20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Når kommer vårt første tap?  (Lest 6227 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Når kommer vårt første tap?
« Svar #15 på: 14. Sep. 2007, 13:41 »
Så klart. Alle ønsker at Newcastle skal vinne fotball kamper med 3-4 mål! ;D Men det lar seg nok ikke gjøre desverre. I dagens fotball så er det destruktiv og kjedelig fotball som gir poeng. Bare se på Hellas, de skal IKKE klare å vinne EM, men de klarte det faenima allikevel. Hadde de gått ut i 110 i ren King Kev stil som Newcastle på 90 tallet hadde de blitt rævkjørt.

Jeg synes også Newcastle har vært "kjedelig" i år, men de har vel ikke spilt så veldig mye festfotball de siste 4 årene heller, så jeg koser meg med at vi i det minste får poeng!:)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 14. Sep. 2007, 14:21 »
jeg er seff enig i at vi ikke skal risikere alt fremover som vi gjorde tidligere, og det er bra at vi endelig er solide bakover.. Men NUFC spiller per dags dato kjedelig fotball, men som jeg skrev tidligere, så tror jeg dette kan ordnes når vi får tilbake våre offensive midtbane menn..

En annen ting, jeg vil seff heller ha e-cup spill enn å slippe inn masse baklengsmål pga gung-ho fotball.. Men samtidig vil jeg ha litt mer offensiv fotball.. som ole brum sa, ja takk, begge deler..

Det er her problemet ligger. Vi kan ikke få begge delene. Hvsi vi skal være gode deffensvit kan vi ikke satse alt i angrep. Men jeg er enig at vi ikke akkurat har spilt festfotball, men vi blir nok bedre fremover når tilbake spillere fra skade...

Seriestarten er jeg godt fornøyd med. Vi har forbedret oss veldig i forsvar med tanke på den korte tiden Samhar vært manager og fått greit med poeng. Vi har kanskje ikke møtt topp motstand, men vi har mange nye spillere og har også spilt en helt ny formasjon i 3 av 4 kamper. Da syntes jeg ikke vi kan forvente mer enn det vi har fått til. Hadde vi hatt litt mer flaks kunne det også sett enda bedre ut.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 14. Sep. 2007, 14:32 »
Syns ikke vi har vært direkte kjedelig, jeg. Mot Wigan var vi offensive, styrte alt, og stanga mot en vegge av Wiganspillere. Mot Villa prøvde vi, men de er jo et av verdens mest destruktive lag å spille mot, samt at vi manglet kreativiteten til å få til det helt store.
Men det er klart, nøkkelen i dagens fotball er å spille mest effektivt. Da kan vi ikke kjøre Keegan-style med gung ho. Det er bare å innse. Alikevel er jeg fornøyd med indikasjonene på hvordan vi skal spille fotball hittil.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 14. Sep. 2007, 15:21 »
Det er mye viktigere å ha en plan for det offensive spillet, å vite hvordan vi skal angripe, enn å bare overlate alt som heter fotball til tilfeldighetene, som vi har gjort de tre siste sesongene. Vi kan ikke få tilbake tiden under King Kev. Det er historie. I dagens fotball kommer du ikke langt med gung ho-fotball. Selv Rosenborg har fått problemer de siste årene fordi angrep ikke er alt lenger. Det har blitt så enormt mye viktigere å ha et godt forsvar som et fundament. Alle de suksessrike lagene har det. Heller ikke Barcelona tar de store sjansene. Også der er det mye småspill på midtbanen, bare for å ha kontroll på ballen. Og det er et faktum at Real Madrid aldri har vært så suksessfulle som under Fabio Capellos ledelse. Selv om det ikke var mye finfotball å snakke om.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #19 på: 14. Sep. 2007, 16:30 »
Syntes ikke vi spiller så kjedelig, jeg. Bolton-kampen var jo festfotball, spesielt den første halvtimen. Boro-kampen var en meget spennende og festlig kamp, og vi kunne lett ha vunnet 3 eller 4-0 mot Wigan med alle de sjansene vi hadde.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 15. Sep. 2007, 09:57 »
Det første tapet kommer når det kommer. Verre enn det er det ikke. Men skal jeg alikevel spekulere litt så frykter jeg også den uken hvor vi skal spille ikke mindere enn 3 kamper. Det blir hardt for mange av spillerne, spesielt siden vi må spille både på Søndag og Tirsdag(?).

