20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Everton 16.00 søndag 7/10  (Lest 49704 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Everton 16.00 søndag 7/10
« Svar #300 på: 11. Okt. 2007, 13:32 »
Ja ja gutter. Da er jeg endelig hjemme etter en 5 dagers tur i england. Jeg dro sammen m en kompis som er leedsfan. Vi startet med 2 netter i leeds fra fredag tom. søndag. Lørdag så vi leedskamp. Veldig bra stemning og dette er et lag som absolutt fortjener å spille blant de beste. Fra søndag tom onsdag bodde vi i newcastle. Og jeg må si jeg likte byen veldig godt. Leeds ble litt for stort for meg, mens newcastle er av akkurat passende størrelse.  Og st. james er en meget pen stadion, hvis de hadde bygd ut de små tribuneseksjonene ville den vært absolutt massiv. Kampmessig kunne ikke noen av oss klage siden resultatet gikk vår vei, med scoringer i det 80 minutt og utover. 

Når det gjelder newcastlekampen så var Faye stor, uten tvil man of the match. Han gjorde kun en feil og vant absolutt alle hodedueller og hadde et par andre viktige inngripener også. Synes forøvrig det er vanskelig å klandre shay for siste målet til everton. Given var på vei ut for å enkelt plukke ballen ned, men så var evrton litt heldige og den traff i stedet et forsvarsbein slik at den uventet forandret retning. Der hadde everton tur og jeg synes det bli feil å klandre keeperen. Enrique hadde nesten full kontroll på sin venstreback, uten tvil en meget god duellspiller. Hvis jeg peke på noen som spilte dårlig, så må det bli Oba og Geremi, Sistnevnte var rett og slett elendig. En jeg satt ved siden av ropte "Geremi you f****** fa****." Fikk inntrykk av at han ikke var noe særlig populær mao. Han holdt uansett alt for mye på ballen og bommet på de fleste pasnigner. Håper de bruker Smith som defensivt midtbaneanker i stedet. 

Newcastle spilte forøvrig en meget bra 1. omang hvor de gang på gang kom til innlegg. Og etter min mening kunne de ha scoret både ett og to til før everton utlignet. 2. omgang var derimot helt forferdelig og med litt uflaks kunne castle ha ligget under.  Men som jeg har nevnt før på dette forumet må vi ikke dømme lagspillet før vi får tiblake de kreative midtbanespillerne våre.  Og jeg fikk rett  8) . Kampen ble en helt annen da Emre og Owen ble byttet inn, Owen med sine smarte løp og Emres dyktighet til å vri spillet og presise pasningsfot. Summa summarum vant uansett castle fortjent

Er litt sliten nå etter ha reist hjem med fyllesyke. Uansett, når det gjelder hotellet bodde vi på Holiday Inn. Det er veldig viktig å bemerke at det er 2 holiday inn i newcastle. Den ene ligger midt i sentrum og heter EXPRESS Holiday Inn, mens den andre heter kun Holiday Inn og er et stykke utenfor sentrum. Vi klarte selvsagt å bestille feil og måtte ta buss inn og ut, var litt kjipt i begynnelsen fordi en taxisjåfør sa at det ikke gikk busser ut dit. Argh. Heldigvis kunne personellet fortelle at det gikk busser, og det ofte. Så alt i alt ble det ikke for ødeleggende for turen. Standaren der var god, men vil ikke anbefale det pga av beliggenheten selvsagt. Dessuten var ikke maten noe særlig heller.  Uansett hadde vi en kanontur,  men jeg tror ikke bankkontoen min er enig med meg der..  ;)

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 11. Okt. 2007, 16:01 »
Høres ut som en bra tur. Har ikke sett kampen, men ser du nevner at Faye spilte en bra kamp. Jeg har alltid vært positiv til Faye. Han kan bli klippen bak der. Han er spesielt god på taklinger og headinger.

Det vil i hvert fall bli kamp om plassene i midtforsvaret. 4 habile midtstoppere i Taylor, Cacapa, Rozehnal og Faye. I tillegg kan Beye spille FS like gjerne som FH.

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 11. Okt. 2007, 16:17 »
Er det noe særlig med beliggenhet midt i tjukkeste sentrum da? Greit nok, vi snakker ikke om London, men jeg vil gjerne bo et par kilometer utenom sentrum jeg, så lenge det går metro eller buss inn til sentrum.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 11. Okt. 2007, 17:31 »
Høres ut som en bra tur. Har ikke sett kampen, men ser du nevner at Faye spilte en bra kamp. Jeg har alltid vært positiv til Faye. Han kan bli klippen bak der. Han er spesielt god på taklinger og headinger.

Han kan virkelig bli en klippe ja. Han vant absolutt ALLE hodedueller, og det med stil. Han formelig knuste motstanderne der. Dessuten er han sterk i kroppen. Og taklingssterk. Jeg ble for å være helt ærlig sjokkert over hvor god han var i denne kampen,.Tror vi har fått oss en kanonforsvarer for nesten ingenting.  I tillegg til Oba, Geremi var det Milner som skuffet mest. Han var veldig svak. Virker som han ikke har helt tro på seg selv. Han stopper opp med ballen for ofte får å avvente hva motspilleren gjør, i stedet for å sette fart med en gang og komme seg i rundt. I Leedstiden var han veldig god på dette, satte fart  mens forsvarsspilleren var u ubalnse. Og han treffer nesten aldri på innlegg. 

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 11. Okt. 2007, 17:36 »
Er det noe særlig med beliggenhet midt i tjukkeste sentrum da? Greit nok, vi snakker ikke om London, men jeg vil gjerne bo et par kilometer utenom sentrum jeg, så lenge det går metro eller buss inn til sentrum.

Newcastle er såpass liten og intim at det sentrumsstøy ikke vil være noe problem så lenge du bor i de gatene hvor uteplassene ligger. Express holiday inn ligger rett ved togstasjonen, men litt bakom noen større bygninger. Visste ikke noe om feilen vi hadde gjort, fikk vite den av de ansatte der, da jeg kom for å sjekke inn  ::) Tror ikke støy er noe problem der.