20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2008  (Lest 220205 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar 2008
« Svar #30 på: 06. Okt. 2007, 19:47 »
Noen ganger må man ofre noe. Dessverre er det nok Emre som må ofres når Barton er fit for fight igjen. Grunnen til det er at Barton sannsynligvis har mer å tilføre oss enn Emre, og vi må også ha et anker som balanserer midtbanen. Vi kan ikke spille 4-4-2 med fire offensive midtbanespillere. Da opplever vi nøyaktig det samme som felte Keegan. At forsvaret må gjøre alt alene. Selv Rio Ferdinand og John Terry ville fått problemer om de måtte gjort absolutt alt helt alene.

Derfor tror jeg det hadde gjort seg med 4-3-3 når Barton er tilbake, om vi kan løse det på en slik måte at vi også får benyttet oss av Owen. Barton er meget god som indreløper, og Emre evt. Zog er bedre ballspillere enn både Barton og Geremi.

Forøvrig må vi innse realitetene. Spiller vi 4-4-2 kommer Big Sam GARANTERT til å bruke spillere med sterke defensive egenskaper sentralt på midtbanen. Derfor virker det mer naturlig at duellspillere som Barton og Geremi får de to plassene, enn at Emre og Barton blir å spille sammen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 06. Okt. 2007, 20:05 »
I 4-3-3 ser jeg for meg mange mulige alternativer, der jeg på en måte kan se Geremi som fast anker og Barton som ene indreløperen. Zog kan her både spille indreløper og ving, Duff kan spille begge vingene, Emre kan bli en glimrende indreløper, Smith kan spille indreløper og anker, Milner kan spille ving. Herregud, vi har et luksusproblem om vi klarer holde spillere skadefrie! :D
Men ja, ser på Barton som nøkkelspilleren for oss, den drivende kraften i laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 06. Okt. 2007, 20:10 »
Først av alt...Barton er ikke et typsik anker, han er best som indreløper i 4-3-3 eller som sentral midtbane i 4-4-2 og da kanskje helst hvis man spiller en form for diamant på midten....

Uansett..Barton og Emre kan spille sammen i 4-3-3, men ikke i 4-4-2 slik jeg ser det....Vi må finne den riktige balansen i laget, ikke for defensivt og ikke for offensivt. Jeg ser helst at vi spiller 4-3-3 med de midtbanespillerne vi har til rådighet, Owen skal ikke ene og alene være en grunn for å spille 4-4-2 slik jeg ser....

BigSam skyter seg selv i leggen med å endre formasjon etter om Owen spiller eller ikke, når han hele tiden påstår at kollektivet er viktigere enn enkeltspillere..Skulle vi lagt opp spillet vårt etter en spiller, måtte det iallefall vært en spiller som ikke er skadet nesten hele tiden.

En 4-3-3 med følgende er det beste vi kan stille, i mine øyne....Viduka kan selvsagt forsvare en plass også.

--------------------Geremi
-----Barton-------------------------Emre
Martins---------------------------------------Duff
--------------------Owen--------------------------

HVIS Owen er så forbanna avgjørende for hvilken formasjon vi skal spille og HVIS alt skal fortsettes og endres med eller uten Owen, håper jeg vi selger han i januar.....Det er tydelig at BigSam VIL spille 4-3-3, men respekten og hensynet til å utnytte Owen best mulig går foran hans filosofi...noe som er synd..Misforstå meg rett, Owen er en kjempespiller og jeg vil helst ha han i Newcastle, men vil heller at laget skal fungere enn at Owen skal fungere!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 06. Okt. 2007, 20:14 »
Benke både Milner og Zog, to av våre mest lovende spillere? Uenig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 06. Okt. 2007, 20:19 »
Slik jeg ser det er vi bedre når vi spiller 4-4-2 med Owen og Viduka sammen på banen og rene vinger. Når vi da i tillegg kan få inne Emre/Barton sentralt blir det desto mer dynamitt. Big Sam sa før sesongen at han ville at spillerne og laget skulle etterhvert bli så fleksible at vi kunne spille med forskjellige formasjoner og systemer, etter motstander og etter utviklingen i kampene.
Jeg liker dette laget jeg:
Given
Beye-Tayls-Roz-Enrique
Milner-Geremi-Barton-Duff
Owen-Viduka

Ja, spillervalg er nå så, det er bare å gni seg i hendene av at jeg nå har utelatt klassespillere som Oba, Cacapa, Zog, Emre, Smith. Men jeg syns at vi har en stall som meget vel kan spille 4-4-2 som 4-3-3.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 06. Okt. 2007, 20:27 »
Benke både Milner og Zog, to av våre mest lovende spillere? Uenig.

Jeg mener at Emre er bedre enn Zog og at Duff er bedre enn Milner....sånn i utgangspunktet, men det er kamp om plassene absolutt og det er ingen selvfølge Emre og duff spiller....

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 06. Okt. 2007, 20:41 »
Duff har enda til gode å spille en god kamp i Newcastle-trøya, og han tror han vil få en meget tøff kamp med Zog og plassen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 06. Okt. 2007, 20:43 »
Jeg liker dette laget jeg:
Given
Beye-Tayls-Roz-Enrique
Milner-Geremi-Barton-Duff
Owen-Viduka

Veldig enig i det laget, men jeg vil ha Cacapa med på laget. I de kampene han har vært med i har forsvaret fungert best. Han har rutine og leser spillet veldig bra.

Jeg mener også at vi passer best til en 4-4-2 formasjon akkurat nå. Det er heller ikke så rart når de fleste av spillerne har spilt mest denne formasjonen og kjenner denne best. Men hvis Sam satser på å bruke 4-3-3 mest tror jeg vi også kan bli svært gode også her. Jeg tror flere spillere kunne passe i denne formasjonen. F.eks. burde Emre, Barton og Smith kunne fungere som indreløpere og Duff og Martins kan passe bra som vinger i denne formasjonen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 06. Okt. 2007, 20:48 »
Duff har enda til gode å spille en god kamp i Newcastle-trøya, og han tror han vil få en meget tøff kamp med Zog og plassen.

Damien Duff er en strålende ving og alle som fulgte han i Chelsea og Blackburn vet hvor god han er... Jeg er ikke i tvil om at vi vil se det beste av Damien Duff i Newcastle, og da er det ikke mange som skrives opp på tavla før enn vår spiller nummer 11!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 06. Okt. 2007, 20:51 »

Damien Duff er en strålende ving og alle som fulgte han i Chelsea og Blackburn vet hvor god han er... Jeg er ikke i tvil om at vi vil se det beste av Damien Duff i Newcastle, og da er det ikke mange som skrives opp på tavla før enn vår spiller nummer 11!
Hvorfor har vi ikke fått sett dette i Newcastle allerede da? Har desverre ikke trua på Duff jeg.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 06. Okt. 2007, 20:54 »
Duff er en kvalitetspiller når han er i form, men er usikker på om vi får se det beste av han i newcastle. Skal bli spennende å se hvem Sam velger når Duff kommer tilbake...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 06. Okt. 2007, 20:57 »
Han var selvsagt skadet store deler av fjoråret, i tillegg til at han flere ganger måtte spille spiss...omplasseringer og skader for en fersk spiller som sliter er selvsagt ikke bra...og værre ble til slutt værst..dessverre..

Jeg har i motsetning til deg kjempetro på Duff ;) Jeg tror han reiser seg og blir en viktig brikke i Newcastle!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 06. Okt. 2007, 21:01 »
Jeg har også trua på Duff, tror fortsatt han kan bli en hit! Han spilte forresten en meget god kamp hjemme mot AZ.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 06. Okt. 2007, 21:07 »
Jeg har også trua på Duff, tror fortsatt han kan bli en hit! Han spilte forresten en meget god kamp hjemme mot AZ.
Woho! Til og med Matty Pattison spiller bra en gang i blandt..

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #44 på: 06. Okt. 2007, 21:19 »
Det er ikke bare at Emre er god offenstivt og kreativ. Men han er en terrier, god til å lese spillet, god defensivt og jobber 100%. Tror han kunne passet bra inn i en 4-3-3 med barton og geremi/barton og n'zog på midtbanen.

http://youtube.com/watch?v=4OAsZQUCFF0&mode=related&search=Newcastle%20United%20Football%20Preseason%20Toon%20Army
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?