20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arbeidsgruppe mot NUSSC  (Lest 149052 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #150 på: 05. Okt. 2007, 12:03 »
Helt enig, addis. Jeg ser overhodet ikke vitsen med et blad, så lenge nettsidene er gode.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #151 på: 05. Okt. 2007, 12:27 »
Jeg har tidligere ytret forslag om at man i stedet for å printe et blad så lager man et medlemsblad i pdf-format. Jeg tror kompetansen blant de faste brukerene og ledelsen her på newutd er mer en god nok til at man kan lage et godt medlemsblad.

Fordelene er mange:
*Sparer printekostnader
*Sparer porto
*Medlemsbladet når langt tidligere ut til medlemmer, i stedet for at posten og hele prosessen rundt printingen skal forsinke bladet.
*Om det er så forbanna viktig å holde det i hånda, så kan man bare printe det ut.
Carr har altfor få landskamper for England!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 05. Okt. 2007, 12:38 »
For oss litt eldre lesere som er hyppige på internett er det ikke vits med noe medlemsbald. Men jeg vil tro at ganske mange av dem som er medlem av supporterklubben er medlem av den grunn at de får et medlemsblad i posten (hva er ellers vitsen i å betale 265 kroner i medlemsavgift.) Dette vil jeg tro i stor grad dreier seg om yngre medlemmer som ikke er like ofte på internett, ikke er like oppdatert eller like god i engelsk...

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #153 på: 05. Okt. 2007, 12:46 »
Både ja og nei. For 10 år siden var nok et medlemsblad mye viktigere, da det ofte var en av få kilder til informasjon om klubben. Vel, man hadde jo tekst-tv også.Med internett i dag så er ikke et medlemsblad lenger den viktigste kilden til informasjon.

Likevel, et godt medlemsblad kan gi mer enn bare gamle nyheter, f.eks artikler om med historisk preg over seg eller intervjuer med interessante personer i og rundt klubben.

Carr har altfor få landskamper for England!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 05. Okt. 2007, 13:39 »
Det er jeg helt klart enig i. For meg er det ikke viktig med medlemsblad. De fleste supporterne får vel med seg resultatene. Men det er ikke sikkert de får med seg så mye av det som skjer rundt klubben, at de ikke kan noe om nye spillere osv. Jeg kan egentlig ikke se noen grunn til at noen skal betale 265 for et medlemsskap hvis de ikke er interessert i medlemsbladet...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 05. Okt. 2007, 14:36 »
Om newutd skulle bli supporterklubben trenger de absolutt ikke gi ut noe blad synes jeg. Har aldri skjønt poenget med å gi ut artikler/rykter som alle har lest for en mnd siden.

Burde heller satse på å selge pakketilbud til kamper, supportertreff osv
Synes dette er litt feil vinkling aDDis! Ikke at man ikke skal satse på pakketilbud til kamper, supportertreff, osv, for det må jo til i en supporterklubb, men jeg synes at et bra skrevet supporterblad er gøy å lese. Det kan i tillegg innholde så MYE mer enn bare transferykter, spillere ut/inn, og nyheter den siste mnd. Artikklene kan innholde så mangt, med historisk preg, gamle helter, personlige artikler om hvorfor de ble supportere av klubben, hva de mener og har opplevd som klubb supporter osv. Er så utrolig mye mer å skrive om enn nyhetene de siste ukene/mnd!

Min far er med i West Ham sin supporterklubb og min bror i Manure sin supporterklubb, så jeg har lest litt i bladene disse klubbene utgir og innholdet er meget bra! Mye bra oglese fra supporterturer, ungdomslagene og arbeidet med de yngre talentene, hvordan de gjør det i serien, osv. Ting og tang jeg ikke gidder å følge med på nettet hver uke!

