20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Everton 16.00 søndag 7/10  (Lest 49792 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Everton 16.00 søndag 7/10
« Svar #285 på: 09. Okt. 2007, 14:19 »
Føler at vi skal bestemme laget ut fra prestasjoner, ikke ut fra navn. Selv om Owen er vår største stjerne og beste spiss skal han selvfølgelig ikke være fast på laget om han ikke presterer. Samme går for samtlige.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 09. Okt. 2007, 16:24 »
Vel, når Given først har fått sjansen, så bør han spille seg ut av laget før Harper settes inn igjen, og du spiller deg ikke ut av laget ved å gjøre én liten tabbe på tre kamper. Det skal mye mer enn tre kamper til for å spille deg ut av laget. Harper har vært god han, for all del, men glimrende og bedre enn Given er å ta litt hardt i, synes jeg. Ikke at han på noen måte spilte seg ut av laget. Men når Big Sam først valgte å gi Given tillitt, så må vi gi han nettopp det også. Tillitt. Tre kamper, én liten tabbe og rett ut, sånn er det ingen som holder på. Uansett hvor god reservekeeperen er. Uansett hvor hard konkurransen er.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 09. Okt. 2007, 17:29 »
Det er sant Joakim. Jeg synes det blir dumt å ta ut Given nå egentlig, med mindre det kommer flere tabber. Men jeg mener at Harper skulle ha fortsatt i mål etter Arsenal kampen, også Harper bør spille seg ut av laget og ikke bare bli henvist til benken.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #288 på: 09. Okt. 2007, 17:50 »
Syns Given gjorde en dårlig jobb SOM KEEPER på begge målene i kampen, men hadde jeg vært keeper så hadde jeg nok syntes noe annet?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 09. Okt. 2007, 20:53 »
Det er sant Joakim. Jeg synes det blir dumt å ta ut Given nå egentlig, med mindre det kommer flere tabber. Men jeg mener at Harper skulle ha fortsatt i mål etter Arsenal kampen, også Harper bør spille seg ut av laget og ikke bare bli henvist til benken.
DA er vi inne på en annen diskusjon. Og i forhold til det Big Sam selv sa om at man må spille seg ut av laget, så kan jeg være enig. Men akkurat det valget får stå på Big Sams regning. Uansett, nå er Given keeper, og han skal gjøre mer enn én dårlig kamp for å miste plassen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 09. Okt. 2007, 21:09 »
Given har bevist sin kvalitet i over 400 kamper for nufc....og Harper har hatt 5 gode kamper i starten av sesongen, og selv om han har imponert så setter man ikke ut en sånn kapasitet som vi har i Shay Given....rett og slett fordi Given er altfor god! Og bare sånn for å legge til en ting, Harper var IKKE god da han fikk sjansen forrige sesong...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #291 på: 09. Okt. 2007, 21:50 »
Harper var vel litt mer opp og ned i fjor ja. Syns han ble litt merkelig behandlet og da. Med en gang Given var i nærheten av friskmeldt ble han kastet på banen. Nå når Harper har fått litt stabilitet, som alle spillere trenger for å nå sitt beste, så har han vist hva han virkelig har i seg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 09. Okt. 2007, 22:53 »
Harper var vel litt mer opp og ned i fjor ja. Syns han ble litt merkelig behandlet og da. Med en gang Given var i nærheten av friskmeldt ble han kastet på banen. Nå når Harper har fått litt stabilitet, som alle spillere trenger for å nå sitt beste, så har han vist hva han virkelig har i seg.

Mhm!
Der faller jo Jokkes argument egentlig til fordel for Harper, for slik han hadde prestert over de kampene han spilte burde ikke han vært tatt ut av laget overhodet.
Og misforstå meg rett, jeg sier ikke at Given bør benkes nå, men Harper hadde aldri fortjent å bli benka i det hele tatt i forkant.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #293 på: 09. Okt. 2007, 23:00 »
Den beste keeperen skal selvfølgelig stå, og jeg tror de fleste er enige om at Given er best. Skal Given sitte på benken en hel sesong bare fordi han var skadet de første tre kampene og Harper ikke spilte dårlig?
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 09. Okt. 2007, 23:01 »
Dersom Harper hadde fortsatt å spille så bra, selvsagt!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #295 på: 09. Okt. 2007, 23:09 »
Dersom Harper hadde fortsatt å spille så bra, selvsagt!

