20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Everton 16.00 søndag 7/10  (Lest 49718 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Everton 16.00 søndag 7/10
« Svar #240 på: 07. Okt. 2007, 21:11 »
Synes det er veldig merkelig at folk hardnakket påstår at Given er den beste keeperen. Ja han er mer erfaren og det ene med det andre. Harper har gjort sine tabber, men det har Given og. Harper har vært veldig stødig i de kampene han har spilt og har sine kvaliteter. Han har vist mange gode redninger og har ikke sviktet i år, tvert imot. Given kan skilte med en superredning mot City, kanskje Harper ikke hadde tatt den. Det får vi aldri vite, kan være han hadde reddet de to andre målene (frisparket hadde ikke en eneste keeper i verden reddet).
Synes Harper er mye sterkere i felt arbeidet og generelt en ryddig keeper. Han når ikke opp på sweeper tendensene til Given og hans fotarbeid. Ellers så kan jeg ikke se at Given er så mye bedre enn Harper. Hadde jeg vært Sam hadde jeg ikke satt ut Harper. Synes Harper fortjener å starte neste kamp. Given har sluppet inn 5 mål på 2 kamper i PL, Harper har sluppet inn 5 på 6 kamper. Tallenes tale er klar!!!!!!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 07. Okt. 2007, 21:19 »
Først av alt vil jeg gripe tak i Given. Vi må huske på at han ikke har den samme kamptreningen som Harper hadde før han ble vraket. Vi må også huske på at det må være lov å ha en dårlig dag. Jeg aner ikke i hvor stor grad Given kan sies å ha skyld i 3-2-målet, men han er ikke noe overmenneske denne tilårskomne iren vår. Skaden kan ha gjort at han ikke er like kjapp til beins som tidligere, han er også ennå litt kamprusten, da pre season-treningen plutselig ble kastet bort med den skaden mot Sampdoria. Dermed måtte han starte fra scratch. I tillegg hadde han tre helt nye fjes å forholde seg til foran seg. Han har ikke akkurat spilt veldig mye med Enrique, Cacapa og Faye tidligere.

Uansett, det er veldig viktig å ikke skape usikkerhet om keeperplassen. Det kan gjøre forsvarsspillerne nervøse hvis vi plutselig bytter keeper. Given og Harper er litt like, men de har også sine klare forskjeller i spillemåten. Og det er viktig for forsvarsspillerne å vite at de har en mann bakerst som de kan stole på. Given og forsvaret må få tid til å bli kjent. Given er vår beste keeper. Given skal være førstekeeper. Punktum.

Som keeper skal jeg skrive under på den der....Given er den beste keeperen, vi bygger et lag og vi skal benytte den beste vi har mellom stengene! Dessuten er den vanskelig den siste scoringen, har ingen tro på at Harper hadde avverget den heller..

Når det gjelder kommunikasjon, noen nevner at Harper er bedre på akkurat dette....Jeg vil tro på at Given er flere hav bedre enn Harper på kommunikasjon og i det hele tatt å gi backlinjen trygghet! Helt sikker kan man jo ikke være, men jeg ser en annen entusiasme og et killerinnstinkt på Given når han spiller kamper...dessuten ser man ofte han blir forbanna på sine forsvarsspillere, det vitner om vinnerinnstinkt og lederegenskaper osv..ENGASJEMENT ikke minst....Når Harper spiller virker alt så rolig, og han som regel et smil på lur isteden for å "pushe" medspillerne...

Når det gjelder neste kamp, tipper jeg vi ser Viduka/Owen på topp og en Oba Martins som supersub! Håper Emre går inn på midten fra start.....og for guds skyld trekk Michael Owen fra den englandstroppen!!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 07. Okt. 2007, 21:23 »
Litt urovekkende er det, at Given har sluppet inn 7 mål på 3 siste... Han må skjerpe seg

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 07. Okt. 2007, 21:27 »
Synes det er veldig merkelig at folk hardnakket påstår at Given er den beste keeperen. Ja han er mer erfaren og det ene med det andre. Harper har gjort sine tabber, men det har Given og.