Når det gjelder sesongåpningen for å hekte meg på den bølgen her, så er jeg "nokså fornøyd". Borteseieren mot Bolton var sterk selv om Bolton er tydelig svekket etter at Big Sam kom til Newcastle, og selv om det tok litt tid så vant vi til slutt mot Wigan også. Uavgjort mot Villa var ett greitt nok resultat slik som kampen utartet seg, men i fremtiden må vi kunne forvente litt mer på hjemmebane, og da skal vi strengt tatt være gode nok til å slå Villa. Borte mot 'boro er uavgjort et helt greitt resultat. Men igjen, dersom vi ser litt bak resultatet så kunne vi faktisk ha vunnet denne. Særlig det at begge målene deres kom såpass tett etter våres er for meg en liten bekymring, men vi lærer jo alle av å feile. Til lagets, og Big Sams forsvar, skal det jo sies at vi har ett veldig nytt lag, en ny mananger. Med andre ord: mye er nytt og det tar litt tid å få samspilt gutta. Når vi har klart det så håper jeg at det kan utgjøre forskjellen i kamper som hjemme mot Villa, og kanskje tilogmed i bortekamper som den mot 'boro. Da antyder jeg ikke at alle fire kampene egentlig burde vært full pott nå, men jeg ser ikke bort ifra at de kanskje kan komme til å bli det i fremtiden.

Tatt i betraktning at Newcastle pleier å starte litt dårlig, så er jeg nok relativt fornøyd med serieåpningen, spesielt etter at vi har slått Derby på Mandag, selv om det ikke blir med 3-4 mål ;)

BallaJazz

• Gjest
« Svar #21 på: 16. Sep. 2007, 08:19 »
Well.Boro kampen så var det elendig forsvar spill til tider å var en kamp vi skulle ha vinni så den var en skuffelse å bare få uavgjort på.Villa kampen hjemme var også en skuffelse men kan jeg kan unnskylde den så det var greit

MEN nå synes jeg jo visse folk har forventninger litt for høye her.Vi må jo ikke glømme at laget trenger TID til å spille seg inn å bli kjent med hverandre på banen så vi må være tålmodig.Ting vill bli bedre med tiden for man kan ikke regne med å kjøpe et helt lag av nye spillere å tro at allt vill gå smurt etter de første kampa.Tid tid tid å tålmodighet er nøkkelen.Husk det tar tid å sette sammen et lag av nye spillere å få dem til å spille som et lag så vær tålmodig.Ting vill bli bedre så og se på det totalt sett så skal vi være fornøyd med  åssen det har gått så langt.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #22 på: 16. Sep. 2007, 13:06 »
8 poeng på 4 kamper er absolutt godkjent synes jeg. Når vi ser at mange av de andre storklubbene også sliter med å hente hjem 3 poeng så tolker jeg det som et signal på at nivået blant 4.-10. plass har hevet seg betraktelig. Vi har tatt 8 poeng, 2 av dem mot noen av de største rivalene våre for europacupspill, Middlesbrough og Aston Villa.

Manchester United har avgitt poeng mot lag som Reading og Portsmouth, Liverpool har tapt poeng mot Portsmouth, Chelsea taper poeng mot Blackburn og Villa. Mange av de "dårligere" lagene begynner å bli langt bedre nå, og jeg tror at vi vil se en langt lavere poengsum totalt i år for vinneren av Premier League enn hva vi har blitt vant med de siste årene.

Ja, vi har ikke spilt mot de beste lagene enda, men Newcastle er ingen toppklubb, men synes likevel at 8 på 4 er bra. Arsenal på topp ligger an til å få 16 poeng på 6, vi kan oppnå 14 på 6. Newcastle på en god dag kan like gjerne ta poeng på Old Trafford når Reading klarer det, eller på Stamford Bridge når Blackburn klarer det. Jeg tror det vil jevne seg ut.

Det som gir ekstra grunn til optimisme synes jeg er at spillet, som Joakim nevner, virker til å ha en plan i den offensive delen. Det er ikke bare å springe rundt som høns og sparke ballen mot nærmeste ledige mann som det kan virke som har vært spilleplanen vår under tidligere managere... Laget er nesten nytt, mange av spillerne har knapt rukket å få omaddressert posten sin før de spiller på gresset. Etterhvert som samholdet og forståelsen spillerne imellom blir sterkere vil også resultatene bli sterkere. Håper jeg iallefall! ;)

BallaJazz

• Gjest
« Svar #23 på: 16. Sep. 2007, 14:13 »
Såklart burde vi  greie minst 8 poeng mot de laga vi har spillt mot sålangt.Selvom vi ikke er iblandt de største på toppen enda så mener jeg at vi er gode nok til å slå de beste når vi spiller på våres beste..Nå som Owen forhåpentligvis begynner å vise gode gamle scorings formen og etterhvert som laget begynner å funke bedre i sammen + at vi har spillere som Emre,Duff og Barton ute så ligger det utrolig mye potenstiale i laget å skal bli utrolig spennende å se når troppen greier å få sitt potenstiale helt ut :)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 16. Sep. 2007, 14:33 »
Nå må vi huske at vi fikk en veldig lett serieåpning, og har vel egentlig ikke fått noen stor motstand ennå. Den kommer først mot Arsenal, og jeg tror vi kan tape vår første kamp der.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #25 på: 16. Sep. 2007, 14:48 »
Jeg synes det er viktig at vi forholder oss til lagets prestasjoner på banen i fjorårets sesong. Ja vi har en sterk stall på papiret, men det er fremgang fra ifjor vi må se etter. Det virker som om mange tror, eller kanskje forventer, at Newcastle skal slå alt som er utenfor topp 4. Vi presterte mildt sagt dritt ifjor, og at vi nå har 8 av tolv, uavhengig av motstand er bra for klubben. Også verdt å merke seg at vi, selv med Roeder bak roret og en antatt svakere stall klarte å stjele poeng fra topplagene ifjor.

Et Newcastle-lag som har dagen kan hevde seg mot de beste tror nå jeg, selv om de spiller bra. Også borte mot Arsenal, men forventingene mine er ikke store til den kampen med tanke på poeng.  ;)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 16. Sep. 2007, 15:24 »
Jeg synes det er viktig at vi forholder oss til lagets prestasjoner på banen i fjorårets sesong. Ja vi har en sterk stall på papiret, men det er fremgang fra ifjor vi må se etter. Det virker som om mange tror, eller kanskje forventer, at Newcastle skal slå alt som er utenfor topp 4. Vi presterte mildt sagt dritt ifjor, og at vi nå har 8 av tolv, uavhengig av motstand er bra for klubben. Også verdt å merke seg at vi, selv med Roeder bak roret og en antatt svakere stall klarte å stjele poeng fra topplagene ifjor.

Et Newcastle-lag som har dagen kan hevde seg mot de beste tror nå jeg, selv om de spiller bra. Også borte mot Arsenal, men forventingene mine er ikke store til den kampen med tanke på poeng.  ;)

Blir vanskelig med poeng borte mot Arsenal. Det er jo ligacup ;)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 16. Sep. 2007, 15:25 »
Tottenham er jo kommet veldig skjevt ut, mens City gjør det bra. Tror det blir de som vi skal sloss om 5.plassen med om vi gjør det bra i år. Gjør vi det fryktelig bra kan vi jo alltids prøve å krige om 4.plassen. Ingen umulighet det. Vinner vi de to neste kampene ligger vi godt an i Premier League.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #28 på: 16. Sep. 2007, 15:28 »
Blir vanskelig med poeng borte mot Arsenal. Det er jo ligacup ;)

Hehe, legger meg flat på den. ;) Men budskapet kom vel frem, jeg har ikke store forventninger til seier eller uavgjort. Men i og med at det er ligacup, så vet man ja aldri hva Wenger mønstrer på banen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 16. Sep. 2007, 16:45 »
Selv om det er Newcastle som er motstander, tror jeg ikke Wenger vil mønstre et toppet lag mot oss. Vanskelig blir det selvfølgelig uansett, men jeg har så absolutt et realistisk håp om seier på Emirates. Det er ikke umulig i Premier League heller det. Vi har vunnet borte mot Arsenal før, om enn ikke på Emirates. Og selv om London aldri har vært Newcastles favorittby å spille bortekamper i, så er det ikke umulig å vinne verken på Emirates, Stamford Bridge eller White Hart Lane, uansett om det er PL, FA-cup eller ligacup.

På vårt beste har vi alltid vært i stand til å gi topplagene en tøff kamp. Og selv om vi også har gått på noen grusomme smeller, så handler det bare om å ha troen på egne ferdigheter, og troen på at det er mulig å slå hvem som helst.

Sir Bobby viste oss at alt er mulig, selv om det ser aldri så mørkt ut på forhånd, da vi vant alle de tre siste gruppespillskampene i CL 2002/03, etter å ha tapt de tre første.

Hvis vi tar et tap mot Arsenal for gitt slipper vi selvsagt å bli skuffet, og gleden vil bli mye større om vi faktisk skulle greie å vinne. Men hvis spillerne skal begynne å tenke på samme måte, så er vi dømt til å tape. Derfor synes jeg vi fans bør tenke på samme måte som Big Sam ber spillerne om å tenke. Ingenting er umulig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon