20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Everton 16.00 søndag 7/10  (Lest 49798 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Everton 16.00 søndag 7/10
« Svar #270 på: 08. Okt. 2007, 17:45 »
De skiftet litt i andreomgangen ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 08. Okt. 2007, 19:12 »
Hvis ikke Given er en bedre keeper enn Harper, hvordan forklarer vi da en viss kamp mot Liverpool og en viss kamp mot Arsenal i forrige sesong?
Det er vel kanskje også verdt å nevne at Arsenal, Man City og Everton er bedre lag enn Boro, Villa, Wigan, Bolton og Derby.
Vi kan vel si med stor sikkerhet at Arsenal, City og Everton havner høyere på tabellen enn Boro, Wigan, Bolton og Derby. Villa er vel det eneste laget som kan konkurrere med City og Everton. Vi blir straffet for defensive feil, og gjør keeperen vår mye mer sårbar enn han ellers ville vært. De aller fleste baklengsmål kommer som et resultat av defensive feil, enten av midtbanen eller forsvaret. Svært få baklengsmål er utelukkende keeperens feil.

Given er en fantastisk shot stopper. Han flytter seg veldig raskt og har en enorm spenst. Harper har ikke hatt den samme utviklingen som Given, mye fordi han har vært evig reservekeeper. Problemene med Harper vistes svært tydelig forrige sesong. Han flytter seg ikke like raskt, han virker noe mer sårbar på langskudd, men har stått godt i åpningen av denne sesongen fordi han har hatt rikelig med kamptrening. Men han er ikke like god med beina, og det har vi sett eksempler på, også i innledningen av denne sesongen.

Er det bare meg eller burde vi opprettet en egen tråd for keeperduellen?
« Siste redigering: 08. Okt. 2007, 19:20 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 08. Okt. 2007, 19:21 »
Skal vi begynne slik? Begge keeperne har svin på skogen hva tabber angår. Om Given nå er rusten, hva pokker var Harper da!?
Harper har vært blant våre aller aller beste spillere sålangt denne sesongen. Punktum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 08. Okt. 2007, 19:25 »
For all del, Harper har gjort en kjempejobb. Og for all del, begge keeperne har gjort sine tabber. Given har kanskje gjort DEN største, men det skjedde for 10 år siden. Harper gjorde noen av sine største tabber i fjor.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 08. Okt. 2007, 19:39 »
Skal vi begynne slik? Begge keeperne har svin på skogen hva tabber angår. Om Given nå er rusten, hva pokker var Harper da!?
Harper har vært blant våre aller aller beste spillere sålangt denne sesongen. Punktum.

I følge de fleste spillerbørser er faktisk Harper vår beste spiller så langt denne sesongen, var i hvertfall det på Skysports inntill forrige kamp tror jeg det var.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 08. Okt. 2007, 21:38 »
hallo vi snakker om en tabbe, en middels kamp. Bare se hvor ofte Lehman og Robinson gjør tabber. Given er ikke noe jævla robbot. Se på de 10 siste åra så har alltid given vært en av våre beste spillere. Jeg er ikke i tvil om hvem som bør være nr1, selvom Harper har gjort sakene sine bra.
lt;3 Newcastle <3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 08. Okt. 2007, 21:41 »
Det er ikke bare snakk om tabben da. Jeg synes Harper har gjort et bedre helhelts inntrykk en Given i år. Jeg er enig i at det store og hele så er mest sannsynlig Given en bedre keeper enn Harper. Men per i dag, slik som tingene er nå, så mener jeg Harper bør være førstevalget. Harper har på ingen måte spilt seg ut av laget, Given er faktisk nærmere Harper å gjøre det.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 08. Okt. 2007, 21:49 »
Men over til selve kampen:
Jeg isolerte meg og hehe, det var virkelig verdt det.

Jeg synes helt klart at newcastle er et annet lag når vi spiller 4-4-2. Vi spiller mye bedre fotball rett og slett. Milner og nzogbia på kantene skaper mye og martins blir mye mer farlig når han ligger i midten. Dog synes jeg det var dumt at milner og nzogbia bytta kant så ofte, venstre benet til milner er vel 10 x bedre en høyre benet til nzogbia, og derfor blei zoggy altfor borte på høyre siden. Smith og martins gjorde en god jobb på topp og var alltid farlig i første omgang.
Synes Beye var den som klarte seg dårligst av de der bak sammen med given da. Enrique gjorde en kjempe jobb etter min mening. Var ikke mye arteta fikk til og han ble tatt på fart og fysikk av enrique. Ser ut som et bra kjøp . Han har fart og fysikk, samtidig som han er villig til og gå fram over.

Emre og Owen gjorde jo nesten mer en vi kunne forvente på 15 min, men det er så deilig og ha sånne klasse spillere som avgjør kamper.
lt;3 Newcastle <3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 08. Okt. 2007, 22:20 »
hallo vi snakker om en tabbe, en middels kamp. Bare se hvor ofte Lehman og Robinson gjør tabber. Given er ikke noe jævla robbot. Se på de 10 siste åra så har alltid given vært en av våre beste spillere. Jeg er ikke i tvil om hvem som bør være nr1, selvom Harper har gjort sakene sine bra.

Nei, helt enig med deg der.. Sjønner ikke hva folka her driver med ass.. Mobber en av våres aller beste spillere, og en av de mest trofaste i alle år :)

Mobber? Det har ikke jeg fått med meg. At vi er uenige betyr ikke at vi mobber noen.. At Given er trofast er en ting, men det er faenima Harper også!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #279 på: 09. Okt. 2007, 00:08 »
Kampen igår var ujevn synes jeg, vi starter første omgang meget bra og styrer det meste. Everton hadde egentlig kommet mer inn i kampen da Butt gjorde 1-0. I pausen setter Everton inn Johnson og han skaper store problemer for forsvaret, og Everton kjører store deler av andre omgang. Målet til Everton er det Baines som skaper da han får komme ned til dødlinja og legge inn, Johnson kommer seg foran en litt passiv Enrique og scorer. Etter dette kontrollerer Everton kampen før vi setter inn Emre og Owen 10-15 minutter for slutt, Emre scorer nydelig 2-1 på langskudd og slår i tillegg frisparket som Owen setter inn med skuldren. 3-2 målet er en keepertabbe men den er ikke enkel, ballen slår i Smith og faller ned bak Given som rygger samtidig som han forsøker å fiste ballen ut feilberegner og slår ballen i mål. Synes det blir litt for dumt å si at Harper bør stå neste kamp pga den tabben, for jeg tror de fleste vet at over en sesong så er Given en bedre keeper. Han er langt bedre med beina og har i tillegg flere "umulige" redninger enn Harper. Leste også at noen kritiserte Given for at han tapte en duell og Cacapa redder på streken, her skal det sies at han blir hindret i å hoppe opp og skal selvsagt ha frispark.

Av de bak synes jeg Cacapa var meget god, Enrique og Faye også solide. Vi har endelig fått en venstre back som er meget god defensivt, og i tillegg har mye å bidra med offensivt. Faye er råsterkt i duellene men blir alt for ofte straffet av en svak dommer. Beye sliter litt mer på sin høyreside, har endel dårlige taklingsforsøk,

På midten er Butt god, Geremi,Zog og Milner spiller på det jevne. Også verdt å merke seg at vi spiller store deler av kampen med Milner til veneste og Zog til høyre uten at jeg føler det slo veldig positivt ut. Milner har hatt en litt skuffende sesonginnledning men jeg tror han kommer sterkere etterhvert. Emre er stor når han kommer inn.

På topp lot jeg meg virkerlig imponere av Smith, for en innsats, han er så beveglig og smart i bevegelsene og skal ha en stor del av æren for at angrepsspillet fungerte såpass bra. Artig å se en såpass liten spiller være så god i duellspillet. Martins gjør også mye bra, men han er ingen stor avslutter og det beviser han når han nok engang bommer alene med keeper. Owen kommer inn og scorer og virket også pigg, får håpe skadeproblemene er over nå.

Alt i alt føler jeg denne kampen var et steg i riktig retning, kampen viser også at Smith er spiss. Fantastisk deilig å se at vi har så mange alternativer på de ulike plassene, dette viser benken vi stilte med som inneholdt Harper, Roz, Taylor, Emre og Owen.
an sparker ikke Bobby Robson??

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 09. Okt. 2007, 00:40 »
Det er ikke bare snakk om tabben da. Jeg synes Harper har gjort et bedre helhelts inntrykk en Given i år. Jeg er enig i at det store og hele så er mest sannsynlig Given en bedre keeper enn Harper. Men per i dag, slik som tingene er nå, så mener jeg Harper bør være førstevalget. Harper har på ingen måte spilt seg ut av laget, Given er faktisk nærmere Harper å gjøre det.
Kjære vene Kesse. Hvor mange kamper har Given spilt? Fire, inkludert to ligacupkamper. Han har sluppet inn mål i tre av kampene. Arsenal scoret to mål som var tilnærmet umulig for Given å gjøre noe med. Forsvaret vårt var på den tiden så slitne at de ikke greide å henge med på Arsenals friske talenter. Men før de to målene gjorde Given en glimrende jobb. Det var kanskje noe smårusk, men det var det for Harper også.
Mot Man City var midtbanen og forsvaret vårt en eneste stor vits. De gjorde Givens jobb ekstremt vanskelig, og selv om målene i seg selv ikke var umulig å redde, så gikk det så fort at det er veldig vanskelig for enhver keeper å redde noen av de målene. Og Elanos mål kan vi umulig laste Given for. Så hva gjorde egentlig Given galt, annet enn å faktisk holde oss inne i kampen, selv om vi ikke fortjente det? Han gjorde flere ekstremt viktige og gode redninger på stillingen 2-1.

Jeg vet ikke helt hvordan Given gjorde det i går bortsett fra det lille jeg har sett av Evertons mål, men han gjorde én liten tabbe på en svært vanskelig ball, og kunne kanskje, men bare kanskje, gjort ting bedre på utlikningen. Over en hel sesong er Shay Given en bedre keeper enn Steve Harper. Og selv om Steve Harper på ingen måte fortjente å bli dumpet, så skal vi gi Shay Given litt mer enn bare tre kamper på rad før vi setter ham ut av laget. Tottenham vraker ikke Robinson bare fordi han gjør en tabbe i hver tiende kamp., og minst én brøler i løpet av en sesong. Given gjør feil han også, men vi er vel alle glad for at vi har Given, og ikke Robinson i mål, er vi ikke? Så hvorfor klager vi?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 09. Okt. 2007, 00:47 »
Hvordan kan du si at Given er en bedre keeper over en hel sesong når Harper aldri har fått sjansen til å spille en hel sesong? Kanskje han ville vært heøt fantastisk fikk han fikk muligheten til å bli varm i trøya.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 09. Okt. 2007, 00:59 »
Poenget er at så lenge vi har Given, så er han førstekeeper. Harper har vært stand-in i alle år, og gjort den jobben glimrende. Harper har riktignok aldri fått sjansen til å bevise hva han er god for over en hel sesong, og han står sikkert ikke mye tilbake for Given, men han er ikke like god med beina, ikke like kjapp til beins, og man får ikke helt den samme trygghetsfølelsen med ham, som med Given, selv om man på ingen måte biter negler med Harper i mål.
Harper fikk ikke sjansen den gangen han og Given var jevngode. Dermed rykket Given ifra, og er nå en bedre keeper enn Harper.
Derfor er også Given førstekeeper.

Også skal vi bytte førstekeeper NÅ? Galskap!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #283 på: 09. Okt. 2007, 07:58 »
Faller ikke lenger for Joakims retorikk det må jeg si :D.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 09. Okt. 2007, 09:29 »

Jeg vet ikke helt hvordan Given gjorde det i går bortsett fra det lille jeg har sett av Evertons mål, men han gjorde én liten tabbe på en svært vanskelig ball, og kunne kanskje, men bare kanskje, gjort ting bedre på utlikningen. Over en hel sesong er Shay Given en bedre keeper enn Steve Harper. Og selv om Steve Harper på ingen måte fortjente å bli dumpet, så skal vi gi Shay Given litt mer enn bare tre kamper på rad før vi setter ham ut av laget. Tottenham vraker ikke Robinson bare fordi han gjør en tabbe i hver tiende kamp., og minst én brøler i løpet av en sesong. Given gjør feil han også, men vi er vel alle glad for at vi har Given, og ikke Robinson i mål, er vi ikke? Så hvorfor klager vi?

Vi klager fordi Harper er per i dag en bedre keeper, og jeg mener at den beste spilleren bør spille! Jeg ser ingen automatikk i at Given skal spille selvom han er skadefri. Hvis Harper spiller seg ut av laget, helt greit, da er Given tilbake! Men Harper har vært glimrende i år, BEDRE enn Given. Og da mener jeg han bør få spille..

Men jeg er enig i at det store og hele så er nok Given er bedre keeper, men er jeg er såpass glad i begge våre keepere at jeg aldri føler meg utrygg uansett hvem som spiller. Og jeg tror forsvaret vårt har klokketro på Harper som målmann, den beste bør spille!