Harper har spilt greit, han har tatt det han skal ta men ikke mer enn det. Given har iløpet av en sesong mange umulige redninger og gjør i tillegg svært få feil. Virker som dere har glemt at Given har spilt fantastisk i 90% av kampene han har spilt for oss.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 09. Okt. 2007, 23:36 »
Har jeg ikke, men jeg har alltid hatt troa på Harper og mener han burde dratt for lengst egentlig, for hans del. Og Harper har også gjort matchvinnerredninger av høy klasse. Ikke sikkert det hadde gått slik det gikk mot Hammers, bare for å nevne den kampen!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 10. Okt. 2007, 15:23 »
Nå har jeg sett Evertons to baklengsmål en del ganger.
Min dom er enkel:
På Johnsons mål står Given litt på halvdistanse. Det blir verken fugl eller fisk. Likevel, han ville etter alt å dømme ikke hatt nubbesjans på å gjøre noe med målet uansett hvordan han hadde plassert seg. Han må dekke første stolpe når ballen er på siden av feltet, og ballen kommer mye fortere enn han rekker å flytte beina. Det er ikke hans feil. Det er forsvarets feil at han kantspilleren får slå inn ballen så latterlig enkelt. Altfor dårlig press. Og selv om vi har to-tre mann rundt Johnson greier vi ikke å fange ham opp.

Artetas mål er selvsagt en keepertabbe. Men på langt nær en tabbe som vi skal kappe hodet av en spiller for. Hadde det vært en av altfor mange like tabber fra den kanten, så ville jeg sagt "here we go again". Ettersom Given sjelden gjør slike feil, så sier jeg "shit happens. Livet går videre". Likevel, ballen får en lei stuss via et newcastle-bein, og det blir straks mye vanskeligere for Given. En keeper med større rekkevidde ville nok høyst trolig reddet unna den ganske greit, selv om Given skal klare det der med sine 185 cm på strømpelesten. Muligens står han litt feil i utgangspunktet, og sannsynligvis feilberegner han ballens bane når han bestemmer seg for hvilken teknikk han skal bruke for å prøve å få ut ballen. Det er selvsagt ikke bare bare å slå den ut i feltet igjen heller, der ville nok trolig Johnson vært. Men Given gjorde en liten feil, ballen gikk dessverre i eget nett, men vi vant kampen 3-2. Og det burde vært så mye, mye mer, hvis man ser på sjansene vi hadde i førsteomgang. At Martins ikke scorer alene med keeper er i mine øyne en større skandale enn Givens selvmål.

Vi vant kampen. Given var kanskje ikke helt patent ved baklengsmålene, men det er langt ifra noen stor katastrofe. He will bounce back. Så da sier jeg som jeg allerede har sagt.
Shit happens. Vi vant kampen. Kan vi gå videre?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 10. Okt. 2007, 17:27 »
Vil ikke påstå at Given står på halvdistanse på det første målet....keeperen sin hovedoppgave når noen skjærer inn fra kanten er å dekke første stolpe....deretter er første stopperen sitt ansvar å stenge evt innlegg, mens keeperen skal bevege seg langs streken og inn mot senteret i mål...det steget Given tar ut for å prøve å nå ballen er muligens feil, men han står riktig i utgangspunktet..

Konklusjonen min er at det er mange små taktiske feil ved det målet, altså at det er kollektivet som svikter, helt fra gjennombruddspasningen til Johnson sin avslutning.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 10. Okt. 2007, 22:51 »
Joda, han skal selvsagt dekke første stolpe. Jeg kritiserer ikke det. Jeg synes bare han står litt langt ute, og virker litt ubestemt. Men det er som sagt det eneste jeg har å utsette på Given ved førstemålet.