Så jeg mener at en supporterklubb bør utgi ett blad. Trenger ikke være så ofte, heller 4 bra skrevet blader, enn 8 mindre interessante. Kan også si at det er vel ett mindretall av supportere for klubben som er med i forumet her, som sjekker siste nytt rundt klubben hver dag på internett og som av den grunn ikke ønsker seg et bra skrevet supporterblad. Fikk selv PC og internett av fruen for ca 9 mnd siden, og er helt sikkert ikke den siste...........  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 05. Okt. 2007, 15:06 »
Enig med deg her Frode. Et blad synes jeg gir andre muligheter enn en god nettside. Greit nok, man kan poste kommentarer og feature-stoff og mye annet rart også på nettet, men det går også an å bruke et blad til nettopp dette, og la internett stå for nyhetene. Reisebrev fra fellesturer som ikke er 90% franske damer og 10% kamp, men som handler om opplevelsen av å for eksempel se Newcastle live for aller første gang. Et blad kan inneholde artikler om gamle helter, man kan dra frem igjen gamle artikler som ble skrevet for flere år tilbake, om man har et slags arkiv på noen måte. Man kan også skrive lengre og dypere kampreferater.

Dessuten er det langt ifra alle nusscs medlemmer som er aktive brukere av internett. Mange av de mest entusiastiske supportere har jeg inntrykk av at er yngre enn både geordie-olav og Noreng, som begge vel er blant den yngre garde av debbattanter på dette forumet. Det er mange av dagens mest ivrige brukere av dette forumet som oppdaget newutd.no og forumet for kun kort tid siden. Vi må ha et tilbud til de som ikke har internett, for det er faktisk noen. Vi kan også bruke et meldemsblad til å reklamere for denne nettsiden.

Jeg ble kjent med det som da ennå ikke var forkortet NUSSC og som på ingen måte var et skjellsord gjennom Boing-klubben da jeg var 12-13 år gammel. Riktignok hadde vi pc hjemme, ettersom min far har en jobb som gjør at han arbeider mye med pc, og kunne ta med seg gamle pc'er hjem. Internettforbindelsen i dag er selvsagt enn helt annen enn den gang da. Internettbruken gikk på telefonregninga, og jeg kunne derfor ikke bruke internett i mer enn 1 time per dag ETTER klokken 17. Greit nok, verden er en annen i dag. Men jeg tror fremdeles det er mange unge som først og fremst kjenner til engelsk fotball gjennom for eksempel Boing-klubben. Og jeg gjør regning med at de aller aller fleste her inne har kjennskap til Boing.

Alle har ikke canal + hjemme, mange er for unge til å se kampene på pub (som blant annet flere på dette foumet). Og jeg er helt sikker på at det er et stort marked for et blad som kommer hjem i postkassa di. Det trenger ikke være verdens beste kvalitet på bladet som sådan, og det er ikke snakk om å ha eldgamle nyheter der. En kort nyhetsoppsummering over én eller to sider under for eksempel en spalte kalt "siden sist", så får vi oppsummert det viktigste. Vi kan ikke bare fange de få, vi må fange ALLE. Skal vi først danne en ny supporterklubb, må vi ta sikte på å nå ut til samtlige Newcastle-supportere i dette langstrakte landet, så får vi se hvor mange av de som vil bruke penger på å være medlem av en supporterklubb som bør ha et skikkelig tilbud både på nett og gjennom et medlemsblad som kommer i postkassa di. For eksempel en gang i kvartalet. Altså sesongstart, nyttår, mars/april og sesongslutt. Mer trenger vi ikke. Og vi trenger ikke å ha et blad med 60-70 sider, hvis vi bare får fylt 20 med kvalitetsstoff. Reklameplass er det også i et sånt medlemsblad, kanskje mer enn på nettsiden. Ihvertfall etter min mening.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 05. Okt. 2007, 15:09 »
n
Det er jeg helt klart enig i. For meg er det ikke viktig med medlemsblad. De fleste supporterne får vel med seg resultatene. Men det er ikke sikkert de får med seg så mye av det som skjer rundt klubben, at de ikke kan noe om nye spillere osv. Jeg kan egentlig ikke se noen grunn til at noen skal betale 265 for et medlemsskap hvis de ikke er interessert i medlemsbladet...
Altså, en bra supporterklubb kan vel tilby mer enn kun et supporterblad og medlemskort! Billige fellesturer der man kan reise sammen med andre NUFC fans (noen supporterklubber ordner det også slik at man på slike turer får et nært møte med èn/noen av klubbens profiler, eller tidligere profiler), billig supporterutstyr, arrangerte supportertreff, billigere øl på utestedene når klubben din vises på TV (er også et bra tilbud til utestedene som på denne måten kansje kan lokke enda flere ut for å se kampene, og da velger man som supporter å gå til de pubene som er med på slike avtaler), supportercupen, man trenger ikke spille for å være med da et bra felleskap kan stille opp med flaskebærere, medisinmenn, assisterende flaskebærer, assisterende medisinmenn, heiagjengleder og assistenter og masse god mat og øl senere på kvelden!  ;D   +++ at det sikkert er MYE eller MANGE flere fordeler som et medlemsskap bør inneholde, mensom jeg ikke kommer på nå eller vet om.

