20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2008  (Lest 220086 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2008
« Svar #105 på: 18. Okt. 2007, 21:22 »
Haha, trur kanskje du har LITT for store forhåpningar, far ;)

Støttes. Vi er uten noe europa cup spill og er derfor en ikke aktuell klubb for mange spillere.

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #106 på: 20. Okt. 2007, 02:02 »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 20. Okt. 2007, 02:04 »
Leste at Emanuelson var på listen over de 50 største talentene i verden og han hadde samtidig fått 3 stjerner, noe som kun de beste får..

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #108 på: 20. Okt. 2007, 08:05 »
Hadde Emanuelson kommet hadde vi hatt utrolig bra dekning på venstrebacken. Hadde vært et kjempekjøp etter min mening. Da hadde vi virkelig hatt em mega venstre side i denne klubben. Enrique, Emanuelsson, Emre, Zoggy, Duff, det hadde vært noe folkens.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #109 på: 20. Okt. 2007, 10:46 »
Ble vi ikke linket til Emanuelson under Roeder også? Mulig jeg drømmer... Har sett han et par ganger og han virker veldig lovende! Nzogbia har vist at det ikke er noe problem for han å bytte på å spille ving og back. Nå er han etter min mening en moderne ving-back også, så det burde ikke være noe problem å flytte Zog opp på ving ved en eventuell Emanuelson-overgang. Positiv link!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 20. Okt. 2007, 11:29 »
Det jeg har sett av han har også vært lovende. Hadde vært et spennende kjøp med tanke på at han er så ung, men har vel allerede fått en del erfaring fra klubb og landslag. Uansett er det ikke på venstresiden vi trenger spillere så er ikke sikkert Sam vil prioritere denne delen når han skal kjøpe spillere i Januar...

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #111 på: 20. Okt. 2007, 13:29 »
Til rett pris å vist han vet han for kvalitet for de pengene, kommer Allardyce til å handle. Da har vi å evt, 2 backer å 2 vinger på venstre siden. Å på toppen av det hele vet vi hva Zoggy er god for på backplassen. Så ja takk til Emanuelsson.
Dobbel dekning på alle plasser er mottoet til Allardyce. Da trenger vi fortsatt 2 til på høyresiden. Vi har Beye å Milner, de andre er rett å slett ikke gode nok, denne siden er prioritet 1, mener jeg..
Vi trenger å en sentral midtbanespiller.En kreativ strateg. Dette er prioritet 2.
Uansett, tror vi kommer til å få inn 2 eller flere spillere i januar, å den ene er et stort navn.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 20. Okt. 2007, 14:04 »
Vi trenger å en sentral midtbanespiller.En kreativ strateg. Dette er prioritet 2.

Syntes vi først skal se Emre og Barton spille før vi fastslår at vi trenger en ny kreativ midt. I de første kampene av sesogen har det vært åpenbart at vi mangler kreativtet og hvis en bare ser på disse kampene er det selvsagt at vi trenger en mer kreativ midtbane,  men våre to mest kreative sentrale midtbanespillere har vært ute og når de kommer tilbake blir det nok bedre... Hvis vi da fortsatt mangler kreativtet støtter jeg et innkjøp av en kreativ midt, men syntes det er litt tidlig å si nå at vi trenger en ny kreativ midt når vi nesten ikke har sett våre to kreative midtbanespillere i aksjon.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 20. Okt. 2007, 16:39 »
http://nufcblog.com/newcastle-pursue-21-year-old-ruby-emanuelson/

Urby Emanuelson?

Hadde ikke vært meg imot! Urby har vel i likhet med Drenthe blitt sammenlignet med Edgar Davids, delvis fordi han har det samme lett gjenkjennelige lange rastahåret som Davids, men også fordi Urby er en sånn "Duracell-kanin spillertype" som nettop Davids. I tillegg har Urby blitt stående litt i skyggen av Drenthe den siste tiden syns jeg. Om Newcastle klarer å utnytte dette og snappe opp Emanuelson i Januar ville det vært glimrende spør du meg. Han er også en spiller som kan tilføre laget mer kreativitet. Ikke det at N'Zogbia gjør det dårlig offansivt fra backplassen når han spiller der, men Emanuelson med N'Zogbia foran seg kunne blitt et fyrverkeri av en venstreside. Men vi må heller ikke glemme Enrique, det eneste negative med å hente Emanuelson er i såfall at det vil måtte gå utover spilletiden til en av de to, hvorav begge egentlig er for gode til å benkes.

