20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fifa 2008  (Lest 15163 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fifa 2008
« på: 27. Sep. 2007, 20:28 »
Noen andre som har lastet det ned? Har det kommmet i butikkene?

Virker bra de fem kampene jeg har spilt, det eneste er at det er litt likt 2007 synes jeg. Også sier kommentatorene hele veien at det er Geremi når Martins har ballen :). Men men, ikke så lett å se forskjell langt vekke fra for meg heller alltid, hehe.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fifa 2008
« Svar #1 på: 27. Sep. 2007, 21:14 »
Hehe, har ikkje fått prøvd det endå. Det som er litt rart er at det beste Fifa-spelet vart gjeve ut for 10 år sidan!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2 på: 27. Sep. 2007, 22:16 »
Syntes 2001-04 var de beste spillene jeg, selv om 1998 er klassikeren av dem alle.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30. Sep. 2007, 15:28 »
Nå er det 2 forskjellige versioner av Fifa. Current gen og next Gen.

Next Gen er veldig bra, den har jeg til Playstation 3. er genialt å spille som 1 spiller på laget. spillte som barton og styrte midtbanen for newcastle. og annen kamp som dødelig spiss i form av Martins:)

du har ekstremt god ball kontroll, har 3 forskjellige muligheter til å bevege deg med ballen på, du kan skjerme ballen uten problemer. og kvaliteten på spillerne skinner virkelig igjennom.

Du har muligheten til å bestemme selv hvor vanskelig du skal ha det, med å korrigere hvor mye hjelp du skal ha på skuddene, passningene og innleggene.

De som sier at det beste Fifa spillet er lagd for 10 år siden kan ta seg en bolle! men skal være enig i at de 3 siste versionene til PS2 har ikke vært værd pengene... Virkelig spent på hva PES klarer i år, for jeg er enig i at de har vært bedre de siste årene..:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30. Sep. 2007, 18:26 »
Aldri drømt om fotballspill der man kan være en spiller, så jeg og en kompis sendte inn dette forslaget til EA Sports for to år siden. Var det det som gjorde utslaget ?!  :P

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 30. Sep. 2007, 19:48 »
Du har vel heller alltid drømt om det? ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 30. Sep. 2007, 20:08 »
Syns FIFA var best i fjor igjen, igrunn alltid vært pro-FIFA, jeg :D
Igrunn syns jeg også FIFA06 er konge, spiller det stadig enda på PS2, og det er mildt sagt enorm prestisje og temperatur når vi spiller det!
Så jeg må altså laste ned to FIFAer i år :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 30. Sep. 2007, 21:59 »
Fifa08 er hårreisende dårlig spør du meg. Du kan trykke skyteknappen på eksakt samme måte, men du vet aldri om det kommer et lompeskudd av en annen verden eller en umenneskelig rakett som suser rett i mål. Når du spiller to-player er det nesten umulig å få til å velge spilleren du vil ha, og å få han til å komme seg i en bra posisjon. Hvem faen bryr seg om du kan spille med et polsk klubblag? "Sjekk så mange rettigheter VI har da!" Og grafikken som visstnok skal være så mye bedre enn på PES, dette er jo reinspikka bullshit. Nei, Pro Evolution er tusen ganger bedre.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30. Sep. 2007, 23:07 »
Fifa08 er hårreisende dårlig spør du meg. Du kan trykke skyteknappen på eksakt samme måte, men du vet aldri om det kommer et lompeskudd av en annen verden eller en umenneskelig rakett som suser rett i mål. Når du spiller to-player er det nesten umulig å få til å velge spilleren du vil ha, og å få han til å komme seg i en bra posisjon. Hvem faen bryr seg om du kan spille med et polsk klubblag? "Sjekk så mange rettigheter VI har da!" Og grafikken som visstnok skal være så mye bedre enn på PES, dette er jo reinspikka bullshit. Nei, Pro Evolution er tusen ganger bedre.

du bør kanskje ta en titt i instruksjonsboka å lære deg kontrollene da? det er 2 alternativer til å velge den spillern du vil ha... L1 velger maskinen den han tror er best, høyre analog for å peike på den du vil ha... Når det gjelder skuddene så har det mye med hvilken fot du skyter med, og om han er i balanse, om han springer eller går... Du kan jo ta med deg en ball utfor huset ditt og teste din egen skuddfot kanskje i forskjellige situasjoner.. 100 daler på at det er ikke alle skuddene som det er trykk i?