Det som er problemet er vel at NUSSC sine tidligere leder(e) ikke har hatt kontaktene til å få til slike avtaler, eller rett og slett at de ikke har giddet å få til slike avtaler da dette kan gå ut over penger de ville ha selv i sin egen lomme!?!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 05. Okt. 2007, 15:11 »
siva83 skriver dette på det nye forumet til NUSSC:
Sitat
Jeg skal gjøre mitt beste. Men akkurat nå sitter jeg på 0 informasjon. Folk vil ikke fortelle meg noenting og jeg vet like mye som alle dere andre. Jeg vil ha en supporterklubb jeg kan være stolt av og trives i, Newutd skal selvfølgelig kontaktes...gi meg en uke til å få oversikt, om de før meg vil gi meg informasjon. Ellers er det ingen håp for klubben. Jeg kan ikke ta over noe uten informasjon så jeg lover ingenting.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Det virker som hun har gode motiver, men dette har vi jo hørt før. Og ingen har sagt noe om CWs rolle i NUSSC og de har heller ikke forklart noe av historien om Lene Jensen. Åpenhet er viktig for en supporterklubb og dette har ikke akkurat vært NUSSC sterkeste side.

Hvis hun er samboeren til Atle Kristian ar hun byttet klubb fra Man Utd til Newcastle. Man bytter ikke klubb og dette gjør at jeg er litt mistenksom.
Vel, jeg så at det ble snakket om at supporterklubben har penger til et eller annet, før siva83, altså Siv-Anita Leinum svarer noe sånt som at "det kan godt hende, men de ser ikke jeg noe til".
Nå her jeg ikke linken til nusscs "nye " forum på denne maskina, så jeg får ikke tak i eksakt avskrift eller link, men jeg leste dette i går, og synes det forteller at hun begynner å skjønne hvem det er som egentlig styrer showet...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 05. Okt. 2007, 15:49 »
Står dette på http://nussc.diskusjonsforum.no/nussc-about7-0.html :

Sitat
Bjørn I. Furuli
siva83 skrev:
jeg har ingen penger....

Nussc gikk jo med et kjempeoverskudd i fjor...

siva83
Det kan nok hende. Men de ser nok ikke jeg noe til.

BeloEmre
siva83 skrev:

Fordi de er i lomma på Christian Weiseth?

Etter dette innleget har hun ikke skrevet noe mer tror jeg. Det virker som hun forstår noe av hva som har skjedd, men tviler på at hun kommer til å få all info om hvordan nussc har blitt drevet. Jeg har også spurt på forumet om CW fortsatt eier NUSSC og det har heller ingen svart på så tar det som et ja.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 05. Okt. 2007, 16:14 »
Jeg vil også ha medlemsblad.....jeg gidder ikke betale kontigent for Pdf filer ihvertfall.....det er noe med det å få et BLAD hjem i postkassa! Det trenger ikke være så mange utgaver heller, bare det er nok til å fange folks interresse. Samtidig er kvbalitet et nøkkelord og jeg tror mange vil være interresserte i å bidra til å gjøre bladet bra også, ved å skrive artikler, lage spalter osv.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 05. Okt. 2007, 16:26 »
n
Altså, en bra supporterklubb kan vel tilby mer enn kun et supporterblad og medlemskort! Billige fellesturer der man kan reise sammen med andre NUFC fans (noen supporterklubber ordner det også slik at man på slike turer får et nært møte med èn/noen av klubbens profiler, eller tidligere profiler), billig supporterutstyr, arrangerte supportertreff, billigere øl på utestedene når klubben din vises på TV (er også et bra tilbud til utestedene som på denne måten kansje kan lokke enda flere ut for å se kampene, og da velger man som supporter å gå til de pubene som er med på slike avtaler), supportercupen, man trenger ikke spille for å være med da et bra felleskap kan stille opp med flaskebærere, medisinmenn, assisterende flaskebærer, assisterende medisinmenn, heiagjengleder og assistenter og masse god mat og øl senere på kvelden!  ;D   +++ at det sikkert er MYE eller MANGE flere fordeler som et medlemsskap bør inneholde, mensom jeg ikke kommer på nå eller vet om.