Det er nettopp det Given så og si aldri har gjort! Varemerket til Given har ofte vært at han aldri gjør de store tabbene!!

Synes Harper er mye sterkere i felt arbeidet og generelt en ryddig keeper. Han når ikke opp på sweeper tendensene til Given og hans fotarbeid. Ellers så kan jeg ikke se at Given er så mye bedre enn Harper. Hadde jeg vært Sam hadde jeg ikke satt ut Harper. Synes Harper fortjener å starte neste kamp. Given har sluppet inn 5 mål på 2 kamper i PL, Harper har sluppet inn 5 på 6 kamper. Tallenes tale er klar!!!!!!

Du har visst ikke så god peiling på keepere...Harper er ikke en mer ryddig keeper, Given har en vanvittig mye bedre keeperteknikk enn Harper!! (det vil si grep, hvordan man slenger seg osv..) Man ser ofte Harper bokser relativt enkle skudd eller at han lager returer for seg selv.....I feltarbeidet er de omtrent like gode, Given har en mye bedre timing og spenst, mens Harper er noe sterkere...jevnt!

Du kan ikke basere prestasjoner bare på innslupne mål, det blir helt feil!! Selvsagt gir det en indikasjon, men alle kamper lever sitt eget liv og det er forskjellig kvalitet på motstanderne....

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #244 på: 07. Okt. 2007, 21:34 »
Given har generelt noen tabber i løpet av en sesong ja. Given er jo en fare i seg selv i felt arbeidet. Føler meg aldri sikker når Given går ut i feltet.
Som sagt vi får nok aldri vite hvem som er den beste siden de aldri spiller på likt, kanskje i en eventuell testemonial.

Synes som sagt ikke at Harper fortjente å bli satt ut av laget og Given er på ingen måte flere hakk over Harper som mange innbiller seg. Given er kanskje balløyas mest overvurderte keeper, mens Harper kanskje er den mest undervurderte. Nei Harper for England!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 07. Okt. 2007, 21:40 »
Overvurdert?.....To ganger på PFA årets lag...det taler for seg selv, det samme gjør godt over 400 kamper for Newcastle.

Testimonial kamp er en oppvisningskamp, bare så du vet det.. ;)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 07. Okt. 2007, 21:41 »
Det andre målet var Givens sin feil. Det er han som er nær ballen slik at den går i mål og det er ikke bra nok det han gjør der, men det er en vanskelig situasjon og syntes ikke vi skal benke han pga. av det. Han er den beste keeperen vi har og da må vi la han få tid til å komme i form igjen. Nå får han vel kamper for Irland og det tror jeg er bra for han. Er sikker på at vi får se en veldig skjerpet Given mot Spurs.

Før Emre og Owen kom inn var jeg sikker på at den skulle ende 1-1. Vi kom ikke til de store sjasene og slet med å få den siste scoringen. Da Emre og Woen kom inn ble kampen forandret. Vi fikk mer bevegelse på topp og mer kreatvitet på midten. Det var det som gjorde at vi vant kampen og innbyttene skal Big Sam ha honnør for.

Men perioden etter Evertons scorig var dårlig og håper vi ikke får se mye mer av det. Everton styrer og jeg var veldig redd for at de skulle få 2-1 målet og så legge seg bakpå. Med Butt og Geremi på midten hadde ikke det vært noen ønske situasjon.

Uansett en deilig og viktig seier over en av våre konkurenter om e-cup spill. St. James' Park begynner å bli et fårt med 3-1-0 på de fire første hjemmekampene.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 07. Okt. 2007, 21:50 »
Jeg er enig med Åsmund her!
Ser ikke helt at Given er så mye bedre enn Harper, ihvertfall ikke slik som Harper har stått tidligere i sesongen! Begge keeperne har sine plusser og minuser, men det er ikke til å komme fra at Harper kommuniserer bedere med sine forsvarere enn det Given gjør. Synes også Harper er meget trygg i feltarbeidet.
Slik Harper har stått hittil i sesongen synes jeg han så absolutt er en verdig kunkurrent til Given, og jeg ser ikke helt at Given er det klare førstevalget lenger...........

