Det aller enkelste er faktisk å legge ut en direktelenke til mirc på forumet: Hvis dette gjøres korrekt vil mirc starte automatisk hvis programmet er installert. Mirc vil så kople seg automatisk til rett server og rett kanal.
I mircs barndom var jeg endel inne på dalnet. Fordelen med dalnet er at den a) har en norsk server b) det er mulig å registrere nicket sitt og ikke minst c) det er mulig å registrere kanalen slik at ikke andre kan stjele den eller sabotere på andre måter
Den aller største fordelen mener jeg med å bruke et program utenfor forumet under selve kampen er at vi unngår lagging. Forumet går vanvittig treigt rett før og under kampstart. Med live chatting i forumet vil også sikkert lagge pga generell høy aktivitet Med et eksternt chatrom unngår vi dette. I tillegg unngår vi all den "spamen" i forumet under kampen
Jeg var som nevnt en ivrig bruker av mirc tidligere og var driver av en kanal. Kan gjerne "stå" for kanalen. Jeg har registrert kanalen newutd som sagt så den er klar til bruk.