Det som er problemet er vel at NUSSC sine tidligere leder(e) ikke har hatt kontaktene til å få til slike avtaler, eller rett og slett at de ikke har giddet å få til slike avtaler da dette kan gå ut over penger de ville ha selv i sin egen lomme!?!

Ja. Det mener jeg også. Sannheten er at pr. dags dato så har NUSSC hverken bra turtilbud, billig supporterutstyr, medlemskort, medlemsfordeler eller supportertreff. Dermed må det jo være medlemsbladet som gjør at folk er medlem. Det er et av argumentene til at jeg mener supporterklubben bør ha et medlemsblad.

Hadde supporterklubben hatt billige og bra pakketurer til kamper, billig supporterutstyr, medlemsfordeler som billig øl på pub osv hadde jeg og flere sikkert vært medlem nå...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 05. Okt. 2007, 17:48 »
Ja, jeg har også spurt om hva hun vet, men ho vil ikke svare...
Det går vel egentlig ganske greit å lese fra det hun har skrevet tidligere, og det er at hun sitter med 0 informasjon å sliter med å få svar fra tidligere leder(e)! Så tviler på at det er fordi hun ikke vil svare, men fordi hun skrev for et par dager siden at hun ikke vet...................

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #163 på: 05. Okt. 2007, 18:02 »
Står dette på http://nussc.diskusjonsforum.no/nussc-about7-0.html :

Sitat
Bjørn I. Furuli
siva83 skrev:
jeg har ingen penger....

Nussc gikk jo med et kjempeoverskudd i fjor...

siva83

BeloEmre
siva83 skrev:

Fordi de er i lomma på Christian Weiseth?

Etter dette innleget har hun ikke skrevet noe mer tror jeg. Det virker som hun forstår noe av hva som har skjedd, men tviler på at hun kommer til å få all info om hvordan nussc har blitt drevet. Jeg har også spurt på forumet om CW fortsatt eier NUSSC og det har heller ingen svart på så tar det som et ja.

Det kan jeg svare deg på: JA han eier selskapet, og det vil han nok gjøre til evig tid. Kan ikke tenke meg Siv Anita overtar et selskap som kan bli saksøkt...
Se linken: http://www.purehelp.no/vis.asp?company_name=NORDIC+NEWCASTLE+SUPPORTERS+AS&ftknr=5B47424E461D404343
Der vil du se at CW fortsatt er eier.

Jeg kjenner henne og Atle Kristian relativt bra. De er 100% sikkert IKKE noe CW-kopier. Hun (Siv Anita) har sagt til meg at hun ikke er 100% sikker på om hun ønsker å overta som leder. Dersom hun ikke får all relevant info av CW (aka Lene Jensen og Thomas Berg). Hun trenger i allefall oversikt over alle medlemmene, sånn at de kan varsles pr brev om at det startes på nytt. Hvis ikke er jeg redd CW vil fortsette å inkassere den årlige kontigenten fra de supporterne som ikke får med seg det som skjer pr internett...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 05. Okt. 2007, 18:08 »
Er vel ingen som vil betalte kontigenten hvis medlemsbladet uteblir? Eller tror du CW har tenkt og fortsette å lage medlemdsblad?