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 07. Okt. 2007, 22:04 »
det er ikke til å komme fra at Harper kommuniserer bedere med sine forsvarere enn det Given gjør. Synes også Harper er meget trygg i feltarbeidet.

Begrunn det??

Jeg hadde en samtale med redaktøren i NewcastleMag(lokalt supporterblad) i høst og han sa Given var helt gærn både kamp og trening, han kjeftet og smelte med medspillerne sine, hadde voldsomt engasjement,vinnervilje, killerinnstinkt osv....han var desperat etter å være best hele tiden og han var glimrende til å styre bakfra.....han fortalte også om en Harper som stort var svært rolig av seg og med en personlighet som ikke gjorde noe særlig ut av seg på banen, samtidig som han ikke var typen det oste trygghet av.....det er min begrunnelse, diskusjon vunnet!!

Jeg er ikke i tvil om at Given er bedre til å styre backfireren...dessverre dere som mener Harper er bedre til å styre backfireren får heller ta dere en tur på newcastle trening, eller høre med folk som har peiling, fordi vi som sitter å ser kamper på tv i norge får ikke riktig inntrykk av hvordan praten foregår ute på banen..

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 07. Okt. 2007, 22:14 »
Jeg slenger meg på de som mener Given ikke er et klart førstevalg lenger. Jeg har tidligere vært en stor fan av Given, og er det vel for så vidt fortsatt, men etter det Harper har gjort i forhold hittil denne sesongen, er det etter min mening lite som skiller dem. Faktisk en liten fordel Harper. Og at Given slipper inn like mange mot Man. City borte og Everton hjemme som det Harper gjør mot Bolton(b), Aston Villa(h), M'boro(b), Wigan(h), Derby(b) og West Ham(h) er også litt skuffende. Jeg kan ikke se at den motstanden Given har stått mot har vært så mye bedre, men som sagt så lever hver kamp sitt eget liv og det avhenger jo selvsagt også av forsvarsinnsatsen lenger fram på banen.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 07. Okt. 2007, 22:14 »
Given er ikke soleklart førstevalg lenger, case closed, dermbed basta, diskusjon over og ut!

Jeg vil ikke si at den keeperen som slipper inn minst mål er den beste. Men det er jo ikke vanskelig å se at Given har gjort mange merverdige avgjørelser i år, 2-3 i dag feks. Han virker rett og slett lutt ustødig, noe som kan komme av lite kamptrening. Men når Harper spiller slik han har gjort og vært fremragende så driter jeg i hvem som snakker mest med forsvaret! Det erikke noe fasitsvar på at en keeper MÅ hyle og skrike for å være god.

REsten av diskusjonen kan som Danield sier bli diskutert der den skal :)
« Siste redigering: 07. Okt. 2007, 22:17 av kesse »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 07. Okt. 2007, 22:15 »
Enig Kesse. Resten av diskusjonen kan tas i Given vs. Harper - tråden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 07. Okt. 2007, 22:47 »
I år har da Harper ikke vært noe dårligere enn Given overhodet, og at han er dårligere teknisk er jeg slettes ikke sikker på. Er faktisk ganske overrasket over endel baller han har holdt og hans reaksjoner.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #253 på: 07. Okt. 2007, 23:57 »
Jeg mener at Shay Given er bedre enn Harper.
Given har bedre kvaliteter totalt sett enn Harper. Jeg synes ikke at Harper fortjener en plass i buret. God reservekeeper er han, men mener han ikke er god nok for å spille fast.....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 08. Okt. 2007, 00:10 »
FOR EN KAMP! Isolerte meg i dag, og kampen er akkurat ferdigspilt på Canal Plus. Snakker om gode bytter av Big Sam! Ahhhhh!!!