Ellers er jeg veldig enig med fredd her: vi skal ikke dømme midtbanen vår nord og ned enda for å være for lite kreative, forklarningen ligger nok i at våre kreative sjeler på midten dessverre har vært skadet.

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #114 på: 21. Okt. 2007, 13:02 »
Sitat
Sitat fra: Lars Arild Stordal på 20. Okt, 01:29

Alt for tidlig å si at vi skal vi skal ha en ny strateg når de som skal fylle denne rollen ikke har spillt enda. Men svnet etter en slik spiller er der, uten tvil.
Det har blitt litt for mye like spillere med Butt, Geremi å Smith. De er spillere som skal balansere mitbanen å laget, mens vi skulle hatt noen andre på indreløperne.

De som skal fylle disse rollene er jo som kjent Barton og Emre. Men kan det bli for offansivt med de to og med Geremi/Butt i midten?

Vi har også Duff, Beye, Faye og Enrique som ikke har vist seg helt enda. Både pga skade og spilletid. Noe som ikke er annet enn hvardagskost i Newcastle United.

Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 21. Okt. 2007, 13:30 »
Hvorfor er alle så opptatt at vi skal inn en ''kreativ strateg'' som dei blir kalt? Emre er vel kreativ nok eller? Barton er en komplett midtbanespiller som er målfarlig og god spilleforståelse/passningsfot. Eg kan derimot vere enig i at høyresiden er ett sted der vi trenger nye spillere.

"Alle" er nok opptatt av dette siden det har vært åpenbart at vi trenger en slik spillertype hvis vi bare ser på de første kampene. Når Geremi og Butt er på midten har vi en av PLs minst kreative midtbaner og vi så hvor få sjanser vi greide å skape mot f.eks. Derby.

Men som jeg skrev syntes jeg vi først skal se Emre og Barton spille før vi kommer med konklusjoner som at vi må kjøpe inn en ny kreativ strateg.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 21. Okt. 2007, 21:24 »
Ser at Nolan har slitt med spilletid i Bolton i det siste, ihvertfall under ledelsen til Sammy Lee, men han er jo borte nå. Om Nolan fortsatt ikke får tillit av ny manager i Bolton synes jeg vi skal gå for han i januar.
Synes også vi trenger en høyre midtbanespiller, en som kan gi Milner litt konkurranse. SWP er jo nevnt og er et godt alternativ, men jeg synes Sam Allardyce skulle legge litt penger på bordet for en skikkelig høyreving, og gjerne en utenfor England. Bastian Schweinsteiger og David Odonkor er 2 spennende unge tyskere, og jeg skulle gjere sett en av dem i en NUFC drakt!

Maduro som spiller i Ajax og landsmennene De Jong og van Der Vaart er også spillere jeg gjerne kunne tenkt meg å sett i vår sorte og hvite drakt!

Noen av de nevnte er nok litt dyre spillere, men kvalitet koster, og skal man opp blant "topp 4" må man bruke "litt cash" for å få noen av de beste spillerne i sine posisjoner. Disse spillerne burde heller ikke være umulig å få til klubben vår, kansje bortsett fra Bastian Schweinsteiger, men han har jo slitt med litt spilletid tidligere i Bayern Munchen.............

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #117 på: 21. Okt. 2007, 21:33 »
Tror nok ikke Schweinsteiger sitt førstevalg ville vært Newcastle. Og Odonkor har det så vidt jeg vet godt i Real Betis.

De andre høres spennende og muligens mer realistiske ut.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 21. Okt. 2007, 21:37 »
Har ikke sett Odonkor siden VM, men da var han hvertfall god. Nå tror jeg han spiller i Betis (ble kjøpt for å ersatte Joaquin) og da burde han være interessert i en overgang til oss. Selv om han har det bra der er de uten e-cup og sliter vel også i år i ligaen. Husker han som en ekstret rask spiller som var god til å drible. Kunne vært et spennende kjøp...
« Siste redigering: 21. Okt. 2007, 21:40 av fredd »

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #119 på: 22. Okt. 2007, 23:13 »
Ej sei berre en ting: Høgreback. Om ikkje må iallefall beye ta seg opp MANGE hakk