Du kan ikke argumentere med at et annet spill er bedre for at der skyter spilleren steinhardt hver gang du trykker på skyteknappen? for det er vell ikke spesiellt realistisk? ser forbedrings potensiale, men synes bare du er litt for steinhard i konklusjonen.. "Hårreisende dårlig"? Og grafikken er bedre på Fifa, men du har rett i at ingen bryr seg om polske klubblag...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Amu - Luque

• Benkvarmer
  • **
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
« Svar #9 på: 01. Okt. 2007, 13:22 »
er meget skuffet over 08.. kjøpt det til ps3, og forventet 10 ganger bedre grafikk.. terning kast 3..
Newcastle United We Stand

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 01. Okt. 2007, 13:41 »

du bør kanskje ta en titt i instruksjonsboka å lære deg kontrollene da? det er 2 alternativer til å velge den spillern du vil ha... L1 velger maskinen den han tror er best, høyre analog for å peike på den du vil ha... Når det gjelder skuddene så har det mye med hvilken fot du skyter med, og om han er i balanse, om han springer eller går... Du kan jo ta med deg en ball utfor huset ditt og teste din egen skuddfot kanskje i forskjellige situasjoner.. 100 daler på at det er ikke alle skuddene som det er trykk i?

Du kan ikke argumentere med at et annet spill er bedre for at der skyter spilleren steinhardt hver gang du trykker på skyteknappen? for det er vell ikke spesiellt realistisk? ser forbedrings potensiale, men synes bare du er litt for steinhard i konklusjonen.. "Hårreisende dårlig"? Og grafikken er bedre på Fifa, men du har rett i at ingen bryr seg om polske klubblag...

Haha, jeg skjønner da at ikke alle skuddene blir like hver bidige gang. Men også på PES er dette mye bedre lagd, selv om du prøver å argumentere for noe annet. Nå har jeg bare prøvd Fifa08 på pc (med spaker), og der var grafikken dårligere enn den er på PES6 på pc. Spillet går seigt, kommentatorene er helt på bærtur, "WHAT A SAVE" når du skyter ti meter over, osv. Nei, jeg syns det er et møkkaspill, og jeg skjønner ikke at folk orker å kjøpe det. Pro Evo kan du spille året rundt til det kommer et nytt et uten å gå lei, fordi alle kampene er ulike (selv om det er en del irriterende ting der og). I Fifa kan du spille ti kamper, etter det skjer det ingenting du ikke har sett før. Det eneste jeg likte med det nye Fifa-spillet var at det så ut som de brukte fordels-paragrafen bra, ellers var det 99 % søppel. Det er vel ikke meningen at du skal klare å lime to frispark i krysset i den første kampen du spiller ?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 01. Okt. 2007, 21:15 »
Har ikke spilt 2008 enda, men utifra det jeg har sett av de siste FIFA-spillene høres dette riktig ut. PES er så myyye bedre.

På FIFA skjer det samme hele tiden, og jeg går lei etter tre-fire dager. Det er som å se på en film man har sett tusen ganger før og velge hvilken scene man vil se om igjen. Veldig kjedelig.

Husker da jeg skøyt to tusen meter over mål på FIFA, men kommentatorene ropte plutselig "what a goal!". Og joda, det ble faktisk mål. Buggene i FIFA er så mange, grafikken er så kjedelig, å spille det er kjedelig osv osv osv osv osv osv. Så er det umulig å score fra enkelte posisjoner, imens andre posisjoner igjen scorer man fra hver jævla gang.

Har spilt FIFA hele mitt liv, men med en gang jeg begynte å spille PES innså jeg hvilket drittspill jeg har kastet bort mange timer på.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 02. Okt. 2007, 00:52 »
FIFA har da vært best de siste årene, og spesielt siste versjon fikk de kred for å ha tatt igjen PES på uforutsigbarheten og spillbarheten. Heia FIFA :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 02. Okt. 2007, 13:13 »
FIFA har da vært best de siste årene, og spesielt siste versjon fikk de kred for å ha tatt igjen PES på uforutsigbarheten og spillbarheten. Heia FIFA :D

HAHAHAHAHAHAHA

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 02. Okt. 2007, 16:26 »

Hahahah, kan du ikke være LITT objektiv da ? Herregud gutt... Mulig de fikk kred for å ha tatt igjen PES litt i fjor, men i alle spillanmeldere med litt peiling rangerer PES foran Fifa. Snakk om å drite seg ut..