke skjønne annet enn at han blir solgt enten i januar eller til sommeren.

Da sitter vi igjen med Smith og Martins, godt alternativ det for all del, men jeg mener vi trenger 1 spiss i januar. Får vi inn en skikkelig god hodesterk spiss har vi all slags mulig kvalitet på topp og kan bytte spillere etter hvilke motstander vi møter og hvilket press vi skal sette.

Hadde jo vært greit med en ekstra hodesterk spiss det kan jeg være enig i, men syntes vi heller skal se på andre deler av laget hvis vi skal forsterke. Vi har f.eks. bare Milner som er ren høyreving. Hvis han hadde blir borte kommer nok Smith eller Geremi inn på plassen hans, og syntes de har vist at de ikke passer inn der. Selv om to av spissene våre ikke spiller har vi likevel et godt alternativ. Ameobi var dårlig mot Derby og derfor vil alle selge han og mener han ikke er god nok. Syntes han har vist ting tidligere som gjør at han hvertfall ville fungere brukbart som backup hvis vi har to av spissene ute. Sam har  også sagt at Ameobi ikke skal selges (står også på newutd) så da forholder jeg meg til det.

Edit: Arshavin hadde passet bra siden han slik som jeg har forstått det kan spille både ving og spiss. Har ikke sett mye av han jeg heller, men det lille jeg har sett har vært posetivt.
« Siste redigering: 18. Nov. 2007, 11:02 av fredd »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 18. Nov. 2007, 11:15 »
Tal Ben Haim kan pelle seg langt vekk fra NUFC! Han hadde sin sjanse til å komme til oss i sommer, men valgte lønningsposen og lite spilletid i Chelsea fremfor det trygge hos oss. At vi nå må betale 1 million pund for han gjør ikke saken bedre siden vi kunne fått han gratis i sommer.
Jeg vil ha og tar imot spillere som ønsker å spille for klubben vår, ikke spillere som tenker lønning og som bruker oss som en slags reserve løsning siden de valgte feil sist.
Nei, Ben Haim tok ikke utfordringen i sommer og hadde ikke lyst til å spille for oss da. La han gå til en annen klubb om det er noen andre som er interessert.........

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 18. Nov. 2007, 11:22 »
Hadde jo vært greit med en ekstra hodesterk spiss det kan jeg være enig i, men syntes vi heller skal se på andre deler av laget hvis vi skal forsterke. Vi har f.eks. bare Milner som er ren høyreving. Hvis han hadde blir borte kommer nok Smith eller Geremi inn på plassen hans, og syntes de har vist at de ikke passer inn der. Selv om to av spissene våre ikke spiller har vi likevel et godt alternativ. Ameobi var dårlig mot Derby og derfor vil alle selge han og mener han ikke er god nok. Syntes han har vist ting tidligere som gjør at han hvertfall ville fungere brukbart som backup hvis vi har to av spissene ute. Sam har  også sagt at Ameobi ikke skal selges (står også på newutd) så da forholder jeg meg til det.

Edit: Arshavin hadde passet bra siden han slik som jeg har forstått det kan spille både ving og spiss. Har ikke sett mye av han jeg heller, men det lille jeg har sett har vært posetivt.
Enig i det, men som jeg har skrevet tidligere her et sted trenger vi flere enn 1 spiller inn nå i januar. I mine øyne hovedsaklig 1 spiss, 1 høyreving og en defensiv midtbanespiller (anker). Så må vi heller se om Big Sam selger noen spillere og om evt disse er verdt å erstatte.........

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #281 på: 18. Nov. 2007, 12:20 »
Jeg ville gjerne ha Ben Haim i sommer, men ikke nå lenger. Synes ikke han er så god lenger.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #282 på: 18. Nov. 2007, 12:37 »
Og Big Sam vil fremstille seg selv som en molbo dersom han kjøper inn flere nye forsvarere i Januar. Han hentet Beye (høyreback og stopper), Faye (stopper evt. def.midtbane), Rozehnal, Caçapa (begge stoppere) og Enrique (venstreback). Her snakket vi om et komplett nytt forsvar og fire spillere som faktisk er nykommere i Premier League. Da sier det seg selv at disse gutta trenger tid, og det gjør det ikke noe enklere at Big Sam har rotert mye i forsvaret og prøvd seg frem veldig mye. Dersom Big Sam nå kjøper nye forsvarere i Januar så blir det nesten som han selv sier: "OK, jeg prøvde i sommer, men jeg bommet tydligvis". Og på nåværende tidspunkt er det alt for tidlig å trekke den konklusjonen.

Nei, slik blir det ikke. Vi trenger en ny back, og vi trenger også kanskje en ny kvalitetstopper, gjerne en som er godt etablert i PL fra før av. Du sier at han kjøte inn et komplett nytt forsvar, men nå må du ikke glemme at han også rev ned et helt forsvar.

Jeg ser også for meg at vi kanskje trenger en ny høyreving nå som Solano har dratt, og kanskje også en på den sentrale midtbanen. Uansett, vi trenger definitivt ikke en spiss!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 18. Nov. 2007, 12:53 »
Nei, slik blir det ikke. Vi trenger en ny back, og vi trenger også kanskje en ny kvalitetstopper, gjerne en som er godt etablert i PL fra før av. Du sier at han kjøte inn et komplett nytt forsvar, men nå må du ikke glemme at han også rev ned et helt forsvar.

Det var vel også nødvendig å rive ned det forsvaret vi hadde hvis vi skal tibake i toppen. Eller mener du vi skulle gitt Bramble og Bernard ny kontrakt og satset på spillere som Babayaro, Carr og Ramage som førstevalg på sine plasser?

Vi har litt for dårlig deknining på backene så der kan jeg være enig at vi trenger noen nye alternativer. På midtstopperplassen derimot har vi bra nok dekning og de som spiller der har vist at de er gode fotballspillere allerede. Etter min mening blir det alt for tidlig å mene at vi trenger en ny midtstopper når hele forsvaret nesten er nytt. La dem få tid til å bli samspilte og bli vant med engelsk fotball og så kan vi se om vi trenger noe nytt i den posisjonen...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 18. Nov. 2007, 15:02 »
Gilberto Silva og Anelka er de to kjøpene jeg håper på i januar...det innebærer også et salg av enten Michael Owen eller Shola Ameobi.....Jeg synes vi skal kvitte oss med en spiss hvis vi skal kjøpe en ny en.....

Ellers synes jeg at vi skal gi forsvaret tid til å bli samspilte....Synes at alle fire(våre midtstoppere) har vist potensiale og jeg tror vi kan bygge opp et sterkt forsvar med de fire stopperne...Har mest tro på Faye - Taylor...MEN, jeg skulle gjerne sett en ny høyreback i klubben, en som kunne tatt opp kampen med Beye...

Carr og Ramage har kontrakter som går ut til sommeren, og går det som jeg håper forsvinner begge, og da tvinges BigSam ut på jakt etter forsvarsspillere...så om vi finner det perfekte kjøp i januar er det ikke meg imot, men for min del kan vi godt vente til sommeren..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM